Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-23 / nr. 7708

«BĂNĂȚEANĂ » Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7708 - sâmbătă, 23 mai 2015 - 16 pagini - 2 lei Capricii de mai Cel de-al patrulea weekend al lunii lui Florar le aduce bănățenilor o vreme foarte capricioasă, chiar dacă din punct de vedere termic va fi plăcută. Instabilitatea atmosferică va predomina, iar razele de soare se vor zări destul de rar printre nori, riscul unor precipitații bruște și abundente, însoțite de descărcări electrice, menținându-se de-a lungul întregului interval. Astăzi, temperaturile minime se vor situa între 11 și 15 grade Celsius, iar cele maxime, între 22 și 25 de grade. Cerul va fi acoperit, iar ploaia nu se va opri până seara. Mâine, la primele ore ale zilei, vor fi temperaturi între 13 și 15 grade, iar la orele amiezii, între 22 și 25 de grade. Chiar dacă dimineață va fi puțin soare, norii se vor aduna până la prânz, fiind posibilă o furtună cu tunete și fulgere. Vremea va continua să fie instabilă și săptămâna viitoare. (D.D.) Sărbătoare cu joc și voie bună, în cartierul Mehala Ca în fiecare an, sute de oameni au venit să petreacă la fuga din Mehala, care a ținut timp de două zile. A fost o sărbătoare așa cum le place mădăleniilor, cu muzică, dans, voie bună și bucate alese. Piața Avram Iancu s-a umplut de oameni. Zeci de tonete cu tot felul de bunătăți de la tradiționalii mititei care sfârâiau pe cărbunii încinși, grătarele de porc care răspândeau o aromă nemaipomenită, frigăruile asortate cu carne și legume, la gogoșile dulci și clătitele imense umplute cu tot felul de arome, toate udate cu bere rece la halbă și sucuri au completat atmosfera de sărbătoare. Continuare în pagina 2 Invazie de șerpi Din cauza temperaturilor tot mai ridicate care s-au înregistrat în ultimele zile locuitorii comunei Sânandrei se confruntă cu o invazie de șerpi de apă și de casă. Cele mai multe reptile au fost văzute în grădinile localnicilor. Viceprimarul Vasile Dorin Fănuț spune că este vorba de șerpi de apă, de culoare neagră. Majoritatea oamenilor simt o reacție de repulsie la vederea acestor reptile, mulți preferând să le ucidă, însă specialiștii susțin că șerpii au un rol benefic, ținând sub control populația de rozătoare și de broaște. (S.V.) Prețurile pentru grâu și rapiță îi pun pe jar pe producători Cu mai bine de o lună înainte de startul recoltării grâului încep să apară tensiunile legate de prețul de achiziție. Fermierilor timișeni,confruntați anul trecut cu condiții de piață vitrege, nu le cade deloc bine aflând că achizitorii vehiculează și acum prețuri de mizerie, mai exact 60-62 de bani pentru grâul panificabil și 50-52 de bani pentru cel furajer. Cultivatorii știu, de asemenea, că în perioada recoltării prețurile scad și mai mult, fapt care, desigur, nu poate să nu-i alarmeze. Continuare în pagina 4 . Telefonul 1 este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului 0/ 143 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Un sfert de secol de activitate sindicală în învățământ Dispute amicale între universitari în șorturi Pagina 5 Oana Gaița, favorita primarilor pentru șefia CJT Pagina O istorie de aproape un sfert de mileniu dispare sub valurile civilizației ar» » Pagina 4 Soarele răsare la 5,56 și apune la 21,08. CURSUL VALUTAR 3,9765 lei 4,4483 lei * 154,9510 lei/g]ram | www .renasterea.ro