Renaşterea Bănăţeană, februarie 2015 (Anul 27, nr. 7616-7639)

2015-02-14 / nr. 7627

«BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7627 - sâmbătă, 14 februarie 2015 - 16 pagini - 2 lei Două zile cu cer senin Pe bănățeni îi așteaptă un weekend cu vreme frumoasă, cel puțin din punct de vedere al precipitațiilor, care vor lipsi cu desăvârșire, după cum anunță prognoza meteorologică. Chiar și temperaturile vor fi destul de generoase, acompaniind soarele strălucitor și cerul senin. Cunoscătorii nu se vor lăsa, însă, înșelați, pentru că până la primăvară mai este destul. Pentru astăzi, se prevăd temperaturi minime cu valori între -5 și un grad și maxime între 7 și 11 grade. Mâine, la primele ore ale dimineții se vor înregistra între -4 și 2 grade, iar după prânz se vor atinge 8-11 grade. Vântul va sufla slab și moderat, cu unele intensificări pe crestele montane înalte. Vremea își va menține tendința de încălzire și săpămâna viitoare. (D.D.) După trei ore de dezbateri și amendamente, s-a născut în sfârșit bugetul Timișoarei Conștienți că au cam trecut de jumătatea mandatului și că nu se pot lăuda cu prea multe realizări palpabile, aleșii Timișoarei s-au aplecat ieri cu multă grijă asupra bugetului pe anul în curs. Alegându-și cuvintele cu atenție, că doar îi vede lumea și la televizor, și pe internet, consilierii și conducerea executivului nu au trecut de limitele politeții, mulți dintre vorbitori făcând propuneri pertinente. Important este că administrația orașului de pe Bega a împărțit banii, i-a mai mutat de la un capitol bugetar la altul, dar până la urmă s-a ajuns la o înțelegere. Acest an le va aduce timișorenilor proiecte noi, transformări în traficul rutier, ameliorări ale condițiilor din spitale și școli, dar și posibile parteneriate cu alte unități administrative. ACS Poli era cât pe ce să rămână fără un milion de lei, iar despre parcări în zona centrală nu va fi vorba nici în acest an, problema riscând să se acutizeze. Continuare în pagina 3 Lăsatul secului de carne, de dinaintea Postului Paștilor Pentru credincioșii ortodocși păstrători ai rânduielilor bisericești, mâine este Duminica Lăsatului sec de carne, de dinaintea intrării în Postul Sfintelor Paști. O astfel de sărbătoare marchează, în general, ultima zi când se mai poate mânca de dulce, înainte de perioadele de înfrânare ce preced praznicele importante de peste an. Biserica Ortodoxă a fixat patru asemenea răstimpuri: Postul Nașterii Domnului , al Paștilor, al Sfinților Apostoli Petru și Pavel și al Adormirii Maicii Domnului. Dintre ele, singurul pentru care Lăsatul secului apare de două ori este Postul Sfintelor Paști. Extrem de aspru, Postul Mare se pregătește prin Lăsatul secului de carne. în săptămâna ce urmează acestuia, creștinii au dezlegare la brânză, lactate, ouă și pește, pentru ca, la al doilea Lăsat de sec, să renunțe și la aceste alimene "de frupt" și să respecte întru totul restricțiile culinare ale celor 40 de zile dinaintea învierii Domnului. Continuare în pagina 2 Singura comună timișeană fără birturi Sunt multe sate timișene în care nu funcționează nici un birt și nu din pricina vreunei decizii de abstinență colectivă sau a faptului că ar aparține vreunei comunități religioase care, călcând pe urmele lui Burebista, a stârpit nu doar viile, ci și prunii, perele, pufoaicele și celelalte obiecte, comestibile ori ba, din care se produc licori înveselitoare. Explicația e mult mai banală: la Topla, sat din comuna Mănăștiur, bunăoară, sunt locuite doar două case dintre cele trei ale satului, așa că loc pentru o cârciumă care să mai aibă și mușterii, de unde? Continuare în pagina 4 Telefonul Zil!i Oil ! Ac este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Ministrul educației vrea o nouă metodologie Un rau cu mult mai mare O parcare de toata jena Pagina 7 O școală căreia nu-i lipsește nimic www renașterea jo CURSUL VALUTAR 3,8927 lei 4,4408 lei 4. 153,2120 lei/gram Pagina Pagina Nicolae Robu l-a mai executat o dată pe Ovidiu Drăgănescu