Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-17 / nr. 6998

joi, 17 ianuarie 2013 Pițurcă a anunțat lotul pentru turneul din Spania Selecționerul Victor Pițurcă a convocat patru jucători de la echipa patronată de Gheorghe Hagi, Viitorul Constanța - Buzduchi, Bălașa, Chițu și Alibec - în lotul primei reprezentative care va efectua, în perioada 27 ianuarie - 7 februarie, un stagiu de pregătire la Estepona (Spania). Cei 23 de jucători convocați numai de la echipe din Liga I sunt următorii: Silviu Lung jr. (FC Astra), Alexandru Buzbuchi (FC Viitorul Constanța) și Cristian Bălgrădean (FC Dinamo București) - portari: Alexandru Mățel (FC Astra), Constantin Nica, Dragoș Grigore, Srgian Luchin (toți trei FC Dinamo București), Marius Valerică Găman, Ștefan Bărboianu (ambii FC Astra), Mihai Bălașa (FC Viitorul Constanța) și László Sepsi (FC CFR 1907 Cluj) - fundași: Ionuț Neagu (FC Oțelul Galați), Mihai Răduț, Dan Nistor, Alexandru Maxim (toți trei CS Pandurii Târgu Jiu), Alexandru Mateiu (FC Brașov), Liviu Antal, Nicolae Stanciu (ambii SC Vaslui) și Aurelian Chițu (FC Viitorul Constanța) - mijlocași; Constantin Budescu (FC Astra), Gheorghe Teodor Grozav (FC Petrolul Ploiești), Marius Silviu Alexe (FC Dinamo București) și Denis Alibec (FC Viitorul Constanța) - atacanți. Pe acești jucători se va baza Victor Pițurcă pen RCJ Farul va fi pregătită de Mircea Paraschiv Echipa de rugby RCJ Farul Constanța a ajuns la un acord cu antrenorul Mircea Paraschiv, fostul jucător și selecționer al primei reprezentative urmând să pregătească formația de la malul mării în acest sezon al Superligii Naționale. In vârstă de 58 de ani, Mircea Paraschiv a mai pregătit RCJ Farul și în 2010, iar ultima oară a antrenat pe CSO Pantelimon, în Divizia Națională (liga a 2-a valorică). Mircea Paraschiv și-a petrecut întreaga carieră de jucător și antrenor la Dinamo București, câștigând nouă titluri naționale (opt ca antrenor) și opt Cupe ale României. A jucat timp de 12 ani în echipa ițională (1975-1987), contribuind la succesele istorice cu Franța (15- 12 - pe 14 noiembrie 1976 și 15-0 eru primul joc din cadrul stagiului de pregătire, cel contra selecționatei divizionare a Poloniei, programat la Malaga în 2 februarie, de la ora 21:45. După acest meci, o parte dintre fotbaliștii selecționați vor reveni la cluburi sau, dacă vor fi convocați, vor trece la naționala de tineret, care va disputa, în 6 februarie, la Tiraspol, un meci amical contra reprezentativei similare a Republicii Moldova. Alături de cei care vor rămâne la Estepona vor sosi, la 4 februarie, fotbaliști legitimați la cluburi de peste hotare și la FC Steaua, care vor completa lotul ce va aborda al doilea meci din cadrul stagiului, cel contra Australiei (6 februarie, de la ora 21, la Marbella). Faxurile de principiu vor fi expediate în 22 ianuarie, iar cele definitive (de confirmare sau de revocare) la 2 februarie, în funcție de starea lor sănătate, de forma sportivă și de statutul pe care îl au la echipele lor de club, a precizat FRF( 1984). Are 62 de selecții în Națională, trei dintre acestea fiind la CM din 1987. La echipa națională a fost antrenor secund-jucător la Cupa Mondială din 1987 (Noua Zeelandă), antrenor secund la CM din 1995 (Africa de Sud), antrenor principal la CM din 1999 (țara Galilor). în 2009 a condus Naționala Under 20 la câștigarea grupei a doua a CM din Kenya. în acest mandat la RCJ Farul, obiectivul va fi cel puțin calificarea în play-off-ul campionatului și, dacă se va putea, disputarea finalei Superligii Naționale. Față de anii precedenți când au fost transferați foarte mulți jucători din emisfera sudică, RCJ Farul se va axa mai mult pe jucătorii români, din lot urmând să facă parte cel mult șapte-opt jucători de altă naționalitate. Lotul constănțenilor va fi întărit cu mai mulți jucători de la CSM București, Dinamo și CSO Pantelimon. Reunirea lotului este programată pe 21 ianuarie, iar noul sezon va debuta pe 23 martie,  pe 23 noiembrie 1980), cu Țara Galilor (24-6 - pe 12 noiembrie 1983) și Scoția (28-22 - pe 12 mai Așteptarea lui Abidal se apropie de sfârșit Fundașul francez al echipei FC Barcelona, Eric Abidal, care a fost supus unui transplant de ficat în aprilie 2012, va fi în măsură să joace din nou înainte de finalul acestei luni, a declarat președintele grupării, Sandro Rosell. "In principiu, Abidal va avea documentul prin care federația îi permite să joace înainte de 30 ianuarie", a declarat Rosell. Potrivit oficialului catalan, începând din acel moment, "contractul său va fi reluat la fel ca înainte de operație și el va fi fotbalistul Barcelonei, cu tot ce înseamnă acest lucru". "Revenirea lui pe teren va depinde de deciziile tehnicienilor, care vor aprecia dacă este în formă sau nu să joace", a adăugat Rosell. Abidal a reînceput să se antreneze cu FC Barcelona la 19 decembrie . Operat prima oară în 2011 de o tumoră la ficat, apoi supus unui transplant în aprilie 2012, el nu a mai jucat din 26 februarie 2012. Loic Rémy, la QPR Managerul grupării Queens Park Rangers, Harry Redknapp, a declarat că gruparea sa îl va transfera pe atacantul francez al echipei Olympique Marseille, Loic Rémy, confirmând și interesul pentru mijlocașul formației Rennes, Yann Miila. "Rémy a avut vizita medicală, totul este rezolvat", a declarat Redknapp. De asemenea, el și-a manifestat interesul pentru Mvila, subliniind că este un "jucător fantastic". Renașterea bănățeană 9 Nadal ar putea reveni pe teren la Sao Paulo Tenismanul spaniol Rafael Nadal, numărul 4 mondial, absent de pe teren din iunie 2012, ar urma să revină în competiție la turneul de la Sao Paulo, din perioada 9-17 februarie, au anunțat organizatorii, citați de presa braziliană. "Un nume precum Nadal va suscita cu siguranță mult interes", a declarat Luis Felipe Tavares, președintele societății de marketing sportiv Roch Tavares, organizatoarea turneului, citat de cotidianul brazilian Estado de Sao Paulo. Nadal nu a mai jucat de la înfrângerea din turul doi la Wimbledon în fața cehului Lukas Rosol, la 28 iunie 2012. El suferă din primăvară de sindromul Hoffa, o inflamare a țesutului adipos din spatele tendonului rotulian al genunchiului stâng. La finalul lunii noiembrie și-a reluat antrenamentele, dar a fost nevoit să absenteze de la primul Grand Slam al anului, Australian Open, din cauza unei infecții virale. Caleidoscop ■ Jucătoarea de tenis Sorana Cîrstea, cap de serie numărul 27, s-a calificat în turul trei la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Sorana a trecut în turul doi de sportiva cehă Kristyna Pliskova, scor 1-6, 6-3, 6-2, după 92 de minute de joc; în turul trei, Cîrstea o va întâlni pe chinezoiaca Na Li, a șasea favorită, care a trecut de sportiva din Belarus, Olga Govorțova, scor 6-2,7-5. în schimb, Irina- Camelia Begu a fost eliminată, ieri, în turul doi, fiind învinsă de poloneza Agnieska Radwanska, a patra favorită, scor 6-3,6-3, după 86 de minute de joc. ■ Perechea Simona Halep/ Arantxa Rus (România/Olanda) a fost eliminată în primul tur al probei de dublu la Australian Open. Halep și Rus au fost învinse în runda inaugurală de cuplul Melinda Czink/ Bojana Jovanovski (Ungaria/Serbia), scor 4-6, 6-2, 7-6 (7/2). ■ Echipa de baschet masculin Gaz Metan Mediaș a fost învinsă marți seară, în deplasare, de formația turcă Pinar Karsiyaka, scor 89-59, în primul meci din grupa I, faza optimilor de finală ale FIBA Eurochallenge. Programul meciurilor formației ardelene în grupa I este următorul: cu finlandezii de la Joensuu Kataja (acasă, 21 ianuarie), cu letonii de la BK Ventspils (în deplasare, 29 ianuarie), cu Pinar Karsiyaka (acasă, 12 februarie), cu Joensuu Kataja (în deplasare, 19 februarie) și cu BK Ventspils (acasă, 26 februarie). Primele două clasate se vor califica în sferturile de finală ale competiției, care se vor derula sub formă de play-off, în sistemul "cel mai bun din trei meciuri". Vor urma semifinalele și finalele în cadrul Turneului Final Four. Turneul final al ediției precedente a avut loc la Debrecen (Ungaria), câștigătoarea fiind Beșiktaș Istanbul. Gaz Metan Mediaș este singura echipă masculină românească ce continuă parcursul în cupele europene, la startul sezonului fiind înscrise încă trei în FIBA Eurochallenge, care nu au trecut de grupele preliminare (CSU Ploiești, BC Timișoara, BCM U Pitești). ■ Echipa de volei feminin CSV 2004 Tomis Constanța a fost învinsă, marți seară, pe teren propriu, scor 3-1, în manșa tur a sferturilor de finală ale Cupei CEV, de formația rusă Omicika Omsk. Scorul pe seturi a fost 23-25,18-25,26-24,13- 25. Manșa retur se va disputa la 23 ianuarie. "Nu cred că meciul a fost greu, situația noastră la echipă este foarte grea. Cu opt jucătoare cum să faci antrenamente, pregătire, asta este problema gravă. Fericit echipa adversă, este printre cele mai puternice din Rusia. Sunt mândru de cum a jucat echipa mea, am jucat cât de bine s-a putut în acest moment", a declarat antrenorul echipei constănțene, Darko Zakoc. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, marți, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): LA Lakers - Milwaukee 104- 88, Brooklyn Nets - Toronto 113- 106, Denver- Portland 115-111 (după prelungiri), Houston - LA Clippers 109-117, Charlotte - Indiana 76-103, Philadelphia - New Orleans 99- 111.