Renaşterea Bănăţeană, august 2013 (Anul 25, nr. 7162-7187)

2013-08-02 / nr. 7163

I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7163 - vineri, 2 august 2013 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 2 lei Șef nou la Finanțele timișene Dacă sediul regional al Finanțelor Publice din vestul țării nu se mai mută la Deva, în schimb vine Hunedoara la Finanțele din Timișoara. Noul șef al instituției va fi Lucian Heiuș (foto), cel care, în perioada 2005-2012, a asigurat conducerea Finanțelor Publice din județul învecinat. Licențiat în Științe Economice, dar și cu studii universitare tehnice, ambele facultăți fiind absolvite la Cluj-Napoca, Lucian Heiuș (48 de ani) și-a desfășurat cea mai mare parte a activității profesionale în Orăștie, oraș în care la ultimele alegeri a candidat pentru funcția de primar din partea PDL. Actual membru al Partidului Național Liberal, revenit anul trecut în formațiunea pe care o părăsise în 2009, Heiuș ocupă în momentul de față un post de director în Ministerul Finanțelor: "încă nu este oficial sută la sută, nu ne-a parvenit nici un document în acest sens, dar am înțeles că numirea este iminentă. După câte știu, Lucian Heiuș este un profesionist, așa că suntem siguri că vom lucra bine împreună", afirmă Adrian Găvruță, liderul sindicatului din cadrul Direcției Finanțelor Publice Timiș. (M.H.) www .renaștereajo | La mulți ani, Timișoara începând din anul 1999, în urma unei hotărâri a consiliului local, data de 3 august a devenit sărbătoarea oficială a municipiului Timișoara. De atunci încoace, manifestările se desfășoară anual și reprezintă o ocazie pentru toți locuitorii orașului de pe Bega să se bucure și să fie mândri că sunt timișoreni, în 3 August 1919, în Timișoara se instaura administrația românească. Conform datelor istorice, în toamna anului 1918, după înfrângerea trupelor austro-ungare, Banatul a fost ocupat de trupele Antantei. La 14 noiembrie 1918, în Timișoara au intrat unități militare sârbe, iar la începutul lunii decembrie 1918 ele au fost urmate de cele franceze, în anul următor, la Conferința de Pace de la Paris, a început o dezbatere asupra apartenenței Banatului. Se hotărăște dezmembrarea teritorial-administrativă a Banatului istoric, două treimi din teritoriu îi revin României și o treime, Regatului Sârbo-Croato-Sloven. Continuare in pagina 2 Marossy și Bedrosian, făcuți șomeri de premierul Ponta Premierul Ponta a demis din funcție, la ședința de guvern din această săptămână, 46 de inspectori guvernamentali din cadrul Secretariatului General al Guvernului (SGG), în baza ordonanței privind reducerea a aproape 3.000 de posturi ocupate, echivalent a patru la sută din numărul de angajați, din zece ministere, inclusiv SGG. Inspectorii demiși au primit un preaviz de 30 de zile. Printre aceștia se află și Laviniu Bedrosian, fost subprefect al județului Timiș în timpul premierului Călin Popescu-Tăriceanu, și Zoltán Marossy, fost subprefect al Timișului pe perioada Cabinetului Emil Boc. (D.D.) Filialele ICR, capăt de drum sau un nou început? . Recenta decizie a Cabinetului Ponta de a pune lacătul pe nou-înființatele filiale interne ale Institutului Cultural Român (ICR) nu a luat prin surprindere pe nimeni, cel puțin nu în mediile culturale din teritoriu. La nivelul filialei Banat- Crișana - care, amintim, a stârnit la vremea înființării sale o serie de polemici legate de faptul că sediul a fost stabilit nu la Timișoara, ci la Arad - măsura guvernamentală a fost primită cu oarecare detașare: "în acest moment, nu este vorba de o desființare propriu-zisă, ci de o suspendare a activității filialelor din interiorul țării, întrucât Institutul Cultural Român, în ansamblul său, este o instituție subordonată Parlamentului României", ne-a precizat directorul ICR Timișoara, scriitorul Gheorghe Schwartz (foto). Continuare în pagina 3 Titlurile zilei O parte din autostrada Lugoj- Deva, construită pentru 95 de milioane de euro