Renaşterea Bănăţeană, august 2014 (Anul 26, nr. 7465-7489)

2014-08-02 / nr. 7466

Timișoara românească împlinește 95 de ani Doar un cincinal ne mai desparte de momentul în care metropola Banatului va sărbători împlinirea unui secol de la reîntoarcerea în hotarele Țării-Mamă, așa cum deciseseră, în 1918, în deplină unanimitate, toți delegații bănățeni la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia. Onorată ca Zi a Timișoarei, data de 3 august - ziua instalării administrației naționale în urbea de pe Bega - a fost precedată, anul acesta, de o amplă suită de ceremonii, menită să sublinieze importanța pe care generația actuală o acordă faptelor istorice de-acum un veac, dar și rolul pe care Timișoara românească și-l asumă la nivel național: acela de filtru inovator al energiilor creatoare din întreaga •ara" Continuare în pagina 5 I www.renasterea.ro S iHHHBNHHMHHHnHHMHKBlI I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7466 - sâmbătă, 2 august 2014 - 16 pagini - 2 lei Apa trece, durerile rămân! Peisajul bănățean de după inundații arată dezolant: oameni fără case, sinistrați cazați în condiții mizere și ajutoare de ochii lumii Cu peste 500 de evacuați și 150 de case inundate, Timișul s-a numărat printre județele greu lovite de ploile abundente din această săptămână, care au provocat revărsarea apelor. La 24 de ore de la dezastrul de joi, când zeci de familii din localitate au fost greu lovite, locuitorii Gătaiei treceau prin mari emoții, deoarece Bârzava încă era umflată până aproape de buza digului, iar viitura se dovedea încă puternică. O revărsare a râului ar fi însemnat, bineînțeles, o amplificare la o scară mult mai mare a dezastrului. Oamenii din zonă s-au mai liniștit, însă, după ce au primit vești că ploile din amonte au încetat, astfel încât debitele râurilor Bârzava, Fizeș și Moravița sunt în curs de revenire la normal. Numai că pentru unii dintre cei loviți de năpastă - cei rămași fără case - a fost prea târziu. Continuare în paginile 2 și 3 Dreapta politică strânge rândurile și în județul Timiș Prima conferință de presă comună a noii structuri politice de dreapta din Timiș, desfășurată la sediul de pe strada Gheorghe Lazăr, a început cu o întârziere de 20 de minute a gazdei Nicolae Robu, reținut cu treburi ale urbei și, implicit, tot atâta așteptare din partea oaspetelui Constantin Ostaficiuc. Până la urmă, joncțiunea a avut loc, iar Alianța Creștin Liberală (ACL) Timiș și-a expus obiectivele. Continuare în pagina 4 Turnulețele sunt ilegale După ce, acum câteva zile, primarul Nicolae Robu s-a prezentat pe strada Romulus 11, unde se lucra la repararea unui imobil cu două turnulețe, și l-a certat pe proprietar pentru că perpetuează o imagine kitsch a Timișoarei, s-a descoperit și autorizația de construire. Ieri, edilul-șef al orașului de pe Bega a intrat în conferința de presă a viceprimarului Traian Stoia pentru a prezenta planșa din autorizația de construire, care nu prevede turnulețe. în consecință, se va dispune aducerea clădirii la forma prevăzută în documentația depusă la primărie. Nici celelalte imobile cu turnulețe nu vor scăpa de verificările inspectorilor municipalității, iar dacă se va decoperi că sunt ilegale, vor fi demolate. (D.D.) Titlurile zilei