Sportul Popular, septembrie 1952 (Anul 7, nr. 2104-2121)

1952-09-13 / nr. 2111

Rezoluţii adoptate la sesiunea Consiliului U.I.S. Apelul Consiliului U.I.S. către studenţii din întreaga lume " Studenţi din toate ţările, dragi prieteni ! ! La 5 Decembrie va avea loc la Viena Congresul popoarelor pentru pace. La acest Congres se vor aduna oameni din toate ţările, cu cele mai diverse opinii şi credinţe, din organizaţii şi asociaţii de toate felurile, toţi acei care caută mijloace pentru o soluţionare paşnică a conflictelor existente, mijloace pentru a asigura pacea şi securitatea popoarelor. Pericolul unui război mondial, ameninţă popoarele. El ameninţă I să scufunde lumea într’un masacru universal, să distrugă milioane I de vieţi omeneşti — în special vieţi tinere — să distrugă comorile 'i materiale şi culturale create prin eforturile omenirii. I Mai muit ca oricând popoarele au astăzi nevoie de pate. Ele vor ' să clădească un viitor fericit, fără lipsuri şi teamă. Lupta popoarelor - pentru pace devine pe zi ce trece totmai puternică.Studenţii, umărul la umăr cu popoarele din întreaga lume, se unesc înlupta pentru apărarea păcii, pentru împiedicarea războiului. Studenţii ştiu că pace înseamnă fonduri sporite pentru învăţământ, mai multe universităţi, colegii, şcoli, ajutoare corespunzătoare, mai multe cantine, mai mariposibilităţi de schimburi culturale şi sportive, între studenţii diferitelor ţări, perspectiva Luminoasă a unei vieţi vesele şi fericite. Ei ştiu că numai într’olume a păcii pot să-şi realizeze Idealul lor de a studia şi de a-şi pune cunoştinţeleîn slujba poporului lor şi al omenirii. Dragi prieteni, studenţi din toate ţările ! Războiul poate fi împiedicat,pacea poate fi salvată. Să apărăm II cu toţii pacea, să ne unim eforturile cu toate popoarele iubitoare de -1 pace. II Uniţi-vă eforturile voastre pentru pace şi cereţi: — încetarea războiului în Coreea; — oprirri! cursei înarmărilor; — semnarea unui Pact al Păcii de către marile puteri. Studenţi din toate ţările, participaţi activ la pregătirile Congresului mondial al popoarelor pentru pace. Organizaţi meeting-uri în ■, fiecare facultate, universitate şi colegiu. Participaţi la alegerea delegaţilor care vor prezenta soluţiile voastre la Congresul popoarelor pentrupace. Congresul este de asemenea congresul vostru,pentru că el va fi un nou pasînainte în efortul de a împiedica războiul care ameninţă să distrugă planurile şi aspiraţiile voastre, viaţa voastră.  Cu privire la Apelul Comitetului de Iniţiativă pentru convocarea Conferinţei Internaţionale pentru Apărarea Drepturilor Tineretului Consiliul consideră că viitoarea conferinţă pentru Apărarea Drep- turilor Tineretului este un prilej importamt de schimb de experienţă în acţiunea pentru satisfacerea nevoilor şi intereselor studenţilor şi pentru intensificarea colaborării cu alte categorii de tineri, care luptă pentru aceleaşi ţeluri. I In consecinţă, Consiliul sprijină apelul Comitetului Internaţional de Iniţiativă pentru organizarea în Februarie 1953 a Conferinţei Internaţionale pentru Apărarea Drepturilor Tineretului şi cheamă toţi studenţii să ia parte activă la pregătirile în vederea acestei conferinţe. Consiliul recomandă să se organizeze meetinguiri şi conferinţe în instituţiile de învăţământ superior la care să se discute nevoile şi cerinţeletineretului; să se accepte programele pentru îmbunătăţirea condiţiilor lor de viaţă şi studiu; să se creeze comitate pentru apărarea drepturilor studenţilor cu participarea oamenilor de ştiinţă, profeso- rilor; să se aleagă reprezentanţi ai studenţilor pentru comitetele lo-cale şi naţionale de pregătire a Conferinţei . Rezoluţie asupra convocării celui de al 3-lea Congres Mondial al Studenţilor In conformitate cu Constituţia U .I.S.-ului care prevede convocarea Congresului Mondial al Studenţilor cel puţin odată la 3 ani, Consiliul hotărăşte să fie convocat cel de al 3-lea Congres Mondial al Studenţilor în 1953. Consiliul însărcinează Comitetul Executiv al U. I. S.-ului să fixeze data şi locul Congresului. Consiliul cheamă toate organizaţiile studenţeşti, membre şi ne- membre ale U.I.S.-ului să intensifice pregătirile în vederea Congresului, să întărească acţiunea lor pentru satisfacere nevoilor şi intereselor studenţilor, pentru unitatea mondială a studenţilor, pentru pace şi prietenie între popoare Rezoluţie asupra rezultatelor Conferinţei dintre organizaţiile membre şi nemembre ale U.I.S. 11. Consiliul U.I.S., ţinut în Bucureşti Intre 5—10 Septembrie. 1952, a luat cunoştinţă de informaţiile asupra rezultatelor Confec'n' Şed. organizaţiilor membre şi nemembre ale U.I.S.-ului care a avut loc între 1—3 Septembrie. 2. Consiliul U.I.S. hotărăşte să aprobe declaraţia finală adopttată de către Conferinţa organizaţiilor membre şi nemembre ale 11 U.I S.-ului şi însărcinează Comitetul Executiv al U.I.S.-ului ca prin mijloace corespunzătoare să continue consultaţiile cu organizaţiile membre şi nemembre, în vederea întăririi unităţii studenţeşti, desvoltării prieteniei şi colaborării studenţilor din Întreaga lume şi să se străduiască să soluţioneze divergenţele care P°t exista. _ m _ a •mm „ • 4*1 _ • Oamenii muncii discută cu însufleţire proiectul noii Constituţii a R.P.R. in Capitală, ca şi în întreaga ţară activitatea cercurilor F.D.P. continuă cu însufleţire, dovedind amploarea luată de desbaterea proiectului de Constituţie. Până în ultimul timp, cele aproape 10.000 de cercuri F.D.P. din Bucureşti, au ţinut peste 28.500 şedinţe pentru discutarea proiectului de Constituţie, la care au participat mai mult de 300.000 cetăţeni. Deasemeni, 340.000 oameni ai muncii au desbătut temeinic proiectul de Constituţie, în cadrul a 14.000 grupe sindicale. Cele 117 puncte de agitaţie din cartiere au fost vizitate până acum de peste 46.000 oameni ai muncii. Deasemeni aproape 60.000 muncitori, funcţionari şi ingineri au discutat asupra proiectului noii Constituţii la cele 229 puncte de agitaţie din întreprinderi şi instituţii, iar 13.000 de cetăţeni au vizitat la rândul lor punctele de agitaţie înfiinţate în comunele subordonate. Punctele de agitaţie au organizat printre altele, un număr de 1.125 manifestări cultural-artistice, dintre care 596 în cartiere, 414 în întreprinderi şi instituţii şi 115 în comunele subordonate. In întreprinderi şi instituţii au avut loc 433 adunări generale la care au participat peste 74.000 oameni ai muncii. In cadrul acestor adunări au vorbitnumeroşi miniştri, conducători ai organizaţiilor de massa, secretari aicomitetelor raionale de partid, stahanovişti, ingineri, etc. Deasemeni, au avut loc 10 adunări generale în diferite cartiere ale Capitalei. Numai la adunarea cetăţenească din parcul Nicolae Bălcescu au participat peste 10.000 oameni ai muncii din cartierele şi comunele subordonate apropiate. (Agerpres) Finala campionatului motociclist de viteză Finala campionatului motociclist de viteza în circuit închis are loc mâine dimineaţă în Capitală pe traseul Marelui Premiu Motoclist al R.P.R. SITUAŢIA DE PANA ACUM Primele patru probe ale campionatului s-au desfăşurat la Arad, Tg.-Mureş, Satu Mare şi Cluj, iar ultima — finala — are loc mâine în Bucureşti, întrecerile de până acum au fost deosebit de disputate. Situaţia în clasamentele tuturor probelor este foarte strânsă. Iată, de pildă, în întrecerea motocicletelor de 250 cmc, după disputarea primelor patru etape, pe primul loc se găsesc: Gheorghe Ioniţă (C.C.A.) şi Traian Matei (Dinamo), ambii având câte 3442 de puncte. Tot egalitate găsim şi la categoria automobile clasa sub 2 litri unde St. Bodnarenco (Metalul) şi Marin Dumitrescu (C.C.A.) au câte 578 de puncte şi ocupă primul loc. Datorită insă sistemului de punctaj, chiar o diferenţă de câteva sute de puncte poate fi foarte uşor refăcută. De exemplu, la clasa 125 cmc., Pompiliu Iordăchescu (C.C.A.) a avut după primele trei etape 1888 de puncte, iar după cea de la Cluj a totalizat 2767 puncte. , Ţinând seamă de acest lucru, lupta va fi deosebit de strânsă şi la clasele de 100 cmc, 125 cmc, 350 cmc, 750 cmc., 500 ataş şi 500 curse. Pentru o mai bună concretizare a luptei care se va da în competiţia de mâine, dăm punctajul primilor trei clasaţi la fiecare probă: 100 cmc.: T. Popa 2550 puncte, V. Hedesiu 2425, I.Pascotă 968; in circuit inchis 125 cmc.: C. Nedelcu 3092 puncte, P. Iordăchescu 2767, Nicu Ştefan' 2290; 250 cmc.: Gh. Ioniţă 3442, Tr. Matei 3442, Romano Moldovan 3141; 350 cmc.: C. Radovici 3456, Gh. Voiculescu 3268, Dumitru Dumitrache 2678; 500 cmc.: Niculae Euescu 3060, A. Şuşnea 2278, Niculae Niculici 1223; 750 cmc.: Gh. Mormocea 2829, D. Stoia 2229, Ii. Nagy 1918; 500 cmc. ataş: I. Gheorghe şi C. Udrescu 1257, S. Ştefan şi P. Enescu 956, J. Ionescu şi C. Grigorescu 303; 750 cmc. ataş: Ion Spiciu şi Al. Huhn 2558, Sava Stroe şi C. Brănescu 1558, H. Schneider și A. Schneider 1303; 350 cmc. curse: D. Niculici 1382, A. Iordănescu 378, Gh. Zdrinca 303; 500 cmc. curse: Emeric Somlo 905, M. Cernescu 729, Ion Olaru 703; automobile clasa sub 2 litri: St. Bodnarenco 578, Marin Dumitrescu 578, V. Ţântăreanu 277, Nicolae Vlad 277; automobile clasa peste 2 litri: Jean Caloianu 804, Gh. Alecu 101, Al. Budișteanu 101. CAMPIONII DE ANUL TRECUT Campionatele de anul trecut au fost câștigate de Romano Moldovan (100 cmc), C. Nedelcu (125 cmc.), Fr. Kiss (250 cmc.), D. Niculici (350 cmc.), Al. Lăzărescu (500 cmc.), C. Stuhl şi Fragiacomo (ataş sub 600 cmc.), I. Spiriu şi C. Udrescu (ataş peste 600 cmc.), M. Cernescu (350 cmc. curse), N. Buescu (500 curse), Jean Caloianu (auto peste 2 litri) şi M. Dumitrescu (auto sub 2 litri). ★ Concursurile de mâine încep la ora 9 dimineaţa, probele desfăşurându-se in ordinea claselor. TRASEUL CAMPIONATULUI R. P. R. Competiţia de mâine dimineaţă se desfăşoară pe traseul Marelui Premiu Motociclist al R.P.R., a cărui schiţă este redată alături. Cifrele de pe schiţă reprezintă în ordine următoarele: 1. Piaţa Stalin, 2. Str. Porumbaru, 3. Str. Alexandrina, 4. Locul de unde se dă startul, 5. Arcul de Triumf, 6. Şoseaua Kisselef şi 7. Ştrandul Tineretului. Traseul măsoară 2750 m. şi are 7 viraje, dintre care două pe dreapta şi cinci pe stânga. Se poate ajunge cu tramvaiele 3 şi 4. Accesul publicului se face numai pe la Ştrandul Tineretului (punctul nr. 7) şi pe la capătul liniei 3 prin dreptul Casei Scânteii. Biletele pentru competiţie se găsesc azi la librăria G.E.S. şi la parcul sportiv Dinamo, iar mâine dimineaţă la cele două intrări. Azi încep la Arad Întrecerile finale ale campionatului de popice al R. P. R. Azi încep la Arad, într'un cidru festiv, întrecerile finale ale campionatului de popice pe echipe al R.P.R. Pornit din cele mai mici unităţi — colectivele sportive — campionatul de popice al R.P.R. a reunit dealungul etapelor nenumăraţi concurenţi care s’au străduit să realizeze performanţe cât mai frumoase. Din rândurile acestor concurenţi s’au ridicat multe elemente tinere şi talentate. La întrecerile de azi şi mâine vor lua parte 4 echipe masculine şi 3 feminine care vor reprezenta cu cinste culorile asociaţiilor Locomotiva, Progresul, Flacăra, Flamura Roşie şi Ştiinţa. Ca şi concursurile precedente, întrecerile de azi şi mâine vor prilejui fără îndoială dispute dârze şi însufleţite. încă cu multe zile în urmă, formaţiile calificate pentru finală au început să se pregătească cu conştinciozitate, participând intens la diverse concursuri în cadrul cărora au avut posibilitatea să-şi verifice gradul de pregătire. Aşa au procedat componenţii echipelor Progresul Roman şi cei de la Locomotiva Timişoara, care s-au antrenat cu multă perseverenţă. Scorurile realizate de aceste formaţii în ultimele matchuri au oglindit un însemnat progres. Antrenorul echipei Flacăra Mediaş a întocmit pentru buna pregătire a echipei un plan bazat pe lichidarea lipsurilor sesizate la jucătorii respectivi in ultimele concursuri iar echipa Fiacăra Ploeşti, care va întrebuinţa in întrecerile de azi şi mâine următorul lot de jucători: Ion Rusu, Vasile Mateescu, Niculae Munteanu, Vicenţiu Andreescu, Constantin Dumitrescu, Anache Albu, Victor Ivan, Ion Dragomirescu, Ion Alexandrescu şi Paul Stănilă, şi-a intensificat antrenamentele pentru o comportare cât mai frumoasă. La probele feminine, jocurile se anunţă a fi de o bună calitate, deoarece echipele finaliste Flamura Reşie UTA Arad, Ştiinţa Tg. Mureş, Locomotiva P.T.T. Bucureşti şi Strungul Oraşul Stalin (matchul dintre ultimele două echipe va desemna pe cea de a treia echipă finalistă) sunt cele mai bune formaţii din ţara noastră. Comisia de specialitate a luat din vreme măsurile necesare bunei desfăşurări a întrecerilor finale ale campionatului de popice al R.P.R. CONCISUL INTERNATIONAL DE TENIS AL R.P.R. In ultimele două zile au continuat pe terenurile Centrului de antrenament nr. 2 din Capitală matchurile din cadrul concursului internaţional de tenis al R.P.R., dând loc unor întreceri disputate cu multă dârzenie. O bună impresie au făcut reprezentanţii R. P. Ungară care au dovedit o bună pregătire fizică şi temeinice cunoştinţe tehnice şi de tactică. Astfel, jucătoarea maghiară Hidassy a trecut cu uşurinţă primele două tururi, arătând multă mobilitate şi siguranţă în lovituri. Dintre băeţi, în afară de Asboth, s’a impus campionul de juniori ai R.P.U., Jancsó, care are un serviciu extrem de puternic, tărie din lovituri şi un deosebit simţ al jocului, în sensul că vine cu promptitudine la stopurile adversarului fără a avea o mobilitate prea mare. Campionul mondial uniiiversitar Vaid posedă un voie (lovitură din sbor) de pe partea stângă extrem de eficace. Şi junioara Kovács (R.P.U.) a utilizat cu mult succes loviturile scurte (stopurile) precum şi lovitura de sus în jos (smash ul). Reprezentanţii FSGT-ului, juniorul Archowsky şi Grande Cognard au avut o frumoasă comportare jucând cu multă ambiţie. Dintre jucătorii români, rezultate meritorii au realizat Dinu Călin, Stan Florea, Rakossy şi Lörinczi, care au obţinut victorii frumoase din faţa reprezentanţilor FSGT. Deasemeni, un ascendent de formă stau arătat a fi, în întâlnirile susţinute până acum, G. Caraldlis, Gh. Cobzuc, E. Stăncescu şi I. Todorowsky. Iată rezultatele mai importante înregistrate în ultimele două zile: Simplui seniori: turul I: Rakossy (R.P.R.)—Archowsky (FSGT) 6-2, 6-2, 3-6, 4-6, 7-5; turul II: Dinu Călin (R.P.R.)—Corpe (FSGT) 6-3, 6-3, 6-3; Jancsó (R.P.U.)— Beke (R.P.R.) 7-5, 8-6, 6-2; Cobzuc—Grünwald 6-3, 6-2, 6-1; Stan Florea (R.P.R.)—Meunier (FSGT) 6-4, 6-2, 6-4; Asboth (R.P.U)—T. Roșianu (R.P.R.) 6-0, 6-1, 6-0; Katona (R.P.U.)—I. Călin (R.P.R.) 6-0, 6-2, 6-4; Vad (R.P.U.)—A. Tănăsescu (R.P.R.) 6-1, 6-4, 6-0; Simplu senioare: turul I: Hidassy (R.P.U.)—Andreescu (R.P.R) 6-0, 6-1; Cognard (FSGT)—S. Maior (R.P.R.) 5-7, 6-1, 7-5; turul II: Hidassy (R.P.U.)— Kendefi (R.P.R.) 6-1, 6-0; E. Stăncescu (R.P.R.) — C. Cognard (FSGT) 6-4, 6-1; Dublu seniori: luntic II, Katona, Vad (R.P.R.) — Ovid, Wilier (R.P.R.) 6-1, 7-5, 6-0; Dublu senioare: turul I: Cognard (FSGT), Maior (R.P.R.)—Grünwald, Tavi- Iian (R.P.R.) 5-7, 6-4, 6-1; Dublu mixt: turul I I: Asboth (R.P.R.), Todorowsky (R.P.R.) —Anghelescu, Siegler (R.P.R.) 8-6, 6-3; Pusztay, Pusztay-Dobruc, Benedek 6-2, 6-4; Simplu juniori: turul I: Pálinkás (R.P.U.)—Stilberman (R.P.R.) 4-6, 6-0, 6-4; Lörinczi (R.P.R.)—Archowsky (FSGT) 1-6, 6-3, 9-7; Franciszci (R.P.U.)-Bosch (R.P.R.) 6-1, 6-1; turul II: Jancsó (R.P.U.) — Isac (R.P.R.) 6-0, 6-0; Simplu junioare: turul I: Kovács (R.P.U.)El. Roşianu (R.P.R.) 3-6, 6-3, 6-1; Călin—Avram 2-6, 6-3, 6-4; Dublu juniori: turul I: Archowsky (FSGT), Turdeanu (R.P.R.)—Isac, Cogut (R.P.R.) 6-1, 6-1; Pálinkás, Franciszci (R.P.U.)—Burcescu, Kiselef (R.P.R.) 6-2, 6-3; Dublu junioare: turul I: Kovács (R.P.U), Avram (R.P.R.)—Mocanu, Matei (R.P.R.) 6-0, 6-2. Duba mixt: turul I: Pailinkas, Kovács (R.P.U.) — Diaconescu, Călin (R.P.R.) 7-5, 6- 1; Baia, Avram (R.P.R.)—Franciszci (R.P.U.), Berkeasy (R.P.R.) 7- 5, 6-2. ★ Astăzi şi mâine, cu începere de la ora 8 dimineaţa şi după amiază de la ora 14, pe terenurile Centrului de antrenament nr. 2 (lângă fosta arenă Progresul ICAS) se vor disputa în continuare partide în cadrul tuturor probelor la categoria rezervată seniorilor şi senioarelor cât şi la categoria rezervată juniorilor şi junioarelor. Dintre matchurile care vor avea loc astăzi după amiază, menţionăm cele două întâlniri din turul III, la s simplu seniori: Jancsó (R.P.U.),T. Bădin (R.P.R.) şi Vad (R.P.U.) cu G. Cobzuc (R.P.R.). Deasemenea din optimile de finală la simplui juniori, Eugen Cristea (R.P.R.) se va întâlni cu al treilea junior maghiar Pálinkás. Redacţia şl Administraţia Bucureşti, Str. C. Miile 17 Tel S.30.37 Tipar ..întreprinderea Poligrafică Nr. 2’’. Taxa postală plătită In numerar conform aprobării Ad-ttei Poştelor şl Tetecomunicaţiilor ca Nr. 160528 1945