Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-10 / nr. 7221

Calea către faliment s-a netezit Dezbaterea publică pe marginea proiectului Codului insolvenței, lansată de Ministerul Justiției , s-a dovedit a fi, de fapt, doar o figură de stil, ca să nu spunem pură prefăcătorie. Spre stupoarea specialiștilor independenți, proiectul s-a transformat brusc în lege, iar prevederile sale nu-i încântă deloc, singurul care câștigă de pe urma modificărilor regulilor jocului fiind statul sau, ca să fim și mai concreți. Fiscul, în schimb, pentru societățile care intră de acum înainte în insolvență, falimentul este cel mai previzibil final, șansele lor de redresare micșorându-se enorm. De ce? Un bun motiv este că durata maximă a planului de reorganizare va fi de un an, față de trei ani cu posibilitatea prelungirii, ca în prezent. Exigența de mai sus nu figura în varianta de proiect supusă așa-zisei dezbateri, deci i-a surprins pe practicienii de insolvență "consultați" public. Continuare în pagina 4 [www .renaștereajo] Gunoiul se răsfață la marginea Timișoarei • Dar nu numai periferia e invadată de reziduuri • Resturi de ambalaje, pahare, pachete de țigări și alte resturi sunt aruncate, cu nonșalanță, de cei certați cu legea bunului-simț, chiar în centrul municipiului • Polițiștii locali, care ar trebui să intervină, se pare că au probleme de vedere când e vorba de asemenea situații Nu este pentru prima oară când atragem atenția asupra depozitului clandestin de gunoi situat în apropiere de CET Sud și Gara Timișoara Sud. A trecut mai bine de un an de atunci, dar lucrurile nu s-au schimbat. Zona pare uitată de autorități, care se arată preocupate de patrimoniul timișorean, dar doar proporțional cu valoarea de pe piața imobiliară și nu pentru că se află în intravilan și ar trebui să-i acorde aceeași grijă. Mirosul degajat de gunoaiele azvârlite de-a valma se împrăștie în zilele de vară sau în cele cu vânt mai puternic până în cartierele limitrofe ale Timișoarei, precum și la casele din Chișoda și Giroc. Oamenii se plâng, dar degeaba, nici o instituție nu își face probleme că de acolo s-ar putea răspândi nu doar miasme, ci și infecții. Noțiunea de pericol public nu impresionează pe nimeni în țara lui "merge și așa". Continuare în pagina 7 Roadele toamnei, pe tarabă în acest sfârșit de săptămână, la Muzeul Satului va avea loc o nouă ediție a tradiționalei manifestări "Roadele toamnei", organizată de Consiliul Județean Timiș. Timp de două zile, sâmbătă și duminică, între orele 10 și 19, Muzeul Satului va fi cuprins de freamăt. Vor fi expoziții cu vânzare unde se vor regăsi diverse produse agroalimentare de sezon. Cei prezenți vor putea achiziționa struguri, vin, must, țuică, brânzeturi, mere, produse de panificație, precum și alimente ecologice, acestea fiind în trendul ultimilor ani. Nu va lipsi partea artistică, programul muzical fiind susținut de artiștii de la Centrul de cultură al Consiliului Județean Timiș. Ca o noutate, la această ediție, fiecare participant va putea opta pentru o degustare gratuită a unor anumite produse de sezon, în limitele prevăzute de noul Cod rutier. (S.F.) Peste 30 de mii de timișeni nu au acces la serviciile poștale Situația de la Poșta Română continuă să rămână incertă. Haosul instalat de măsurile neclare și bizare ale conducerii Companiei Naționale Poșta Română are efecte tot mai puternice în rândul cetățenilor. Ca urmare a pretinsei reorganizări, 9.773 de gospodării din județul Timiș nu mai au acces la serviciile poștale. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Unitățile de învățământ, în vizorul inspectorilor școlari Excursii de toamnă pentru seniori UL VALUTAR 4,4631 lei 3,2988 lei$ 38,89402 lei/gram Traducătorul lui Nietzsche, sărbătorit de scriitorii timișoreni