Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2015 (Anul 27, nr. 7592-7615)

2015-01-14 / nr. 7601

"Terorism imobiliar" la Timișoara? Modul în care anumite grupuri de persoane au reușit să pună mâna pe unele din cele mai frumoase proprietăți centrale ale Timișoarei, ba chiar și pe clădiri publice, a stârnit, de-a lungul anilor, nenumărate dispute, însă adevărații vinovați nu au fost descoperiți nici astăzi. Legi ale retrocedării care nu le-au servit cu adevărat urmașilor celor deposedați de ceea ce le-a aparținut, dublate de lăcomia sau lipsa de reacție a unor funcționari publici nu mai constituie, la ora actuală, nici o noutate. Organele în drept cercetează modul în care s-au acordat despăgubiri sau au fost achiziționate drepturi litigioase, iar anumite persoane au făcut conturile grase fără nici un merit și fără nici un efort. Timișoara a ajuns în atenția presei naționale cu rușinoasa situație a unei secții a Spitalului de copii, care a fost evacuată de proprietarul aparținând unuia dintre cele mai avute familii din oraș. Continuare în pagina 1 Primăria Timișoara plătește bani frumoși pentru mentenanța unor site-uri inutile pe când cu expansiunea internetului, crearea și întreținerea site-urilor diverselor instituții publice a devenit o afacere extrem de profitabilă. Asta pentru că, în majoritatea cazurilor, actualizarea datelor - fie că vorbim de texte, fie că ne referim la fotografiile sau clipurile video postate pe site-uri - se face din an în Paști sau chiar mai rar. Și nu, nu exagerăm deloc. Sigur, neactualizarea informațiilor online sau absența totală a acestora nu se pot reproșa firmei de IT care încasează, lunar sau anual, banii pentru mentenanța respectivului site, ci chiar beneficiarului - instituție publică, plătitoare a unei sume frumoase pentru acest serviciu, dar care nu caradicsește să și pună informațiile actualizate la dispoziția firmei prestatoare, pentru ca aceasta, la rândul ei, să le posteze pe site. Evident, așa credem noi că stau lucrurile, fiindcă ne vine greu să ne imaginăm că beneficiarul site-ului își face partea sa de treabă și transmite firmei de IT datele actualizate, iar aceasta nu le postează pe internet, dar primește onorariul stabilit. Continuare în pagina 2 Se alege praful de UMT. Uzinele Mecanice Timișoara (UMT) trec printr-o situație extrem de delicată. Dacă, înainte de 1989, uzina număra circa 9.000 de angajați și era una din mândriile bănățenilor, acum au rămas mai puțin de 300 de salariați, iar problemele sunt invers proporționale cu numărul angajaților. Aceștia susțin că nu își mai primesc banii la timp sau chiar deloc, fiind nevoiți să își caute de lucru în altă parte. Continuare în pagina " Telefonul "/. /iqîI " este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului dvs.,iar noi vom încerca să vă fim de folos! 1 Patru licee timișorene, printre cele mai bune din țară Potrivit unui clasament întocmit de portalul AdmitereLiceu.ro, patru licee din Timișoara figurează printre cele mai bune din țară. Ierarhia a fost stabilită pe baza mediilor generale obținute de elevi la evaluarea națională (50 la sută), la examenul de bacalaureat (40 la sută) și la olimpiadele școlare (zece la sută) din anul 2014. Cele patru școli timișorene s-au clasat în Top 100 al celor mai bune licee din țară, având un punctaj de peste 8,00. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei "Credem în viitorul Timișoarei" Vicepreședintele CJT Florian Zanfir va regândi agenda culturală a județului Pagina Reunire la lumina nocturnei pentru ASU Poli Pagina 5 I www .renașterea .ro 4,4853 lei 151,4031 lei/gram