Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-23 / nr. 7003

miercuri, 23 ianuarie 2013 Djokovici, în semifinale la Australian Open Tenismanul sârb Novak Djokovici, cap de serie numărul unu, s-a calificat, ieri, în semifinale la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Djokovici l-a învins, în sferturile de finală, cu scorul de 6-1,4-6,6-1,6-4, pe cehul Tomas Berdych, al cincilea favorit al competiției. în semifinale, Novak Djokovici îl va întâlni pe spaniolul David Ferrer, cap de serie numărul patru, care a trecut, cu scorul de 4-6,4-6, 7- 5,7-6 (7/4), 6-2, de compatriotul său Nicolas Almagro, al zecelea favorit al competiției. Ultimele două meciuri din sferturile de finală se vor disputa astăzi după următorul program: Jeremy Chardy (Franța) - Andy Murray (Marea Britanie, nr. 3) și Jo-Wilfried Tsonga (Franța, nr. 7) - Roger Federer (Elveția, nr. 2). La feminin, jucătoarea chineză de tenis Na Li, cap de serie numărul șase, și rusoaica Maria Șarapova, a doua favorită a competiției, s-au calificat, ieri,în semifinale. Na Li a învins-o, în sferturile de finală, cu scorul de 7-5, 6-3, pe Agnieszka Radwanska (Polonia), cap de serie numărul 4. Maria Șarapova a trecut, cu scorul de 6-2,6-2, de compatrioata sa Ekaterina Makarova, a 19-a favorită a competiției. Nadi și Maria Șarapova se vor întâlni în semifinale. Ultimele două meciuri din sferturile de finală se vor disputa astăzi după următorul program: Victoria Azarenka (Belarus,nr.1) - Svetlana Kuznețova (Rusia) și Serena Williams (SUA, nr.3) - Sloane Stephens (SLFA, nr.29). Cel mai bun sportiv balcanic în altă ordine de idei, Novak Djokovici, liderul clasamentului ATP, a fost ales, tot ieri, cel mai bun sportiv din Balcani în 2012, în urma sondajului efectuat de agenția de presă bulgară BTA. Djokovici a primit pentru a doua oară consecutiv această distincție. Sârbul a devansat-o în acest clasament pe atleta Asii Cakir Alptekin (Turcia), campioană olimpică în proba de 1.500 metri, și pe croata Sandra Petkovici, medaliată cu aur în proba de aruncare a discului la Jocurile Olimpice de la Londra. Această distincție este acordată de jurnaliștii sportivi de la agențiile de presă din Balcani (Bulgaria, Grecia, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia și Turcia). Caleidoscop . Echipa Everton a terminat la egalitate, luni seară, în deplasare, scor 0-0, cu formația Southampton, în ultimul meci al etapei a 23-a a campionatului englez. Acest meci a reprezentat debutul argentinianului Mauricio Pochettino pe banca tehnică a echipei Southampton, în clasament conduce Manchester United, cu 56 de puncte, fiind urmată de Manchester City, cu 51 de puncte, și Chelsea Londra, cu 45 de puncte. ■ Echipa Betis Sevilla a terminat la egalitate, luni seară, pe teren propriu, scor 1-1 (1 -1), cu formația Athletic Bilbao, în ultimul meci al etapei a 20-a a campionatului spaniol. Gazdele au deschis scorul prin Ruben Castro,în minutul 2, din penalti, oaspeții reușind egalarea prin Adurit.în minutul 41. în clasament conduce FC Barcelona, cu 55 de puncte, fiind urmată de Atletico Madrid, cu 47 de puncte, și Real Madrid, cu 40 de puncte. ■ Rezultate înregistrate în etapa a 15-a a campionatului portughez: Academica Coimbra - Nációnál Madeira 2-1 (Makeleie 46,Edinho'82 / Rondon ’21), Moreirense - Benfica Lisabona 0-2 (Salvio '48, Lima 71). Clasament: 1. Benfica Lisabona 39 puncte, 2. FC Porto 36 puncte (14 jocuri), 3. Sporting Braga 29 puncte. ■ Căpitanul nejucător al echipei de Cupa Davis a Franței, Amand Clement, a decis să nu-i convoace pe tenismanii Gilles Simon și Gael Monfils pentru meciul cu Israel, din primul tur al Grupei Mondiale, a anunțat Federația Franceză de Tenis. Cei cinci jucători convocați de Clement sunt următorii: Jo-Wilfried Tsonga, Richard Gasquet, Julien Benneteau, Michael Llodra și Jeremy Chardy (rezervă). Arnaud Clement va debuta cu această ocazie în funcția de căpitan nejucător, unde l-a înlocuit pe Guy Forget. Partida Franța - Israel, din primul tur al Grupei Mondiale, se va disputa în perioada 1-3 februarie, la Rouen. ■ Căpitanul nejucător al echipei de Cupa Davis a Argentinei, Martin Jaite, a anunțat că Juan Monaco, locul 12 ATP, va fi principalul tenisman pentru meciul din primul tur al Grupei Mondiale cu Germania, care va avea loc în perioada 1 -3 februarie, la Buenos Aires. Ceilalți trei jucători convocați de Jaite sunt Horacio Zeballos (locul 67 ATP), Carlos Berlecq (locul 68 ATP) și David Nalbandian (locul 83 ATP). Martin Jaite nu se va putea baza pe serviciile lui Juan Martin Del Potro, locul 7 ATP, care a renunțat să participe în acest la Cupa Davis. ■ Perechea Ilka Csoregi/Ivana Jorovici (România/Serbia) s-a calificat, ieri,în sferturile de finală ale probei de dublu junioare de la Australian Open. Csoregi și Jorovici au învins,în turul doi, cu scorul de 6-4,6-2, cuplul australian Samantha Harris/Astra Sharma; în sferturile de finală, Ilka Cioregi și Ivana Jorovici vor întâlni perechea Anna Danilina/Elizaveta Kulișkova (Kazahstan/Rusia), cap de serie numărul cinci, care a trecut, cu scorul de 6-3, 6-2, de cuplul australian Naiktha Bains/Danielle Wayland. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, luni, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): Chicago - L.A. Lakers 95- 83, Portland - Washington 95-98, Philadelphia - San Antonio 85-90, New York - Brooklyn 85-88, Charlotte - Houston 94-100, Atlanta - Minnesota 104-96, Golden State - L.A. Clippers 106-99, Memphis - Indiana 81-82, New Orleans - Sacramento 114-105. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, luni, în liga profesionistă nord-americană de hochei pe gheață (NHL): Boston - Winnipeg 2-1, N.V. Islanders - Tampa Bay 4-3, Nashville - Saint-Louis 3-4, Toronto - Buffalo 1-2, Ottawa - Florida 4-0, Colombus - Detroit 3- 4, Calgary - Anaheim 4-5. Fotbaliștii din Chile, în grevă Sindicatul jucătorilor din Chile (Lifup) a anunțat lansarea unei greve a tuturor fotbaliștilor profesioniști, care pune în pericol începerea campionatului, prevăzută pentru sfârșitul săptămânii. "Sifup a decis, după ce sa consultat cu toate cluburile din prima ligă, să nu înceapă sezonul 2013", se arată într-un comunicat al Sindicatului jucătorilor din Chile. Fotbaliștii protestează pentru restanțele salariale pe care le au unele cluburi din prima și a doua divizie și pentru reducerea numărului de la șapte la cinci jucători pe banca de rezerve. Renașterea bănățeană 9 Noi convocări sub tricolor Selecționerul Victor Pițurcă a decis ca un număr de 12 jucători români, legitimați la cluburi din străinătate, să primească, ieri, faxuri de convocare de principiu pentru meciul amical România - Australia, programat la 6 februarie, de la ora 20, pe "Estadio Olimpico" din Malaga. Au primit faxuri Bogdan Lobonț (AS Roma), Costel Pantilimon (Manchester City), Gabriel Tamaș (West Bromwich Albion), Dorin Goian (Spezia), Ștefan Radu (Lazio), Răzvan Raț (Șahtior Donețk), Costin Lazăr (PAOK Salonic), Gabriel Törje (Granada), Adrian Stoian (Chievo), Adrian Mutu (Ajaccio), Bogdan Stancu (Orduspor) și Ciprian Marica (Schalke). Vineri, 1 februarie, cei 12 fotbaliști vor primi alte faxuri, de confirmare sau de revocare a convocării, acestea urmând să țină cont de starea de sănătate, de forma fizică și de statutul fiecăruia dintre ei la echipele lor de club. Astfel, federația maghiară a anunțat că jocul Ungaria - România, programat la data de 22 martie, în cadrul preliminariilor Cupei Mondiale FIFA 2014, se va desfășura pe stadionul "Puskas Ferenc" din Budapesta, de la ora 20,30 (21:30 ora României). Președintele clubului Sampdoria a decedat Președintele clubului Sampdoria Genova, Riccardo Garrone, a decedat, luni seară, cu două zile înainte de a împlini 77 de ani. Garrone a achiziționat clubul în 2002, iar cea mai mare performanță a fost înregistrată în sezonul 2009- 2010, atunci când Sampdoria a terminat pe locul patru în campionat și a participat în preliminariile Ligii Campionilor. Riccardo Garrone a deținut funcțiile de președinte onorific și administrator delegat al companiei Erg, fondată de tatăl său Edoardo și care a fost mulți ani sponsorul principal al formației Sampdoria Genova. Au rămas doar opt... Echipele naționale de handbal masculin ale Sloveniei, Ungariei, Croației și Spaniei s-au calificat, luni seară, în sferturile de finală ale Campionatului Mondial din Spania, alăturându-se Germaniei, Rusiei, Franței și Danemarcei, care au obținut deja biletele. Rezultatele înregistrate luni seară în ultimele patru meciuri din optimi sunt următoarele: Slovenia - Egipt 31-26, Ungaria - Polonia 27-19, Croația - Belarus 33- 24 și Serbia - Spania 20-31. Astfel, programul partidelor din sferturile de finală este următorul: Rusia - Slovenia, Danemarca - Ungaria, ambele la Barcelona, Spania - Germania și Franța - Croația, ambele la Zaragoza. Toate meciurile vor avea loc astăzi.