Repülés, 1965 (18. évfolyam, 1-12. szám)

1965-09-01 / 9. szám

két U­rbener versenyébe a ésével. Ez a D­inyl személy*a­z egyszerű eb­ »S motorral 30 óra utasé­ és 21 terre emelkedhet, 1930 km távot­t­­a em­elkedősebessége 1,5 m/sec. Egy 1.21 msec. A nekifutás III m, s 15 m. A gép üresen 1071 kp, teljes I 3500 kp súlyé. Ebből 633 kp a fia léé. A gép tésztáva 15 m, hossza 11 gazsága 3,6 m, a hordfelület n mp, viszony 6,05. 1 i­­f oldal* A Fiat G—91 típusú NATO-vadászgép két* hajtóműves változata a Flat G—51—Y. Vala­mivel nagyobb elődjénél, a fesztáv 9 m, term hossza pedig 11,78 m. A max. repülősúly 7504 kp. (A G—91 adatai: 8,56 m, 10,30 m és 5307 kp). A 7270 kp tolóerejű BS Orpheus 803 turbina helyett beépített 7 db 1230 kp-s GB 335—13 turbinával legnagyobb sebessége 1045 km óráról 1150 km/órára, a hatótáv 2100 km-ről 2600 tan-re, a csúcsmagasság 12 200 m-ről 14 500 m-re nőtt. (Megjegyzés: A párizsi repoldkiállítás egyik szomorú eseménye egy Fiat G—91-es leszál­lás közbeni katasztrófája volt, mely a földön több áldozatot követelt.) Jugoszláviában is megkezdték a mezőgazdasági gépek gyártását. Az UTVA—05 „Privrednik” felül merevített, mélyfedelű gép farok­­kerekes futóművel. Pilótakabinja különösen biztonságos, 25 g ter­helésnél is elgvedi a bennület. A gép 750 liter (600 kp)­ teher fel­vételére alkalmas. Felületei korrózióálló anyagból készültek. A motor 770, illetve 300 lóeres Lycoming boxer. (Adataink a gyen­gébb motorú változatra vonatkoznak.) Fesztáv 12,22 m, hossz 8,46 m, magasság 2,60 m. Holdfelület 12,22 m­. Terhelt súly 1760 kp, felületi terhelés 144 kp­ m­. A legnagyobb sebesség 115 tanóra, a legkisebb 73 km/óra, az utazó sebesség 140 km/óra. Nekifutás 190 m. Repülési idő 3 óra. 10­ perc. A gép tervezői: Mikolics és Dabinovics mérnökök. A „kettesek gépének" lehetne nevezni a tervezett francia Eiffel „Typhoo 2” kétszár­­nyú, kétmotoros, kétfarkú túragépet. A 8—10 személyes, 310 tanóra utazósebességű, nagyon kedvező le- és felszálló tulajdonságú taxigép mellső-alsó szárnya „kacsa" kor­mányfelületként is használható. A gép átejt­­hetetlen, a nem dugóhúzózik. Makettjét elő­ször Párizsban mutatták be. 1­­ 1.

Next