Sporthirlap, 1926. október (17. évfolyam, 155-171. szám)

1926-10-11 / 160. szám

12 Hatvanhat kilométeres ke­gyeleti stafétafutás a mis­kolci járásban A miskolci járás testnevelési taná­csosát Fleckenstein Kamilló érdekes stafétam­érközést hozott létre vasárnap a miskolci járásban. Két staféta futott 75—75 taggal. Az egyik a diósgyőri vas­gyár leventéiből alakult, a másik 13 járási falu leventéiből. A két staféta Diósgyőrött, a vasgyár előtt startolt és mind a 13 falut, vala­mint Miskolcot is útbaejtve, a diósgyőri vasgyári temetőben levő h­ősök emlék­szobránál fejeződött be, ahova mind a két staféta letette koszorúját. Győztes a 12 falu közös levente­­csapata lett. Fél távig a vasgyáriak vezettek, de Sajópéterinél egy ismeretlen falusi le­gény 1900 méteren állítólag 2000 méter­rel verte vasgyári ellenfelét és ezzel biztosította a falusiak győzelmét, akik végül 3 óra 41 perc idővel 500 méterrel előzték meg a vasgyáriakat. BSzKRT—Láng gépgyár 41:10 pont Egyesületközi leventeverseny Az V. kerületi leventék nyári kerületi versenyén a BBSzKRT. nyerte el a kerületi bajnoki zászlót, a torna ván­dordíját és az atlétikai vándordíját is. Legerősebb ellenfele a Láng-gyár le­venteegyesülete volt. A verseny után a Láng­ gyári leventék revánsmérkőzésre hívták ki a bajnok BESzKRT-ot. ■ Ez a mérkőzés folyt le vasárnap dél­előtt, az MTK-pályán és a BESzKRT fölényes győzelmével végződött. A ver­seny, melyet körülbelül 1000 ember né­zett­ végig, mintaszerű rendezésben bo­nyolódott le, ami elsősorban dr. Bo­­dánszk­y Pál, dr. Kádár Béla BESzKKT főtitkár és Schm­idt József testnevelési szaktanácsadó érdeme, a megjelent elő­kelőségek sorában ott láttuk dr. Platthy György nemzetgyűlési képviselőt, Tó­biás Károly BESzKKT igazgatót, Láng Ferenc műszaki tanácsost, Boros Béla tanácsnokot, Fábry altanácsnokot. Részletes eredmény: 100 méter: 1. Varga Jószef BESzKRT 11.3 mp., 3. Banankievits Nándor Láng­gyár 12.2 mp., 3. Lánte György BESzKRT 12.3 mp. 100 méter: 1. Varga József BESzKRT 58.3 mp., 3. Kajári József BESzKRT 58.8 m­p., 3. Vattai János BESzKRT 61 mp. 800 méter: 1. Tóth Imre BESzKRT 2 perc 19.4 mp., 2. Gots Ede Láng-gyár 3 perc 20.2 mp., 3. Hagelmann Béla BESzKRT 3 perc 20.4 mp. is 100 m. staféta: 1. BESzKRT (Varga József, Kajári József, Bach Lajos, Láng György) 48.8 mp. Diszkoszdobás: 1. Gyalog Lajos BESzKRT 31.55 up, 3. Juszt Ádám BESzKRT 25.85 m., 3. Csömör Kálmán BESzKRT 25.60 m. Gerelydobás: 1. Pirityi László BESzKRT 32 méter, 2. Vári János BESzKRT 28.80 m., 3. Német Ernő BESzKRT 38.20 m. Súlydobás: 1. Varga József BESzKRT 10.12 m., 2. Gyalog Lajos BESzKRT 8.95 m., 3. Vattai János BESzKRT 8.89 méter. Magasugrás: 1. Rezsnik Béla Láng­gyár 150 cm., 2. Varga József BESzKRT 148 cm., 3. Sefcsik László BESzKRT 145 cm. Távolugrás: 1. Banaszkievits Nándor Láng­gyár 585 cm., 3. Parócsai Mihály BESzKRT 559 cm., 3. Láng György BESzKRT 540 cm. Női kézilabda-bajnokság. UMTTE— BTK 1: 0(9:0). Bíró: Garai. Az ÚMTE évek óta begyakorlott hölgycsapata könnyen győzte le kezdő ellenfelét. is Budapest, Vilmos császár út 43. g) Telefon: 58-80M a legmegbízhatóbb szaküzlet, díjtalan szakszerű felvilágosítás SPORTHÍRLAP héepe, we mrésam Nagy meglepetések a kerék­páros hegyibajnokság elő­futamaiban Rusovszky (MTK), Vittori (UTE), Istenes (UTE), ill. Lovasi (Vil. KK), Szekeres (TTC) és Zakariás (Turul KK) az elő­futamok győztesei — Huszonnégy versenyző vesz részt a jövő heti döntőben — Az ifjúság előretörése jellemzi az előfutamokat A dühöngő szélvihar, amely a szombatról vasárnapra virradó haj­nalban felriasztotta az embereket álmaikból, veszéllyel fenyegette Magyarország 1926. évi kerékpáros kegyű­baj­tokságán­ak az előfutamait. De a szelek istene kegyes volt a fel­készült versenyzőkhöz, akik végül is pompás, nyári időben állhattak starthoz a Budai KE klasszikus baj­noki mit­ingjének selejtező verse­nyében. Az Istenheg­yi-út és Kékgolyó-utca keresztezésénél a hegyibajnokságok megszokott képe fogadja a­­soríőn ér­kező érdeklődőiket. Egyesületi szí­nektől tarkáló kerékpárok nagy tá­bora várja türelmesen a starter in­tését, job­bról-balról csoportokba ve­rődött. drukkerek latolgatják az esélyeket, mások gyors­­lépésekkel kapaszkodnak felfelé a célhoz ve­zető lejtőn, amelyen végig a­ rendőr­ség közegei tartanak példás rendet. Kilenc óra­ után tíz perccel útnak indul az első csoport, amelyet tíz­perces időközönként még öt csoport követ. Csupán a második csoport­nál történt eltérés, mert a­­rendes időben elindított mezőny tagjai a startnál sorra­ buktak és emiatt öt percnyi késéssel megismételtették velük a­ startot. A svábhegyi Templomtér előtti célnál hatalmas tömeg szemlélte kí­váncsian a beérkező csoportok vég­küzdelmét,­ amely sok meglepetést szolgáltatott. A legörvendetesebb, hogy az előfutamokban túlnyomórészt a kezdő versenyzők és ezek kö­zött is eddig teljesen ismeretlen „nagyságok" érvényesültek és szorították ki nevesebb ellenfe­leiknek egész sorát a döntőből. A csoportgyőztesek ideje messze elmaradt az előző években nyújtott teljesítményektől, ami annak tulaj­donítható, hogy a versenyzők csak a döntősbejutásért harcoltak és ere­jükkel a lehetőség szerint takaré­koskodtak. A legjobb időt Istenes János érte el. Eb­ben a csoportban a kezdő Vida nagy meglepetésre le­győzte a „nagy“ Vidát. Teljesítmény szempontjából ifj. Lovass Károlyt kell kiemelnünk, aki gum­idefektus miatt gépcserére kényszerült és en­nek ellenére biztosítani tudta magá­nak csoportjában a győzelmet.. A vele egy csoportban indult és nagy­szerűen szerepelt Grimm Jánost vi­szont egy defektus végleg megfosz­totta a döntőbe jutástól. A legna­gyobb fölénnyel Szekeres Béla uta­sította maga mögé ellenfeleit, bár a csoportgyőztesek között a leggyen­gébb időeredményt nyújtotta. Vit­­tori Sándor, ifj. Lovasi és Zakariás Bálint csaknem egyező eredmény­nyel győztek csoportjaikban, míg Rusovszky az arany középutat kap­ta osztályrészül. A látottakból és a döntőbe jutott versenyzők névsora­iból következtetve­­ az idei j­­egy­­bajnokság jövő­heti döntőfutama rendkívül erős küzdelmet fog hozni. Az első ízben alkalmazott selej­tező rendszer nagyszerűen bevált. A döntőbe valóban azok kvalifi­kálták magukat, akik tehetségükkel arra­ rászolgáltak és a jövendő baj­nok határait majd senki sem tépáz­hatja meg, mert büszke címét az időmérések szeszélyétől függetlenül a legjobbak klasszikus küzdelmében fogja, megszerezni. A verseny 3,5 km-es útvonalán az Istenhegyi-út tövében folyamatban levő útjavító munkálatok miatt, a starthelyét és céiét 12 méterrel fel­jebb kellett helyezni. Az előfutamokból négy helyezett jutott a­ döntőbe. Részletes ered­mény: I. csoport: 1. Rusovszky Mihály (MTK) 12 p. 07 mp. 2. Lichler Mik­lós (Vil. KK) 12 p. 14 mp. 3. Meli­­kán János (JKK), 4. Hollóssy Fe­renc I.JKK) 12 p. 37 mp. 5. Luszt Lajos (TTC) 1­2 p. 39 mp. . II. csoport­: 1. Vittori Sándor (DTE) 11 p. 45 mp. 2. Debreczy Gyula­ (Diadal KK) 11 p. 54 mp. 3. Steinberg Antal (Turul KK) 11 p. 57 mp. 4. Barkovits Zoltán (Lehel KK) 12 p. 07 mp. 5. Horváth József (Kitartás KK) 12 p. 17 mp. III. csoport:­­ Istenes János (UTE) 11 p. 13 mp., 2. Vida­ Mihály (Turul KK) 11 p. 46 mp., 3. Vida László (BTC) 12 p. 07 mp., 4. Di­ma­­nof István (TTC) 12 p. 27 mp. 5. Havrenezky István (BTE) 12 p. 59 mp. IV. csoport: 1. Ifj. Lovass Károly (Vil. KK) 11 p. 48 mp., 2. Riégi Fri­gyes (NTC) 11 p. 50 mp., 3. Horváth Ferenc (NTC) 12 p. 30 mp., 4. Fischer József (Vándorkedv KK) 12 p. 35 mp., 5. Weisz Gyula (Lehel KK) 12 p. 58 mp. V. csoport: 1. Szekeres Béla (TTC­) 12 p. 25 mp., 2. Wittner István (Ár­pád KK) 12 p. 37 mp., 3. Krausz­ Fe­renc (Csillag KK) 12 p. 38 mp, 4. Sperl Zoltán (Condor KE) 12 p. 47 mp, 5. G­örgey János (Horgony KK) 12 p. 52 mp. VI. csoport: 1. Zakariás Bálint (Turul KK) 11 p. 47 mp., 2. Huszka Dezső (Vil. KK) 11 p. 49 mp., 3. Mazák Kálmán (MTK) 11 p. 51 mp., 4. Suba Pál (Rákosszentmihály­i KK) 1 p. 52 mp, 5. Szenes Béla (KAC) 11 p 56 mp. Az előfutamokban 127 versenyző vett, részt. Besebert, csoportjának előfutamát hibás start címén meg­óvta. AUTÓ: Az 1927. típusú Indizui-motorkepek, párok a londoni­ Olimpia Showsban nmi­tafikoz­ta.fc be. Lényeges újdonságot nea­ hoztak ugyan az új modellek, de feltét­­­len, figyelmet érdemel a CMet levehető hengerfeje, az új és igen hajtásos hang­tompító szerkezet, továbbá a dugattyú-­ gyűrűkbe vájt hosszúszárnyú úgynevezett­­olajozó rovátkák, amelyek célja az ola­­­jozás szökeletesrtése. Az új Fiat-verse­nykocsikkal folyó kí­sértetek hírek snarb­it­erfejeződtete­k­ állítólag a konstruktőrök meg vannak, elégedve az eredménnyel, amelyre tetet már egy év óta vártak. Hyemtormán a®: új másfélszeres, kétütemű, hathemgiem­es, verseny­kocsik a jövő 5 szezon nagy ver-­­senyeinek startjánál már meg fognak­ jelenni. Svájci motorkerékpáros Grand Prix megrendezésének gondol­atával foglalko­­zik az Union Motorayolíteta Suiase. A verseny a jövő szezonban kerülne letil­tásra a eMyrin­ melletti t orffaágárt­ dir­­eniten.. Hathengeres autótípust hoz ki a Ford­gyár. Az amerikai automobilpiacom az utolsó évben­ nagy változások történtek, amelyekre legélénkebb fényt vet az a körülmény, hogy az amerikai autóipar vezető gyára, a­ Fo­rd-gyár az 1925. év első felében eladott 1.153.000 darab ko­csijával szemben az idei év első felé­ben mindössze 746.412 darabot tudott el­adni. Ennek okát a következőkben lát­ják. A Ford-­gyár eddig kiadott 14 mil­lió kocsija immár betölti a világ „Ford" felvevőképességeit, mert Ford immár konkurrensekről is beszélhet azon gyá­rak személyében, amelyek ha valamivel drágábbak is,­­gyártmányaik ízléses ki­vitele jobban megfe­lel, a közönségnek. Ezen indokok hatása a­latt Ford gyöke­res változtatásokat visz végbe nemcsak­ a­ gyártott,­ kocsik kivitelében, hanem­­ a Ford-művek vezetőségében is. Így E.­ C. Kanster alelnök kezéből kivettek már minden, hatáskört, míg az ismert, Ford­­traktor megteremtője, Ch. E. Sorenson ismét vezető helyre került. Mindezen változások arra vallanak, hogy Ford át­szervezi ü­zemét és egy jobb kvalitású kocsitípus gyártására tér át, amelynek motorja az eddigi négyhengeres helyett állítólag hathengeres és­­ léghűtéses lesz. Hamilton egy 550 kcm es oldalkocsis Velopette-gépen megjavította, kategóriá­nak 3 és 4 órás, valamint 200 mérföldes világrekordját. Az új világrekordok 108 és 103 km-es átlagúak. B SVÁBHEGYI VERSENY­­­LUT GYŐZTESE I ­TH-JAP 1 MILLIÓTÓL! FIZETÉSI FELTÉTELEK! L­­, VII, AKÁCFA­ UTCA 7.1 Magyarország a Sipgilji­ SÜFFIMOU, mely saját autóján tökéletesen kitúrni Mindenki tudja, hogy az ország legjobb vezetői(30ilőr),en­ tanít­ványaink közül kerülnek ki. Még mijdig a legolcsóbban ta­nítunk. Levél válaszbélyeg elle at- B |mhób, Vill., Tavasz­­ben • mező utca 8. Telefon József 112—Ill. AZ L­SO SOIT’ORÍSIÍÍILA. r aaijo ra ni « jp Legújabb szenzációs győzelmei az IC|| 9. g Mara 1926. évi svábhegyi versenyben | 3 ^28^ D k 175 kcm.-es kategória I MOTORKERÉKPÁR L Sand­f (Puch) I 250 kcm.-es kategória( Budapest 1. H. Höbel (Puch) | V!. Liszt Ferenc-tér 9 Mindketten nagyszerű rekord­ | Telefon : 5­72 időkkel nyerték versenyüket! | .....GHINEUI 4 KIRÁLYA idbéla] lázár ucca 14.) f. roi.ro»­i tör­zs INDIÁN motor­­kerékpárok Vezérképviselet: LEU ÉS FÁBRI Budapest, V. kerület, Vilmos császár út 66 '■ .nr. TELEFON 66—40 79 « n­­an gr. magán tanfolyam, Buda, M, ü ü.­d »­pest, Vil, Dohány­ utca 84. sz Telefon: József 124-47. —­t elő készít polgári és kö­zépiskolai magánvizsgákra, érettségire. Felelős szerkesztő: Benedek Aladár A kiadásért dr. Pajor Jenő kiadótulajdonos telel­ő . ||| ||■»N­MN­ Wl—■—T^TT—TlgTTU nyomatott fctádium Sajtóvállalat Részvénytáraagti körforgógépem Budapest, VI., Rózsa ucca 111, sz. Nyomdaig­azgató:­ Janovics Ferenc

Next