Sporthirlap, 1928. július (19. évfolyam, 77-89. szám)

1928-07-16 / 83. szám

6 hocssal. Körültekintő taktikázás után Dusika a­ külső pályán meg­nyitja a végsportöt, de Eigner tartja a belső pályát, ám az osztrák a célegyenesben felnyomni és küz­delem után győz.­­ Második fu­tam: 1. Dusika u. 200 m. 13 mp, 2. Szűcs fél géphosszal, 3. Pelz tenyér­­esélességgel, 4. Eigner géphosszal. A magyar versenyzők rossz helyez­kedése már a mezőnyjátékban elő­nyösebb helyzetbe­ juttatja az osz­trákokat, akik a végsportben Du­sika­ révén biztos győzelemhez jut­nak.­­­ Harmadik futam: 1. Dusika u. 200 m. 13.6 mp, 2. Pelz fél géphosz­­osszal, 3.­­Sillés géphosszal, 4. Eigner negyed kerékkel. A magyar ver­senyzők ebben a futamban még az előbbinél is gyengébben taktikáz­tak és így az osztrákok megérde­melten, fölényes győzelmet arat­nak. 2000 m-es tenderverseny: 1. Da­nika—Pelz u. 200 m. 12,8 mp, 2. Mázak—Lovasi kerékhosszal, 3. Sátics—Eigner három tendémhosz­­szal. A Mazák—Lovaiss-pár az ellen­­e­gyes­ben belülről akart előzni, de ezt az akciót az osztrákok sikerrel visszaverték. Ennek ellenére, a ma­gyar együttes a célegyenesben pompásan felnyomul, de az osztrá­koknak egy remplije miatt a győ­zelmet már nem tudja megszerezni. 3000 m-es üldöző-csapatvers­eny: 1 Magyarország (Lovasi—Mazák— Eigner) 5 perc 30.2 mp, 2. Ausztria (Dusika— Pelz—Piesehl) 150 m-es. A magyar csapat Lovasa nagysze­rű vezénylete alatt fölényesen győz. Pelz az utolsó előtti kör­ben leszakadt társaitól. Végeredményben: 1. Ausztria 29 pont, 2. Magyarország 22 pont. Nemzetközi főverseny: Első előfutam: 1. Lovasa (MTK) V. 200 mi. 13.2 mp, 2. Trachtuletz (Postás) fél géphosszal. — Második előfutam: 1. Mazák (MTK) u. 200 m. 14 mp, 2. Pieschl (Ausztria) gép­hosszal. — Harmadik előfutam: 1. Gatscha II. (Győri DAC) u. 200 m. 13.2 mp, 2. Pfeiffer (MTK) fél gép­­ hosszal.­­ Kemény­futam: 1. Trach­tuletz (Postás) u. 200 m. 14 mp, 2. Piesc M .(­ Ausztria) háromnegyed géphosszal. Döntő futam: 1. Lovass (MTK) u. 200 m. 13.2 mp, 2. Mazák (MTK) fél géphosszal, 3. Trachtuletz (Pos­tás) báróién negyed­ gépbosszal, 4. Gatscha II. (Győri DAC) másfél gépbosszal. Nemzetközi t­érelőnyverseny (1245 m.) 1. Dusika (Ausztria) e. n., 2. Gat­­sc­ha (Győri DAQ) 30 m. e. 3 Lo­vasé (MTK) .25.,rá. e., 4. Vida (BSE) 40 m. e., 5. Sportb­a, (TTC) 65 m. e. Bedobással/in­ye­rve. Szép verseny, amelynek.•­eredménye az utolsó mé­tereken ,dőlt el. A motor vezetéses versenyek: 15 km.: 1. Szekeres (vezető: Szavanov) 13 p. 05.8 2. Istenes (vezető: Négy) 300 m.-el. Bartos (vezető: Bartos) 720 m.-el. 4. Zakariás (vezető: Tóth) 1460 m.-el. -i Bartos—Istenes—Zakariás—Sze­keres, a startsorrend. Szekeres a második körben, előzi Zakariást és a tizedik kör­ben Istenest, m­ajd Bartos és Szekeres lekörözik Zakariást, aki a 19-ik körben Istenestől is körveszteséget szenved. Sze­keres erősen üldözi Bartost, miközben mindketten, újból lekörözik Zakariást. Szekeres támadásánál Bartos leszakad és ez a második pozíciójának elvesztését is Bartos 200 m.-el, 3. Szekeres 410 m.-el, 4. Zakariás 1680 m-el. Vezetők ugyan­azok. Szekeres—Istenes—Bartos—Szeke­res sorrendben kapják a versenyzők mo­torjukat. Istenes rögtön előzi Szekerest és végig vezetve biztosan győz. A finis­ben Bartos szép teljesítménnyel a har­madik helyre utasítja Szekerest. Rész­idők: 5 km.: 4 perc 30 mp. (Istenes), 10 km.: 8 perc 40 mp. (Istenes), 15 km.: 12 perc 51.8 mp. 25 km.: 1. Bartos 21 perc 31.8 mp. 2. Cseh GRAND PRK (Tourist Trophy) 1928. Abszolút győztes az 500 ccmes angol TRIUMPH kerékpár (Ára­ 1840 P) Holland TOURIST TROPHY 1928. Abszolút győztes az 500 ccm-es IKU Li­tal­b motorkerékpár (Ára 1740 P) Képviselet .és invit.müinűh­ely Bruck Nándor és fiai Budapest, Jókai- (Gyár-) utca 21. szám Részletfizetési árjegyzék ingyen. Vidéki képviselők kerestetnek. Istenes 150 m.-el. 3. Szekeres 2080 m.-el. 4. Zakariás nagyon messze. Vezetők ugyanazok. — Zakariás—Szekeres—Bar­tos—Istenes sorrendben kap motort. Za­kariás visszaveri Istenes támadását és a mező­ny tömörül, majd Istenes újabb tá­madással a második helyre nyomni. Za­­kariás később tömlőszakadás miatt a versenyt sefty-géppel folytatja. Istenes erős üldözés után felzárkózik Bartos mögé, de a támadást nem tudja végre­hajtani. Részidők: 5 km.: 4 p. 34 mp. (Bartos). 10 km.: 8 perc 49.2 mp. (Bartos), 15 km.: 13 perc 02 mp. (Bartos), 20 km.: 17 perc 22.2 mp. (Bartos). Kezdők versenye (830 m.): 1. Győ­rffy (FTC) u. 200 m. 13.4 mp. 2. RISZTICS Mr magyar pilóta, M ZIK­MERMANN Jjf VILÁGREKORDJA 3‘^^n vo­ta^ a levegőben megszab mágnessel és gyertyával. s £hm& g­yertek királya BOSCH RÓBERT &.F.T. BUDAPEST Vili, VAS­ U. 16 ® A legelterjedtebb ara: p mo.­­a legmegbízhatóbb és a legolcsóbb Magyarorsz­ágon 3 legrégibb legfotanb­ezetői^fe^eotanfu . p, #4 SA , ao, r,­­ **,» m­ványaink közül kerülnek ki. SOFFDR Skd I Klass: .mIE aurrunios\ULfif ^yngár,^» mely saját autóin tökéletesen kitanít Telefőn: József 412—46 K­ör- és holorvezetők részére külön tanfolyam: Teraszmező-u. 8. Tel.: J. 412-46 TÚRAMOTORKERÉKPÁR Gyári fiók: VI., Liszt Ferenc-tér* 9. 11 ^i1 111 1 11 -mi­—mi—hbm.Xi­­­rwrBiTTjnoo­goBgJJBBijjwwwB——ivra/jttai ■­­­ii'.■■■aMcaawaram tfMi.BiAA.'ttiABwttviiMg'tmaM'.t.gh mmmmm Felelős üzemvezető: Győry Aladár SPORTHÍRLAP HÉTFŐ,1926 JÚLIUS 18. Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat körforgógépein, VI., Bódza­ utca 111 ez. jelenti. A befejezés előtt öt körrel Sze­keres körveszteséget mér Bartosra. — Részidők: 5 km.: 1 p. 32 mp. t Bartos), 10 km.: 8 p. 44 mp. 20 km.: 1. Istenes 17 p. 19.6 mp. 2. Gondy (MTK) két géphosszal. 3. Csep­­reghy IBSE) két géphosszal. 4 Dékány (Postás). 5. Gregács (BSE). 6. Katay (FTC). 7. Kahrtek (Csillag KK), 8. Orgovány (BSE). SOROZATOS CHAMPION­YŐZELMEK HI 192­8. ÉVI GUGGER HEGYI VERSENY A NAP LEGJOBB IDEJE, CSOPORT ÉS OSZTÁLY, EGYBEN PÁLYAREKORD NÉGY OSZTÁLYGYŐZTES AZ ÖSSZES BUGATTI-KOCSIKON CHAMPION GYERTYA VOLT FÖLSZERELVE. VEZÉRKÉP V.: DÉNES ÉS FRIEDMANN RT. BUDAPEST, VI. KER., DESSEWFFY­ UTCA 29. Selejtezőverseny: 1. Melczer (UTE), 2. Schildmayer (TTC), 3. Varga (Postás), 4. Papp (BSE). A selejtezések során egy bukás történt, aminek következtében egyszerre három versenyző vált ki a mezőnyből Négy új rekord a BSE motorvezetéses versenyén. A BSE-nek a szombaton, a boxolók olimpiai próbaversenyének ke­retében rendezett motorvezetéses verse­nye a következő eredménnyel végző­dött: 10 km.-es futam: 1. Istenes (vez. Nagy) 8 p. 24.8 mp., 2. Zakariás (vez. Tóth II) 20 m. hátrább, 3. Szekeres (vez. Szavanov) 300 m. h., 4. Bartos (vez. Bar­tos) 410 m. h. — Istenes 5 km.-re elért 4 p. 44.8 mp.-es ideje pályarekord! — 20 km.-es futam: 1. Szekeres (vez. Szava­nov) 16 p. 38.2 mp. pályarekord!, 2. Is­tenes (vez. Nagy) 25 m. hátrább, 3. Bar­tos (vez. Bartos) 425 m. h., 4. Zakariás (vez. Tóth N­.) 560 m. h. — Szekeres 5 km.-re 4 p. 22.2 mp.-el, 10 km.-re 4 p. 10.8 mp.-cel és 15 km.-re 12 p. 24.2 mp.-cel Ugyancsak pályarekordot állít fel. —. 30 km.-es furtam: 1. Bartos (vez. Bartos) 24 p. 27.8 mp. Alapidő: 2. Istenes (vez. Nagy) 340 m. h., 3. Szekeres (vez. Szava­nov) 1680 m. h. 4. Zakariás (vez. Tóth N­.) 2650 m. h. Felelős szerkesztő és kiadó: Benedek Aladár. S .Élettartam 15-20 év ( MSMBHHi) 500 cnt., 1 hengeres, Pneumatik Migusite Rt. Jun­dre&ssy-u2 27. se. Tel.: T. 134*78

Next