Sălăjeanul, ianuarie-martie 2013 (Anul 10, nr. 2218-2277)

2013-01-30 / nr. 2235

4 Salaieanul SPORT ________________________ Miercuri, 30 ianuarie 2013 Cu prilejul sărbătoririi a 154 de ani de la înfăptuirea Unirii Principatelor Române, Moldova și Țara Românească, la 24 ianuarie 1859, pe lângă activitățile cultural-artistice, Primăria, Centrul Cultural, Școala „Silvania” și Clubul Sportiv „Gold Gym” din orașul de sub Măgura Șimleului au organizat Cupa „UNIRII”, cu întreceri sportive la: șah, tenis de masă, powerlifting și skandenberg. Au participat aproape 100 de iubitori și practicanți ai acestor sporturi, iar cei mai buni au primit din partea organizatorilor diplome și cupe, însoțite de felicitări. Cei mai merituoși sportivi în competiția de șah, găzduită de la Școala „Silvania”, au fost, pe categorii de vârstă, următorii copii sub 8 ani: 1. Mihai Pica - Școala „Silvania”; 2. Fekete Tamás - Școala Boghiș; 3. Casian Vancea - Școala „Silvania”; - clasele I-IV: 1. Denisa Pop și Vlad Oros - ambii de la Școala „Silvania”; 2. Torkos Alexandra - Școala „ Báthory Is tván” și Luigi Pop - Școala „Silvania”; 3. Alexandra Radu și Sergiu Inocan - ambii de la Școala „Silvania”; - clasele V-VIII: 1. Larisa Pădurean și Paul Buzea; 2. Lorena Isac și Raul Remeș; 3. Nagy Bogdana și Alexandru Pușcaș - toți de la Școala „Silvania”. Cel mai tânăr participant: Mark Pop (șase ani) - Grădinița nr. 3. Arbitri: prof. Gavril Lungu, prof. Barna Cristian și instructor sportiv Ioan Vasile. La tenis de masă, întrecerile s-au desfășurat la Casa de Cultură, printre remarcații concursului fiind următorii concurenți: categoria până la 14 ani: locul 1. Daria Blaga și Ionuț Buțaș; locul 2. Daria Buțaș și Alexandru Pușcaș; locul 3. Daria Crișan și Horică Pașca - toți de la Școala „Silvania”; - categoria 15-18 ani: Adrian Casapu - CN „Simion Bărnuțiu”; - categoria peste 19 ani: locul 1. Mircea Blaga - Ocolul Silvic Șimleu Silvaniei; locul 2. Vigh Andrei - ISU Șimleu Silvaniei; locul 3. Adrian Casapu - CN „Simion Băruțiu”; - categoria peste 60 de ani: locul 1. Hossu Paul; locul 2. Nicolae Ilieș; locul 3. Dumitru Oros - toți trei pensionari. Arbitru: Nicolae Ilieș. în cadrul întrecerilor de powerlifting și skandenberg, organizate în sala de antrenamente a CS „Gold Gym”, primele poziții au fost ocupate de următorii sportivi: powerlifting (genuflexiuni, împins din culcat pe spate și îndreptări - toate cu bara de haltere); - categoria juniori mici (până la 18 ani): 1. Adrian Ardelean - CN „Iuliu Maniu”; 2. Andrei Pop - CN „Simion Bărnuțiu”; 3. Adrian Vicaș - CN „Simion Bărnuțiu”; - categoria juniori mari (18-21 de ani): 1. Horváth Zoltán - CS „Gold Gym”; 2. Titus Man - CT „Iuliu Maniu”; 3. Teodor Mihăilescu - CN „Simion Barnuțiu”; Skandenberg - categoria până la 80 de kg: braț drept și braț stâng: 1. Sopronyi Richard - student; 2. Pusta Zambor - student - categoria până la 100 de kg: braț drept; 1. Florin Rusu - Primăria Șimleu; 2. Marius Hăncean - student; braț stâng: 1. Marius Hăncean - student; 2. Florin Rusu - Primăria Șimleu; - categoria peste 100 de kg. braț drept: 1. Elekes László - SC „Micro” Șimleu; 2. Dorin Baidoc - Poliția Șimleu; braț stâng: 1. Dorin Baidoc - Poliția Șimleu; 2. Elekes László - SC „Micro” Șimleu. Arbitri: instructor sportiv Ioan Laslo - președintele CS „Gold Gym” Șimleu, Marius Ilieș și Gáspár Francisc. înaintea concursurilor, Ioan Laslo a ținut o alocuțiune și a propus un „moment de reculegere” pentru cel care a fost Nagy Francisc - un bun polisportiv simleuan, dispărut prea devreme dintre noi. Dumnezeu să-l ierte ! De reliefat ar fi și faptul că toți sportivii menționați se antrenează la CS „Gold Gym” Șimleu Silvaniei, sub coordonarea instructorului Ioan Laslo. Cupa „UNIRII”, la Șimleu Silvaniei Victorie obținută greu CS PHOENIX ȘIMLEU SILVANIEI - LPS BIHORUL ORADEA 3-0(24,23,24) Victorie meritată a șimleuanilor (a patra), dar obținută greu, după o oră și 17 minute de la fluierul de începere, în cea de-a VII-a etapă a campionatului. Gazdele, cu 11 jucători prezenți, s-au „chinuit” să-i învingă pe cei șase (!) voleibaliști orădeni, de două ori în prelungiri de set, 26:24, și o dată la limită, 25:23!! Cei drept, au existat greșeli la serviciu, la preluare, la construcția și finalizarea atacurilor în ambele tabere, dar nu ne-am așteptat la o prestație cam... superficială a localnicilor, după ce au câștigat la Oradea, în turul campionatului, cu scorul de 3- 0 (21,18,17). Acum au fost evoluții curioase ale scorului, cu reveniri ale oaspeților pe finalurile de set, când coordonatorul simleuan Cristian Lazăr i-a pus în valoare pe Sergiu Ivan și pe Florin Moșincat, iar orădeanul Adrian Ursachi, pe Bogdan Nan și pe Petru Vornicu. CS Phoenix Șimleu: Florin Moșincat, Dacian Ardelean (cpt.), Cristian Lazăr, Sergiu Ivan, Gheorghe Negrean, George Sîrbu (Adrian Preda). Rezerve: Ovidiu Faragău, Sorin Grecu, Ionuț Moisi și Raul Pop. Antrenori: Mircea Abraham (principal) și Marius Oniga (secund). LPS Bihorul Oradea: Claudiu Lazăr, Sergiu Filip, Adrian Ursachi, Bogdan Nan, Petru Voinicu și Sergiu Buna. Antrenor: Ion Achimescu. Au arbitrat: Cristian Șanta - principal (Cluj-Napoca), Mihai Bujor - secund (Zalău), Marin Ștefan - scorer (Șimleu Silvaniei), Nicolae Sârb și Cristian Boroeanu - asistenți (ambii din Zalău). Duminică, 10 februarie a.c., șimleuanii vor juca, în deplasare, cu echipa CSS Viitorul Cluj-Napoca.