Sporthirlap, 1928. július (19. évfolyam, 77-89. szám)
1928-07-16 / 83. szám
6 hocssal. Körültekintő taktikázás után Dusika a külső pályán megnyitja a végsportöt, de Eigner tartja a belső pályát, ám az osztrák a célegyenesben felnyomni és küzdelem után győz. Második futam: 1. Dusika u. 200 m. 13 mp, 2. Szűcs fél géphosszal, 3. Pelz tenyéresélességgel, 4. Eigner géphosszal. A magyar versenyzők rossz helyezkedése már a mezőnyjátékban előnyösebb helyzetbe juttatja az osztrákokat, akik a végsportben Dusika révén biztos győzelemhez jutnak. Harmadik futam: 1. Dusika u. 200 m. 13.6 mp, 2. Pelz fél géphoszosszal, 3.Sillés géphosszal, 4. Eigner negyed kerékkel. A magyar versenyzők ebben a futamban még az előbbinél is gyengébben taktikáztak és így az osztrákok megérdemelten, fölényes győzelmet aratnak. 2000 m-es tenderverseny: 1. Danika—Pelz u. 200 m. 12,8 mp, 2. Mázak—Lovasi kerékhosszal, 3. Sátics—Eigner három tendémhoszszal. A Mazák—Lovaiss-pár az ellenegyesben belülről akart előzni, de ezt az akciót az osztrákok sikerrel visszaverték. Ennek ellenére, a magyar együttes a célegyenesben pompásan felnyomul, de az osztrákoknak egy remplije miatt a győzelmet már nem tudja megszerezni. 3000 m-es üldöző-csapatverseny: 1 Magyarország (Lovasi—Mazák— Eigner) 5 perc 30.2 mp, 2. Ausztria (Dusika— Pelz—Piesehl) 150 m-es. A magyar csapat Lovasa nagyszerű vezénylete alatt fölényesen győz. Pelz az utolsó előtti körben leszakadt társaitól. Végeredményben: 1. Ausztria 29 pont, 2. Magyarország 22 pont. Nemzetközi főverseny: Első előfutam: 1. Lovasa (MTK) V. 200 mi. 13.2 mp, 2. Trachtuletz (Postás) fél géphosszal. — Második előfutam: 1. Mazák (MTK) u. 200 m. 14 mp, 2. Pieschl (Ausztria) géphosszal. — Harmadik előfutam: 1. Gatscha II. (Győri DAC) u. 200 m. 13.2 mp, 2. Pfeiffer (MTK) fél gép hosszal. Keményfutam: 1. Trachtuletz (Postás) u. 200 m. 14 mp, 2. Piesc M .( Ausztria) háromnegyed géphosszal. Döntő futam: 1. Lovass (MTK) u. 200 m. 13.2 mp, 2. Mazák (MTK) fél géphosszal, 3. Trachtuletz (Postás) báróién negyed gépbosszal, 4. Gatscha II. (Győri DAC) másfél gépbosszal. Nemzetközi térelőnyverseny (1245 m.) 1. Dusika (Ausztria) e. n., 2. Gatscha (Győri DAQ) 30 m. e. 3 Lovasé (MTK) .25.,rá. e., 4. Vida (BSE) 40 m. e., 5. Sportba, (TTC) 65 m. e. Bedobással/inyerve. Szép verseny, amelynek.•eredménye az utolsó métereken ,dőlt el. A motor vezetéses versenyek: 15 km.: 1. Szekeres (vezető: Szavanov) 13 p. 05.8 2. Istenes (vezető: Négy) 300 m.-el. Bartos (vezető: Bartos) 720 m.-el. 4. Zakariás (vezető: Tóth) 1460 m.-el. -i Bartos—Istenes—Zakariás—Szekeres, a startsorrend. Szekeres a második körben, előzi Zakariást és a tizedik körben Istenest, majd Bartos és Szekeres lekörözik Zakariást, aki a 19-ik körben Istenestől is körveszteséget szenved. Szekeres erősen üldözi Bartost, miközben mindketten, újból lekörözik Zakariást. Szekeres támadásánál Bartos leszakad és ez a második pozíciójának elvesztését is Bartos 200 m.-el, 3. Szekeres 410 m.-el, 4. Zakariás 1680 m-el. Vezetők ugyanazok. Szekeres—Istenes—Bartos—Szekeres sorrendben kapják a versenyzők motorjukat. Istenes rögtön előzi Szekerest és végig vezetve biztosan győz. A finisben Bartos szép teljesítménnyel a harmadik helyre utasítja Szekerest. Részidők: 5 km.: 4 perc 30 mp. (Istenes), 10 km.: 8 perc 40 mp. (Istenes), 15 km.: 12 perc 51.8 mp. 25 km.: 1. Bartos 21 perc 31.8 mp. 2. Cseh GRAND PRK (Tourist Trophy) 1928. Abszolút győztes az 500 ccmes angol TRIUMPH kerékpár (Ára 1840 P) Holland TOURIST TROPHY 1928. Abszolút győztes az 500 ccm-es IKU Litalb motorkerékpár (Ára 1740 P) Képviselet .és invit.müinűhely Bruck Nándor és fiai Budapest, Jókai- (Gyár-) utca 21. szám Részletfizetési árjegyzék ingyen. Vidéki képviselők kerestetnek. Istenes 150 m.-el. 3. Szekeres 2080 m.-el. 4. Zakariás nagyon messze. Vezetők ugyanazok. — Zakariás—Szekeres—Bartos—Istenes sorrendben kap motort. Zakariás visszaveri Istenes támadását és a mezőny tömörül, majd Istenes újabb támadással a második helyre nyomni. Zakariás később tömlőszakadás miatt a versenyt sefty-géppel folytatja. Istenes erős üldözés után felzárkózik Bartos mögé, de a támadást nem tudja végrehajtani. Részidők: 5 km.: 4 p. 34 mp. (Bartos). 10 km.: 8 perc 49.2 mp. (Bartos), 15 km.: 13 perc 02 mp. (Bartos), 20 km.: 17 perc 22.2 mp. (Bartos). Kezdők versenye (830 m.): 1. Győrffy (FTC) u. 200 m. 13.4 mp. 2. RISZTICS Mr magyar pilóta, M ZIKMERMANN Jjf VILÁGREKORDJA 3‘^^n vota^ a levegőben megszab mágnessel és gyertyával. s £hm& gyertek királya BOSCH RÓBERT &.F.T. BUDAPEST Vili, VAS U. 16 ® A legelterjedtebb ara: p mo.a legmegbízhatóbb és a legolcsóbb Magyarországon 3 legrégibb legfotanbezetői^fe^eotanfu . p, #4 SA , ao, r, **,» mványaink közül kerülnek ki. SOFFDR Skd I Klass: .mIE aurrunios\ULfif ^yngár,^» mely saját autóin tökéletesen kitanít Telefőn: József 412—46 Kör- és holorvezetők részére külön tanfolyam: Teraszmező-u. 8. Tel.: J. 412-46 TÚRAMOTORKERÉKPÁR Gyári fiók: VI., Liszt Ferenc-tér* 9. 11 ^i1 111 1 11 -mi—mi—hbm.XirwrBiTTjnoogoBgJJBBijjwwwB——ivra/jttai ■ii'.■■■aMcaawaram tfMi.BiAA.'ttiABwttviiMg'tmaM'.t.gh mmmmm Felelős üzemvezető: Győry Aladár SPORTHÍRLAP HÉTFŐ,1926 JÚLIUS 18. Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat körforgógépein, VI., Bódza utca 111 ez. jelenti. A befejezés előtt öt körrel Szekeres körveszteséget mér Bartosra. — Részidők: 5 km.: 1 p. 32 mp. t Bartos), 10 km.: 8 p. 44 mp. 20 km.: 1. Istenes 17 p. 19.6 mp. 2. Gondy (MTK) két géphosszal. 3. Csepreghy IBSE) két géphosszal. 4 Dékány (Postás). 5. Gregács (BSE). 6. Katay (FTC). 7. Kahrtek (Csillag KK), 8. Orgovány (BSE). SOROZATOS CHAMPIONYŐZELMEK HI 1928. ÉVI GUGGER HEGYI VERSENY A NAP LEGJOBB IDEJE, CSOPORT ÉS OSZTÁLY, EGYBEN PÁLYAREKORD NÉGY OSZTÁLYGYŐZTES AZ ÖSSZES BUGATTI-KOCSIKON CHAMPION GYERTYA VOLT FÖLSZERELVE. VEZÉRKÉP V.: DÉNES ÉS FRIEDMANN RT. BUDAPEST, VI. KER., DESSEWFFY UTCA 29. Selejtezőverseny: 1. Melczer (UTE), 2. Schildmayer (TTC), 3. Varga (Postás), 4. Papp (BSE). A selejtezések során egy bukás történt, aminek következtében egyszerre három versenyző vált ki a mezőnyből Négy új rekord a BSE motorvezetéses versenyén. A BSE-nek a szombaton, a boxolók olimpiai próbaversenyének keretében rendezett motorvezetéses versenye a következő eredménnyel végződött: 10 km.-es futam: 1. Istenes (vez. Nagy) 8 p. 24.8 mp., 2. Zakariás (vez. Tóth II) 20 m. hátrább, 3. Szekeres (vez. Szavanov) 300 m. h., 4. Bartos (vez. Bartos) 410 m. h. — Istenes 5 km.-re elért 4 p. 44.8 mp.-es ideje pályarekord! — 20 km.-es futam: 1. Szekeres (vez. Szavanov) 16 p. 38.2 mp. pályarekord!, 2. Istenes (vez. Nagy) 25 m. hátrább, 3. Bartos (vez. Bartos) 425 m. h., 4. Zakariás (vez. Tóth N.) 560 m. h. — Szekeres 5 km.-re 4 p. 22.2 mp.-el, 10 km.-re 4 p. 10.8 mp.-cel és 15 km.-re 12 p. 24.2 mp.-cel Ugyancsak pályarekordot állít fel. —. 30 km.-es furtam: 1. Bartos (vez. Bartos) 24 p. 27.8 mp. Alapidő: 2. Istenes (vez. Nagy) 340 m. h., 3. Szekeres (vez. Szavanov) 1680 m. h. 4. Zakariás (vez. Tóth N.) 2650 m. h. Felelős szerkesztő és kiadó: Benedek Aladár. S .Élettartam 15-20 év ( MSMBHHi) 500 cnt., 1 hengeres, Pneumatik Migusite Rt. Jundre&ssy-u2 27. se. Tel.: T. 134*78