Sălăjeanul, iunie 2008 (Anul 5, nr. 1074-1095)

2008-06-09 / nr. 1080

2 SĂLĂJEANUL luni, 9 iunie 2008 politică - administrație L a sfârșitul săptămânii trecute, liderul PIN, Lavinia Șandru, a fost prezentă în comuna Românași, pentru a-l susține pe reprezentantul partidului, Marius Borzan, în turul doi pentru funcția de primar. Alături de Lavinia Șandru au fost prezenți lideri locali ai Partidului Inițiativa Națională. Pe Sălaj, PIN a reușit să ducă în turul doi numai trei candidați, la primăriile din comunele Marca, Dragu și Românași. Cele mai mari șanse de reușită le are Marius Borzan, candidatul din Românași, care a reușit să ia cele mai multe voturi din trei dintre satele comunei: Românași, Poarta Sălajului și Romita. „Este cel mai potrivit moment pentru schimbare. Semnalul a fost dat de către oamenii din Poarta Sălajului. Lavinia Șandru a făcut campanie la Românași acolo unde locuiește actualul primar, și unde nu a reușit să ia voturi. Acest lucru ar trebui să fie un exemplu pentru celelalte sate. Dacă propriii consăteni ai actualului primar nu îl vor, înseamnă că este nevoie de o schimbare”, ne-a declarat Marius Borzan. „Dreptul de vot este fundamental pentru democrație. Prin vot, oamenii dețin în mâinile lor puterea și până nu se va înțelege acest lucru cum trebuie, nu se va schimba nimic în comuna Românași. Eu pot doar să sper că în turul doi oamenii nu vor fi cumpărați cu un pahar de pălincă, un kilogram de orez sau un litru de ulei. Să nu ne lăsăm șantajați și cumpărați de promisiunile unui om care a avut patru ani la dispoziție să ne arate de ce este în stare”, a mai spus candidatul PIN. Strategia Națională Anticorupție în Administrația Publică Locală pentru perioada 2008-2010 Guvernul a aprobat Strategia Națională Anticorupție în Administrația Publică Locală pentru perioada 2008-2010 și planurile de acțiune aferente, menite să apropie administrația de cetățean și să reducă vulnerabilitatea la corupție în sectoarele percepute de public ca fiind sensibile, din sfera ordinii publice, sănătății, educației, administrației fiscale și locale. Documentul propune măsuri care vin în completarea Strategiei de Reformă a Administrației Publice și în completarea obiectivului „Creșterea transparenței și integrității în administrația publică” din Strategia Națională Anticorupție pentru perioada 2005-2007. Măsurile incluse în strategie sunt structurate pe cinci domenii principale de acțiune: creșterea gradului de informare, conștientizare și responsabilizare a structurilor din administrația locală, dar și a publicului, cu privire la riscurile pe care le comportă săvârșirea faptelor de corupție; simplificarea procedurilor administrative, în sensul debirocratizării și eliminării barierelor administrative; activitatea de prevenire și combatere propriuzisă - activitate de combatere intensificată, prin cooperarea structurilor cu responsabilitate în acest sens, respectiv Direcția Generală Anticorupție cu parchetele corespondente; creșterea transparenței și eficienței instituționale, în sensul îmbunătățirii sistemului de recrutare, instruire și promovare, dar, în același timp, un sistem transparent de utilizare a fondurilor bugetare aflate la dispoziție, dar și a fondurilor comunitare pe care structurile din administrație locală le vor accesa; elaborarea de analize, studii și cercetări menite să măsoare percepția opiniei publice cu privire la reformele care se realizează în administrație, la progresele pe linia prevenirii și combaterii corupției, prin aceste studii urmând a fi actualizat semestrial Planul de Acțiune al Strategiei. Resursele necesare implementării Strategiei Naționale Anticorupție pentru sectoarele vulnerabile și administrația publică locală vor fi asigurate la nivelul fiecărui sector, din bugetele proprii și din finanțări externe. Președintele vreo altă împărțire administrativ-teritorială Președintele Băsescu a declarat că împărțirea administrativă a țării este depășită. Președintele a solicitat membrilor Comisiei un punct de vedere referitor la ce ar trebui revizuit în legea fundamentală, astfel încât statul să fie funcțional. Șeful statului a spus, de asemenea, că dorește un punct de vedere referitor la împărțirea administrativă a țării, pe care el o consideră depășită. Băsescu a spus că motivul constituirii Comisiei este necesitatea ca „specialiști neutri” să privească în Constituție și în regimul politic al țării, pentru a identifica lucrurile care ar trebui revizuite. „M-ar interesa punctul de vedere al dumneavoastră referitor la ce ar trebui revizuit, astfel încât statul să fie funcțional”,a spus Băsescu. El a menționat că, mai mult decât posibilitatea de deblocare a crizelor instituționale, ar fi interesat de un punct de vedere referitor la împărțirea administrativteritorială a țării, despre care a spus că o consideră „depășită“. în opinia sa, actuala împărțire administrativ-teritorială a României nu corespunde nevoilor de dezvoltare și, din această cauză, există dificultăți în absorbirea fondurilor europene. Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel.: 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Ana TUDORÁN reprezentații vânzări Georgiana NICOARA responsabil de număr Cristina PUIE Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. Alianța PSD-PC, în vigoare pentru turul doi al alegerilor locale Social democrații și conservatorii își unesc forțele pentru turul doi al alegerilor locale. Liderii celor două formațiunii s-au pus de acord asupra strategiei de campanie, care va începe imediat după anunțarea rezultatelor finale ale scrutinului local. Social-democrații sunt muțumiți de rezultatele obținute alături de colegii de alianță și spun că în turul al doilea al alegerilor locale cele două formațiuni se vor susține reciproc. Conservatorii, la rândul lor, spun că alianța PSD-PC este binevenită pentru ambele formațiuni. Abia după intrarea în legalitate a acesteia, membrii celor două formațiuni vor pune bazele listelor nominale comune și vor stabili un program al alegerilor parlamentare. în turul doi pentru primării intră trei candidați, dacă cei de pe locul doi sunt la egalitate BEC a stabilit, printr-o hotărâre de interpretare, că la turul doi de scrutin pentru alegerea primarului vor putea participa trei candidați, dacă pe locul doi se află candidați care au obținut un număr egal de voturi la scrutinul de duminică, 1 iunie. Astfel, în cazul în care, la primul tur de scrutin niciunul dintre candidați nu a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate, iar pe locul doi s-au clasat mai mulți candidați care au obținut același număr de voturi (balotaj), la al doilea tur de scrutin vor participa candidatul clasat pe primul loc și candidații aflați pe locul doi, la balotaj. Pagină realizată de Ana TUDORAN