Sporthirlap, 1926. október (17. évfolyam, 155-171. szám)
1926-10-11 / 160. szám
12 Hatvanhat kilométeres kegyeleti stafétafutás a miskolci járásban A miskolci járás testnevelési tanácsosát Fleckenstein Kamilló érdekes stafétamérközést hozott létre vasárnap a miskolci járásban. Két staféta futott 75—75 taggal. Az egyik a diósgyőri vasgyár leventéiből alakult, a másik 13 járási falu leventéiből. A két staféta Diósgyőrött, a vasgyár előtt startolt és mind a 13 falut, valamint Miskolcot is útbaejtve, a diósgyőri vasgyári temetőben levő hősök emlékszobránál fejeződött be, ahova mind a két staféta letette koszorúját. Győztes a 12 falu közös leventecsapata lett. Fél távig a vasgyáriak vezettek, de Sajópéterinél egy ismeretlen falusi legény 1900 méteren állítólag 2000 méterrel verte vasgyári ellenfelét és ezzel biztosította a falusiak győzelmét, akik végül 3 óra 41 perc idővel 500 méterrel előzték meg a vasgyáriakat. BSzKRT—Láng gépgyár 41:10 pont Egyesületközi leventeverseny Az V. kerületi leventék nyári kerületi versenyén a BBSzKRT. nyerte el a kerületi bajnoki zászlót, a torna vándordíját és az atlétikai vándordíját is. Legerősebb ellenfele a Láng-gyár leventeegyesülete volt. A verseny után a Láng gyári leventék revánsmérkőzésre hívták ki a bajnok BESzKRT-ot. ■ Ez a mérkőzés folyt le vasárnap délelőtt, az MTK-pályán és a BESzKRT fölényes győzelmével végződött. A verseny, melyet körülbelül 1000 ember nézett végig, mintaszerű rendezésben bonyolódott le, ami elsősorban dr. Bodánszky Pál, dr. Kádár Béla BESzKKT főtitkár és Schmidt József testnevelési szaktanácsadó érdeme, a megjelent előkelőségek sorában ott láttuk dr. Platthy György nemzetgyűlési képviselőt, Tóbiás Károly BESzKKT igazgatót, Láng Ferenc műszaki tanácsost, Boros Béla tanácsnokot, Fábry altanácsnokot. Részletes eredmény: 100 méter: 1. Varga Jószef BESzKRT 11.3 mp., 3. Banankievits Nándor Lánggyár 12.2 mp., 3. Lánte György BESzKRT 12.3 mp. 100 méter: 1. Varga József BESzKRT 58.3 mp., 3. Kajári József BESzKRT 58.8 mp., 3. Vattai János BESzKRT 61 mp. 800 méter: 1. Tóth Imre BESzKRT 2 perc 19.4 mp., 2. Gots Ede Láng-gyár 3 perc 20.2 mp., 3. Hagelmann Béla BESzKRT 3 perc 20.4 mp. is 100 m. staféta: 1. BESzKRT (Varga József, Kajári József, Bach Lajos, Láng György) 48.8 mp. Diszkoszdobás: 1. Gyalog Lajos BESzKRT 31.55 up, 3. Juszt Ádám BESzKRT 25.85 m., 3. Csömör Kálmán BESzKRT 25.60 m. Gerelydobás: 1. Pirityi László BESzKRT 32 méter, 2. Vári János BESzKRT 28.80 m., 3. Német Ernő BESzKRT 38.20 m. Súlydobás: 1. Varga József BESzKRT 10.12 m., 2. Gyalog Lajos BESzKRT 8.95 m., 3. Vattai János BESzKRT 8.89 méter. Magasugrás: 1. Rezsnik Béla Lánggyár 150 cm., 2. Varga József BESzKRT 148 cm., 3. Sefcsik László BESzKRT 145 cm. Távolugrás: 1. Banaszkievits Nándor Lánggyár 585 cm., 3. Parócsai Mihály BESzKRT 559 cm., 3. Láng György BESzKRT 540 cm. Női kézilabda-bajnokság. UMTTE— BTK 1: 0(9:0). Bíró: Garai. Az ÚMTE évek óta begyakorlott hölgycsapata könnyen győzte le kezdő ellenfelét. is Budapest, Vilmos császár út 43. g) Telefon: 58-80M a legmegbízhatóbb szaküzlet, díjtalan szakszerű felvilágosítás SPORTHÍRLAP héepe, we mrésam Nagy meglepetések a kerékpáros hegyibajnokság előfutamaiban Rusovszky (MTK), Vittori (UTE), Istenes (UTE), ill. Lovasi (Vil. KK), Szekeres (TTC) és Zakariás (Turul KK) az előfutamok győztesei — Huszonnégy versenyző vesz részt a jövő heti döntőben — Az ifjúság előretörése jellemzi az előfutamokat A dühöngő szélvihar, amely a szombatról vasárnapra virradó hajnalban felriasztotta az embereket álmaikból, veszéllyel fenyegette Magyarország 1926. évi kerékpáros kegyűbajtokságának az előfutamait. De a szelek istene kegyes volt a felkészült versenyzőkhöz, akik végül is pompás, nyári időben állhattak starthoz a Budai KE klasszikus bajnoki mitingjének selejtező versenyében. Az Istenhegyi-út és Kékgolyó-utca keresztezésénél a hegyibajnokságok megszokott képe fogadja asoríőn érkező érdeklődőiket. Egyesületi színektől tarkáló kerékpárok nagy tábora várja türelmesen a starter intését, jobbról-balról csoportokba verődött. drukkerek latolgatják az esélyeket, mások gyorslépésekkel kapaszkodnak felfelé a célhoz vezető lejtőn, amelyen végig a rendőrség közegei tartanak példás rendet. Kilenc óra után tíz perccel útnak indul az első csoport, amelyet tízperces időközönként még öt csoport követ. Csupán a második csoportnál történt eltérés, mert arendes időben elindított mezőny tagjai a startnál sorra buktak és emiatt öt percnyi késéssel megismételtették velük a startot. A svábhegyi Templomtér előtti célnál hatalmas tömeg szemlélte kíváncsian a beérkező csoportok végküzdelmét, amely sok meglepetést szolgáltatott. A legörvendetesebb, hogy az előfutamokban túlnyomórészt a kezdő versenyzők és ezek között is eddig teljesen ismeretlen „nagyságok" érvényesültek és szorították ki nevesebb ellenfeleiknek egész sorát a döntőből. A csoportgyőztesek ideje messze elmaradt az előző években nyújtott teljesítményektől, ami annak tulajdonítható, hogy a versenyzők csak a döntősbejutásért harcoltak és erejükkel a lehetőség szerint takarékoskodtak. A legjobb időt Istenes János érte el. Ebben a csoportban a kezdő Vida nagy meglepetésre legyőzte a „nagy“ Vidát. Teljesítmény szempontjából ifj. Lovass Károlyt kell kiemelnünk, aki gumidefektus miatt gépcserére kényszerült és ennek ellenére biztosítani tudta magának csoportjában a győzelmet.. A vele egy csoportban indult és nagyszerűen szerepelt Grimm Jánost viszont egy defektus végleg megfosztotta a döntőbe jutástól. A legnagyobb fölénnyel Szekeres Béla utasította maga mögé ellenfeleit, bár a csoportgyőztesek között a leggyengébb időeredményt nyújtotta. Vittori Sándor, ifj. Lovasi és Zakariás Bálint csaknem egyező eredménynyel győztek csoportjaikban, míg Rusovszky az arany középutat kapta osztályrészül. A látottakból és a döntőbe jutott versenyzők névsoraiból következtetve az idei jegybajnokság jövőheti döntőfutama rendkívül erős küzdelmet fog hozni. Az első ízben alkalmazott selejtező rendszer nagyszerűen bevált. A döntőbe valóban azok kvalifikálták magukat, akik tehetségükkel arra rászolgáltak és a jövendő bajnok határait majd senki sem tépázhatja meg, mert büszke címét az időmérések szeszélyétől függetlenül a legjobbak klasszikus küzdelmében fogja, megszerezni. A verseny 3,5 km-es útvonalán az Istenhegyi-út tövében folyamatban levő útjavító munkálatok miatt, a starthelyét és céiét 12 méterrel feljebb kellett helyezni. Az előfutamokból négy helyezett jutott a döntőbe. Részletes eredmény: I. csoport: 1. Rusovszky Mihály (MTK) 12 p. 07 mp. 2. Lichler Miklós (Vil. KK) 12 p. 14 mp. 3. Melikán János (JKK), 4. Hollóssy Ferenc I.JKK) 12 p. 37 mp. 5. Luszt Lajos (TTC) 12 p. 39 mp. . II. csoport: 1. Vittori Sándor (DTE) 11 p. 45 mp. 2. Debreczy Gyula (Diadal KK) 11 p. 54 mp. 3. Steinberg Antal (Turul KK) 11 p. 57 mp. 4. Barkovits Zoltán (Lehel KK) 12 p. 07 mp. 5. Horváth József (Kitartás KK) 12 p. 17 mp. III. csoport: Istenes János (UTE) 11 p. 13 mp., 2. Vida Mihály (Turul KK) 11 p. 46 mp., 3. Vida László (BTC) 12 p. 07 mp., 4. Dimanof István (TTC) 12 p. 27 mp. 5. Havrenezky István (BTE) 12 p. 59 mp. IV. csoport: 1. Ifj. Lovass Károly (Vil. KK) 11 p. 48 mp., 2. Riégi Frigyes (NTC) 11 p. 50 mp., 3. Horváth Ferenc (NTC) 12 p. 30 mp., 4. Fischer József (Vándorkedv KK) 12 p. 35 mp., 5. Weisz Gyula (Lehel KK) 12 p. 58 mp. V. csoport: 1. Szekeres Béla (TTC) 12 p. 25 mp., 2. Wittner István (Árpád KK) 12 p. 37 mp., 3. Krausz Ferenc (Csillag KK) 12 p. 38 mp, 4. Sperl Zoltán (Condor KE) 12 p. 47 mp, 5. Görgey János (Horgony KK) 12 p. 52 mp. VI. csoport: 1. Zakariás Bálint (Turul KK) 11 p. 47 mp., 2. Huszka Dezső (Vil. KK) 11 p. 49 mp., 3. Mazák Kálmán (MTK) 11 p. 51 mp., 4. Suba Pál (Rákosszentmihályi KK) 1 p. 52 mp, 5. Szenes Béla (KAC) 11 p 56 mp. Az előfutamokban 127 versenyző vett, részt. Besebert, csoportjának előfutamát hibás start címén megóvta. AUTÓ: Az 1927. típusú Indizui-motorkepek, párok a londoni Olimpia Showsban nmitafikozta.fc be. Lényeges újdonságot nea hoztak ugyan az új modellek, de feltétlen, figyelmet érdemel a CMet levehető hengerfeje, az új és igen hajtásos hangtompító szerkezet, továbbá a dugattyú- gyűrűkbe vájt hosszúszárnyú úgynevezettolajozó rovátkák, amelyek célja az olajozás szökeletesrtése. Az új Fiat-versenykocsikkal folyó kísértetek hírek snarbiterfejeződtetek állítólag a konstruktőrök meg vannak, elégedve az eredménnyel, amelyre tetet már egy év óta vártak. Hyemtormán a®: új másfélszeres, kétütemű, hathemgiemes, versenykocsik a jövő 5 szezon nagy ver-senyeinek startjánál már meg fognak jelenni. Svájci motorkerékpáros Grand Prix megrendezésének gondolatával foglalkozik az Union Motorayolíteta Suiase. A verseny a jövő szezonban kerülne letiltásra a eMyrin melletti t orffaágárt direniten.. Hathengeres autótípust hoz ki a Fordgyár. Az amerikai automobilpiacom az utolsó évben nagy változások történtek, amelyekre legélénkebb fényt vet az a körülmény, hogy az amerikai autóipar vezető gyára, a Ford-gyár az 1925. év első felében eladott 1.153.000 darab kocsijával szemben az idei év első felében mindössze 746.412 darabot tudott eladni. Ennek okát a következőkben látják. A Ford-gyár eddig kiadott 14 millió kocsija immár betölti a világ „Ford" felvevőképességeit, mert Ford immár konkurrensekről is beszélhet azon gyárak személyében, amelyek ha valamivel drágábbak is,gyártmányaik ízléses kivitele jobban megfelel, a közönségnek. Ezen indokok hatása alatt Ford gyökeres változtatásokat visz végbe nemcsak a gyártott, kocsik kivitelében, hanem a Ford-művek vezetőségében is. Így E. C. Kanster alelnök kezéből kivettek már minden, hatáskört, míg az ismert, Fordtraktor megteremtője, Ch. E. Sorenson ismét vezető helyre került. Mindezen változások arra vallanak, hogy Ford átszervezi üzemét és egy jobb kvalitású kocsitípus gyártására tér át, amelynek motorja az eddigi négyhengeres helyett állítólag hathengeres és léghűtéses lesz. Hamilton egy 550 kcm es oldalkocsis Velopette-gépen megjavította, kategóriának 3 és 4 órás, valamint 200 mérföldes világrekordját. Az új világrekordok 108 és 103 km-es átlagúak. B SVÁBHEGYI VERSENYLUT GYŐZTESE I TH-JAP 1 MILLIÓTÓL! FIZETÉSI FELTÉTELEK! L, VII, AKÁCFA UTCA 7.1 Magyarország a Sipgilji SÜFFIMOU, mely saját autóján tökéletesen kitúrni Mindenki tudja, hogy az ország legjobb vezetői(30ilőr),en tanítványaink közül kerülnek ki. Még mijdig a legolcsóbban tanítunk. Levél válaszbélyeg elle at- B |mhób, Vill., Tavaszben • mező utca 8. Telefon József 112—Ill. AZ LSO SOIT’ORÍSIÍÍILA. r aaijo ra ni « jp Legújabb szenzációs győzelmei az IC|| 9. g Mara 1926. évi svábhegyi versenyben | 3 ^28^ D k 175 kcm.-es kategória I MOTORKERÉKPÁR L Sandf (Puch) I 250 kcm.-es kategória( Budapest 1. H. Höbel (Puch) | V!. Liszt Ferenc-tér 9 Mindketten nagyszerű rekord | Telefon : 572 időkkel nyerték versenyüket! | .....GHINEUI 4 KIRÁLYA idbéla] lázár ucca 14.) f. roi.ro»i törzs INDIÁN motorkerékpárok Vezérképviselet: LEU ÉS FÁBRI Budapest, V. kerület, Vilmos császár út 66 '■ .nr. TELEFON 66—40 79 « nan gr. magán tanfolyam, Buda, M, ü ü.d »pest, Vil, Dohány utca 84. sz Telefon: József 124-47. —t elő készít polgári és középiskolai magánvizsgákra, érettségire. Felelős szerkesztő: Benedek Aladár A kiadásért dr. Pajor Jenő kiadótulajdonos telelő . ||| ||■»NMN Wl—■—T^TT—TlgTTU nyomatott fctádium Sajtóvállalat Részvénytáraagti körforgógépem Budapest, VI., Rózsa ucca 111, sz. Nyomdaigazgató: Janovics Ferenc