Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-16 / nr. 7300

joi, 16 ianuarie 2014 Sport FIFA a anunțat arbitrii pentru Cupa Mondială Brazilianul Sandro Ricci se află printre arbitrii care vor oficia la Cupa Mondială din Brazilia, alături de englezul Howard Webb, olandezul Bjom Kuipers sau portughezul Pedro Proença, a anunțat, ieri, PIPA. Repartizarea brigăzilor de arbitri pe zone de calificare este următoarea: Asia (patru brigăzi, două rezerve), Africa (trei brigăzi, două brigăzi de rezerve), Concacas (trei brigăzi, două brigăzi de rezerve), America de Sud (cinci brigăzi, o rezervă), Oceania (o brigadă, o rezervă) și Europa (nouă brigăzi, o rezervă). Englezul Howard Webb, olandezul Bjor Kuipers, portughezul Pedro Proenca, spaniolul Carlos Velasco Carballo, germanul Felix Brych, turcul Cuneyt Cakir, suedezul Jonas Eriksson, sârbul Milorad Mazici, italianul Nicola Rizzoli și norvegianul Svein Oddvar Moen sunt arbitrii din Europa care vor oficia la centru la Cupa Mondială. Până la Cupa Mondială, arbitrii vor participa la trei seminarii, în februarie, în martie-aprilie și cu zece zile înainte de începerea competiției. Max Nicu își pune "șapcă roșie" Mijlocașul Maximilian Nicu a semnat un contract pe șase luni cu Universitatea Cluj-Napoca, în timp ce fundașul Marius Mădălin Martac a fost transferat pentru un sezon și jumătate, informează site-ul oficial al grupării clujene. "Mijlocașul Maximilian Nicu a semnat cu Universitatea Cluj un contract valabil pe șase luni, cu opțiuni din ambele părți. Max Nicu, născut la data de 25 noiembrie 1982, a jucat la echipe precum SpVgg Unterhaching, Rot-Weiss Erfurt, Wehen Wiesbaden, Wacker Burghausen, Wehen Wiesbaden, Hertha BSC, SC Freiburg. El are bifate trei prezențe în naționala României, se arată pe site-ul grupării clujene. De asemenea, fundașul dreapta Marius Mădălin Martac a semnat un contract pe o perioadă de un an și jumătate. Născut la data 5 iulie 1991, el a jucat la echipe precum Poli Timișoara, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Luceafărul, ASA Târgu Mureș, Corona Brașov. Un român ar putea concura în Turul Italiei Ciclistul Eduard Grosu a semnat un contract pe un an cu echipa italiană Vini Fantini, devenind astfel primul rutier român care semnează un contract cu o formație profesionistă, a anunțat, ieri, Eduard-Carol Novak. "Eduard a semnat un contract pe un an cu echipa italiană Vini Fantini. E echipă Pro-continentală. Are posibilitatea de a participa în Turul Italiei, de a participa în cele mai mari tururi și să ne mândrim cu el. Nu este meritul meu, pentru că eu sunt un nou președinte, dar sunt foarte mândru de el și de tatăl său, Viorel Grosu. Ei sunt dovada clară că și în România se poate", a spus Novak. Eduard-Carol Novak speră ca România să califice doi sportivi la Jocurile Olimpice de la Rio, după ce la Londra a fost reprezentată de Andrei Nechita. "Deocamdată sperăm ca Andrei Nechita să își găsească o echipă și să poată să își continue activitatea. De anul acesta, echipa națională a României este destul de puternică. Eu sper la o calificare pentru doi cicliști la Rio, a completat Novak. Rutierul Eduard Grosu va debuta pentru noua sa echipă în Turul Dubaiului, care va avea startul la 2 februarie. "Sunt în Italia din 2010. Am început ca junior acolo, am câștigat șapte competiții în primul an, apoi am făcut pasul la Under 23 unde a fost mai greu și abia anul trecut am reușit să câștig din nou în Italia. Sper într-o calificare la Jocurile Olimpice, dar din câte știu participarea nu este nominală. Echipa a fost invitată anul trecut în Turul Italiei și cred că va fi invitată și anul acesta. Din ce am vorbit cu managerul, sunt primul sprinter al echipei. în Turul Italiei sunt cel puțin șapte etape în care se va ajunge la sprint, iar dacă voi fi printre cei mai în formă sprinteri, sper ca să fiu în Turul Italiei chiar de anul acesta", a explicat Grosu. Un nou caz de dopaj Sportiva americană Sarah Robles, locul al șaptelea la haltere la Jocurile Olimpice din 2012 la categoria 75 de kilograme, a fost suspendată doi ani pentru dopaj, a anunțat Agenția Americană Antidoping (USADA). Robles, în vârstă de 25 de ani, a fost depistată pozitiv cu steroizi anabolizanți la încheierea unui antrenament în iunie 2013, iar analiza B a confirmat prezența acestei substanțe. Sarah Robles a justificat prezența steroizilor prin faptul că urma un tratament contra sindromului Stein-Leventhal. Renașterea bănățeană 9 Hănescu, tenisul și... dolarii Victor Hănescu, locul 76 ATP, a depășit patru milioane de dolari câștigați din tenis, devenind al doilea român care trece de acest plafon după Andrei Pavel. Hănescu s-a calificat, marți, în turul doi al turneului de Grand Slam Australian Open, după ce l-a învins, cu scorul de 7-6 (7/5), 7-6 (7/5), 6-3, după două ore și 16 minute, pe germanul Peter Gojowczyk, jucător venit din calificări și poziția 135 în ierarhia mondială. Victor Hănescu și-a asigurat astfel un cec în valoare de 50.000 de dolari australieni, circa 45.000 de dolari americani, care se vor adăuga celor 3,992 de milioane de dolari americani (sumă brută) pe care sportivul român i-a câștigat până în prezent în cariera sa de tenismen profesionist. în topul românilor, cele mai mari premii le-a obținut Andrei Pavel, 5,225 milioane de dolari, el fiind urmat de Victor Hănescu și de Ilie Năstase (2,07 milioane de dolari). în clasamentul "all-time feminin", Irina Spîrlea și Sorana Cîrstea au "adunat" cei mai mulți bani în carieră dintre jucătoarele române - 2,6 milioane de dolari. Aceste ierarhii nu țin cont de inflația dolarului și nici de faptul că, în trecut, premiile erau mai mici. Ciprian Dinu a fost suspendat șase etape Fundașul echipei FC Botoșani Ciprian Dinu a fost suspendat șase etape de către Comisia de Disciplină a LPF, pentru faultul asupra lui Dan Roman, de la Gaz Metan Mediaș, la meciul disputat în 19 decembrie 2013, în etapa a 19-a a Ligii I. De asemenea, Dinu a primit o penalitate sportivă de 6.000 de lei. Atacantul echipei Gaz Metan Mediaș Dan Roman a suferit o fractură de peroneu și o luxație a tibiei drepte la meciul din deplasare cu FC Botoșani, scor 2-2, din 19 decembrie 2013, fiind faultat de jucătorul gazdelor Ciprian Dinu, în minutul 38 al partidei, Dinu a avut o intervenție din spate asupra lui Roman. Deși inițial arbitrul i-a acordat galben, după ce a văzut gravitatea accidentării i-a arătat cartonașul roșu fundașului botoșănean. Dan Roman a fost diagnosticat de medici cu luxație tibio-astragaliană dreaptă cu observații de fractură maleolă peronieră dreaptă. Jucătorul a fost operat și va fi indisponibil mai multe luni. Stop la fileu . Jucătorii Horia Tecău și Florin Mergea au acces în turul doi al pobei de dublu de la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Perechea Horia Tecău/Jean-Julien Rojer (România/Olanda), cap de serie numărul zece, a trecut de cuplul Teimuraz Gabașvili/Mihail Kukușkin (Rusia/Kazahstan), scor 6-2, 7-5, urmând să joace în tural doi cu Yuki Bhrambi/Michael Venus (India/Noua Zeelandă). Florin Mergea și Oliver Maradi (România/Austria) au învins în primul tur cuplul Santiago Gonzalez/Scott Lipsky (Mexic/SUA), cap de serie numărul 16, scor 6-3, 7-6 (8/6), în turul doi, Mergea și Marach vor întâlni învingătorii din meciul dintre Dustin Brown/Gael Monfils (Germania/Franța) și Pablo Carreno Busta/Guillermo Garcia-Lopez (Spania). ■ Horia Tecău va evolua împotriva fostului său coechipier de la dublu masculin, suedezul Robert Lindstedt, în primul tur la dublu mixt. Tecău face pereche la dublu mixt cu indianca Sania Mirza, cei doi fiind favoriți numărul șase și urmând să joace împotriva perechii Hao-Ching Chan/Robert Lindstedt (Taiwan/Suedia). Horia Tecău și Robert Lindstedt au fost coechipieri la dublu masculin timp de trei ani, câștigând 11 turnee. ■ Jucătoarea de tenis Monica Niculescu, locul 60 WTA, s-a calificat, ieri, în turul trei la Australian Open. Ea a trecut în turul doi de germanca Sabine Lisicki, favorita numărul 15, scor 2-6,6-2,6-2, în 16-imi, Monica Niculescu o va întâlni pe rusoaica Ekaterina Makarova, cap de serie numărul 22. Pentru accederea în turul trei, Niculescu va primi un cec de 75.000 de dolari australieni.