Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-20 / nr. 8138

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8138 - joi, 20 octombrie 2016 - 16 pagini - 2 lei S-au schimbat regulile din piețe Consilierii locali timișoreni au fost de acord cu unele modificări ale regulamentului de funcționare a piețelor, atât pentru cele obișnuite, cât și pentru cele țărănești. Astfel, în piețele agroalimentare au devenit contravenții mizeria, comercializarea fără drept a cărnii și a preparatelor din carne, fără respectarea legislației sanitar-veterinare în vigoare; vânzarea laptelui, a cărnii și a produselor derivate în condiții improprii, în afara vitrinelor frigorifice; neafișarea la loc vizibil a unei copii a atestatului de producător; folosirea altui mobilier destinat comercializării produselor decât cel pus la dispoziție de administrația pieței; modificarea suprafețelor meselor destinate comercializării produselor, folosind sisteme improvizate, lăzi, paleți; comercializarea și depozitarea produselor agroalimentare sau a mărfurilor de orice fel pe căile de acces și culoarele pietonale. Continuare în pagina 5 Protest spontan în opt spitale timișene ▼ Activitatea a fost întreruptă parțial pentru două ore . Sute de angajați din sănătate și-au strigat nemulțumirile ▼ A fost ultima repetiție înainte de greva generală programată în ultima zi a acestei luni Angajații din sănătate și-au strigat ieri, nemulțumirile vizavi de inechitățile salariale care persistă în sistem. "Este vorba de un protest spontan ce a avut loc între orele 8 și 10, în opt unități sanitare timișene", a declarat Livius Cârstea, președintele Sanitar Timiș, federație sindicală care se află de săptămâni bune în negocieri cu Executivul și Legislativul pe tema Legii salarizării unitare. Manifestații energice au avut loc în Timișoara, la Spitalul Județean și la "Louis Țurcanu", precum și în unitățile sanitare din Jimbolia, Sânnicolau Mare, Jebel, Deta, Făget, Gătaia. Printre revendicările sindicaliștilor se află extinderea contractului colectiv de muncă la nivelul sectorului "Sănătate. Activități Risc crescut de cancer pulmonar la Timișoara Conform unui nou raport publicat de Organizația Mondială a Sănătății, 479.000 de europeni au murit prematur în 2012 din cauza poluării. Este cel mai detaliat raport realizat vreodată de OMS pe această temă. Datele incluse în el sunt rezultatul unui model realizat de organizație în colaborare cu Universitatea din Bath, Regatul Unit. Acesta folosește date din satelit, combinate cu informații despre circulația aerului și rezultate de la stații de monitorizare din peste 3.000 de locații din toată lumea. Continuare în pagina 3 Telefonul cititorului Intruși în blocurile pentru medicii rezidenți Comisia de sănătate a Consiliului Județean Timiș, prin președintele acesteia, prof. dr. Dan V. Poenaru, se interesează de modul în care s-a făcut repartizarea locuințelor din cele două blocuri ANL pentru medicii rezidenți. "Aș dori să adresez în numele Comisiei de sănătate o interpelare pentru Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș, să ne prezinte cât se poate de urgent un tabel cu lista și locul de muncă al celor care locuiesc în cele două blocuri pentru rezidenți aflate în patrimoniul Consiliului Județean. Rog Direcția de patrimoniu să înainteze în scris această solicitare și să avem exact ce am zis: numele, prenumele și locul de muncă", a spus, în plenul ședinței, doctorul Poenaru. Rezultatele acestei interpelări au ajuns în posesia președintelui CJT, care a declarat, ieri, că în cele două blocuri nu stau doar medici rezidenți, așa cum ar trebui. Imobilele se află în proprietatea Consiliului Județean Timiș și sunt administrate de Direcția de Sănătate Publică. Urmare din pagina 4 Titlurile zilei Pagina în Timișoara, fiecare circulă ""pe riscul său" Cu timișoreanca Marina Bejan, printre "Nori" Pagina Șapte absenți la meciul cu Concordia wwwjenasterea.ro 4,0927 lei 4,5007 lei 167,1526 lei/gram Soarele răsare la 7,59 și apune la 18,40