Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8148-8172)

2016-11-22 / nr. 8166

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8166 - marți, 22 noiembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei "Fumigene" pentru bugetari Zilele trecute, a circulat informația conform căreia funcționarii publici ar urma să intre în grevă. Anunțul nu are însă nici o credibilitate, atâta vreme cât această categorie bugetară nu a reușit să strângă semnăturile necesare pentru declanșarea protestului. Sindicatul Național al Funcționarilor Publici, cel care a difuzat aceste informații, nici măcar nu are organizații în județul Timiș, astfel încât greva este exclusă din start. Tiberiu Negrei, liderul Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație, reprezentativă în Timiș, spune că este o intoxicare, menită a compromite mișcarea sindicală: "Sunt instigări. Se spune că ei se vor solidariza cu cei care fac grevă, dar nu e vorba de nici o grevă. Cum să fie protest spontan, dacă e anunțat? E ceva foarte grav, pentru că cineva își bate joc de oameni". SILVIU FLORESCU Agricultura românească a fost lăsată pradă unei birocrații feroce Aproape o mie de ordine ale ministrului, agriculturii au fost emise de la începutul anului până în prezent! Este un fapt care arată cum nu se poate mai grăitor că avem un domeniu în care legislația șchioapă se cere mereu cârpită, dar trebuie spus și faptul că adesea încercările de a drege busuiocul mai mult accentuează haosul deja instalat. în orice caz, agricultura este domeniul care conduce detașat în topul național al birocrației și este greu de înțeles de ce fenomenul nu numai că nu este stopat de niciun guvern, ba chiar ia un avânt mereu și mereu mai mare. Exemplele de birocrație excesivă care îi afectează pe agricultori sunt multe, dar, culmea, pe an ce trece situația se agravează în loc să apară optimizări. • Continuare in pagina 3 rin căutarea campaniei S-a scurs, deja, o treime din campania electorală și parcă nici nu ar fi început. Foarte multă lume nu e încă la curent cu ce se va întâmpla în 11 decembrie, nici măcar data nu este cunoscută de alegători cu exactitate. Până la scrutinul trecut,oamenii erau obișnuiți cu afișe uriașe, publicitate în ziare, spectacole folclorice, mașini care anunță la megafoane numele candidaților și tot felul de metode de promovare care făceau parte din arsenalul celor înscriși în cursă. Continuare în pagina 2 La Pasajul Jiul se sapă din greu Lucrările la Pasajul Jiul fac pași înainte, acestea fiind finalizate în proporție de peste o treime. Se află în curs, după cum a declarat primarul Nicolae Robu, câteva operațiuni mai delicate. "Se sapă la patru metri adâncime în partea dreaptă, cum se stă cu fața spre Circumvalațiunii, unde se va realiza lărgirea trecerii pe sub calea ferată, pentru a se face o fundație, un radier care va avea 24 de metri lungime. Continuare în pagina 4 Telefonul / ic ^cititorului / 14^ dvs.! iar noi vom încerca să vă fim de folos! | Titlurile zilei Amenzi usturătoare pentru comercianții ilegali Un tânăr de 34 de ani scrie o poveste de succes a agriculturii din Banat Pagina 8 Două concursuri, un singur câștigător IVBIJÍE4, MÂINE Timsom 13/3 I www.renasterea.ro I CURSUL VALUTAR 4,51101ei 4,2405 lei 165,6707 lei/gram Soarele răsare la 7,45 și apune la 16,58