Renaşterea Bănăţeană, mai 2011 (Anul 23, nr. 6481-6506)

2011-05-23 / nr. 6499

CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6499 - luni, 23 mai 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Miting de susținere pentru mitropolitul Banatului După ce au aflat de posibilitatea ca înalt Prea Sfințitul Nicolae Corneanu, mitropolitul Banatului, să își piardă dreptul de semnătură în urma unei decizii a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, 40 de credincioși din parohia Fabric au protestat pașnic, ieri, în fața Catedralei Mitropolitane din Timișoara. Aceștia au declarat, nemulțumiți de măsura administrativă confirmată de purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, că starea de sănătate a ÎPS Nicolae Corneanu nu este atât de deteriorată cum se susține. Enoriașii spun că mitropolitul a devenit incomod pentru că ar fi schimbat câteva decizii luate de Consiliul Eparhial al Arhiepiscopiei Timișoarei, iar acum se dorește îndepărtarea lui. "Cu cât am izbuti să ne adunăm în număr mai mare și să trimitem mesajul nostru scris Preafericitului Patriarh Daniel, cu atât mai iute va dispărea această pată de pe piatra miliară care este Mitropolia Banatului. Sunt foarte convinsă că, în scurtă vreme, toți oamenii cu suflet curat ni se vor alătura. Continuare în pagina 2 De "Timișoara ecologică" s-a cam ales praful Un subiect pe care autoritățile timișorene au pedalat (că tot sunt la modă bicicletele) aproape la nesfârșit și care a devenit, la un moment dat, chiar "concept", este "Timișoara ecologică". Născut înainte de 2005 și prezentat într-un mod destul de pragmatic, conceptul a înnegrit ulterior multe topuri de hârtie, a consumat o grămadă de toner și a sfârșit sub ghilotina necruțătoare a monitorizărilor europene, de toate promisiunile legate de o Timișoară verde, ecologică sau cum i-ar mai fi zis edilii de-a lungul mandatelor, s-a ales praful, măsurat cu exactitate de aparatura calibrată la standardele Comisiei Europene. Conceptul privind strategia în domeniul protecției mediului, pentru perioada 2005-2008, intitulat "Timișoara ecologică", s-a prăfuit prin sertare, iar ducerea lui la îndeplinire a fost împinsă spre limita derizoriului. Pista de jogging, Pădurea Verde ca zonă de agrement, perdelele forestiere de protecție, reamenajarea Parcului Rozelor și a Parcului Copiilor sunt încă în fazele de proiect sau de idee, iar de atunci au trecut aproape opt ani. Continuare în pagina 2 Nu mai puțin de 20 de abonați ai ziarului "Renașterea bănățeană" vor putea fi premianții din luna iunie. Pentru aceasta, trebuie trimisă pe redacției dhitanța de abonament în original, pentru luna iunie, care va participa la toate cele patru concursuri: televizor, aspirator, telefon mobil, bani. Câștigurile constau în 4 televizoare, 3 aspiratoare, 3 telefoane mobile și 10 premii a câte 100 lei. Tragerea la sorți va avea loc săptămânal pentru televizor și o dată pe lună pentru celelalte trei concursuri. Numele câștigătorilor vor fi publicate în paginile ziarului. Prețul abonamentului pentru luna iunie 2011 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/lună. Abonamentele pe luna iunie 2011 se pot face până vineri, 27 mai 2011, la oficii și la factorii poștali, și până marți, 31 mai 2011, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisiți, lunar, 21 lei (14 numere de ziar) Titlurile zilei} www jrenasterea.ro