Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-22 / nr. 7002

marți, 22 ianuarie 2013 Jucătorii străini, la mare căutare în campionatele din Europa Proporția de jucători străini a ajuns la un nivel record în 2012, în cele 31 de campionate de fotbal din Europa, media fiind de peste o treime din cifra totală de fotbaliști, se arată într-un studiu dat, seri, publicității. Conform Centrului Internațional pentru Studii legate de Sport (CIES), organism asociat FIFA, jucătorii,rănii reprezintă în medie 36,1 la sută din totalul fotbaliștilor, iar în șase campionate - Cipru, Anglia, Portugalia, Belgia, Italia și Turcia - numărul lor depășește 50 la sută din total. Cei mai mulți jucători străini provin din Brazilia (515 în 2012, cifră în ușoară scădere față de 2011 - 524). Franța ocupă locul doi în topul țărilor care au oferit jucători altor campionate. cu 269 de fotbaliști, 24 mai mulți decât în 2011. Pe poziția a treia se află Serbia, urmată de Argentina. Spectaculoasă este creșterea numărului de jucători spanioli și portughezi plecați în alte campionate în 2012, față de 2011, aceasta fiind determinată de criza economică. Numărul spaniolilor care evoluează în alte țări a crescut de la 34 la 148 într-un an, iar cel al portughezilor de la 41 la 171. Ca o altă consecință a crizei economice, în Grecia s-a înregistrat o scădere cu 14,9 la sută a proporției de jucători străini, cea mai mare, în timp ce creșterile cele mai semnificative, între 6 și 7 la sută, s-au constatat în Bulgaria și Ucraina. Creșterea proporției de jucători străini din campionatele europene duce la diminuarea procentului de fotbaliști formați la club. Proporția acestora a fost de 21,1 la sută din total în 2012, cea mai mică înregistrată vreodată. "Aceste cifre arată că grupările europene nu sunt pregătite să se axeze mai mult pe formarea de jucători", se arată în raport, în acesta menționându-se totuși câteva excepții notabile: FC Barcelona (59 la sută), Ajax Amsterdam (55 la sută), Manchester United (40 la sută). Tito Vilanova își continuă tratamentul la New York Antrenorul echipei FC Barcelona, Tito Vilanova, se va duce din nou la New York pentru tratament și va absenta, Joi, la meciul cu Malaga, din Cupa Spaniei, a anunțat presa spaniolă de ieri. "Tito Vilanova, după ce a consultat medicii care îl tratează, va pleca în orele următoare la New York pentru a urma un tratament, în consecință, Jordi Roura va sta pe bancă la meciul cu Malaga de pe Rosaleda", a scris cotidianul catalan El Mundo Deportivo, informație confirmată și de cealaltă publicație apropiată Barcei. Sport. El Mundo Deportivo mai susține că absența lui Vilanova nu ar dura "mai mult de zece zile". Vilanova a fost deja la New York în urmă cu o săptămână, pentru un aviz medical. Tito Vilanova, în vârstă de 44 de ani, a fost operat, la 20 decembrie 2012, la spitalul Vall d’Hebron Barcelona, după ce i-a fost detectat un ganglion la doi centimetri de locul în care i-a fost extirpată o tumoare. Falcao s-a accidentat Atacantul columbian al echipei Atletico Madrid, Radamel Falcao, s-a accidentat la coapsa stângă în timpul partidei cu formația Levante, din etapa a 20-a a campionatului Spaniei. Falcao s-a accidentat în minutul 56 al meciului cu Levante; în timpul unui sprint, columbianul s-a oprit și a pus mâna la coapsa stângă. Radamel Falcao, care se află pe locul secund în clasamentul golgheterilor din Primera Division, a fost înlocuit cu brazilianul Diego Costa. Atletico Madrid a învins, duminică seară, pe teren propriu, cu scorul de 2-0, formația Levante. Viitorul contează Rutierul spaniol al echipei Saxo- Tinkoff, Alberto Contador, a declarat că mărturisirea americanului Lance Armstrong, conform căreia s-a dopat, a deteriorat imaginea ciclismului, precizând totodată după ce s-a pus punct acestui subiect lumea ciclismului se va concentra doar asupra viitorului. "Este adevărat că această mărturisire a lui Armstrong a deteriorat imaginea ciclismului. Dar vreau să văd partea bună a lucrurilor și poate această mărturisire va pune punct acestui capitol din trecut și ne va permite să ne concentrăm pe viitorul sportului. Acesta este un subiect care a fost discutat o lungă perioadă de timp și ceea ce ne dorim acum este să-l lăsăm deoparte. Interviul lui Armstrong nu a luat pe nimeni prin surprindere", a spus Contador, în vârstă de 30 de ani, care a fost și el prins do paj în timpul Turului Franței din 2010 și suspendat pentru doi ani. Fostul rutier spaniol Miguel Indurain, de cinci ori câștigător în Turul Franței, a afirmat, pentru Marca, că "afacerea Armstrong a făcut mult rău ciclismului". S Carul Armstrong a făcut mult rău sportului nostru. Mărturisirea lui vine întrun moment în care sportivii, organizatorii și echipele fac eforturi pentru a corecta erorile din trecut și astfel să se poată merge mai departe. Cazul Armstrong a arătat de asemenea imperfecțiunea controalelor antidoping", a precizat Indurain. 7 Renașterea bănățeană 9 Poloiștii tricolori au strâns rândurile Naționala de polo a României a început de ieri pregătirea pentru partidele cu Italia și Ungaria, din grupa C a Ligii Mondiale. Lotul antrenat de Vlad Hagiu se va pregăti până mâine la bazinul din complexul sportiv Steaua, după care se va muta la Izvorani. Până la finalul săptămânii vor ajunge și jucătorii campioanei CSM Oradea, dar și stranierii Andrei Iosep, Ramiro Georgescu și Tiberiu Negrean. Plecarea spre Italia este programată în 28 ianuarie, iar a doua zi, de la ora 21, România se va duela cu vicecampioana olimpică. A doua partidă, cu Ungaria, va avea loc la Debrecen, în 1 februarie. Jucătorii convocați de antrenorul Vlad Hagiu sunt: Dragoș Stoenescu, Daniel Teohari,Dimitri Goanță, Nenciu Bertini și Marius Iie (Dinamo), Cătălin Stan, Pavel Popescu, Nicolae Oanță, Radu Gospodinov, Mihnea Gheorghe și Mihai Drăgușin (Steaua), Mihnea Chioveanu, Nicolae Diaconu, Andrei Bușilă, Alexandru Matei, Alexandru Ghiban și Alex Popoviciu (CSM Digi Oradea), Andrei Iosep (Navarra), Tiberiu Negrean și Ramiro Georgescu (Szolnok), în primele două meciuri din preliminariile Ligii Mondiale, tricolorii au fost învinși de Ungaria (9-12) și au depășit Rusia (14-13). în clasamentul grupei C, Ungaria este lider, cu șase puncte, urmată de Italia (3), România (1) și Rusia (1). Despărțire amiabilă FC Dinamo și fundașul Cristian Pulhac au convenit încetarea raporturilor contractuale, se arată într-un comunicat postat pe site-ul oficial al clubului, jucătorul urmând să semneze cu gruparea azeră FC Gabala, unde va avea un salariu de 200.000 de euro anual. Cristian Pulhac a venit la Dinamo de la Sporting Pitești și a debutat pe 23 martie 2002, întrun meci câștigat în deplasare, 3-0 cu UMT Timișoara. în 11 ani, Pulhac a câștigat titlul de campion al României (2002, 2007), Cupa României (2005,2012) ,Supercupa României (2005,2012) și a adunat 166 jocuri / 2 goluri ( în Liga I), 33 jocuri / 2 goluri ( în cupele europene) și a adunat trei selecții la echipa națională. Fundașul care a mai evoluat, sub formă de transfer temporar, la Poiana Câmpina, Sportul Studențesc și Hercules Alicante (Spania), și-a exprimat dorința de a-și continua cariera în străinătate: "Mi-am dorit o altă provocare în acest moment al carierei și vreau să mulțumesc clubului pentru înțelegere. Dinamo m-a format ca jucător, ca om și va rămâne pentru totdeauna în inima mea; în «Ștefan cel Mare» am învățat ce înseamnă performanța, am câștigat trofee, am jucat în cupele europene, în echipa națională. Nu voi uita niciodată momentele de glorie alături de suporteri. Sunt fanii «câinilor» și sper ca echipa să termine cât mai sus în clasament". Conform presei din Azerbaidjan, Pulhac urmează să semneze un contract valabil pe doi ani cu gruparea FC Gabala, unde ar urma să primească un salariu anual de 200.000 de euro și prime în valoare de 100.000 de euro. Sneijder a semnat cu Galatasaray Mijlocașul olandez Wesley Sneijder a semnat un contract cu Galatasaray până în 2016, după trei sezoane și jumătate petrecute la Internazionale Milano, a anunțat clubul turc. Valoarea transferului se ridică la 7,5 milioane de euro, iar olandezul va avea un salariu de cinci milioane de euro, conform publicației Gazzetta dello Sport. Internazionale Milano îi propusese lui Sneijder prelungirea contractului cu un salariu mai mic, însă jucătorul a refuzat și nu a mai evoluat de la finalul lunii septembrie. Wesley Sneijder juca la Inter din 2009, când a venit de la Real Madrid.