Sporthirlap, 1928. július (19. évfolyam, 77-89. szám)

1928-07-09 / 80. szám

6 SPORTHIRLAP HÉTTŐ, 1928 JÚLIUS 9. A szolnoki Szűcs József legyőzte a fővárosi flyereket a Millenáris-sporttelep pályaavató versenyén Az egyesületi csapatversenyt a győri DAC együttese nyerte A motorvezetéses verseny győzelmein Istenes és Szekeres osztozkodtak Szombaton este villanyvilágítás mellett tartották meg a BSE új Millenáris-sporttelepének jól sike­rült premierjét, amelyen az ököl­vívók és a kerékpárosok jutottak szerephez, vasárnap délután pedig mintegy 4000 főnyi közönség jelen­létében ünnepies keretek között hi­vatalosan is felavatták a fellobogó­zott pompás alkotást. Az avató ünnepséget, a BSE da­lárdája által intonált Himnusz ve­zette be, majd Purebl Győző dr. fővárosi tanácsnok szép beszédben méltatta a sporttelep megteremté­sének a jelentőségét. Múzsa Gyula az OTT nevében mondott köszönetet a BSE vezetőségének a testi kultusz új otthonáért, majd a Hiszekegy eléneklése után a pályán felvonul­tak a kerékpárossport egykori hí­rességei és bajnokai: Kirchknopf Ferenc dr., Lauber Dezső, Greiner Frigyes, Baunder Ede, Peszért Já­nos, Püspöki­ Sándor, Vass Antal, Kellner, Frisch, Püspök és Pflau­­n­ér, akik lelkes tapsban része­sültek. Ezután libasorba fejlődve az or­szágos megnyitóverseny résztvevői mutatkoztak be a közönségnek, majd a főverseny előfutamaival megkezdődött a miting, amely érté­kes meglepetéseket hozott, így első­sorban a szolnoki Szűcs József pompás győzelme a lóversenyben érdemel megemlítést. A jeles vidéki ifjú nem kisebb nagyságokat uta­sított maga mögé, mint Eignert, Mazákot és Lovasst s győzelméhez nem csupán erőteljes végsportja, hanem fejlett taktikai érzéke segí­tette. A sprinterek általában biztató formát mutattak és a döntőbe jutot­takon kívül különösen Tóth Pál tüntette ki magát. Nem rajta mú­lott, hogy a középfutamból nem ju­tott tovább, hanem azon a hibás csoportosításon, amelyet a rendező­ség eszközölt. A másik nagy meglepetést ugyan­csak a vidékiek szolgáltatták. A győri DAC jeles együttese kitűnő stílusban nyerte az egye­sületi üldöző-csapatversenyt, amelyben győzelmét esetleg csak az MTK csapata akadályozhatta volna meg, de a kék-fehéreket Lovasi de­fektusa a csapat második futamá­ban megfosztotta a továbbjutástól. Az MTK egyébként megóvta a ver­senyt és az óvást ma este tárgyalja a szövetség illetékes bizottsága. A motorvezetéses versenyekben Istenes és Szekeres biztató képessé­geket árultak el és megadásra kényszerítették Bartost, akinek munkáján, azonban látszott,­ hogy rövid időn belül ismét eléri régi nagy formáját. Tehetséges erőnek ígérkezik a kez­dők versenyében győztes Györffy, de a kezdők általában is jó benyo­mást keltettek. A verseny részletes eredménye a következő: Ünnepi megnyitó főverseny * (1245 m.) Első előfutam: 1. Eigner (FTC) u. 200 m. 13.4 mp., 2. Baross (BTC) másfél géphosszal. — Második elő­futam: 1- Tóth (TTC) u. 200 m. 14.2 mp., 3- Mazák (MTK) géphosszal. — Harmadik előfutam: 1. Lovasi (MTK) u. 200 m. 14 mp., 2. Szű­cs (Szolnoki AK) két géphosszal. — Negyedik előfutam: 1. Vida (BSE) u. 200 m. 13.6 mp., 2. Gatscha B. (Győri DAC) másfél géphosszal. Első középfutam: 1. Eiglifer u. 200 m, 13.2 mp., 2. Mazák háromnegyed géphosszal, 3. Tóth fél géphosszal, 4. Baross géphosszal.­­ Második középfutam: 1. Szűcs u. 200 m, 14 mp., 2. Lovasi gumiszélességgel, 3. Gatscha tenyérszélességgel, 4. Vida tenyérszélességgel. Célbírói téve­dés, amelynek korrigálásaképen Gatschát is indítják a döntőben. Döntő futam: 1. Szűcs (Szolnoki AK) u. 200 m­. 13.6 mp., 2. Eigner (FTC) negyed géphosszal, 3. Mazák (MTK) géphosszal, 4. Lovass­ (MTK) másfél géphosszal, 5. Gatscha (Győri DAC) két géphosszal. Lassú mezőnyjáték után Gatscha nyitja meg a végsportot, de Eigner, Mazák és Lovass az élre tör. A célegyenes­ben Szűcs pompás finissel maga mögé utasítja ellenfeleit. Egyesületi hármas csapatverseny (3000 m.) Első futam: MTK (Lovass— Mazák—Pelvássy) 3 p. 58.4 mp., 2. FTC (Denczler—Káta­i—Novotnr). Az MTK csapata körről-körre meg­közelíti ellenfelét és fölényesen nyeri a versenyt. Második futam: 1. BSE (Csep­­reghy—Papp—Gregács) 4 p. 06.9 mp., 2. TTC (Tóth P—Sántha- Schildmayer). Száz méterrel nyerve. Harmadik futam: 1. Postások (Trachtuletz—Feigl —Varga) 4 p. 02 mp., 2. UTE (Kordon—Vittori— Melczer). Nyolcvan méterrel nyerve. Negyedik futam: 1. BSE 3 p. 59.8 mp., 2. MTK. Az MTK már sokat hozott ellenfelén, amikor Lovasi tömlőszakadása megfosztja a győ­zelemtől. Ötödik futam: 1. Győri DAC (Vargusk­ó—Gatscha I.—Gatscha II.) e. o. 3 p. 57 mp. Hatodik futam: Győri DAC 3 p. 56.2 mp., 2. Postások. Hatvan méter­rel nyerve. Hetedik futam: 1. Győri DAC 3 p. 57 mp., 2. BSE. Erős küzdelem után biztosan nyerve. Végeredményben: 1. Győri DAC, 2. BSE. A motorvezetéses versenyek: 10 km.: 1. Istenes J. (vezető Nagy) 8 p. 47.2 mp., 2- Szekeres (vezető Szavanov) 210 m-el, 3. Bartos Gy. (vezető Bartos B.) 380 m-el, 4. Zaka­riás (vezető Tóth) 900 m-el. Sorrend­ben Istenes, Zakariás, Bartos és Szekeres kap motort. Bartos és Sze­keres rövidesen megelőzik­­Zaka­riást, miközben Istenes nagy előnyre tesz szert és a 9-ik körben lekörözi Zakariást. A 13-ik körben Bartos és Szekeres is lekörözi Zakariást, majd a 15-ik körben Szekeres erős küzde­lem után előzi Bartost. Istenes ezután még egy kört ver Zakariásra. 20 km.: 1. Szekeres 17 p. 32 mp., 2. Zakariás 740 m-el, 3. Bartos 780 m-el. Vezetők ugyanazok. Jó start. Sze­keres—Bartos—Zakariás—Istenes a startsorrend. Bartos azonnal előzi Szekerest és Istenes Zakariást. A 10-ik körben Bartos lekörözi Zaka­riást, akit a 13-ik körben Szekeres, a 15-ik körben Istenes hasonló sorsra juttat. A 17-ik körben Bartos gép­cserére kényszerül és két kört ve­szít. A 25-ik körben Nagy motorjá­nak hibája miatt Istenesnek a ver­senyt fel kell adni. Bartos erősít és Szekeressel szemben egy kört visz­­szaszerzett. . Kezdők versenye (2000 m.) 1. Győrffy (FTC) u. 200 m. 13.4 mp., 2. Csepreghy (BSE) két géphosszal, 3. Barna (TTC) fél géphosszal, 4. Gregács (BSE) géphosszal. Győrffy fölényesen intézte el ellenfeleit. Térelőnyverseny (1245 m.) 1. Lovasi (MTK) 1 p. 37.2 mp. (10 m­. e.), 2. Mazák (MTK) géphosszal (e. n.), 3. Feigl (Postás) háromne­gyed géphosszal (70 m. e.), 4. Sántha (TTC) fél géphosszal (40 m. e.) Start után a mezőny csakhamar tö­mörül és Lovass, Mazák, valamint Eigner az élre törnek. A finisben Lovass erőteljes lendülettel bizto­san nyeri a versenyt Mazák előtt, aki rossz pozícióból már csak a cél­egyenesben tudta feldolgozni magát. Magyarországon a legrégibb legjobb vezetői ff oTfáriei) tanít? tfegySS P* föme* éh alait , H ványaink közül kerü­lnek ki. SOFFOR SKOLA, ^ájgÉf ’ bea«isgar, n­,ező-utca, mely saját autóin tökéletesen kitanil Telelőn: József 412—46 rí-­ove.Vz«•»v ffs ür- és hönavvezetök részére külön tanfolyam: Tavaszmező­ u. 8. Tel.: 1. 412-46­33SH53HS525 jaBass 1,1 in Mirinii imBHuiMiwiniir­­­un A legelterjedtebb lí&’Tmo., a legmegbízhatóbb és a legolcsóbb TÚRAMOTORKERÉKPÁR Gyári fiók: VI., Liszt Ferenc­ tér 9. Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat karforgógépedin, VL, Rózsa­ utca 111 ab. Jól sikerült a BSE motoros­­csillagtúrája A BSE rendezésében vasárnap lefolyt és kitűnően sikerült motoros­­csillagtúrájának eredménye a kö­vetkező: Szóló motorkerékpárok: 1. Burghardt István BSE (300 PM Pon­tkor) 1329 km. 40 km. átl. 44.400 pont. 2. Molnár Ferenc József BSE (550 Ariés) 583 km. 40 km. átl. 22.000 pont. 3. Wel­­lisch Sándor BSE (300 Ariél) 583 km. 33,5 km. átl. 17.280 p. 4. Farkas Dénes MAC (680 Méray) 402 km. 40 km. átl. 16.580 p. 5. Posztóbányi Ist­v (500 BMW) 392 km. 40 km. átl. 16.270 p. 6. Polgár Ferenc PAC (500 FN) 376 km. 40 km. átl. 15.810 p. 7. Pogány Vilmos SAC (500 Rudge) 310 km. 40 km. átl. 13.820 p. 8. ifj. Csizy Imre SAC (500 Rudge)310 km. 40 km. átl. 13.820 p. 9. Lukács Gyula SAC (500 Méray) 310 km. 39.8 km. átl. 13.730 p. 10. Welff József SAC (500 Rud­­ge) 310 km. 39.8 km. átl. 13.730 p. 11­ .Müller Sándor SAC (680 Méray) 310 km. 39.8 km. átl. 13.730 p. 12. Kerschmann László BSE (500 Méray) 281 km. 40 km. átl. 12.950 p. 13. Farkas István (500 Gil­let) 296 km. 38.4 km. átl. 12.670 p. 14. Valentiny Károly BÉMAC (300­­ Guzzi) 291 km. 38.6 km. átl.. 12.610 p. 16. Va­­lentiny Mihály BÉMAC (500 Guzzi) 291 km. 38.6 km. átl. 12.610 p. 16. Steek Árpád BÉMAC (350 Chater Lea) 291 km. 38.3 km. átl. 12.470 p. 17. Kovács Sándor BSE (350 Chater Lea) 281 km. 38.2 km. átl. 12.150 p. 18. Sehuszter László BSE (550 Ariés) 281 km. 34.1 km. átl. 10.380 p. 19. Hauser Ödön (500 Sarolta) 243 km. 36.4 km. átl. 10.360 p. 20. Szita Sándor (350 Enfield) 200 km. 39.4 km. átl. 10.300 p. 21. Hoffmann Géza (500 Zenith) 200 km. 39.4 km. átl. 10.300 p. 22. Pálinkás Győző BÉMAC (175 Méray) 188 km. 40 km. átl. 10.150 p. 23. Gubán Ferenc NyKISE (­500 New Henley) 274 km. 33.6 km. átl. 10.010 p. 24. Kresztyankó György NyKISE (500 AJS) 274 km. 33.5 km. átl. 9.960 p. 25. Kazár László NyKISE (550 Ariél) 274 km. 33.3 km. átl. 9.895 p. 26. Kovács Gyula BSE (350 Chater Lea) 178 km. 39.6 km. átl. 9.730 p. 27. Mózer Frigyes BSE (550 Chater Lea) 178 km. 39.6 km. átl. 9.730 p. 28. Joó István (550 Ariél) 169 km. 39.8 km. átl. 9.500 p. 29. Ste­i­­­er Rudolf FTC (350 Velocette) 201 km. 36.4 km. átl. 9.280 p. 30. Wéber Oszkár MAC (500 Méray) 269 km. 31.6 km. átl. 9.050 p. 31. Backmann Ottó MAC (680 Méray) 269 km. 31.6 km. átl. 9.050 p. 32. Barth István NyKISE (350 Velocette) 274 km. 30.8 km. átl. 8.830 p. 33. Feld­­mann Sándor NyKISE (500 Gillet) 274 km. 30.5 km. átl. 8.720 p. 34. Zékics György NyKISE (500 Méray) 274 km. 30.5 km. átl. 8.700 p. 35. ifj. Mészáros József (500 D-Rad) 242 km. 30.3 km. átl. 7.950 p. 36. Székelyi Árpád BSE (500 Ariés) 583 km. 32.7 km. átl. 7.520 p. 37. Ruby Alfréd BSE (350 AJS) 169 km. 33.5 km. átl. 7.510 p. 38. Fiskor József BSE (500 New Hudson) 169 km. 33.5 km. átl. 7.510 p. 39. Kepes Ferenc DAC (500 Radco) 566 km. 7.500 p. Oldalkocsis motorkerékpárok: 1. Lovag Csajkovszky Emánuel MAC (800 AJS) 621 km. 40 km. átl. 23.150 p. 2. Száhlender Gyula DAMC (1200 Harley Davidson) 567 km. 40 km. átl.­21.510 p. 3. Wiesengrund Ferenc (500 Aries) 402 km. 40 km. átl. 16.580 p. 4. Payer Géza SAC 310 km. 39.8 km. átl. 13.730 p.­­ 5. Szántó László BSE (550 Chater Lea) 285 km. 38.4 km. átl. 12.290 p. 6. v. Hajdán József MAC (509 Douglas) 239 km. 37.3 km. átl. 10.630 p. 7. Spitzer Lajos (600 Douglas) 200 km. 39.4 km. átl. 10.300 p. 8. Magyar Árpád dr. BÉMAC (500 BMW) 188 km. 40 km. átl. 10.150 p. 9. Erdélyi Miklós BÉMAC (500 BMW) 188 km. 39.5 km. átl. 10.000 p. 10. Smilják István NyKISE (500 AJS) 274 km. 33.3 km. átl. 9.855 p. 11. Adorján Béla (500 D-Rad) 178 km. 39.7 km. átl. 9.780 p. 12. Lévay látván dr. BSE (800 AJS) 178 km. 39.6 km. átl. 9.730 p. 13. Kovács Emil (550 Horex Columbus) 201 km. 35.4 km. átl. 8.930 p. 14. Novák Henrik BSE (750 Su­­per X) 200 km. 31.5 km. átl. 7.540 p. Klubteamek: 1. Budapest Sport Egylet csapata Felelős üzemvezető: Győry Aladár­­ Cseh GRAND PRIX (Tourist Trophy) 1928. Abszolút győztes az 500 ccmes angol TRIUMPH kerékpár (Ára : 1640 P) Holland TOURIST TROPHY 1928. Abszolút győztes az 500 ccm-es RUDGE motorkerékpár (Ára 1750 P) Képviselet és javítóműhely Bruck Nándor és fiai Budapest, Jókai- (Gyár-) utca 21. szám Részletfizetési árjegyzék ingyen. Vidéki képviselők kerestetnek.­­ Élettartam 15—20 év. Felelős szerkesztő és kiadó:. Benedek Aladár. Élettartam: 15—20 év l 500 cml hengerem. Pneumatik típusitó Rt. M­ntS27. sor. ÚTer.t .34-73

Next