Renaşterea Bănăţeană, iulie 2016 (Anul 28, nr. 8044-8069)

2016-07-21 / nr. 8061

joi, 21 iulie 2016 Cavendish s-a retras din Turul Franței După patru victorii de etapă, Mark Cavendish, în vârstă de 31 de ani, a decis să se retragă din Turul Franței, în a doua zi de pauză, pentru a se concentra pe Jocurile Olimpice de vară de la Rio de Janeiro, competiție programată în perioada 5-21 august. Cicclistul britanic vrea să câștige pentru prima dată medalia de aur la Jocurile Olimpice, astfel că a renunțat la Turul Franței cu cinci etape înainte de final. "După căldura și intensitatea din etapele trecute, am analizat nivelul de oboseală la care am ajuns și am concluzionat că dacă aș fi continuat riscam să pun în pericol celălalt mare obiectiv al meu din acest an, Jocurile Olimpice. Nu a fost o decizie ușoară să renunț la această competiție, pentru că o respect foarte mult", a declarat Mark Cavendish. Cu cele patru victorii de etapă obținute în acest an, el a ajuns la 30 în total și s-a apropiat de recordul all-time deținut de fostul rutier belgian Eddy Merckx, 34 de victorii. Cavendish a purtat și tricoul galben în Turul Franței, după ce s-a impus în prima etapă. Din ediția cu numărul 103 a Turului Franței au mai rămas cinci etape, dintre care patru vor avea loc în Munții Alpi. Guardiola insistă pentru Bonucci Recordul stabilit în 2014, când David Luiz devenea cel mai scump fundaș din istorie prin transferul la Paris Saint- Germain de la Chelsea Londra, pentru aproximativ 60 de milioane de euro, este pe cale să fie bătut în această vară. Josep Guardiola își continuă campania de achiziții la Manchester City, iar următoarea țintă este fundașul italian Leonardo Bonucci, de la Juventus Torino. Prețul de pornire este de 60 de milioane de euro și sunt șanse mari ca suma să crească, în condițiile în care de fundaș se arată interesat și noul manager al lui Chelsea Londra, Antonio Conte. Cu tot cu bonusuri, suma finală va fi oricum mai mare decât cea plătită de PSG pentru David Luiz, iar italianul în vârstă de 29 de ani ar deveni cel mai scump fundaș din istorie. Conform Daily Mirror, Guardiola îl vede pe Bonucci piesa centrală a apărării sale, în condițiile în care căpitanul Vincent Kompany a avut multe probleme cu accidentările în ultimele sezoane. Se pare că și Bonucci vrea să facă pasul spre Premier League. Englezii scriu că surse apropiate fundașului susțin că acesta vrea să joace pentru Guardiola la City, iar "cetățenii" i-au pregătit un salariu de aproximativ nouă milioane de euro pe sezon. Andone, tot mai aproape de Deportivo Deportivo la Coruna, ocupanta locului al 15-lea în sezonul precedent, este echipa care a avansat cel mai mult în negocierile cu Cordoba, iar cotidianul Marca anunță că Florin Andone își negociază acum mutarea la fosta campioană a Spaniei din sezonul 1999-2000. Românul este la un pas să-și îndeplinească dorința pusă înainte să joace cu România la Euro 2016, și anume un transfer în Primera Division. Imediat după ce Cordoba, lipsită de serviciile sale, a ratat barajul de promovare, Andone le-a transmis public conducătorilor săi că nu este dispus să petreacă încă un sezon în liga secundă, iar în ultimele săptămâni au apărut tot mai multe zvonuri cu privire la un transfer al acestuia în Primera Division, dar și în Turcia, unde a fost dorit de Galatasaray. "Florin nu s-a antrenat cu colegii săi în sala de la El Arcangel pentru a doua zi la rând, iar agenții săi și clubul au intensificat negocierile pentru transferul la Deportivo la Coruna", notează Marca. Sursa citată anunță că părțile sunt foarte aproape de a ajunge la o înțelegere, iar suma de transfer va fi undeva între patru și cinci milioane de euro. Andone are o clauză de reziliere de zece milioane de euro, însă andaluzii nu vor insista ca aceasta să fie plătită, fiind clar că atacantul român nu mai dorește să continue la Cordoba. Semifinalistă a Ligii Campionilor în sezonul 2003- 2004, Deportivo la Coruna a traversat cea mai bună perioadă din istorie în anii '90 și la începutul anilor 2000, când a cucerit patru trofee pe plan intern. în ultimii ani, însă, "Super Depor" a intrat în declin și a retrogradat de două ori. A revenit de fiecare dată în Primera Division după un singur an, iar în sezonul trecut a reușit să se mențină în elită. Kosovo va avea opt sportivi la Jocurile Olimpice Kosovo va trimite opt sportivi la Jocurile Olimpice din această vară din Brazilia. Este prima dată când când această provincie participă la o ediție a Jocurilor Olimpice, după ce, în 2014, a primit statutul de țară membră a Comitetului Internațional Olimpic. Kosovo și-a obținut independența de la Serbia în 2008, eveniment care nu este recunoscut nici acum de vecinii sârbi. Doi înotători, doi judoka, doi atleți, un trăgător de tir și un ciclist au reușit să se califice pentru Jocurile Olimpice din Brazilia, în trecut, începând cu 1920 până în 1992, sportivii din Kosovo au participat la edițiile Jocurilor Olimpice sub steagul Iugoslaviei. La fotbal, Kosovo a devenit membru al FIFA și UEFA, iar echipa națională va juca în preliminariile pentru Cupa Mondială ce va avea loc peste doi ani în Rusia. Renașterea bănățeană 9 Fotbal - Liga Campionilor. Astra Copenhaga, în turul trei preliminar FC Copenhaga a învins, marți seară, scor 6-0, pe Crusaders, în manșa secundă a turului doi preliminar al Ligii Campionilor la fotbal, și va juca în runda următoare cu Astra Giurgiu, primul meci urmând să se dispute în România. Campioana Danemarcei s-a impus și în tur, cu scorul de 3-0, eliminând astfel fără nici un gol primit reprezentanta Irlandei de Nord. Marți seară, Pavlovici a deschis scorul după numai 15 minute, din pasa lui Falk. Până la pauză, FC Copenhaga a mai înscris o dată, prin Mitchell, care a marcat în propria poartă. După ce au revenit de la cabine, danezii au mai punctat prin Cornelius (min. 48, 76), Falk (min. 58) și Gregus (min. 68). ____ Sevilla a fixat prețul lui Kevin Gameiro Vicepreședintele grupării FC Sevilla, Jose Maria del Nido Carrasco, a anunțat că fotbalistul Kevin Gameiro, în vârstă de 29 de ani, nu va fi vândut pentru mai puțin de 40 de milioane de euro, după ce mai multe cluburi importante din Europa și-au afirmat interesul pentru atacantul francez. FC Barcelona și Paris Saint Germain îl doresc pe Gameiro, iar vicepreședintele câștigătoarei ultimelor trei ediții de Europa League s-a hotărât asupra sumei de transfer. "Este adevărat că sunt mai multe cluburi care ne-au făcut oferte pentru Kevin Gameiro, dar nu îl vom vinde pentru mai puțin de 40 de milioane de euro. Pentru 39 de milioane sau 38,5 nu îl vom vinde. Vrem ca el să facă parte din proiectul lui Jorge Sampaoli (nr. - noul antrenor)", a afirmat, potrivit Marca, Jose Maria del Nido Carrasco. Cotat la 20 de milioane de euro, Kevin Gamelro a fost transferat de FC Sevilla în 2013, chiar de la una dintre formațiile care îl doresc în prezent, Paris Saint Germain: în ultimii trei ani, el a reușit 67 de goluri în 145 de meciuri disputate în toate competițiile pentru FC Sevilla, precum și câștigarea Europa League, de trei ori consecutiv. La nivel internațional, Kevin Gamelro a strâns opt selecții și un gol pentru Franța, însă nu a făcut parte din lotul prezent la Euro 2016. Villar vizează președinția UEFA Federația Spaniolă de Fotbal a anunțat, ieri, prin intermediul unui comunicat postat pe site-ul oficial, că președintele Angel Maria Villar va candida la președinția UEFA. In prezent, acesta ocupă poziția de președinte interimar al UEFA, dar este perceput drept favorit pentru a-l înlocui pe Michel Platini, președintele suspendat al forului continental. "Președintele Federației Regale de Fotbal a Spaniei, Angel Maria Villar, s-a înscris, oficial, la viitoarele alegeri pentru președinția UEFA", se arată în comunicatul postat pe site-ul oficial al RFEF. Aleksandar Ceserin, președintele Federației Slovene de Fotbal, și olandezul Michael van Praag sunt contracandidații lui Angel Maria Villar la președinția UEFA. Alegerile pentru președinția Uniunii Asociațiilor Europene de Fotbal vor avea loc pe 14 septembrie. Michel Platini, președintele suspendat al UEFA, a fost interzis timp de patru ani din toate activitățile fotbalistice, împreună cu Sepp Blatter, ca urmare a unei investigații legate de o plată de 1,8 milioane de euro făcută de elvețian către francez.