Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2013 (Anul 25, nr. 7242-7264)

2013-11-08 / nr. 7246

DRĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7246 - vineri, 8 noiembrie 2013 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 2 lei Ziua Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil Creștinii ortodocși prăznuiesc astăzi Ziua Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil, o sărbătoare instituită în Biserică spre cinstirea îngerilor, în veacul al cincilea și răspândită rapid în tot Răsăritul creștin. Vorbind despre îngeri, tradiția ne învață că sunt duhuri slujitoare, slugi credincioase lui Dumnezeu, trimiși de Acesta ca să fie prieteni și ocrotitori ai oamenilor. Mihail înseamnă, în limba ebraică, "Cine este ca Dumnezeu?". El este cel care "striga": "Să luăm aminte, noi, care suntem făpturi, ce a pătimit Lucifer, cel care era cu noi, cel ce era lumina, acum întuneric s-a făcut. Cine este ca Dumnezeu?" - și așa s-a întocmit soborul, adică adunarea și unirea tuturor îngerilor. Pe seama sa se pune și călăuzirea lui Lot și a familiei acestuia la ieșirea din Sodoma, precum și protecția specială a poporului lui Israel. Continuare in pagina 2 www .renaștereajo Război în Primăria Timișoara Edilul-șef Nicolae Robu cere schimbarea viceprimarului Traian Stoia Atmosfera din Primăria Timișoara a devenit oficial tensionată începând de ieri. Faptul că edilul-șef liberal nu se înțelege prea bine cu vicele pesedist era un fel de secret al lui Polichinelle, dar toată lumea se străduia să salveze aparențele. Iată că jocul a luat sfârșit ieri, când primarul Nicolae Robu a declarat că a solicitat PSD Timiș să-i retragă sprijinul politic viceprimarului Traian Stoia și să desemneze o altă persoană pentru această funcție, întrucât Stoia nu și-a îndeplinit atribuțiunile de serviciu și a susținut conferințe de presă cu subiecte de scandal. Deocamdată, liderul PSD Timiș,Titu Bojin, încearcă să calmeze spiritele și propune discuții interne în partid, pentru a vedea clar despre ce este vorba. Ambii șefi ai USL Timiș susțin că relația din alianță nu va fi afectată. Divergențele au izbucnit la câteva zile după ce pe un post național de televiziune a fost difuzată o emisiune în care se vorbea despre recenta evacuare a unei aripi a Spitalului de copii din Timișoara și despre alte probleme cu imobilele ultracentrale retrocedate dubios. Continuare in pagina 5 S-a încheiat procesul de regionalizare a finanțelor publice Directorul general Lucian Ovidiu Heiuș a anunțat ieri finalizarea procesului de regionalizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la nivelul Regiunii 5 Vest și înființarea Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice (DGRFP) Timișoara. Noua direcție are un total de 2.277 de posturi, din care 2.221 au fost ocupate iar 56, majoritatea funcții de conducere, sunt vacante. Directori executivi în cadrul regionalei sunt Doru Constantin Cosma (Trezorerie), Ioan Ladislau Elek (Colectare), Liliana Mihaiela Lupu (Servicii interne), Ioan Dragomir (Inspecție fiscală) și Gabriel Moldovan (Direcția Regională Vamală). Continuare în pagina 4 Puterea lasă camerele agricole fără atribuții semnificative Cei care se străduiesc să pună pe picioare, în doar câteva județe din țară, camere agricole ca organizații private, de tip ONG, exclusiv ale fermierilor și ale specialiștilor din domeniu, își puneau speranțele că noul proiect legislativ va ieși din Parlament cu îmbunătățiri de natură să dea mai multă putere acestor entități. Năzuința părea îndreptățită, luând în considerare faptul că aproape 100 de parlamentari activează în agricultură sau în domenii care au tangență cu aceasta. Comanda politică a fost, însă, una fermă, astfel încât proiectul de lege a trecut intact prin Legislativ. "Constatăm cu regret că legea camerelor agricole a trecut și prin Camera deputaților fără modificări. Continuare in pagina 3 Titlurile zilei Vești proaste pentru primarii timișeni Pagina 5 Străzi mai civilizate în cartierul Bonatagina Mai puțin grâu, dar mai multa rapiță pe câmpurile timișene Cartierul de blocuri din Giarmata își schimbă chipul CURSUL VALUTAR 4,4331 lei 3,2809 lei viy 138,7426 lei/gram/ Pagina 10