Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-01 / nr. 7135

/m// 7 iulie 2013 Fostul ciiclist belgian Eddy Merckx a declarat, ieri, într-un interviu pentru Le Parisien, că Turul Franței se poate câștiga și fără dopaj, după ce americanul Lance Armstrong afirmase că nimeni nu se poate impune în "Marea Buclă" dacă nu recurge la substanțe dopante. "Când văd declarațiile unora sunt extrem de mâhnit. Nu ar trebui ca toți cicliștii să fie puși pe același plan. Turul Franței se poate câștiga și fără dopaj. Acum cu pașaportul biologic, trișorii nu pot ajunge departe. Pe vremea mea, nu existau astfel de produse care să-ți îmbunătățească calitățile", a spus Merckx, cvintuplu câștigător în Turul Franței. Fostul rutier belgian consideră că Lance Armstrong a avut ghinionul de a concura într-o perioadă în care dopajul era prezent în ciclism: "Armstrong a avut ghinionul de a concura într-o perioadă în care medicina a pus stăpânire pe ciclism. Dar el are și multe merite. L-am întâlnit după ce a învins cancerul. A văzut moartea cu ochii". Americanul Lance Armstrong a declarat, într-un interviu acordat publicației Le Monde, că este imposibil să câștigi Turul Franței fără să te dopezi. "Este imposibil să câștigi Turul Franței fără dopaj, deoarece este o probă de anduranță, unde oxigenul este determinant", a spus Armstrong. Eddy Merckx, în vârstă de 68 de ani, a câștigat Turul Franței în 1969, 1970, 1971, 1972 și 1974. Ediția cu numărul o sută a Turului Franței a debutat sâmbătă, iar prima etapă, disputată între localitățile Porto-Vecchio și Bastia, a fost câștigată la sprint de germanul Marcel Kittel (Argos). Prima amendă Echipa Orica a fost amendată cu 1.626 de euro de comisarii Turului Franței, după ce autobuzul formației a blocat pentru câteva minute linia de sosire în prima etapă a cursei, sâmbătă, la Bastia. Motivul invocat de comisari este "nerespectarea orarului prevăzut de organizatori pentru vehiculele auxiliare". în schimb, comisarii Turului Franței nu l-au sancționat pe șoferul autobuzului, care era vizibil marcat de incident. Autocarul echipei Orica a rămas mai mult timp blocat în locul sosirii, iar echipele au fost informate că linia de final va fi deplasată din această cauză cu trei kilometri. Fiind foarte înalt, vehiculul nu putea să treacă pe sub tabela de la sosire, însă în cele din urmă a reușit să părăsească zona, iar sosirea s-a făcut în locul stabilit inițial, nu cu trei kilometri în urmă. Ca urmare a incidentului cu autocarul, la final nu a existat photo-finish, astfel că rutierii din pluton au fost clasați cu același timp. * Merckx îl contrazice pe Armstrong ■ Turul Franței a debutat sâmbătă pe fondul unor centre la distanță între cei doi foști cicliști care au avut un impact puternic asupra competiției . Prima etapă, disputată între localitățile Porto-Vecchio și Bastia, a fost câștigată la sprint de germanul Marcel Kittel (Argos) Ovidiu Herea a semnat pe trei ani cu FC Sion Mijlocașul Ovidiu Herea, care a evoluat în ultimele șase sezoane la gruparea Rapid București, a semnat un contract pe trei ani cu FC Sion, informează cotidianul Le Matin. Potrivit presei elvețiene, Herea s-a alăturat vineri noilor săi coechipieri, care au jucat seara un meci amical cu Servette, scor 0-0. Ovidiu Herea a fost ofertat în această vară și de Maccabi Tel Aviv. Conform contractului de transfer dintre Rapid București și FC Național, încheiat în urmă cu șase ani, la o eventuală revânzare a lui Herea fostul finanțator al clubului FC Național, Constantin Iacov, trebuie să încaseze 500.000 de euro.. Florin Tene, antrenor cu portarii la Steaua Fostul internațional Florin Tene a fost numit în funcția de antrenor cu portarii la echipa Steaua București, înlocuindu-l pe Eugen Nae, a anunțat, sâmbătă seară, site-ul oficial al campioanei României. "Sunt onorat să am șansa de a lucra pentru Steaua și sper din tot sufletul să reușesc să obțin și titlul în acest an aici. Orice antrenor își dorește să lucreze în cadrul unui staf atât de profesionist și cu jucători de mare valoare. Sper ca la debutul ca antrenor al Stelei să obțin Supercupa României, așa cum am făcut-o și ca jucător,în 1998", a declarat Tene. Florin Tene, care a îmbrăcat tricoul roș-albastru în sezonul 1998-1999, în care a adunat 13 meciuri ca titular, a efectuat deja primul antrenament cu portarii Ciprian Tătărușanu, Valentin Cojocaru și Florin Niță, la baza de pregătire St. George's Park din Anglia. Alexandru Florin Tene s-a născut la 10 noiembrie 1968 și a debutat în fotbal ca portar al formației Dinamo București. De-a lungul carierei a mai jucat în Liga I pentru Gloria Bistrița, Rapid București, Rocar București sau FC Argeș, precum și în campionatul Turciei, pentru Karabukspor. Cu Steaua a câștigat Cupa României în 1999 și Supercupa în 1998. Ca și antrenor, a trecut pe la CS Otopeni, Sportul Studențesc, Petrolul Ploiești, Rapid București și Dinamo București , fiind unul dintre puținii jucători care au evoluat la cele trei rivale bucureștene și care au și antrenat în Ghencea, Ștefan cel Mare și Giulești. Fotbal flash . Echipa formată din prietenii argentinianului Lionel Messi au învins, sâmbătă, la Medellin, cu scorul de 9- 6, o formație a amicilor brazilianului Robinho, într-un meci de caritate disputat în fața a 12.000 de spectatori. Messi a înscris primul gol al întâlnirii, iar din echipa sa au făcut parte printre alții columbienii David Ospina și Juan Pablo Angel și argentinienii Martin Demichelis, Javier Mascherano și Pablo Aimar. Antrenorul prietenilor jucătorului de la Barcelona a fost brazilianul Zico. Turneul de caritate va continua mâine la Lima, miercuri la Los Angeles și sâmbătă la Chicago. ■ Echipa Astra Giurgiu a fost învinsă, sâmbătă seară, cu scorul de 2-1 (1-0), de formația rusă Dinamo Moscova, antrenată de Dan Petrescu în cel de-al treilea meci amical din cadrul stagiului de pregătire din Elveția. Golul giurgiuvenilor a fost marcat de Budescu, în minutul 90, în timp ce pentru ruși au înscris Voronin '17 din penalti și Leandro Fernandez '63. La Dinamo Moscova, mijlocașul George Florescu a evoluat în prima repriză. ■ Nou-promovata Săgeata Năvodari i-a transferat, sâmbătă, pe fundașii Cristian Munteanu și Valeriu Lupu, dar și pe atacantul Mihai Roman. Cristian Munteanu este fundaș central, are 32 de ani și a fost căpitanul formației FC Brașov. Valeriu Lupu este fundaș stânga, are 22 de ani, iar ultima oară a jucat la Universitatea Cluj-Napoca, dar aparține de Steaua București, în timp ce Mihai Alexandru Roman este atacant, are 2\ de ani, aparține de Petrolul Ploiești, dar în returul ultimei ediții de campionat a evoluat pentru CS Turnu Severin. Cei trei au semnat contracte cu Săgeata Năvodari și astăzi vor pleca în cantonamentul din Austria cu formația pregătită de Tibor Selymes. De asemenea, tot astăzi, la plecarea spre Austria, lotul constănțean va fi completat cu alți doi jucători ce vor semna contractele de joc în perioada imediat următoare, atacantul Viorel Dinu și mijlocașul Apostol Muzac, ambii veniți de la in vitaitaica transferat până acum pe portarul grec Leônidas Panagopoulos, pe fundașul dreapta Andrei Peteleu, pe brazilienii Juliano Meneiro (mijlocaș ofensiv sau atacant) și Luisao Anderson (fundaș central). De asemenea, foarte aproape de semnarea unor angajamente sunt și Iulian Roșu, Andrei Dăruială, Ilie Iordache, Hristu Chiacu și Sorin Chițu. Renașterea bănățeană 9 Suporterii gălățeni au ieșit în stradă Aproximativ o sută de suporteri ai echipei Oțelul au protestat, sâmbătă, în centrul orașului Galați, față de patronul clubului, Dan Grigore Adamescu. "Este o situație fără precedent în România ca o echipă care a avut 20 de milioane de euro în conturi să fie acționată în instanță pentru datorii, jucătorii să fie neplătiți și să fim amenințați cu falimentul. Noi, suporterii, am luat atitudine și nu ne vom opri aici, vom continua atât timp cât este nevoie pentru a ne proteja clubul favorit. Așteptăm ca oamenii din Galați să ni se alăture", a declarat Leonard Gâbu, unul dintre liderii suporterilor gălățeni. Mitingul de sâmbătă va fi urmat de un marș de protest, ce va avea loc în 5 iulie. Mourinho face curățenie în lotul lui Chelsea Clubul englez Chelsea Londra a anunțat, ieri, despărțirea de jucătorii Paulo Ferreira, Florent Malouda, Ross Turnbull și Yossi Benayoun, toți aflați la final de contract. Fundașul portughez Paulo Ferreira, în vârstă de 34 de ani, a venit de la FC Porto în 2004, iar mijlocașul francez Florent Malouda (33 de ani) juca la Chelsea din 2007. Portarul de rezervă Ross Turnbull (28 de ani) a fost achiziționat de gruparea londoneză în 2009, în timp ce mijlocașul israelian Yossi Benayoun, în vârstă de 33 de ani, a fost adus de la FC Liverpool în 2010. Florent Malouda, unul din cei patru jucători care au fost anunțați ieri că nu vor mai continua pe "Stamford Bridge"