Scînteia, noiembrie 1970 (Anul 39, nr. 8594-8623)

1970-11-22 / nr. 8615

VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN JUDEŢUL OLT Avionul cu care a călătorit de la Sofia spre patrie delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care a făcut o vizită oficială în ţara vecină şi prietenă, a făcut o escală, datorită condiţiilor atmosferice nefavorabile din Bucureşti, pe aeroportul din Craiova. In întimpinarea conducătorului partidului şi statului nostru, a tovarăşilor Ilie Verdeţ, Leonte Răutu, Vasile Patilineţ, Corneliu Mănescu, Vasile Vlad, membri ai delegaţiei, au venit tovarăşul Constantin Băbălău, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al Partidului Comunist Român, preşedintele consiliului popular judeţean, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. Numeroşi cetăţeni ai Craiovei, aflînd vestea sosirii în oraşul lor a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, au ţinut să fie prezenţi pe aeroport pentru a-i saluta cu deosebită căldură şi dragoste, pentru a-şi exprima, şi cu acest prilej, profundul ataşament faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului, pusă în slujba intereselor fundamentale ale poporului român, a cauzei socialismului şi păcii, titlului de dezvoltare armonioasă a tuturor zonelor ţării, a dus nemijlocit la schimbarea înfăţişării Balşului — aşezarea modestă de odinioară de pe malurile Olteţului — unde nu exista decît o simplă turnătorie de plite pentru sobele de gătit. Blocurile de locuinţe, clădirea liceului cu 16 săli de clasă, casa de cultură, spitalul conferă oraşului atributele urbanisticii moderne. In acelaşi timp, construcţia uzinei a condus la schimbarea structurii populaţiei. Numeroşi localnici, pregătiţi în prealabil, încă din vremea cînd topografii abia schiţau contururile viitoarei unităţi industriale, la întreprinderi din ţară ca „Progresul“-Brăila, Uzinele constructoare de maşini Reşiţa, Uzinele de vagoane din Arad, F.M.U.A.B. şi altele, au devenit muncitori cu o bună calificare. Directorul uzinei, inginerul Teodor Iercan, informează pe oaspeţi că în prima etapă uzina va produce osii şi roţi monolit pentru vagoane, iar în etapa a doua şi boghiuri. In această lună urmează să fie pusă în funcţiune linia de prelucrare la cald a osiilor. De altfel, în perioada probelor tehnologice au şi fost livrate beneficiarilor peste 2 000 de osii simple. Conducătorii de partid şi de stat vizitează halele unde se află linia de forjare a osiilor. Se parcurge, pe fluxul de producţie, drumul pe care îl face lingoul de oţel, cu diametrul de aproape jumătate de metru, pînă la produsul finit — roata. Procesul tehnologic este complet mecanizat şi automatizat, făcînd să dispară din nomenclatorul de profesii tradiţionala activitate a forjorului manual, a omului care manipula barele incandescente de metal cu eforturi uriaşe. De la panourile de comandă „forjorii“ conduc acum toate operaţiunile. Multe din utilajele moderne cu care este dotată uzina poartă marca de fabrică a unor unităţi industriale româneşti. Astfel, F.M.U.A.B. a furnizat strungurile Carusel, U. M. Timişoara — podurile rulante, „Electroputere“-Craiova — transformatoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează îndeaproape de preocupările privind extinderea uzinei, de stadiul construcţiei turnătoriei şi oţelăriei. Secretarul general al partidului dă indicaţii ca proiectanţii să manifeste o înaltă responsabilitate în folosirea judicioasă a terenului, pentru a se evita scoaterea din circuitul agricol a unor suprafeţe prea mari. In acelaşi timp, cere să se întocmească studii pentru ca la Balş să fie concentrată producţia turnătoriei şi oţelăriei în aşa fel incit acestea să fie în măsură să deservească şi alte fabrici şi uzine din judeţele învecinate. „In acest fel, arată tovarăşul Ceauşescu, va creşte rentabilitatea şi se va ajunge la o specializare potrivit cerinţelor şi exigenţelor sporite impuse de dezvoltarea economiei naţionale în perspectiva viitorului cincinal“, în timpul vizitei, directorul uzinei îi informează pe oaspeţi despre preocupările, privind creşterea calificării muncitorilor. Tovarăşul Ceauşescu arată că aici procesul tehnologic este modern şi ca atare se impun cunoştinţe temeinice din partea fiecărui muncitor, pentru a fi capabil să mînuiască maşinile şi utilajele cu performanţe tehnice superioare. (Continuare In pag. a III-a) La Slatina, ca şi în celelalte localităţi vizitate, mii de locuitori au făcut o primire caldă, entuziastă, secretarului general al partidului. „P.C.R. — CEAUȘESCU" răsunăîndelung lozinca scandată de muncitorii de la Uzina de prelucrare a aluminiului. în Balşul industrial De la aeroport, tovarăşul Ceauşescu, ceilalţi membri ai delegaţiei, se îndreaptă spre oraşul Balş, unde a fost construită una din cele mai tinere unităţi industriale ale ţării, Fabrica de osii şi boghiuri. Şi aici, ca pretutindeni pe cuprinsul patriei, semnul înnoirilor este evident. „Ridicarea la putere“ a acestui oraş, rod al politicii par PLECAREA DELEGAŢIEI * P. C. I LA CEL DE-AL X-LEA congres al pisi Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., care va participa la lucrările celui de-al X-lea Congres al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, a plecat sîmbătă seara spre Budapesta. Din delegaţie fac parte tovarăşii Ion Cîrcei, membru al C.C. al P.C.R., şef de secţie la C.C. al P.C.R., Emil Bobu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R., şi Dumitru Turcuş, ambasadorul Republicii Socialiste România la Budapesta. La plecare, pe peronul Gării de Nord, delegaţia a fost condusă de tovarăşii Gheorghe Pană, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., Vasile Potop, Ilie Rădulescu şi Vasile Vlad, şefi de secţie la C.C. al P.C.R., de activişti de partid. Au fost prezenţi Domokos Vekas, însărcinatul cu afaceri ad-interim al R. P. Ungare la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres) PROLETARI DIN TOATE UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul XL Nr. 8615 6 PAGINI — 30 BANI Duminică 22 noiembrie 1970 COMUNICAT cu privire la vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România in Republica Populară Bulgaria La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Prezidiului Adunării Populare şi Consiliului de Miniştri ale Republicii Populare Bulgaria, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială în Republica Populară Bulgaria, între 18 şi 21 noiembrie 1970. In timpul vizitei a fost semnat noul Tratat de prietenie, colaborare şi asistenţă mutuală între Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria. Delegaţia a vizitat oraşele Botevgrad şi Vraţa, Combinatul chimic Viaţa, s-a întîlnit cu numeroşi oameni ai muncii şi cu reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, luind cunoştinţă de realizările poporului bulgar în construirea socialismului, de preocupările Partidului Comunist Bulgar privind dezvoltarea în continuare a economiei, ştiinţei şi culturii, ridicarea nivelului de viaţă al poporului, pentru asigurarea progresului multilateral al societăţii socialiste. înalţilor oaspeţi li s-a rezervat pretutindeni o primire cordială, expresie a prieteniei frăţeşti tradiţionale dintre popoarele român şi bulgar. Intre delegaţiile de partid şi guvernamentale ale celor două ţări au avut loc convorbiri lacare au participat. Din partea română: Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Leonte Răutu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Vasile Patilineţ, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Corneliu Mănescu, membru al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Vasile Vlad, membru supleant al C.C. al P.C.R., şeful secţiei relaţii;• externe a C.C. al P.C.R., Nicolae Blejan, ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România la Sofia. Din partea bulgară Todor Jivkov, (Continuare în pag. a V-a) Excelenţei Sale Domnului SULEIMAN FRANGIEH Preşedintele Republicii Liban BEIRUT" Cu prilejul Zilei naţionale a Republicii Liban, adresez cele mai calde felicitări şi urări de sănătate şi fericire personală Excelenţei Voastre, de pace şi progres poporului libanez prieten. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi-a încheiat vizita la R.P. Bulgaria PLECAREA DIN SOFIA Mii de locuitori ai Sofiei au venit, sîmbătă dimineaţa, la aeroportul din capitala Bulgariei pentru a saluta la plecare delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România condusă de tovarăşa ' Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, care a făcut o vizită oficială în Republica Populară Bulgaria. Clădirea aerogării era împodobită cu mari drapele româneşti şi bulgare. Portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu era încadrat de portretele tovarăşilor Todor Jivkov şi Gheorghi Traikov. Pentru a-şi lua rămas bun de la oaspeţii români, la aeroport au venit tovarăşii Jivko Jivkov, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniştri, Todor Pavlov, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Ivan Popov, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Comitetului de Stat pentru Ştiinţă şi Progres Tehnic, Stanko Todorov, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Anghel Tanev, membru supleant al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Venelin Kotev, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Petar Tancev, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Vladimir Bonev, Roza Koritarova, Gheorghi Bokov, membri ai Secretariatului Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, Sava Ganovski, preşedintele Biroului Adunării Populare, Dancio Dimitrov, prim-vicepreşedinte al Prezidiului Adunării Populare a Republicii Populare Bulgaria, Gheorghi Kulişev, vicepreşedinte al Prezidiului Adunării Populare a R. P. Bulgaria, Mincio Mincev, secretar al Prezidiului Adunării Populare, Anghel Todorov, prim-secretar al Comitetului orăşenesc Sofia al Partidului Comunist Bulgar, Gheorghi Stoilov, preşedintele Comitetului Executiv al Sfatului popular orăşenesc Sofia, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, ai Prezidiului Adunării Populare şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, ziarişti bulgari şi străini. De la reşedinţa guvernamentală Vrania, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi membrii delegaţiei ■ române au fost conduşi de tovarăşii Todor Jivkov, prim-secretar al Comitetului Central al P.C. Bulgar, preşedintele Consiliului de Miniştri, Gheorghi Traikov, preşedintele Prezidiului Adunării Populare a R. P. Bulgaria, Boris Velcev, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al P C. Bulgar, Lîcezar Avramov, membru supleant al Biroului Politic al Comitetului Central al P.C. Bulgar, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Ivan Başev, mi(Continuare în pag. a V-a) La plecare, pe aeroportul din Sofia ÎN SOSIREA CAPITALĂ Sîmbătă după-amiază s-a înapoiat in Capitală delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, care a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Bulgaria. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., primvicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Leonte Răutu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliu- lui de Miniştri, Vasile Patilineț, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Corneliu Mănescu, membru al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Vasile Vlad, membru supleant al C.C. al P.C.R., şef de secţie la C.C. al P.C.R., şi Nicolae Blejan, ambasadorul Republicii Socialiste România la Sofia. La sosire, pe aeroportul Băneasa, delegaţia a fost salutată de tovarăşii Emil Bodnaraş, Paul Niculescu- Mizil, Gheorghe Pană, Maxim Berghianu, Janos Fazekas, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Ion Stănescu, de membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai instituţiilor centrale şi organizaţiilor obşteşti, generali, ziarişti. Au fost de faţă Borislav Konstantinov, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Ambasadei R.P. Bulgaria la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. Numeroşi cetăţeni ai Capitalei au venit la aeroport pentru a adresa tovarăşului Nicolae Ceauşescu urarea de bun venit. Ei aplaudau, ovaţionau, scandau îndelung „Ceauşescu-P.C.R. !“, exprimîndu-şi sentimentele de dragoste şi stimă faţă de conducătorul partidului şi statului nostru, deplina satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de fructuoase ale vizitei oficiale în R.P. Bulgaria a delegaţiei de partid şi guvernamentale a ţării noastre. Secretarul general al partidului a răspuns ovaţiilor mulţimii, a strîns mîinile a numeroşi cetăţeni. (Agerpres) La sosire, pe aeroportul Băneasa