Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-26 / nr. 7006

sâmbătă, 26 ianuarie 2013 Macovei, cu gândul la Cupa Mondială Internaționalul Mihai Macovei a declarat într-un interviu acordat site-ului oficial al echipei de rugby la care activează, Sporting Nazaire (Franța), din Federale 1, că este o mare mândrie să joace pentru naționala României. Macovei, care are 38 de selecții în echipa națională și a evoluat în toate cele patru meciuri ale "stejarilor” de la Cupa Mondială din Noua Zeelandă, dorește să joace din nou la Cupa Mondială. "Este o mare mândrie pentru mine să joc pentru România, înainte de toate trebuie să ne calificăm la Cupa Mondială. După aceea, dacă nu mă voi accidenta, evident că am nevoie de o nouă prezență la Cupa Mondială. Consider că prezența la Cupa Mondială este cel mai important moment al carierei. Echipa națională își poate, de asemenea, testa nivelul în condițiile cele mai bune", a spus Macovei. Fostul căpitan de la Baia Mare, care este de trei luni în Franța, dorește să joace și să aibă rezultate bune cu Sporting. "SNB este o echipă foarte bună, cu jucători dornici de afirmare, motivați, ceea ce mă face să cred că, de la meci la meci, vom juca mai bine. Sporting are o defensivă foarte bună, un sistem de joc eficient, dar trebuie să lucrăm pe pachetul de înaintare și să ne concentrăm mai mult pe momentele importante din joc. Vreau să joc cât mai bine și în cât mai multe meciuri ale Sportingului și, bineînțeles, să avem rezultate bune. Știu că putem mai mult decât am realizat până acum", a declarat fostul căpitan de la Știința Baia Mare, care este de trei luni în Franța. All Star Game 2013 va avea loc la Craiova All Star Game masculin - Meciul Stelelor - va avea loc în 2013 la Craiova, data programată fiind 18 martie. Noua sală craioveană, cu o capacitate de 4.000 de locuri, va avea parte astfel de un prim eveniment de interes național. Anunțul a fost făcut ieri, chiar la Craiova, de secretarul de stat în MTS, Carmen Tocală și managerul FR Baschet, Horia Păun, după încheierea discuțiilor cu autoritățile locale, în cadrul unei conferințe de presă. All Star Game va avea loc în 18 martie, iar în cel mai scurt timp, FR Baschet va anunța procedurile de votare ale jucătorilor și antrenorilor. Ediția din 2012 a Meciului Stelelor s-a desfășurat în sala "Constantin Jude" din Timișoara._____________________________________ Larisa Iordache s-a retras de la Cupa Americii Gimnastele Larisa Iordache și Elisabeth Price (SUA) s-au retras de la Cupa Americii, concursul de debut al sezonului competițional 2013 în Cupa Mondială, programat în 2 martie, la CCA Center din Worcester, ca urmare a deciziilor colectivelor tehnice. Cele două locuri au rămas deocamdată libere, urmând a fi completate în perioada următoare. Pe lista pentru acest concurs, alături de Elisabeth Seitz (Germania), Kyla Ross (SUA) sau Vanessa Ferrari (Italia), a fost înscrisă din partea forului canadian Victoria Moors - componentă a echipei olimpice de la Londra 2012, dar și japoneza Koko Tsurumi, locul 7 la JO 2012 și bronz la individual compus la CM 2009. Renașterea bănățeană 9 Costin Lazăr a marcat un gol în Cupa Greciei Fotbalistul echipei PAOK Salonic. Costin Lazăr a înscris un gol în meciul câștigat, joi seară, pe teren propriu, cu scorul de 6-0, în fața formației Kallithea, în manșa secundă a optimilor de finală ale Cupei Greciei. Lazăr a marcat în minutul 12. Celelalte goluri ale gazdelor au fost marcate de Athanasiadis '6, '41, '56, Lawrence '39 (penalty) și Katsouranis '42. Kallithea a rămas în inferioritate numerică, în minutul 36, când a fost eliminat Villarejo, în tur. Kallithea s-a impus cu scorul de 2-0, în urma rezultatului înregistrat joi seară, PAOK Salonic a acces în sferturile de finală ale Cupei Greciei. Zvonko Sundovski a demisionat de la naționala Macedoniei Zvonko Sundovski, antrenorul campioanei la handbal masculin HCM Constanța, și-a anunțat demisia de la reprezentativa Macedoniei. Sundovski a participat cu naționala Macedoniei la CM din Spania, competiție care se încheie mâine și la care echipa sa a fost eliminată în optimi, de Germania, ocupând locul 14 în clasamentul final. La revenirea în țară, Lundovski și-a anunțat demisia, la doi ani distanță de la preluarea naționalei Macedoniei. "Am luat decizia doar în interesul echipei naționale. Cred în această generație, iar cu selecția pe care am făcut-o ne-am calificat la Europenele din 2012, am jucat calificări olimpice și am continuat cu participarea la Mondialele din Spania. Am creat o bază pentru noi succese, pe care această generație de jucători le merită", a precizat Sundovski, care se va ocupa de acum înainte doar de campioana HCM Constanța, care va relua curând partidele oficiale din Liga Campionilor. Prima partidă din 2013 este programată în 9 februarie, în deplasare, cu campioana Ungariei, MKB Veszprém. HCM se află pe locul al șaselea în grupa B, cu un bilanț de două victorii și cinci înfrângeri. Porți închise Echipa Fenerbahce Istanbul a fost sancționată cu disputarea cu porțile închise a următorului meci de pe teren propriu din cupele europene, întâlnirea cu BATE Borisov, programată la 21 februarie, în 16-imile de finală ale Ligii Europa, a anunțat UEFA. Comisia de Control și Disciplină a UEFA a luat această decizie ca urmare a comportamentului fanilor grupării turce la meciul cu Borussia Monchengladbach, disputat la 6 decembrie. La partida respectivă, fanii au aruncat cu diverse obiecte și cu dispozitive pirotehnice; în plus, clubul turc a fost amendat cu 40.000 de euro. Incidente similare au avut loc și la 29 august, la un meci cu Spartak Moscova. Caleidoscop . Echipele FC Barcelona și Atletico Madrid s-au calificat, joi seară, în semifinalele Cupei Spaniei, după ce au trecut în sferturi de Malaga, respectiv de Betis Sevilla, catalanii urmând să întâlnească în această fază formația Real Madrid. FC Barcelona s-a impus în fața echipei Malaga, scor 4-2, în deplasare, în manșa secundă a sferturilor de finală. Golurile învingătorilor au fost marcate de Pedrito '8, Pique '49, Iniesta '75 și Messi '80. Pentru Malaga au înscris Joaquin '12 și Santa Cruz '68. în tur, cele două echipe au terminat la egalitate, scor 2-2. Atletico Madrid a remizat, în deplasare, scor 1 -1, cu Betis Sevilla, golurile fiind înscrise de Diego Costa '45 pentru oaspeți, respectiv Jorge Molina '90 pentru echipa din Sevilla, în tur. Atletico s-a impus cu scorul de 2-0. FC Barcelona va juca în semifinale cu Real Madrid, iar Atletico Madrid cu FC Sevilla, în dublă manșă - turul la 30 ianuarie, returul la 27 februarie. ■ Fundașul Cristian Zaccardo, în vârstă de 31 de ani, campion mondial cu Italia în 2006, a fost transferat de la Parma la AC Milan în schimbul internaționalului algerian Djamel Mesbah, a anunțat clubul milanez. Presa italiană scria, joi, că în schimb ar fi urmat să fie inclus mijlocașul Rodney Strasser de la AC Milan, dar cele două cluburi nu au confirmat această informație. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, joi, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): Phoenix - LA Clippers 93-88, Boston - New York Knicks 86-89, Orlando - Toronto 95-97. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, joi, în liga profesionistă nord-americană de hochei pe gheață (NHL): San Jose - Phoenix 5-3, Edmonton - Los Angeles 2-1 (după prelungiri), Dallas - Chicago 2-3 (după prelungiri), Florida - Ottawa 1-3, Colorado - Columbus 4-0, St. Louis - Nashville 3-0, Toronto - NY Islanders 4-7. Philadelphia - NY Rangers 2-1, Washington - Montréal 1- 4, Carolina - Buffalo 6-3. ■ Fotbalistul portughez Liedson a fost împrumutat de gruparea braziliană Flamengo la FC Porto, până la finalul sezonului, a anunțat clubul lusitan. "Liedson, care va purta tricoul cu numărul 19, a semnat un contract valabil până la finalul sezonului" , se arată pe site-ul FC Porto. Atacantul brazilian naturalizat portughez, în vârstă de 35 de ani, s-a remarcat la Sporting Lisabona, grupare pentru care a evoluat opt sezoane, până în 2011. în ianuarie 2011, el a semnat un contract cu Corinthians, iar în vara anului 2012 s-a transferat la Flamengo. ■ Fotbalistul Gabriel Velcovici, în vârstă de 28 de ani, a semnat un contract pe șase luni cu gruparea CS Turnu Severin, a anunțat clubul din Liga I, pe site-ul oficial. Velcovici a evoluat de-a lungul carierei la echipele Extensiv, Universitatea Craiova,FC Caracal,Gloria Bistrița și Alro Slatina. Luni, conducerea CS Turnu Severin va anunța transferul altor doi jucători români: un atacant și un mijlocaș ofensiv de bandă.