Renaşterea Bănăţeană, august 2016 (Anul 28, nr. 8070-8095)

2016-08-02 / nr. 8071

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8071 - marți, 2 august 2016 - 24 pagini - 2 lei (AB) Timișoara și Aradul, împreună spre viitor Conferința "Dezvoltare urbană pe axa Timișoara - Arad" se va desfășura astăzi, în Aula Magna a Universității de Vest, între orele 10-16. La finalul acesteia vor avea loc citirea și semnarea rezoluției, un angajament al celor două orașe de a construi o metropolă pe axa Timișoara - Arad. Primarii celor două municipii, Nicolae Robu și, respectiv, Gheorghe Falcă, vor semna, în numele locuitorilor, un document care va avea, pentru început, valoarea unei intenții. La conferință participă reprezentanți ai autorităților locale și centrale, ai mediului de afaceri și ai instituțiilor academice internaționale. ^Gisliam Una se spune, alta (nu) se face Nici Pasajul Jiul nu s-a închis, nici semafoarele nu funcționează Corelarea vorbelor și a promisiunilor cu faptele pare o provocare cam dificilă atunci când municipalitatea timișoreană avansează termene, fie că este vorba despre finalizarea unor lucrări, fie de mai nou începerea altora. După ce tot timișoreanul trăsese adânc aer în piept și era pregătit să se confrunte cu greutățile din trafic după închiderea completă a Pasajului Jiul, evenimentul nu a mai avut loc ieri. De asemenea, după ce noul plan de circulație a fost anunțat cu mai multe săptămâni înainte, s-a constatat că nu e bun și a fost schimbat, dar nu se știe exact cu ce. Ca să fie confuzia completă, nici punerea în funcțiune a intersecțiilor nou semaforizate în cadrul proiectului de management al traficului și supraveghere video nu s-a desfășurat conform programului și nici nu au fost anunțate modificări. Stâlpișorii verzi cu care a fost împânzită Piața Regina Maria săptămâna trecută, din dorința de a dirija traficul pe o singură bandă dinspre Catedrala Mitropolitană, au dispărut. Ieri, pe la amiază, se putea circula pe două benzi și se trecea, din nou, de pe Bulevardul Republicii spre Gara de Nord. Facultatea de igrasie în urmă cu ceva vreme, administratorii Universității Politehnica Timișoara (UPT) au renovat clădirea de pe strada Remus în care funcționează Facultatea de Management în Producție și Transporturi. într-adevăr, văzut din afară sau, cel mult, din curte, imobilul arată impecabil, creând impresia că beneficiarul lucrării a fost în permanență atent la munca executantului, astfel că echipa de muncitori nu și-a permis să fușărească treaba. Așa șia spus, inițial, și proprietarul casei din stânga (văzută dinspre stradă), Florin Plavoșin, care s-a văzut, însă, nevoit să-și schimbe, după ceva timp, părerea. Continuare în pagina 2 Telefonul cititorului Căldura și vremea schimbătoare, adevărate capcane pentru sănătate Tot mai mulți timișeni întâmpină probleme de sănătate din cauza căldurii și a vremii schimbătoare. Din nefericire, prognoza meteo anunțată de Administrația Națională de Meteorologie nu aduce vești bune, mercurul în termometre continuând să se mențină la un nivel ridicat, în jurul valorii de 29-30 de grade. "Fiecare om are o rezervă funcțională mai mică sau mai mare. Sunt persoane care rezistă una sau două zile, însă dacă temperaturile rămân ridicate mai mult timp, ne așteptăm la un val de pacienți. Din punct de vedere medical, ar fi bine ca vremea să se mai răcorească", a declarat Mihai Grecu, medic-șef al Unității de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean Timișoara. Continuare în pagina 4 I^ www renașterea jo] CURSUL VALUTAR-3,9879 lei 4,4555 lei 173,0252 lei/gram Soarele răsare la 6,18 și apune la 21,03 Supliment de cultură în interiorul ziarului 1