Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2014 (Anul 26, nr. 7490-7515)

2014-09-16 / nr. 7503

EL BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7503 - marți, 16 septembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Sud-vestul Banatului, sub cod portocaliu Ploile abundente care au căzut în ultimul timp au dus la creșterea cotelor principalelor râuri din județele Timiș și Caraș-Severin. Situația cea mai gravă se înregistrează în sud-vestul Banatului, unde unele râuri sau pârâuri au atins deja cota de pericol sau de inundație. Cursul de apă de pe Valea Rudăriei pune în pericol patrimoniul UNESCO - morile de apă. Două dintre acestea, care fac parte din cel mai mare parc mulinologic din Europa, ar putea fi luate de viitură. Celelalte 20 ar putea rămâne nefuncționale. Potrivit lui Luci Ervin, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat, ieri s-au înregistrat depășiri ale cotelor de atenție la Pogăniș, secțiunea Valea Pai, Gârliște, secțiunea Gârliște și în localitatea Mehadia. De asemenea, s-au înregistrat cote de inundații pe Prigor, secțiunea Prigor, Miniș, localitatea Bozovici, și cotă de pericol pe Jitim, localitatea Jitim. Și în Timiș s-au înregistrat depășiri ale cotelor de atenție pe râul Bega Veche, în secțiunea Beregsău. Astăzi se menține codul portocaliu de inundații în județele Timiș și Caraș-Severin pe râurile Bârzava, Moravița, Cerna, Caras și Nera. SIMONA VASI www .renaștereajo început de an școlar, în ploaie, haos și mult moloz La Timișoara, începutul de an școlar a stat sub automobile, în multe locuri creându-se adevărate semnul haosului. Ieri, încă de la ora opt, pe arterele ambuteiaje. Colac peste pupăză, la ora 8,30, unele principale ale municipiului de pe Bega se circula bară semafoare din zone foarte aglomerate nu funcționau la bază și aceasta nu numai din cauza vremii neprielnice, (cum ar fi cele din Piața Consiliul Europei) și nici agenții ci și pentru că mulți părinți au ales să-și ducă elevii la de circulație nu își făceau simțită prezența. Abia pe la școală cu mașina proprie, iar străzile orașului, se știe, ora 9, în principalele intersecții au apărut polițiștii de nu fac față unui trafic corespunzător anului 2014, la Rutieră, care au menținut traficul cât de cât sub control La orele dimineții, străzile au fost asaltate de până după-amiază. Continuare în pagina 2 Modificările Codului rutier, una caldă... alta rece .Codul rutier a fost modificat recent prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 21/2014, iar principalele noutăți aduse de actul normativ se referă la permisele auto, recoltarea mostrelor biologice și purtarea centurilor de siguranță. Unul dintre cele mai importante aspecte, pentru care până acum nu au existat reglementări clare, este legat de transportul copiilor în mașini. Continuare în pagina 10 Inundație la Spitalul "Victor Babeș" Ploile abundente care au căzut în ultimele zile au dat mari bătăi de cap personalului din cadrul Ambulatoriului Spitalului de Boli Infecțioase "Victor Babeș" din Timișoara. La un moment dat, canalizarea nu a mai făcut față și a refulat, iar subsolul ambulatoriului s-a inundat. Medicul Virgil Musta, purtătorul de cuvânt al instituției, ne-a declarat că apa a început să pătrundă în ambulatoriu încă de duminică, iar ieri situația sa repetat. Continuare în pagina 7