Renaşterea Bănăţeană, martie 2011 (Anul 23, nr. 6430-6456)

2011-03-26 / nr. 6452

Vreme schimbătoare în partea de vest a țării Meteorologii prognozează o vreme oscilantă pentru zona de vest a țării, în acest weekend, cu diferențe de temperaturi de până la 10 grade. Astăzi, în Timișoara se anunță o zi călduroasă sub aspect termic, chiar dacă cerul va fi mai mult noros. Maxima se va situa în jurul valorii de 17 grade Celsius, spre seară existând șanse mari de precipitații, mai ales în Banatul montan. Noaptea, minimele vor coborî până la 6-7 grade. Mâine, vremea se va răci, iar aversele de ploaie vor domina întreaga regiune vestică, în special în partea a doua a zilei. Temperaturile nu vor urca mai mult de 11 grade Celsius. Noaptea, termometrele vor înregistra valori sub media acestei perioade, în unele calități din Banat coborând până la 2 grade Celsius. Vremea va con tinua să fie răcoroasă și în perioada următoare (13-15 grade Celsius), cu șanse mari de precipitații pentru întreaga săptămână. (G.l.) www .renașterea .ro t Nr. 6452 - sâmbătă, 26 martie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Afacerismul funerar și dreapta credință Business-ul funerar nu este doar o realitate a zonei urbane, el s-a extins până în ultimul cătun. Dacă în anii comunismului și în primul deceniu al tranziției spre capitalism bănățenii s-au arătat mai puțin interesați de imaginea lăsată în urma trecerii la cele veșnice, o dată cu vânzarea masivă a proprietăților funciare redobândite după 1991 către speculatorii imobiliari și investitorii în agricultură din Europa, în special, ei au devenit mult mai preocupați de construcțiile funerare, alocând acestora sume importante, uneori mai mari decât cele afectate întreținerii, reparării sau refacerii caselor de locuit. "Curentul" care a mișcat puternic, mai ales populația din satele îmbătrânite, a schimbat foarte mult fața cimitirelor ortodoxe care arătau cu ceva ani în urmă ca abandonate. Continuare în pagina 7 Radioactivitate în limite normale la Timișoara în urma efectuării măsurătorilor care se impun, Agenția Regională pentru Protecția Mediului Timișoara a indicat că valorile înregistrate la determinările radioactivității se încadrează în limitele de variație ale fondului natural de radiație, fără a se atinge limita de atenționare prevăzută de legislația în vigoare. Stația automată amplasată în incinta stației meteo Timișoara, parte componentă a rețelei naționale de supraveghere a radioactivității mediului, monitorizează continuu debitul de doze gama absorbite. Zilnic, se execută și măsurători ale activității beta globale pentru probele de depuneri atmosferice, aerosoli atmosferici, apa râului Bega. Norul radioactiv care provine de la centrala Fukushima a ajuns, în urmă cu trei zile, deasupra Parisului și urmează să traverseze acum și țara noastră. Specialiștii spun însă că nu sunt motive de îngrijorare pentru români, întrucât concentrația de iod a fost, între timp, semnificativ diminuată. Cu toate acestea, Ministerul Sănătății va lua în calcul posibilitatea de a achiziționa iodură de potasiu, chiar dacă, potrivit afirmațiilor ministrului de resort, Cseke Attila, demersul nu are legătură cu ceea ce s-a întâmplat în Japonia. (G.l.) A reapărut înșelătoria cu mașina de cusut Singer Polițiștii atrag atenția lugojenilor să nu răspundă anunțurilor apărute prin oraș, deoarece nu vor face decât să-și piardă timpul și, mai ales, banii "Colecționar german, cumpăr mașini de cusut, mărci germane: Singer, Kayser, Naumann, Durkop, Pfaff etc. Preț: 35.000- 40.000 Euro. Plata pe loc", după care se dă un număr de telefon mobil. Astfel de anunțuri se găsesc pe ușile de la scările blocurilor din Lugoj, în principal în Zona Stadion și Ștrand. Sunând la numărul respectiv, persoana de la capătul firului vă întreabă care este seria mașinii și vă îndrumă să o căutați și pe cea cu o serie apropiată, bineînțeles, tot ei dând indiciul unde poate fi găsită. Sunând la numărul indicat de cumpărător, veți da cu siguranță de o persoană necăjită, cu handicap care nu se poate deplasa și care ar vinde mașina "foarte valoroasă" și pentru 1.500 de euro. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei -(