Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-11 / nr. 6993

vineri: 7 ianuarie 2013 Barcelona, abonată la primul loc Echipa spaniolă FC Barcelona se menține pe primul loc, cu 307 puncte, în clasamentul mondial pe anul 2012 stabilit de Federația Internațională de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS), fiind urmată de formația engleză Chelsea Londra (279 de puncte). Poziția a treia este ocupată la egalitate de echipele Boca Juniors (Argentina) și Atletico Madrid (Spania), ambele cu câte cu 278 de puncte, iar pe locul cinci se află formația braziliană Corinthians, cu 272 de puncte. Bayern München (Germania) este ocupanta locului șase, cu 270 de puncte, urmată de Real Madrid (Spania, 259), Juventus Torino (Italia, 231) și Borussia Dortmund (Germania, 226). Pe poziția a zecea se află echipa franceză Olympique Lyon, cu 224 puncte. Echipa lunii decembrie a fost desemnată formația italiană Juventus Torino. CFR Cluj a urcat 11 poziții și ocupă locul 31, cu 190 de puncte, în acest clasament, fiind formația română cel mai bine clasată în această ierarhie. CFR Cluj se află la egalitate cu formațiile Lazio Roma (Italia) și Ulsan Hyundai (Coreea de Sud). Următoarea echipă română din clasament este Steaua București, care ocupă locul 48, în coborâre de pe 41, cu 172 de puncte, la egalitate cu formațiile Club Sport Emelec Guayaquil (Ecuador) și Girondins Bordeaux (Franța). Rapid București a coborât în clasament de pe 93 pe 121, cu 112 puncte, la egalitate cu echipa Chelsea Berekum (Ghana). FC Vaslui a înregistrat o coborâre de pe 137 pe 160, cu 99 de puncte, la egalitate cu Sporting Cristal Lima (Peru) și Al-Ahly Cairo (Egipt). Dinamo București a coborât de pe locul 183 pe 217, cu 84 de puncte, la egalitate cu Slaven Belupo Koprivnica (Croația), Stoke City (Anglia), Estudiantes La Plata (Argentina), Real Mallorca (Spania) și Club Tijuana (Mexic). ICIM, de neoprit Echipa de baschet feminin ICIM Arad a obținut miercuri seară, în deplasare, cea de-a cincea victorie consecutivă din grupa B a Ligii Europei Centrale (CEWL). Echipa antrenată de Dan Moraru s-a impus în fața formației cehe Valentin Brno, scor 78-94 (33- 45) și a acumulat zece puncte, fiind pe prima poziție în clasamentul grupei B. Anterior, ICIM a obținut succese în fața echipelor Racon Spisska Nova Ves (Slovacia), cu 81-48 și 84-59, Valestin Brno (Cehia), cu 84-64, DSK Praga (Cehia), cu 79-46. ICIM este calificată la Turneul Final Four al competiției încă din luna decembrie, după etapa a IV-a și mai are de jucat o singură partidă, cu DSK Praga, în fața propriilor fani, în 23 ianuarie; în cealaltă grupă au fost repartizate Kara Trutnov din Cehia, DKSK Miskolc din Ungaria și Post Viena din Austria. La Turneul Final Four se vor califica primele două clasate din fiecare dintre cele două grupe, meciurile fiind programate în 23- 24 februarie 2013. Caleidoscop . Echipa Juventus Torino s-a calificat în semifinalele Cupei Italiei, după ce a învins, miercuri seară, pe teren propriu, cu scorul de 2-1 după prelungiri, formația AC Milan, în sferturile de finală ale competiției. Golurile învingătorilor au fost marcate de Giovinco '12 și Vucinici '95, în timp ce pentru oaspeți a înscris El Shaarawy, în minutul 6. Partida Internazionale Milano - Bologna se va disputa la 15 ianuarie, iar meciul AC Fiorentina - AS Roma va avea loc la 16 ianuarie. în semifinale, Juventus Torino va întâlni echipa Lazio Roma, care a trecut, cu scorul de 3-0, de formația Catania. ■ Echipa Chelsea Londra a fost învinsă, miercuri seară, pe teren propriu, cu scorul de 2-0 (1-0), de formația Swansea City, în prima manșă a semifinalelor Cupei Ligii Angliei. Golurile învingătorilor au fost marcate de Michu '39 și Graham '90. Partidele retur ale semifinalelor Cupei Ligii Angliei se vor disputa la 22 și 23 ianuarie. ■ Echipele Real Madrid, Real Zaragoza și FC Sevilla s-au calificat în sferturile de finală ale Cupei Spaniei, după ce au eliminat, miercuri seară, formațiile Celta Vigo, Levante și Real Mallorca,în optimile competiției. Real Madrid a învins, pe teren propriu, cu scorul de 4-0 (2-0), pe Celta Vigo. Golurile învingătorilor au fost marcate de Cristiano Ronaldo '2, '24, '87 și Rhedira '88. în tur, Celta Vigo se impusese cu scorul de 2-1. Real Zaragoza, cu fundașul Cristian Săpunanu pe teren tot meciul, a trecut, acasă, cu scorul de 2-0 (1-0), de Levante, golurile învingătorilor au fost marcate de Zuculini '23 și Montanes '60. Zaragoza câștigase și meciul tur, cu scorul de 1 -0. FC Sevilla a fost învinsă, pe teren propriu, cu scorul de 2-1 (0-1), de Real Mallorca. Gazdele au deschis scorul prin Manu del Moral, în minutul 21, oaspeții reușind să întoarcă rezultatul prin golurile marcate de Brandon Thomas '51 și Alfaro '55. Sevilla s-a calificat în sferturile de finală în urma victoriei din manșa tur, cu scorul de 5-0. ■ Perechea Horia Tecău/Max Mimâi (România/Belarus), cap de serie numărul 4, s-a calificat în semifinalele probei de dublu din cadrul turneului de la Sydney (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 436.630 de dolari. Tecău și Mimai au învins, în sferturile de finală, cu scorul de 6-3,6-4, după o oră și cinci minute, cuplul Mahesh Bhupathi/ Daniel Nestor (India/Canada). în semifinale, Horia Tecău și Max Mimai vor întâlni perechea spaniolă David Marrero/Fernando Verdasco, care au beneficiat de retragerea cuplului Leander Paes/Rachel Stepanek (India/ Cehia), cap de serie numărul 2. ■ Jucătoarea de tenis Monica Niculescu, locul 54 WTA, a ratat, ieri, calificarea în semifinalele turneului de la Hobart (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Niculescu a fost învinsă, în sferturile de finală, cu scorul de 2-6, 6-4,6-0, după două ore și șase minute, de Kirsten Flipkens (Belgia), poziția 51 în ierarhia mondială. Pentru performanța reușită la Hobart, Monica Niculescu va primi 70 de puncte WTA și un cec în valoare de 5 500 de dolari. ■ Jucătoarea de tenis Cristina- Andreea Mitu, locul 1. WTA, a acces în turul doi al calificărilor la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Mitu a învins-o, în runda inaugurală,cu scorul de 6-0,6-0,după 46 de minute, pe Sally Peers (Australia), poziția 338 în ierarhia mondială, în turul doi al calificărilor, Cristina-Andreea Mitu o va întâlni pe Michelle Larcher De Brito (Portugalia), cap de serie numărul 15 și locul 130 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-1,6-1, de Azra Hadzidi (Australia), poziția 440 în clasamentul mondial. în schimb, Raluca-Ioana Olaru, locul 213 WTA, a fost învinsă, în primul tur al calificărilor, cu scorul de 6-2,6-3, după o oră și 21 de minute, de Corinna Dentoni (Italia), poziția 230 în ierarhia mondială. Renașterea bănățeană 9 Zvonuri infirmate Agentul de jucători Victor Becali a declarat, ieri, pentru Palermo Today, că este puțin probabil ca atacanții Adrian Mutu (AC Ajaccio) și Ciprian Marica (Schalke 04) să ajungă la echipa US Palermo, informează iteu calcionews24.com.1 "Mutu stă bine la Ajaccio, nu vrea să plece. El a avut în trecut și o polemică cu președintele Zamparini (n.r. - președintele clubul US Palermo, Maurizio Zamparini, l-a făcut "țigan" pe Mutu). Chiar dacă nu are contract cu mine, îl cunosc pe Marica. Nu vă veni la Palermo, deoarece are un salariu mare", a spus Becali. Presa italiană a scris în ultima perioadă că US Palermo este interesată de achiziționarea atacanților Adrian Mutu și Ciprian Marica. Isner ratează Australian Open Tenismanul american John Isner, numărul 13 mondial, nu va participa la Australian Open, din cauza unei accidentări la genunchi, au anunțat ieri organizatorii primului turneu de Grand Slam al anului. Isner s-a accidentat în timpul Cupei Hopman, competiție pentru echipe mixte, sâmbătă, la Perth. El a revenit, miercuri, la turneul de la Sydney, la care a fost învins de compatriotul său Ryan Harrison, cu scorul de 6-4,6- 4. "Medicii m-au avertizat că dacă aș continua să joc starea genunchiului meu s-ar agrava", a declarat tenismanul de 2,06 metri. Isner va fi înlocuit pe tabloul principal de la Australian Open de un lucky loser (jucător tras la sorți dintre cei care pierd în ultimul tur al calificărilor). Un nou eșec în bazin Campioana României la polo, CSM Oradea, a fost învinsă miercuri seară, în deplasare, de formația turcă Galatasaray Istanbul, scor 6-5, în cea de-a șasea partidă din grupa D a Ligii Campionilor. Scorul pe reprize a fost 4-2, 1-0, 1-2, 0-1. Tot miercuri s-a jucat derby-ul grupei, între Partizan Belgrad și Szeged Beton, scor 8- 6, ungurii fiind învinși pentru prima dată, în primele cinci meciuri din grupa D, orădenii au pierdut, pe teren propriu, cu Szegedi, scor 9- 14, și cu Partizan Belgrad, în deplasare, cu 7-8, respectiv cu Spandau 04 Berlin, 13-5, dar au și câștigat, acasă, meciul cu Galatasaray Istanbul, scor 11-8 și cu Spandau, cu 11- 7. După șase etape, Szeged este lider, cu 15 puncte, urmată de Partizan, cu 10, Galatasaray,cu 7, CSM Oradea,cu 6, și Spandau, cu 3. Campioana României mai are de jucat două meciuri în grupa D, pe teren propriu, cu Partizan Belgrad (23 ianuarie) și în deplasare, cu Szeged (6 februarie). Obiectivul campioanei României este trecerea de faza grupelor, care ar însemna o clasare în primele patru locuri.