Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6609-6634)

2011-10-10 / nr. 6616

Aleșii din CJT, scoși la raport Aproape de spartul târgului sau poate tocmai de aceea, consilierilor județeni li se pune în față un proiect de hotărâre prin care vor fi obligați să întocmească anual rapoarte de activitate amănunțite. Propunerea s-a născut în urma sesizărilor făcute de două organizații neguvernamentale, care au dorit să mai îndrepte lipsa de transparență în ceea ce privește activitatea concretă a aleșilor. Liga Apărării Drepturilor Omului - Filiala Timiș, în colaborare cu Asociația "Pro Democrația" - Clubul Timișoara, a propus un inventar de subiecte care să facă obiectul rapoartelor anuale prezentate de consilierii județeni. Electoratul ar putea afla, astfel, numeroase detalii despre ce fac aleșii după ce au fost trimiși să decidă în probleme care îi afectează pe locuitorii județului, de la zența la ședințe, inițiative legislative și amendamente propuse, până la audiențele acordate și cursurile de formare în domeniul administrației publice locale pe care le-au urmat. Continuare în pagina 3 Nr. 6616 - luni, 10 octombrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Agricultura a ieșit din criză, populația mai așteaptă puțin... A zecea ediție a manifestării "Roadele toamnei" producătorii au fost prezenți cu o ofertă extrem de s-a derulat, la sfârșitul săptămânii trecute, la Muzeul variază: legume, fructe, carne și produse din carne, Satului din Tiișoara. Recolta bogată a acestui an lapte și produse lactate, pomi fructiferi, miere, vin, agricol, considerat cel mai rodnic de după Revoluție, must și, desigur, țuică, s-a reflectat și în acțiunea de la Muzeul Satului, unde Continuare în pagina 2 Bănățenii au poftit la papricaș udat cu vin! Pentru al treilea an consecutiv, amatorii de mâncare gustoasă și de vin bun s-au reunit în parcul stațiunii Buziaș la "Festivalul papricașului și al vinului", o manifestare devenită deja tradițională pentru liniștita stațiune timișeană, încă de dimineață, deși vremea a fost cam răcoroasă, ceaunele s-au încins, iar zeci de bucătari - cu patalama sau de ocazie - au început pregătirile pentru prepararea papricașului. Continuare în pagina 2 Girocul va avea aeroport Cu cele aproximativ 22 de milioane de lei venituri proprii anuale, Girocul este una dintre comunele cele mai bogate ale țării. Primarul Iosif Toma ne mărturisește că, nu demult, un amic îi spunea în glumă că "aeroport vă mai lipsește, în rest aveți de toate". Fără să știe, omul a fost prooroc. Recent, la poarta primăriei au bătut reprezentanții clubului aviatic timișorean ASALT, cu o jalbă-n proțap, căutau un loc propice pentru a-și amenaja o pistă de decolare-aterizare și s-au gândit că la sud de Timișoara ar fi locul cel mai nimerit, deoarece folosirea aerobazei utilitare de la Cioca are neajunsuri legate și de costuri, și de programul de zbor, pe motiv de apropiere prea mare de Aeroportul "Traian Vuia". Continuare în pagina 4