Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-10 / nr. 6919

Pasaj auto subteran în Piața Operei Primarul Timișoarei a propus ieri o soluție radicală pentru închiderea Inelului I de circulație din oraș: construirea unui pasaj auto subteran prin Piața Operei, care va face posibilă trecerea directă de pe Bulevardul Republicii spre Muzeul Banatului. In acest pasaj ar urma să fie amenajată și o parcare, care să o înlocuiască pe cea de la Modex, care va fi transformată în spațiu verde și în care șiar găsi locul și Monumentul Fidelității, aflat, la ora actuală, în Cimitirul Eroilor din Calea Buziașului. Nicolae Robu a explicat și pașii care ar trebui făcuți pentru punerea în practică a acestei viziuni. Mutarea acvariului nu este suficientă, susține Robu, întrucât subsolul de lângă Operă ar rămâne oi în proprietate privată. Soluția ar fi ca, la schimb cu subsolul care ar trece în patrimoniul municipalității, actualii proprietari să primească un teren și, eventual, o clădire în altă parte, de valoare echivalentă. Continuare în pagina 5 Anunț șocant făcut de primarul Timișoarei Toate proprietățile din Complexul Studențesc vor fi expropriate ■ Nicolae Robu susține că aceasta este singura soluție pentru ca zona să poată fi transformată într-un campus civilizat ■ Edilul-șef dă exemplul americanilor, nemților și francezilor, cărora nu le este teamă să ia astfel de măsuri pentru interesul public Școli și grădinițe timișene încălzite cu sobe pe lemne Multe unități de învățământ arată jalnic Cu toate că suntem în secolul XXI, în Timișoara încă sunt unități de învățământ care folosesc pentru încălzire soba pe lemne. Potrivit datelor pe care le dețin reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Timiș , în municipiul de pe Bega există patru unități de învățământ care se află în această situație: două grădinițe de pe strada Herculane, una de pe Strada Renașterii și una de pe strada Vaslui. Fațada grădiniței de de pe Strada Renașterii se află într-o stare avansată de degradare. Tencuiala e desprinsă mai peste tot, iar lemnăria e veche și ar trebui schimbată, în ceea ce privește posibilitatea de a intra în grădiniță, de a vedea sobele pe lemne, ne-am izbit de refuzul ferm al directoarei unității de învățământ, care ne-a solicitat un act din partea inspectoratului. Cornel Petroman, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, nea declarat că doar directorul unității de învățământ decide cine intră în grădiniță și că inspectoratul nu e în măsură să elibereze nici un document în acest sens. Confirmare în pagina 2 Plata pe suprafață va fi de aproximativ 170 de euro pe hectar Și crescătorii de animale vor avea parte de o majorare a subvenției în campania 2012-2013 Executivul are pe masa de lucru, la ora actuală, proiectele de hotărâri care stabilesc principalele subvenții atât pentru exploatațiile de culturi vegetale, cât și pentru cele din domeniul creșterii animalelor, una care reglementează sprijinul pe suprafață care va fi acordat fermierilor pentru campania 2012-2013, iar pe de altă parte, o altă hotărâre de guvern care va reglementa sprijinul pe cap de animal, la ovine și la bovine. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei U VEST DE EST / VEST DE VEST ««#vriii mwwfww o, uw«ta» nm*w«/fcwm Pagina Festival Internațional de Literatură, la Palatul Baroc Liberalul Flavius Nicoară, director la OPC Pagina Zeci de cartușe de țigări depistate la vamă De la Timișoara, avioanele încep să zboare numai dus M.MoctomwW'en’100 Pagina Pagina