Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6886-6910)

2012-09-12 / nr. 6895

Se caută o scurtătură spre autostradă Primarul Timișoarei a găsit traseul optim pentru scurtătura spre autostrada Timișoara - Arad. Necesitatea unui drum care să le faciliteze accesul timișorenilor la autostradă a apărut imediat după inaugurarea acesteia, când șoferii au constatat că drumul din centrul Timișoarei până la autostradă durează tot atât cât parcurgerea propriu-zisă a acesteia, adică 20 de minute, iar varianta veche, pe drumul național, ar putea chiar să aducă economie de timp. La ora actuală, cei care doresc să parcurgă traseul Timișoara - Arad pe autostradă au parte, în plus, și de încetinirile provocate de lucrările de reparații. După ce au fost anunțate mai multe idei pentru scurtătură, primarul Nicolae Robu a tranșat problema, declarând: "Ar fi mai bine să se abandoneze diversele fantasmagorii și să se meargă pe ce este firesc, adică la ramificația spre Sânandrei e facă un sens giratoriu, iar apoi, m linie dreaptă spre autostradă. Am luat harta și ne-am uitat. Nu sunt mai mult de șapte-opt kilometri, iar până acolo avem patru benzi. De ce să mergem pe nu știu unde, să ne mai întoarcem, doar ca să mai câștige te miri cine din vânzarea terenului?". (D.D.)_____________ Trenuri de mare viteză din Timișoara spre Budapesta, Viena sau Constanța . Conform unui proiect dezbătut în aceste zile în capitala Banatului, de experți europeni, timișenii vor putea ajunge la Budapesta, Viena, München sau Frankfurt "zburând" pe calea ferată cu 250 de kilometri pe oră . Cu această ocazie, orașul de pe Bega s-ar putea alege cu o gară nouă, modernă, în locul celei actuale, care e o rușine pentru municipiu Universitatea de Vest se află în topul mondial Universitatea de Vest din Timișoara este încă foarte departe de elita învățământului superior mondial, dar cochetează, totuși, cu lumea bună a acestuia. O dovedește faptul că instituția timișoreană a reușit în acest an să se claseze printre primele 700 de universități din întreaga lume, numărându-se, astfel, printre cele doar patru universități românești care au intrat în acest top mondial. Contwwm pagina2 Pe maidanezi îi va paște în curând sterilizarea Edilii Timișoarei s-au arătat ieri deciși să rezolve problema câinilor vagabonzi care bântuie prin cartierele orașului, formând în unele locuri adevărate haite, care pot deveni periculoase pentru trecători. Ultimul recensământ indica aproape 10.000 de câini fără stăpân pe străzile Timișoarei. Pentru așa-zisul management al populației canine, municipalitatea cheltuie anual sume importante, care se ridică la zeci de mii de lei lunar, conform unui contract încheiat cu firma Dangilor. Despre aceasta primarul Timișoarei nu are doar cuvinte de laudă, recunoscând că există și cazuri în care câinii sunt luați de pe stradă, iar apoi eliberați, ori de persoanele cărora le-au fost încredințați, ori chiar de angajații firmei. Mai mult, tot primarul spune că nici sterilizarea nu s-a făcut până acum cu seriozitate și la scară suficient de largă. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Pagina A șasea prelevare de organe la Spitalul Județean Viespile dau atacuri masive la stupii de albine din Banat Pagina 10 Școlile par pregătite, doar că elevi nu prea mai sunt: www .renaștereajo Al treilea consilier al primarului Robu este Sorin Drăgoi Pagina