Renaşterea Bănăţeană, august 2011 (Anul 23, nr. 6558-6582)

2011-08-02 / nr. 6559

A fost amendat primul angajat la negru Domeniu care furnizează cele mai multe cazuri de muncă fără forme legale, sectorul construcții a înregistrat ieri și prima amendă pentru munca la negru aplicată de inspectorii ITM Timiș unui angajat, după intrarea în vigoare a noului cod al muncii. "Patronii din Timiș s-au mai ales cu sancțiuni pecuniare, ba chiar am înaintat și patru dosare penale, întocmite, potrivit noii legislații, celor pe care i-am depistat că folosesc munca a mai mult de cinci angajați fără forme legale. Aceasta este însă prima lendă pe care am aplicat-o până acum angajaților, în general,încercăm să evităm amendarea angajaților, în cazul în care aceștia se arată cooperanți și recunosc fapta printr-o declarație semnată. Continuare în pagina 6 Nr. 6559 - marți, 2 august 2011 - 24 pagini - 1,5 lei Războiul din Deta continuă Combatanții luptă acum pe alte planuri, ajungând să stingă până și lumina adusă de bani europeni Devenită brusc polul de interes mediu al ultimelor zile, în urma scandalului cu săbii în care protagoniști au fost fiii primarului din localitate și, mai ales, a urmărilor pe care acesta l-a declanșat la nivelul Poliției Române, Deta pare să nu-și dezmintă eticheta de "nici o zi fără un eveniment" pe care începe să și-o contureze. Dincolo de tumultul stârnit de altercația în care au fost implicați frații Bogdan și Călin Roman, probabil singura știre "de bine" din ultima perioadă, venită dinspre Deta, era cea privind proiectul pe baza căruia orașul, în parteneriat cu localitatea sârbească Vârșeț, a reușit să acceseze bani europeni pentru dezvoltarea turismului din zonă. Continuare în pagina 3 Parcările subterane, resuscitate de Primăria Timișoara In luna ianuarie a acestui an, consilierii locali din Timișoara decideau atribuirea directă către societatea Administrarea Domeniului Public (ADP) SA, prin contract de concesiune, pe o perioadă de 49 de ani, a unei suprafețe de teren de aproximativ 10 hectare în zona centrală a orașului, pentru construirea de parcări subterane. Cu toate condițiile avantajoase oferite potențialilor investitori, comisia de negociere a contractelor de asociere în participațiune a constatat că nu au fost depuse oferte la licitațiile organizate pe parcursul perioadei de șase luni, cât avea la dispoziție ADP pentru încheierea contractelor de asociere cu firmele dispuse să construiască parcări subterane în Timișoara. Continuare în pagina 3 Ambrozia, buruiană rea, îmbolnăvește căile respiratorii Globalizarea și dezvoltarea transporturilor, a comerțului și turismului au furnizat oportunități ca speciile invazive de plante să fie răspândite accidental sau deliberat. Semințe sau fragmente din corpul vegetativ al unor plante străine ajung frecvent, prin intermediul mărfurilor, la distanțe mari de locul de origine. Degradarea habitatelor naturale, a ecosistemelor și câmpurilor agricole - un fenomen global - a făcut să fie mult mai ușor pentru speciile străine să se stabilească și să devină invazive. O plantă invazivă este caracterizată prin modalități rapide de propagare, producerea a numeroși germeni anual, mijloace de reproducere vegetativă, creștere rapidă, tulpină groasă și organe subterane puternice. Rata mare de supraviețuire este crescută de faptul că până și animalele fitofage evită astfel de buruieni: în România sunt menționate 73 de specii invazive de plante (autohtone și adaptate), lemnoase și ierboase. Una dintre cele mai întâlnite plante invazive este Ambrosia artemisiifolia. Numită și iarba pârloagelor, această plantă se găsește frecvent de-a lungul șoselelor și căilor ferate, atât în intravilanul, cât și în extravilanul localităților. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei I www .renașterea ro | CURSUL VALUTAR 4,2246 lei 2,9249 lei 151,78118 lei/gram Supliment de cultură PARALELA 45 De ce nu alege Timișoara să fie "Marea Timișoară"? în interiorul ziarului