Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-30 / nr. 7009

miercuri 30 ianuarie 2013 Optimiști, dar prudenți Echipa de Cupa de Davis a României, în formula Horia Tecău, Adrian Ungur, Florin Mergea, Marius Copil și căpitanul-nejucător Ciprian Porumb, s-a prezentat la conferința de ieri cu optimism în privința unei victorii în întâlnirea cu Danemarca, dar și cu prudență. "Suntem favoriți, dar meciurile trebuie câștigate pe teren. Trebuie să câștigăm fiecare set și meci, dacă vom fi în stare. Ne simțim bine la Cluj, sperăm ca fanii să ne fie alături, ca în luna septembrie, și să ne susțină. Suprafața e puțin mai rapidă ca atunci, e o suprafață corectă, cum spunem noi jucătorii, nu la fel de rugoasă ca și cea din meciurile cu Finlanda. Cred că ne vom obișnui mai repede cu aceasta. Cel mai bine îl cunosc pe Nielsen dintre danezi, am pierdut în fața lui finala la dublu de la Wimbledon de anul trecut. I-am studiat jocurile, am casete video și informații, pe care le vom studia cu toții", a declarat Horia Tecău. Jucătorul român a evitat să discute despre problema neconvocării lui Victor Hănescu, cel mai bine clasat român în ierarhia ATP. "Urmează meciurile oficiale, ne pregătim deja foarte bine și este nevoie de concentrarea noastră pe aceste aspecte. Nu dorim să mai discutăm de situația cu Victor Hănescu, poate o vom face după încheierea meciurilor cu Danemarca". La rândul său, Adrian Ungur s-a arătat încântat să revină în echipă, dar și la Cluj-Napoca. "Am mai fost la Cluj acum vreo zece ani, la un turneu futures, mă bucur să revin, dar mă bucur mai ales de revenirea în echipa României, după un an și jumătate. Mi-aș dori din tot sufletul să câștigăm. Am fost impresionat de primirea noastră la Cluj, de fanii care au venit în aeroport, sper să ne fie alături din tribune". Marius Copil își dorește un public cel puțin la fel de numeros ca la întâlnirea cu Finlanda, din luna septembrie: "Mă bucur de revenirea la Cluj, am avut victorie aici și sper că va fi la fel și acum. Plecăm favoriți, dar nu trebuie să ne culcăm pe o ureche. Sper ca sala să fie plină". Căpitanul-nejucător Ciprian Porumb consideră Danemarca o echipă mai slabă ca Finlanda. "Danemarca e o echipă mult mai slabă ca Finlanda, dacă privim ranking-urile. Dar trebuie să o tratăm serios și să o respectăm. Sper ca după primele două zile să avem 3-0 la general. Surprize pot apărea întotdeauna, cred că Danemarca va da totul, nu are nimic de pierdut. Meciurile de la Cluj au fost bine organizate, dar cred că echipa trebuie să meargă peste tot prin țară, pentru a populariza tenisul. Astfel că, dacă vom câștiga acum, cum ne dorim, meciurile cu Olanda din toamnă s-ar putea juca la București sau Craiova", a declarat Porumb. Echipa Danemarcei, în componența Frederik Nielsen, Martin Pedersen, Thoman Kromann, Christoffer Konigsfeldt plus căpitanulnejucător Kenneth Carlsen, recunoaște avantajul României, dar nu renunță la discursul meu vânt. "Suntem fericiți să fim aici, avem condiții bune, am fost primiți excelent, probabil că nu vom fi la fel de iubiți și în timpul meciurilor. Suprafața de joc este în condiții bune. România este favorită pe hârtie, dar una e hârtia și cifrele și alta meciurile în sine. Vrem să câștigăm, deasta am venit, nu suntem dinainte învinși, iar dacă vom reuși, voi considera asta un succes", a declarat Carlsen. Tragerea la sorți a meciurilor va avea loc mâine, la ora 13. Vineri, de la aceeași oră, sunt programate primele două partide de simplu, sâmbătă (ora 15), cea de dublu, iar duminică, în ultima zi, tot de la ora 13, se vor juca ultimele două meciuri de simplu. Confruntarea dintre România și Danemarca face parte din turul I al Grupei I, Zona Euro-Africană. Calificare ratată Jucătoarea de tenis Monica Niculescu, locul 58 WTA și venită din calificări, a ratat, ieri, accesul în turul doi al turneului de la Paris, dotat cu premii în valoare totală de 690.000 de dolari. Niculescu a fost învinsă, în runda inaugurală, cu scorul de 6- 3, 7-6 (7/3), după o oră și 47 de minute, de Carla Suarez Navarro (Spania), poziția 31 în ierarhia mondială. Pentru performanța reușită la Paris, Monica Niculescu va primi 21 de puncte WTA și un cec în valoare de 4.911 euro. David Beckham se antrenează cu Arsenal Fostul căpitan al echipei naționale a Angliei, David Beckham, se antrenează alături de jucătorii formație Arsenal Londra pentru a se menține în formă, a declarat managerul "tunarilor" Arsene Wenger, în vârstă de 37 de ani. Beckham este liber de contract după ce înțelegerea cu Los Angeles Galaxy a expirat la finalul sezonului din Major League Soccer, în luna decembrie. "El a cerut să vină aici și să se mențină în formă. Nu a mai făcut nimic de multă vreme. M-a sunat și este vorba doar de antrenamente, nu se pune problema să semneze. Nu ne vom alege cu nimic, doar ajutăm pe cineva care credem că merită, după ce a adus atât de multe servicii fotbalului englez", a spus Wenger. Fostul jucător al echipelor Manchester United și Real Madrid s-ar fi aflat în atenția echipelor Paris Saint-Germain, Queens Park Rangers și West Ham United. Beckham s-a mai antrenat alături de Arsenal în 2008, în timp ce în 2010 s-a pregătit alături de Tottenham Hotspur. Renașterea bănățeană | 9 Declarație de război Includerea omului de afaceri Adrian Mititelu în inițiativa autorităților locale de renaștere a Universității Craiova ar fi o catastrofă în opinia Federației Române de Fotbal, se arată într-un comunicat al instituției postat pe site-ul oficial. "Federația Română de Fotbal salută inițiativa autorităților locale din Craiova de a se implica în renașterea unei echipe de fotbal care să ducă mai departe spiritul, performanțele și prestigiul de care s-a bucurat Universitatea Craiova. Adunarea Generală a FRF a ieșit în întâmpinarea acestei dorințe încă de anul trecut, când a oferit autorităților locale un loc în Liga a II-a pentru a înscrie o echipă de fotbal în această competiție. Trebuie subliniat însă că orice asociere a autorităților locale cu Adrian Mititelu, cel care este în totalitate responsabil de situația creată în ultimii ani în fotbalul craiovean, nu ar face decât să ducâ la pierderea unei noi șanse de renaștere a echipei Universitatea Craiova, spre dezamăgirea miilor de fani și în dauna fotbalului românesc. Includerea lui Adrian Mititelu într-o astfel de inițiativă ar fi catastrofală pentru șansa renașterii Universității Craiova", se arată în comunicatul FRF. Conducerea federației a ținut să readucă în atenție contraperformanțele echipei craiovene din perioada în care Mititelu a condus clubul: "Poate că ar fi util să amintim opiniei publice «performanțele» sportive și manageriale ale clubului condus de Adrian Mititelu, care au însemnat retrogradarea pe cale sportivă a echipei sale, insolvența și intrarea în executare silită a societății comerciale pe care o deținea și dezafilierea ca membru al FRF. Intențiile sale, anunțate săptămâna trecută, de a diviza societatea comercială, aflată în stare de insolvență, pentru a crea o entitate fără datorii care să se asocieze cu autoritățile locale, se înscriu în aceeași strategie falimentară pe care a urmat-o în ultimii ani (când mai multe societăți cu nume asemănătoare au fost folosite pentru a crea confuzie și a ascunde problemele financiare, respectiv: FC Știința U Craiova SA, Fotbal Club U Craiova SA, Univștiința Fotbal Craiova SA). Este de neconceput ca o echipă de fotbal condusă din nou de Adrian Mititelu să poată atrage fotbaliști, tehnicieni sau personal administrativ, în condițiile în care aproape toți cei care au făcut parte din fosta structură a societății controlate de Adrian Mititelu nu fuseseră plătiți de foarte mult timp în momentul dezafilierii". Finanțatorul clubului Universitatea Craiova, Adrian Mititelu, a declarat, săptămâna trecută, că va ceda majoritatea acțiunilor către municipiu, județ, o asociație a suporterilor și una a fostelor glorii. Didier Drogba, acontat de Galatasaray Atacantul ivorian Didier Drogba, care a evoluat ultima dată la echipa chineză Shanghai Shenhua, a semnat, luni seară, un contract pe un an și jumătate cu formația Galatasaray Istanbul, a anunțat clubul turc. "Am ajuns la un acord cu Didier Drogba și acesta a semnat un contract pe un an și jumătate. Drogba va avea un salariu de zece milioane de euro pentru 18 luni și un bonus de 15.000 de euro pentru fiecare meci jucat", a anunțat gruparea turcă pe site-ul oficial. "Am semnat cu Galatasaray pe un an și jumătate și sunt nerăbdător să ajung la Istanbul. Este o provocare pentru mine să joc la un club istoric și în fața unor suporteri extraordinari. Este o nouă aventură", a scris Drogba pe site-ul său. Internaționalul ivorian, aflat cu naționala la Cupa Africii pe Națiuni, este al doilea transfer de marcă realizat de Galatasaray Istanbul în această iarnă, după mijlocașul olandez Wesley Sneijder, venit de la Internazionale Milano.