Renaşterea Bănăţeană, februarie 2017 (Anul 29, nr. 8222-8243)

2017-02-14 / nr. 8231

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8231 - marți, 14 februarie 2017 - 16 pagini - 2 lei M#Rezistă, ziua a 14-a Protestele din Timișoara au continuat și aseară, pentru a 14 zi consecutiv, în ciuda temperaturilor negative înregistrate în termometre. în Piața Operei s-au adunat în jurul orei 19,30 circa 70 de persoane care au făcut față frigului mărșăluind în tăcere. Pentru oamenii care de două săptămâni își petrec serile în stradă, OUG 14 de abrogare a Ordonanței 13 și demisia ministrului justiției nu sunt de ajuns. Ei cer retragerea din funcție a prim-ministrului Sorin Grindeanu, a președintelui Camerei Deputaților, liderul PSD Liviu Dragnea, și a președintelui Senatului, liderul ALDE Călin Popescu Tăriceanu. „ . „ Continuare in pagina 3 Ruinele de pe malurile Begăi slujesc imaginea specială a Timișoarei O plimbare pe malul Begăi nu este chiar atât de plăcută cum le place edililor să se laude. Aleile refăcute, pistele pentru biciclete și coșurile noi de gunoi nu pot concura ruinele care slujesc peisajul de-a lungul Begăi, în zona centrală, începând de la Podul Decebal până la Podul Mitropoliei, malurile Canalului sunt aproape perfecte pentru plimbările bănățenilor și ale turiștilor. Cum treci de Podul Mitropoliei, peisajul se schimbă total: gunoaie aruncate, WC-uri dezafectate, imobile părăsite... La piciorul Podului Traian exista, cândva, un WC public. Lăsat în paragină, acesta a devenit un focar de infecție. Continuare în pagina 5 Valentine's Day a umplut orașul de flori și... inimioare de pluș să ne place sau nu, astăzi este Valentine's Day. Adorată de unii, disprețuită aprig de alții sau doar ignorată, sărbătoarea importată de peste Ocean a făcut ca data de 14 februarie să nu rămână o simplă filă de calendar: îndrăgostiții, mai ales cei tineri și foarte tineri, o așteaptă cu nerăbdare. Domnii se socotesc îndelung ce dar anume să facă soției sau iubitei, iar opțiunile sunt destul de numeroase, mergând de la tradiționalele flori până la bijuterii, ursuleți de pluș sau pemuțe în formă de inimioară. Continuare în pagina 2 Lupta pentru viață Maternitatea Odobescu, din cadrul Spitalului Municipal Timișoara, va fi pichetată în perioada 1 martie - 9 aprilie de credincioși timișoreni, în cadrul unei acțiuni inițiate de Asociația "Darul Vieții". Manifestația, care prevede post, rugăciune și veghe pe o perioadă de 40 de zile - timp de 12 ore din 24 (de la ora 7 la ora 19) - susține dreptul la viață al copiilor nenăscuți și militează împotriva întreruperilor de sarcină. Continuare în pagina 4