Sportul Popular, august 1952 (Anul 7, nr. 2091-2103)

1952-08-16 / nr. 2097

Turul diviziei de polo pe apă" Au început întrecerile din ca- drul campionatului divizionar de polo. Această competiţie aş- I teptată cu atâta nerăbdare de înnotătorii noştri şi de miile de sportivi care au îndrăgit nataţia, a stârnit un viu interes. Din cele şase matchuri programate pentru zilele de 12—16 August, o atenţie deosebită a stârnit matchul de la Timişoara dintre puternicele formaţii Fla- Imura Roşie - Industria Lânei Timişoara şi Dinamo Bucureşti. După relatările corespondentului nostru Mihai Dumitraşcu, matchul desfăşurat in bazinul colectivului sportiv Flamura Roşie-Industria Lânei Timişoara 1 a atras un mare număr de spectatori, care au urmărit cu un viu interes, frumosul joc crierit de cele două echipe fruntaşe. Partida s-a terminat cu scorul de 2-2 . In prima repriză, Dinamo a reuşit sâ-şi impună tactica de joc şi a înscris prin Csordás primul punct al partidei După câteva minute, timişorenii îşi revin şi reuşesc ca încă înainte de sfârşitul reprizei, să egaleze prin Török, 1-1. După pauză, disputa devine șI tot mai dârză, ambele echipe J ) atacând cu insistenţă. Mulţi 4 % dintre jucători — şi dintr’o e- chipă şi din cealaltă — comit î durităţi, care nu sunt Insă In- In totdeauna sancţionate de arbi- { trul matchului, Daroczi (Tg Mureş). In repriza doua, scorul este ridicat de Török In favoarea echipei timişorene, dar puţ nn mai târziu Csordás aduce egalarea : 2-2. ! Formaţiile: FLAMURA ROŞIE-INDUSTRIA LANEI TIMIŞOARA : Norman, Weinreich, Presberg, Török, Bohoniţchi, Stănescu, Kuhner. ! DINAMO BUCUREŞTI: Deák, Naska, Andrassi, Lörincz, Miaţ din, Ferentz, Csordás. 1 Dela Dinamo s’au evidenţiat ( Deák, Csordás şi Lörincz, iar de la Flamura Roşie Török şi Norman. După matchul susţinut Miercuri cu Dinamo, colivia Flamura Roşie — Industria Lânei Timişoara a întâlnit joi tânăra formaţie Progresul Bucureşti de care a dispus cu scorul de 7-2 (4-1). Timişorenii au jucat mult mai bine ca în partida cu Dinamo, dominând net jucatorii echipei bucureştene au. , avut câteva ocazii clare pentru a marca dar pe care le-au ratat din cauza impreciziei în a trasul la poartă. : ] Au marcat: Török (3), Stă- ■ nescu (4) pentru învingători şi , Pârâianu Francisc şi Popescu Gh. pentru învinşi. Literdorfer (Cluj) a arbitrat următoarele formaţii: FLAMURA ROŞIE — IND. LANEI TIMIŞOARA: Norman, Weinreich, Kulner Török, Kelemen, Stănescu, Bohoniţch, PROGRESUL BUCUREŞTI: Precup, Vasiliu, Popescu, Angelescu, Slavescu, Pârâianu Nicolaiescu , ★ In cadrul celorlalte întâlniri care au avut loc până acum In turul divizionar s’au înregistrat următoarele rezultate: Cluj: C.C.A.. — Metalul Cluj 5-0 (forfait) In cadrul întâlnirii susţinute la Cluj cu echipa locală Ştiin- Iţa, echipa C.C.A. a repurtat o categorică victorie la scorul de 11-1 (4-1). Punctele au fost marcate de: Nagy (4) Novac (3) Crişan (2)Patrichi şi Iasim — pentru C.C.A. şi de Bâră pentru studenţi. Au jucat următoarele formaţii: ŞTIINŢA CLUJ: Muller, Bâră, Loghin, Iordak, Vârgolici, Lorincz, Maxim. C.C.A.: Balci, Crişan, Patri-chi, Iosim, Hospodar, Novac, Nagy. ; ★ Programul viitoarelor întâlniri este următorul: 17 August: Constructorul Oridea — FI. Roşie Timişoara. 19 August: Progresul Tg. Mureş — Progresul Bucureşti şi Ştiinţa Cluj — Dinamo Bucureşti. ; * ★ Mâine reîncep jocurile Diviziei A la fotbal O întâlnire importantă in Capitală: C. C. A.-Dinamo Bucureşti După o întrerupere de patru luni, determinată de programul întâlnirilor internaţionale, campionatul Diviziei A de fotbal pe anul 1952 se reia mâine în toată țara, prin desfăşurarea partidelor etapei a VIl-a a turului. Această reluare a fost aşteptată cu multă nerăbdare de massele de sportivi din ţara noastră, care urmăresc totdeauna cu un viu interes întrecerile din cadrul acestei importante competiţii a fotbalului nostru. Interesul asupra campionatului este de astădată mai accentuat, prin faptul că programul etapei, care se dispută mâine, cuprinde jocuri deosebit de echilibrate şi de importante pentru clasamentul Diviziei A De pildă, jocul de la Bucureşti dintre echipele Casa Centrală a Armatei şi Dinamo Bucureşti care se dispută pe Stadionul Republicii, la ora 17,30, opune primele două clasate după cele şase etape disputate în primăvară. Până acum, aceste două formaţii bucureştene, precum şi Progresul ICO Oradea se anunţă cele mai îndreptăţite să aspire la locul prim în clasamentul final. Ele s’au dovedit a fi echipele cele mai omogene, cele mai bine pregătite. In aceste condiţii, întâlnirile directe dintre ele au o importanţă hotăritoare in întrecerea pentru locul întâi al clasamentului. Analizând mai atent perspectivele pe care le deschide jocul de mâine din Bucureşti întrecerii pentru titlu, vedem că o victorie a echipei C.C.A. ar mări avantajul acestei formaţii la 4 puncte faţă de Dinamo Bucureşti, ceea ce ar însemna o reeditare a celor petrecute în turul campionatului de anul trecut, când — după acelaş număr de etape — C.C.A. s-a distanţat cu patru puncte. In schimb, o victorie a dinamoviştilor în partida de mâine, ar aduce la egalitate de puncte aceste două echipe. Şi cum Progresul ICO Oradea are posibilitatea de a câştiga mâine două puncte, întrecerea pentru titlu ar fi din nou, deschisă. Jocurile CCA—Dinamo au fost totdeauna echilibrate şi rezultatele lor nu s’au putut prevedea cu uşurinţă. Partida de mâine se anunţă cu atât mai interesantă, cu cât echipele vin după o lungă perioada de inactivitate oficială. Ele şi-au făcut — desigur — cu multă atenţie pregătirile pentru jocul de mâine. Rămâne să vedem, pe teren, roadele muncii depusă pentru, prezentarea acestor două echipe în cele mai bune condiţiuni în această importantă partidă. Echipele Casei Centrale a Armatei şi Dinamo Bucureşti au azi apărări la fel de bune. Aşa încât rezultantul matchului de mâine poate fi decis de comportarea liniilor de atac La Timişoara se dispută o altă partidă foarte echilibrată: Locomotiva-Ştiinţa Cluj. Se vor întâlni în această partidă, elanul studenţilor clujeni cu apărarea ermetică a timişorenilor. Câştigarea celor două puncte poate aduce pe fiecare din aceste două echipe în plutonul fruntaş. Echipele Dinamo Oraşul Stalin şi Flacăra Petroşani se întâlnesc la Oraşul Stalin într-un joc interesant pentru evitarea ultimei părţi a clasamentului. Amândouă aceste echipe au câte 4 puncte şi ocupă deocamdată locurile 9 şi 10, întâlnirile dintre Flacăra Ploeşti şi Flamura Roşie Arad au fost totdeauna spectaculoase, viu disputate. Posibilităţile tehnice ale jucătorilor acestor echipe, precum şi poziţia actuală in clasament (cele două echipe ocupă locuri sub posibilităţile lor), fac ca şi jocul de mâine de la Ploeşti să se anunţe plin de perspective Metalul Câmpia Turzii joacă pe teren propriu, totuşi are un match foarte greu cu Locomotiva Tg. Mureş. De asemenea, Progresul Oradea, care primeşte replica echipei Casa Armatei Câmpulung Moldovenesc. Desfăşurarea popularei conpetiţii de fotbal „Cupa R.P.R.“ — care anul acesta a cunoscut un mare succes de participare (1252 echipe Înscrise) — a ajuns in faza finală. Până acum s’au disputat 7 etape in cursul cărora s’au Întâlnit 1216 echipe dintre care s’au calificat pentru etapa a VIII-a 16 echipe, din campionatele orăşeneşti, raionale şi regionale. înaintea etapei a 7-a, clasamentul Diviziei A se prezintă astfel: In etapa, a VIII-a vor intra în joc şi cele 24 de echipe din Divizia B, astfel că la 24 August — când este programată această etapă — se vor desfăşura 20 de jocuri şi anume: 1. DINAMO Bacău — Locomotiva Iaşi. 2. METALUL Brăila — Spartac Bucureşti. 3. FLACĂRA Gura Ocniţei—Flacăra Moreni. 4. CONSTRUCTORUL Oradea— Locomotiva Oradea 5. METALUL Satu Mare—Metalul Oradea. 6. PROGRESUL Timişoara-Locomotiva Arad. 7. LOCOMOTIVA. Simeria sau Metalul Hunedoara — Flacăra Lupeni 8. LOCOMOTIVA Craiova — FI. Roşie Piteşti. 9. METALUL LAMINOARE Reşiţa—Ştiinţa Timişoara. 10. ARIPILE R. P. R., — Metalul Oraşul Stalin. 11. METALUL Târnaveni—Flacăra Mediaş. 12. AVÂNTUL Topliţa—FI. Roşie Sf. Gheorghe. 13. FL. ROŞIE BUCUREŞTI — Flacăra Poiana Câmpina. 14. DINAMO 6 Bucureşti—Locomotiva Griviţa Roşie. 15. LOCOMOTIVA P.C.A. Constanţa—Metalul Bucureşti. 16. PROGRESUL Oraşul Stalin— înainte Sibiu. 17. Progresul Satu Mare-Metalul Baia Mare. 18. Locomotiva Cluj—Casa Armatei Cluj. 19. Locomotiva T. Severin—Casa Armatei Craiova. 20. Ştiința Iaşi—FI. Roşie Bacău. Primele echipe organizează jocurile. Echipele ale căror nume sunt scrise cu litere majuscule, activează in cadrul campionatelor orăşeneşti, raionale sau regionale. Echipele învingătoare în aceste jocuri. Împreună cu cele 12 formaţii din Divizia A vor juca prima etapă a turului final, in etapa şaisprezecimilor de finală. La 24 August etapă la Cupa R. P. R. la fotbal 1. C.C.A. 6 5 1 0 15: 6 11 1V 2. DinarmoBuc. 6 4 1 1 11: 59 1 4 . Progr. I.C.O. 6 4 0 2 10:10s 4. Loc. T. M. 0 4 0 2 10: 8=8 5. LOC. Tim. 6231 4: 3 = 7 6. Ştiinţa Cluj 6303 6: 7=6^1 7. FI. R. UTA 6213 10:11 - 6 V 8. lUaaăma pi. 6213 8: 9 - 5 9. Dinamo O. St. 6123 11:15 - 4. 10. Flac. Petr. 6123 8:11 - 4 » 11. C.A. C. Lung 6123 5: 7=41 12. Met. C. Turzii 6015 3:14 = 1 Fază din jocul C. C. A.—Dinamo București disputat în toamna, anului trecut pe Stadionul Republicii Faza de zonă a campionatului de caiac şi canoe al R. P. R. La Bucureşti, Timişoara, Arad, Galaţi, Brăila, Constanţa şi Tg. Mureş au început dri concursurile de caiac şi canoe din cadrul fazei de zonă a campionatului R.P.R. pe anul 1952. Zeci de concurenţi din aceste centre se întrec pentru a câştiga dreptul de a par- ticipa la finalele acestei competiţii, care vor avea loc în zilele de 6 şi 7 Septembrie la Snagov. In vederea concursurilor care au început eri, sportivii au făcut pregătiri intense încă din timpul sezonului de iarnă. Astfel, cei din Capitală s-au pregătit la centrul de antrenament de canotaj de la Stadionul Republicii. De asemenea, concurenţii din restul ţării s-au pregătit pentru sezonul în aer liber practicând sporturi ajutătoare care să le permită îmbunătăţirea condiţiei fizice. Mulţi dintre concurenţi au trecut un examen greu, înaintea acestor întreceri, participând la cursa de mare fond de pe Siret şi Dunare. O bună verificare a posibilităţilor lor a constituit-o şi participarea la concursurile populare de canotaj. In Capitală, primele întreceri s’au desfăşurat ori după amiază pe lacul Herăstrău. Concursurile au fost deschise prin disputarea probei de caiac dublu băeţi 10.000 m., la care au luat parte echipaje de la Dinamo, C.C.A., Progresul, Ştiinţa, Spartac şi Locomotiva. întrecerea a fost viu disputată, valoarea concurenţilor fiind apropiată, încă din primul tur s’a putut vedea că lupta pentru primul loc se va da între echipajele Dinamo şi C.C.A. Mai buni, din punct de vedere tehnic şi tactic, dinamoviştii Erdős şi Budacek au câştigat primul joc parcurgând distanţa în 43 min. 46 sec. 1. Pe locurile următoare s’au clasat: 2. C.C.A. (Vişevan-Scheffer) 44’38”8, 3. Ştiinţa (Virgil Matei-Santighian) 45’53”1, 4. Spartac (Andreescu-Pascu) 46'6’’4, 5. Progresul (Gh. Bucurescu-I. Bucurescu) 47’56”7, 6. Locomotiva (Paidl T.de- Bărbulescu) 58’33”5. In cea de a doua proba, echipajele de canoe dublu băeţi dela Şantierul şi Dinamo s’au întrecut pe distanţa de 10.000 m. Mult mai bine pregătiţi, dinamoviştii Sânceac şi Zamfir au parcurs distanţa în 64’47, întrecând echipajul de la Şantierul — Wiens-Ruja — cu 11 minute şi 5 secunde. Ultima probă a concursului a fost cea de caiac simplu fete 3000 m. Au luat startul patru ambarcaţiuni reprezentând C.C.A., Locomotiva (2) şi Flamura Roşie. Victoria a revenit campioanei R.P.R. de anul trecut Maria Enache (C.C.A.) care s-a dovedit bine pregătită din toate punctele de vedere. Ea a parcurs distanţa în 16’24”5. Pe locurile următoare s’au clasat: 2. Rodica Grecu (Locomotiva) 1946’’6, 3. Tita Fulger (Locom.) 16’56’’ şi 4. Victoria Dinu (Flamura Roşie) 19’59”. Concursurile continuă azi după amiază şi mâine dimineaţă şi după amiază, cu probe de fond şi viteza. Excursia dealungul Carpaţilor Excursia dealungul Carpaţilor a continuat în zilele de 7-14 August cu cea de a treia etapă. Cei 13 participanţi au străbătut 139 km, trecând munţii de la Lacul Roşu până la Slănicul Moldovei. In prima zi participanţii au mers de la Lacul Roşu peste vârful Hăşmaşul Mare (1793 m.) şi au coborît la Piatra Unică (1608 m.) unde au înnoptat. In această zi participanţi'' au străbătut 19 km. In a doua zi au parcurs 27 km, ajungând la pârâul Videgheş. In cea de a treia zi au străbătut drumul prin valea Trotuşului, apoi pe şoseaua Ghimeş-Miercurea Ciuc, urcând spre pârâul Oroş. Au continuat spre muntele Apa (1330 m.) şi au coborît în valea Cigheşului unde au înnoptat. De aci participanţii au traversat vârful Gurda şi au coborât în valea Ciobănaşului, continuând drumul până la pârâul Dracului. In această zi ei au parcurs 25 km. In a cincia zi participanţii au parcurs 22 de km. şi au trecut pe sub vârful Dlaghereş de unde au coborit în valea Uzului şi au ajuns la stâna Fileşca. In ultima zi participanţii au parcurs 24 km., ajungând până la Slămnicul Moldovei. Aici au fost primiţi cu entuziasm de către oamenii muncii aflaţi la odihnă în această staţiune. Printre participanţi se aflau stahanovişti şi fruntaşi în producţie ca Iordache Ion de la întreprinderea Tehno-Meta din Timişoara, care a dat explicaţii de orientare dea lungul întregului traseu. Cea de a patra etapă a început Vineri 15 August şi se va termina la 24 August. Participanţii la cea de a patra etapă vor pleca din munţii Breţcu, vor trece prin munţii Vrancei, Buzăului, Ciucaş şi vor cobori pesteGârbova în Sinaia Finalele campionatelor asociaţiei „Şantierul” BACAU 15 (prin telefon de la trimisul nostru). Joi au început în localitate finalele campionatelor asociaţiei „Şantierul", organizate în cinstea zilei de 23 August. La finale, care se desfăşoară la 11 ramuri de sport (handbal, fotbal, volei, baschet, oină, atletism, box, lupte, tenis de masă, şah, nataţie), participă tineri constructori din Valea Prahovei, Canalul Dunăre-Marea Neagră, Hidrocentrala Bicaz, Oraşul Stalin, Lugoj şi Valea Jiului. Iată primele rezultate Înregistrate: HANDBAL, Oraşul Stalin-Lugoj 9-8 (3-4); Ploeşti-Valea Jiului 9-7 (5-4). FOTBAL: Constanţa-Ploeşti 1-0 (0-0); Oraşul Stalin-Bacău 4-3 (1-1). VOLEI: Ploeşti-Constanţa 2-0; Lugoj-Bacău 2-0. BASCHET: Lugoj-Bacău 50-13 (31-7); Constanţa - Oraşul Stalin 30-23 (15-14). CINĂ: Oraşul Stalin-Ploeşti 14-9. ATLETISM: 3.000 m. plai: A. Petrescu (Lugoj) 9 min. 37 sec. 8; greutate: Gh. Dumitru (Ploeşti) 11,15 m.; înălţime: A. Abrudan (Oraşul Stalin) 1,63 m.; suliţă: D. Bulisache (Bacău) 48,60 m.; triplu salt: Triteanu (Ploeşti) 12,29 .13. Campionatele continuă azi şi mâine. R. VILARA SPORTUL POPULAR Nr. 2097 Pag. 5 a