Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6000-6026)

2009-10-10 / nr. 6008

Recviem pentru martirii Revoluției Cele două decenii care au trecut de la Revoluția din Decembrie 1989 vor fi marcate printr-un program special de administrația locală din Timișoara. Nici programul și nici fondurile necesare nu au fost, deocamdată, stabilite cu precizie. Se știe însă că va fi nevoie de fonduri suplimentare, pentru că este o aniversare/comemorare aparte. Singura certitudine pare a fi spectacolul în aer liber cu Recviemul lui Giuseppe Verdi, care va fi pus în scenă într-o montare deosebită, sub coordonarea lui Ioan Holender, directorul Operei de Stat din Viena. Evenimentul este organizat de Primăria Timișoara, colaborare cu Opera Națională română din Timișoara și Filar-Armonica "Banatul". Intre cele șapte părți ale recviemului vor fi intercalate texte scurte citite de actori. Spectacolul cu durata de două ore va avea loc în Piața Victoriei, pe o scenă amenajată în fața operei, și va fi oferit gratuit timișorenilor de către municipalitate. (D.D.) "Pensiile nesimțite", piatra de încercare a guvernării antisistem oriunde în lume și oricând în istorie, orice putere se sprijină pe un aparat de activiști, pe clientela politică, pe armată, poliție, magistratură și servicii secrete, cărora le pot fi adăugate, în mai mică măsură, și alte instituții ale statului, iar, în anumite perioade și sisteme politice, și pe cler, întotdeauna acest segment este privilegiat în raport cu grosul populației. Problema este cât și cum este răsplătită "loialitatea", dar și până când pot fi cointeresate persoanele de la baza puterii, pentru ca gloata să nu se revolte. Continuare în pagina 5 Poșta, în sărbătoare Ziua Mondială a Poștei a fost marcată, ieri, și la Timișoara, atmosfera de sărbătoare fiind anunțată de baloanele montate chiar la intrarea în sediul de pe Bulevardul Revoluției. Evenimentul a fost reliefat și printr-un concert de tromboane, atât în fața instituției, cât și în holul de la intrare. Nelu Balaș, directorul regional al Direcției Regionale de Poștă Timișoara, a transmis mulțumiri și felicitări celor peste 3.000 de angajați ai regionalei, care deservesc aproape două milioane de locuitori: "Pentru noi, important este să ținem steagul sus. Trebuie să răspundem nevoilor cetățenilor, iar de când am preluat conducerea, am încercat, prin diferite proiecte, să aducem lucruri noi, să modernizăm spațiile, să dăm o altă culoare oficiilor poștale și să perfecționăm cât mai mult posibil personalul nostru. Vă mulțumesc tuturor". Comunitatea internațională a dedicat ziua de 9 octombrie poștașilor. Compania Națională Poșta Română SA este operatorul național din domeniul serviciilor poștale, fiind organizată în zece direcții regionale și cinci sucursale specializate. Poșta Română deține în prezent o rețea de peste 7.100 de subunități poștale, distribuind săptămânal peste 11 milioane de trimiteri poștale. (S.F., foto A.P.) Ecuație cu multe necunoscute Scandalul izbucnit joi seară în jurul echipei-fanion a Banatului a stârnit noi controverse în lumea fotbalului românesc. Oficialii grupării bănățene susțin că, în afara căpitanului Dan Alexa, ceilalți jucători nu au știut despre tentativa de mituire. Sorin Altmayer, presupusul reprezentant al mafiei pariurilor, refuză dialogul cu presa, în timp ce secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, Valentin Alexandru, a declarat, ieri, că UEFA ar putea deschide o anchetă în vederea limpezirii circumstanțelor în care a fost sunat Alexa, dar și a motivului pentru care conducătorii lui Poli nu au sesizat prompt organele abilitate. De asemenea, omul de afaceri Georgică Cornu dezvăluie culisele unui scandal similar în care a fost implicat, acum un an, clubul CFR Timișoara, condus atunci de... Sorin Altmayer. (D.P.) Detalii. în pagina 8 Titlurile zilei Barack Obama a primit Premiul Nobel pentru Pace Duș în plină stradă pe o grămadă de bani Timișoara, invadată de câini fără stăpân Pagina Pagina 3 Suspecții acuzați de trafic de droguri au fost eliberați Pagina 4 Pagina 16kl www .renaștereajo