Renaşterea Bănăţeană, august 2008 (Anul 20, nr. 5643-5668)

2008-08-11 / nr. 5651

8 I Renașterea bănățeană Alina Dumitru, campioană olimpică la judo Judoka Alina Dumitru a câștigat titlul olimpic la categoria 48 kg din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing, aducând prima medalie de aur pentru delegația României la competiția din China.Alina Dumitru a învins-o în finală pe cubaneza Yanez Bermoy .Sportiva română, care va împlini 26 de ani în 30 august, este de cinci ori campioană europeană, însă nu avea în palmares nicio medalie olimpică, după ce la Atena, în 2004, a ratat podiumul terminând pe locul cinci. Pe lângă titlurile europene, Alina Dumitru mai are în palmares două medalii de bronz la Campionatele Mondiale, în 2005 și în 2007.Medaliile de bronz la JO 2008 au fost cucerite de japoneza Tani Ryoko și de argentinianca Paula Belen Pareto .Medalia de aur obținută de Alina Dumitru este prima pentru România în istoria acestei discipline. Palmaresul românesc la JO mai cuprinde trei medalii la judo, toate de bronz, câștigate de Mircea Frățică și Mihai Cioc la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, din 1984 și de Simona Richter, la JO 2000, de la Sydney. (MEDIAFAX) Răzvan Florea a ratat calificarea înotătorul Răzvan Florea a ratat, ieri, prezența în semifinalele probei de 100 m spate din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing, după ce a ocupat locul șase în seria în care a evoluat, îmbunătățindu-și totuși cea mai bună performanță personală și recordul național care îi aparținea. Florea a fost cronometrat cu timpul de 54 de secunde, 89 de sutimi, vechiul record național și cea mai bună performanță personală a sportivului român fiind 54.99, stabilită la Campionatele Mondiale de la Melbourne, din 2007. (M.F.) Box Ionuț Gheorghe s-a calificat în turul doi al categoriei 64 kg Pugilistul Ionuț Gheorghe sa de 21-4 (5-1,7-1,4-0,5-2), pe Jocalificat, ieri, în turul doi al catenathan Gonzalez Ortiz din Puertogomei 64 de kilograme, din cadrul Rico. în turul doi, Ionuț Gheorghe Jocurilor Olimpice de la Beijing, îl va întâlni, Joi, pe iranianul Morteza informează site-ul oficial al corn- Sepahvandi, care a trecut la puncte, petiției. Gheorghe l-a învins la pune- scor 16-4, de tunisianul Hamza Haste, în runda inaugurală, cu scorul sini. (M.F.) Record mondial la tir cu arcul Echipa feminină sud-coreeană de tir cu arcul, care va întâlni formația Franței, în semifinalele turneului olimpic de la Beijing, a bătut recordul mondial la 24 de săgeți în sferturi, în fața Italiei, reușind un punctaj de 231, față de 228 cât era vechiul record.Coreea de Sud, deținătoarea titlului olimpic și neînvinsă la JO de la introducerea acestei probe în programul olimpic, la JO de la Seul, din 1988, a mai stabilit, sâmbătă, un record olimpic la 216 săgeți, reușind 2004 puncte, față de vechiul record de 1994 puncte stabilit la JO de la Sydney. (MEDIAFAX) Sport luni, 7 7 august 2008 Alina Dumitru este o sportivă de 48 de kilograme, dar cu suflet foarte mare A declarat Octavian Bllu Președintele Agenției Naționale pentru Sport, Octavian Belu (foto), a declarat că performanța Alinei Dumitru este extraordinară pentru sportul românesc și se datorează nu doar valorii sportivei, ci și dorinței sale extraordinare de a câștiga aurul olimpic la Beijing."Nu se putea ca după atâtea titluri europene și ratarea la mustață a unei medalii olimpice la Atena, Alina să nu urce pe podium. Este extraordinar cât de mult și-a dorit acest lucru, dar mai ales felul în care nu a rămas euforică după eliminarea japonezei în semifinale, care este o legendă în judo-ul mondial. Alina a învățat din greșeli și chiar dacă este o sportivă de doar 48 de kilograme, a demonstrat de suflet mare are și ce dorință extraordinară de a urca pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Să nu uităm de antrenorul Florin Bercean, a‘ cărui indicații au fost foarte importante, în fiecare moment al meciurilor, îl auzeam cum o încuraja și cum o tempera când era nevoie, ajutând-o mult", a declarat Octavian Belu. Conducătorul sportului românesc a mai precizat că, în conformitate cu legile în vigoare, performanța Alinei Dumitru va fi recompensată cu 70.000 de euro, plus alți 10.000 de euro din partea sponsorilor și o mașină de teren. Clubul Steaua, la care este legitimată sportiva, o poate recompensa de asemenea, tot conform legii, cu până la jumătate din premiul oferit de stat, adică 35.(XX) de euro. (MEDIAFAX) Echipa masculină a României de gimnastică, în finală Echipa masculină a României s-a calificat, sâmbătă, în finala concursului olimpic de gimnastică, după ce a ocupat locul opt în preliminarii.România a reușit să ocupe locul opt la ultima rotație și a acumulat un total de 359.350 puncte. Celelalte țări calificate în finală sunt China, Japonia, Rusia, Coreea de Sud, Germania, SUA și Franța. Finala pe echipe va avea loc la 12 august.Singurul reprezentant al României în concursul individual compus va fi Flavius Koczi, calificat de pe locul 16. România va avea reprezentanți în trei finale: la sol, Marian Drăgulescu, calificat de pe locul doi, cu 15.925, la sărituri, tot Drăgulescu, calificat de pe locul 1, cu 16.762 și Flavius Koczi, calificat de pe locul cinci, cu 16.587.De asemenea, Robert Stănescu va evolua în finala de la inele, după ce s-a calificat de pe locul opt, cu 15.750. (MEDIAFAX) Haltere Record olimpic pentru Jaroenrattanatarakoon Prapanadee Halterofila thailandeză Jaroenrattanatarakoon Prapanadee a câștigat, duminică, medalia de aur la categoria 53 de kilograme din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing, stabilind și un record olimpic. Sportiva thailandeză, care a ridicat un total de 221 kg, a fost urmată de sud-coreeanca Yoon Jin-hee (213 kg) și bielorusa Nastasia Novikava (213 kg). Prapanadee, în vârstă de 24 de ani, îi urmează compatrioatei sale Udompom Polsak, campioană olimpică la Atena, în 2004. (M.F.)