Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-30 / nr. 365

Retrospectiva turului Ligii a IV-a, echipa Benfica Ileanda Adrian Pop - antrenor Benfica Ueanda: "Parcursul se datorează jucătorilor" Parcă nu suntem obișnuiți să privim clasamentul Ligii a IV-a și să revedem Benfica Ileanda pe locurile fruntașe. Asta, după ce de câteva sezoane, reprezentanta comunei de pe Someș s-a zbătut în anonimat. Ne referim din anul 2010 încoace, de la destrămarea fostei campioane a Sălajului - Someșul Ileanda, echipă care a reușit promovarea în Liga a III-a, însă din motive financiare nu a mai continuat nici măcar în eșalonul al patrulea. Urmașa Someșului este Benfica Ileanda, care în turul de campionat a reușit cea mai bună clasare din istoria echipei. Cu 6 victorii și 4 înfrângeri, formația pregătită de Adrian Pop ocupă un meritat loc 4 și deja Benfica este luată în seamă de toate formațiile, chiar și de cele cu renume din județul nostru, care nu își mai calculează dinainte 3 puncte sigure, când întâlnesc această echipă. “Am avut un parcurs neașteptat de bun. Acest parcurs se datorează în principiu jucătorilor, pentru că au înțeles, înainte de toate, că pot să fie o echipă, ceea ce, în anii trecuți nu a fost posibilă. Achizițiile din vară au confirmat și, drept urmare, am ajuns pe o poziție mai mult decăt onorabilă. Puteam obține rezultate și mai bune, însă cu Barcău Nușfalău am pierdut în ultimul minut, iar cu Flacăra Halmășd neam prezentat onorabil. La 5-4 pentru ei, am avut 11 metri, arbitrul nu a dat, iar pe contraatac ei au marcat, în fine, nu vreau să comentez prea multe, îi felicit pe cei de la Nușfalău, pentru ce au făcut în ultimii ani cu copiii și cu centrul de juniori. Cred că, dacă ar proceda la fel mai multe echipe și fotbalul nostru ar progresa”, este de părere Adrian Pop. Adrian Pop. “Rapid Jibou mi se pare cea mai bună echipă” Pe parcursul turului, formația antrenată de Adrian Pop a suferit și câteva înfrângeri, unele neașteptate, după un parcurs care a sărit în ochi la multă lume. După victoriile cu Meseșul Treznea, Dumbrava Gâlgău și Gloria Bobota, a urmat “dușul rece” cu Rapid Jibou, unul care i-a adus cu picioarele pe pământ pe jucători. ”Nu mi s-a părut un eșec neașteptat cu Rapid Jibou. Echipa din Jibou mi se pare cea mai bună din campionat. După rezultatele înregistrate cu primele clasate, părerea mea este că, Rapid Jibou va fi principala candidată la titlul de campioană, în meciul cu noi au arătat o echipă organizată și solidă”, spune antrenorul Pop. Referitor la nivelul competiției din Liga a IV-a, Adrian Pop deplânge faptul că, din competiție au dispărut unele echipe cu nume, însă chiar și cu 11 formații, antrenorul spune că nivelul este destul de bun. “Păcat că unele echipe, cum ar fi Inter Cizer sau Silvania Cehu Silvaniei, nu se mai găsesc în competiție. Multe echipe aleg să evolueze în Liga a V-a, pentru că nu sunt așa mari cheltuieli și în plus nu trebuie grupă de juniori. Și așa, nivelul în Liga a IV-a este destul de bun, iar în play-off va fi o luptă frumoasă. Play-off-ul va fi de bun augur, pentru că o să fie 3 meciuri puternice, iar jucătorii se pot mobiliza altfel”, a adăugat tehnicianul echipei de pe Someș. “Benfica a fost aproape de desființare!” ) în vară, se punea în discuție înscrierea echipei în Liga a V-a, după ce rezultatele din ediția trecută a campionatului au fost dezamăgitoare, însă, după o discuție cu cei de la Primăria Ileanda, antrenorul Adrian Pop a dat credit că va face tot posibilul să schimbe această echipă și a și reușit. “Se lua în calcul înscrierea echipei în Liga a V-a sau chiar desființarea ei. Eu am părăsit echipa în returul campionatului trecut, dar am revenit pentru că iubesc fotbalul și am reușit să-i conving pe unii jucători să revină la echipă și să facem treabă bună. După o discuție cu domnul primar (n.r. Petre Satmari), eu am promis că o să fac tot ce pot să avem un parcurs cât de cât bun și am și reușit acest lucru. Jucătorii sunt uniți și încercăm înainte de toate să fim o echipă atât în teren, cât și în afara lui”, ne-a mărturisit antrenorul-jucător de la Benfica Ileanda. “Obiectivul echipei nu era primele 4 locuri” Chiar dacă nu a avut un obiectiv îndrăzneț, Benfica și-a depășit condiția și oficialii echipei se gândesc la o clasare și mai bună în retur, cu condiția de a întări lotul. “De pe locul 4 putem urca, dar totodată putem și coborî. Totul depinde de noi, ce vom face in retur. Cu 3 - 4 achiziții în această iarnă, sper să rămânem măcar pe locul 4, dacă nu să mai urcăm. Obiectivul nostru nu era o clasare in primele 4, noi ne-am propus să ne clasăm pe locurile 6 - 7 și să nu mai fim ciuca bătăilor, cum am fost sezonul trecut”, a adăugat Adrian Pop, în fața unui subiect delicat, legat de prestația arbitrilor în Sălaj, antrenorul Adrian Pop a spus plin de fair-play. “Se vede diferența între arbitrii cu experiență și cei care sunt la început. Mai sunt și arbitri care au experiență și prin prestația lor lasă mult de dorit. Din păcate și jucătorii ar trebui să fie mai înțelegători, pentru că se mai greșește și e omenește a greși. Oricum arbitrajul sălăjean este pe drumul cel bun”, spune antrenorul. La majoritatea echipelor din Liga a IV-a și unele chiar din Liga a V-a, jucătorii sunt stimulați de conducători cu o primă de joc, care la unele echipe vine indiferent de rezultate. Cu toate că a reușit rezultate bune, jucătorii de la Benfica Ileanda nu au intrat în posesia unor sume de bani după un anumit meci, deoarece acest lucru nu a fost posibil. ”La Ileanda se vorbește de fotbal din plăcere. Nu se pune problema ca jucătorii să aibă primă după meci. Eventual ne strângem la un suc după meci și cam atât. Jucătorii joacă de plăcere și o fac chiar bine. Noi suntem susținuți de Primăria și Consiliul Local Ileanda și le mulțumim pe această cale”, a încheiat Adrian Pop. Raul Duma, cel mai bun marcator .Atacantul a marcat 5 goluri Printre puținele echipe din Liga a IV-a, Benfica Ileanda nu are multe individualități în echipă. Jucătorii formează o echipă și sunt uniți în acest sens. Drep urmare, pe lista marcatorilor găsim nu mai puțin de 12 jucători, care nu au urmărit neapărat să iasă în evidență cu golurile marcate și s-au axat pe a-și ajuta echipa. Totuși, cel mai bun marcator al echipei este Ionuț Raul Duma, jucător care pare să fie om de bază în echipa pregătită de Adrian Pop. “Mă bucură în primul rând clasarea echipei, nu neapărat că eu sunt golgeter, împreună formăm o echipă unită și sper să fie așa și în partea a doua a campionatului. Totul depinde de nou Cel mai important lucru este că la noi nu sunt multe individualități și toți suntem o echipă”, ne-a mărturisit golgeterul Ionuț Raul Duma. □ I.C. “Nu se pune problema ca jucătorii să aibă prime de joc” Petre Satmari - primarul comunei Ileanda: "Nu mă așteptam la un parcurs așa de bun "Primarul comunei de pe Someș spune că va încerca să susțină cât mai mult echipa de fotbal Rezultatele obținute în tur de Benfica Ileanda l-au mulțumit și pe primarul comunei, care în vară a fost foarte supărat pe clasarea rușinoasă din sezonul trecut și a fost aproape să nu mai susțină echipa de fotbal. “Față de sezonul trecut, m-a surprinsă plăcut cum s-au organizat jucătorii, după o discuție în prealabil cu ei, raportată la activitatea jucătorilor în Liga a IV-a. Se punea problema să nu mai susținem echipa după rușinea din sezonul trecut. Nu știu dacă acea discuție a contat, cert este că, jucătorii sau mobilizat și au avut un parcurs la care nu mă așteptam Eu le-am zis că, dacă se clasează la mijlocul clasamentului, stăm de vorbă și în retur. Echipa se clasează bine și mă voi ține de promisiunile pe care le-am făcut. Le-am promis că o să le fac niște facilități, o să îmbunătățesc situația în varianta în care sunt clasați pe la mijlocul clasamentului. Acum trebuie să ridic ștacheta mai sus și o să încerc să fac deși situația cu degetul este delicată. Vom încerca să mai găsim și alți sponsori. Ideea e că m-au surprins plăcut rezultatele lor și trebuie să le plătesc cu aceeași monedă”, ne-a declarat primarul comunei Ileanda. Făcând o paralelă între actuala echipă și fosta campioană Someșul Ileanda, primarul comunei spune: “Someșul Ileanda avea alte condiții, mult mai bune decăt are actuala echipă din comună. Dar, seriozitate, dorință de a face, de a se afirma și caracterizează pe actualii jucători. Sper că vor veni vremuri și mai bune în țara noastră, pentru că și în fotbal totul este legat de bani și de condițiile care se pot oferi”, a încheiat primarul Petre Satmari. // Prima etapă din retur, a XII-a. Se va juca în primăvară, după programul: Cetatea Almașu CS Crasna______(în tur 1 - 2) —^ CLASAMENT Liga IV seniori 1— 1. PUICAIO n L 10^^0 14^6 27 2. CS Barcău Nușfalău 10 8 0 2 36 - 8 24 3. Rapid Jibou 10 7 12 31 - 15 22 4. Benfica Iteanda 10 6 0 4 27 - 27 18 5. AS Chieșd 10 4 2 4 28 - 29 14 6. Dumbrava Gâlgău 10 4 1 5 30 - 24 13 7. Meseșul Treznea 10 4 0 6 16 - 29 12 8. Cetatea Almașu 10 2 3 5 13-23 9 9. Sportul Șimleu 10 2 2 6 12- 25 8 10. Gloria Bobota 10 2 2 6 11 -30 8 11. CS Crasna 10 11 8 12-40 . Gloria Bobota -AS Chieșd (1-1) Mese țu Treznea^^Jtagid^ou^^^^^C^5^ Lotul echipei. Portari: Daniel Fechete (27.09.1989), Cristian Bocor Fundași: Eusebiu David (27.10. 1993), Marius Chira (15.08.1988) , Andrei Bene (20.01.1992), Mihai Stână (09.03.1990), Cătălin Laz (19.02.1993), Robert Ciurar (04.11.1981) și Daniel Mureșan Mijlocași: Cosmin Bene (02.09.1993), Florin Mateșan (24.09.1993), Andrei Ciurar (01.01.1993), Bogdan Cioca (05.04.1992), Vasile Roman (11.03.1985) Atacanți: Adrian Popan (07.04.1992), Ionuț Raul Duma (10.10.1988) și Lucian Ardelean (08.03.1982) Conducerea tehnică și administrativ: Antrenor: Adrian Pop Antrenor juniori: Horațiu Vida Președinte: Eugen Călăcean Președinte de onoarea: Petre Satmari Asistent medical: Grigore Gliguță Rezultatele echipei din tur. Etapa I: 3 - 4 cu Barcău Nușfalău Etapa a II-a: 3 - 1 la Meseșul Treznea Etapa a III-a: 4 - 3 cu Dumbrava Gâlgău Etapa a IV-a: 1 - 0 la Gloria Bobota Etapa a V-a: 0 - 4 cu Rapid Jibou Etapa a Vl-a: 4 - 6 cu AS Chieșd Etapa a Vil-a: Benfica Ileanda a stat Etapa a VIII-a: 1 - 0 cu Cetatea Almașu Etapa a IX-a: 1 - 4 la CS Crasna Etapa a X-a: 4 - 6 cu Flacăra Halmășd Etapa a XI-a: 3 - 2 la Sportul Șimleu Marcatorii echipei: 1. Ionul Saninu §ghinuri 2. Bogdan Cioca, Florin Mateșan, Andrei Ciurar, Robert Ciurar - 3 g. 3. Adrian Popan și Cosmin Bene - 2 g. 4. Andrei Bene, Geani Bezmieș, Mihai Stână, Marius Chira și Lucian Ardelean 1 g. Florin Kordiș (1 autogol) Cu Adrian Pop despre... 1 Jucători remarc^ijole la Benfica Ileanda: 1 1. COSMIN BENE ' ' 2. Andrei Bene Juniorii remarcați din propria pepinieră: L ...............raiRMI ............. 2. Gabriel Popan 3. Răzvan Chira Cei mai buni jucători din campionat: ^ .,"T^^'ANDRu''Tl^^rP^^,"u''' 2. Cosmin Bene (Benfica Ileanda) 3. Vlad Pașcalău (Rapid Jibou)_________ Topul arbitrilor sălăjeni:i!patTt intmaí'aN 1 L".... "2. Cristian Remeș 3. Cătălin Roșu ” ^n.'SFR G TtlDUMA ’ 2. Talida Lucaciu 3. Alexandra Mitrea