Renaşterea Bănăţeană, februarie 2015 (Anul 27, nr. 7616-7639)

2015-02-21 / nr. 7633

DBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7633 - sâmbătă, 21 februarie 2015 -16 pagini - 2 lei Se încălzește, dar vin ploile în acest weekend, vremea se va încălzi treptat, începând din partea de vest a țării. De la un cer variabil, vom ajunge spre sfârșitul intervalului la precipitații sub formă de ploaie, astfel că nu ne vom putea bucura prea tare de aceste semne timpurii de primăvară. Vestea bună este că temperaturile vor deveni pozitive și pe parcursul nopților, un indiciu că iarna își cam pierde din forță pe meleagurile Banatului. Vântul va mai prezenta intensificări locale, mai ales pe crestele montane, dar viteza acestuia nu va trece de 20 km/h. Pentru astăzi, sunt prognozate înnorări trecătoare și temperaturi minime cuprinse între -3 și 5 grade și maxime între 10 și 13 grade Celsius. Mâine, cerul va fi mai mult acoperit, existând posibilitatea să plouă spre seară. Temperaturile minime se vor situa între 3 și 6 grade, iar cele maxime,între 8 și 13 grade. (D.D.) Rețeaua de drumuri din nordul județului, redusă și abandonată De bine, de rău, județul Timiș și-a sporit zestrea rutieră cu aproape 65 de kilometri de autostradă deschiși deja circulației, la care se adaugă încă 65 de kilometri aflați în diferite stadii de execuție. Traseul pe care-l străbate această magistrală rutieră se suprapune arealului cel mai afectat din județ, în perioada industrializării forțate din vechiul regim, care a avut ca efect reducerea cu două treimi a populației din zona de dealuri de la limita dintre Timiș și Arad și chiar dispariția completă a unei duzini de așezări rurale. Telenovela Autostrăzii Vestului a fost mai lungă decât era de așteptat, iar seria surprizelor neplăcute încă nu a fost epuizată, dar, încetul cu încetul, cel mai important șantier de infrastructură din județ, din ultimul sfert de veac, se apropie de "luminița de la capătul tunelului". Lucrările de pe cei circa 25 de kilometri rămași nefinalizați între Izvin și Șanovița erau realizate, la începutul acestei săptămâni, în proporție de aproape 70 la sută, neexistând practic nici un motiv rațional pentru care promisiunea ca nodul de la Topolovățu Mare și conexiunea cu lotul Șanovița- Traian Vuia să nu fie date în exploatare în cursul lunii aprilie, iar restul, până la Crăciunul acestui an. Continuare în pagina 2 Uite greva, nu e greva O parte dintre angajații din administrația publică locală s-au aflat, ieri, între orele 10 și 10:30, în grevă de avertisment. Protestul s-a dorit a fi un semnal față de nivelul scăzut al salarizării funcționarilor publici și al personalului contractual, mare parte dintre aceștia având venituri de doar 700-800 de lei. Greva de avertisment a fost declanșată ca urmare a eșecului negocierilor purtate cu reprezentanții Prefecturii Timiș. Dacă nici acest semnal de alarmă nu va fi luat în serios, sindicatele amenință cu forme de protest extreme, care vor culmina cu greva generală. Pentru acțiunea de ieri, s-au strâns semnături de la nu mai puțin de 58 de primării și șapte structuri ale Primăriei Timișoara, însă se pare că greva de avertisment nu a avut loc, efectiv, în toate dintre acestea. De exemplu, la Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara (foto), activitatea nu a avut deloc de suferit, neștiindu-se că ar avea loc o grevă. Continuare în pagina 3 Anul Nou coreean, sărbătorit și la Timișoara Asociația culturală România-Korea va marca astăzi, printr-un program festiv,începutul anului tradițional coreean, sărbătoare celebrată în Țara Dimineților Liniștite sub numele de Seollal. Astfel, la ora 12, la sala Capitol a Filarmonicii "Banatul", după prezentarea discursului oficial, va avea loc o proiecție de film documentar despre Republica Coreea și Seolial, urmând ca, de la ora 14,30, să fie organizat un atelier de caligrafie și de confecționat zmeie. De asemenea, de la ora 19, în parcarea de lângă Sala Capitol vor fi lansate tradiționalele lampioane de festival. La festivități va fi prezentă și doamna E.S. Jun- Young Park, viceconsul al Republicii Coreea. Potrivit calendarului tradițional, Anul Nou coreean cade în a doua lună plină după solstițiul de iarnă. (L.N.) Telefonul incs / ÎCHI 11 r este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului/ UZ30/4yU dvsr iar noi vom încerca să găsim de folos! Titlurile zilei Ultima noapte de război, prima noapte de dragoste Semeringul Bănățean își trăiește ultimele clipe..'. l^werenasterea^ CURSUL VALUTAR 4,4498 lei 3,9243 lei 151,8458 lei/gram