Sportul Popular, ianuarie 1957 (Anul 12, nr. 2944-2956)

1957-01-10 / nr. 2947

Adversarii reprezentanţilor noştri la cnmpionaÉele mondiale de tenis de masă Tablourile cu tragerile complete la sorţi ale campionatelor mondiale de la Stockholm ne-au parvenit sîmbăta după-amiază, aşa că astăzi, sîntem în măsură să aducem cititorilor noştri amănuntele necesare. La simplu femei, Angelica Rozeanu, care se află în primul sfert, va juca direct în turul II cu cehoslovaca Graîkova Şi în caz de victorie va întilni pe învingătoarele meciului Roodelberger (Elveţia)-Brehmer (Suedia). Apoi Rozeanu va juca, probabil, cu cîştigătoarea partidei Sangsook (Coreea de sud),Water (Franța). In cazul cînd va ajunge în sfert de finală, Angelica Rozeanu va primi replica lui Watmabe sau Sun Meian, iar în semifinală va juca în caz de calificare cu japoneza Eguchi sau englezoaica Diana Rowe. Ella Zeller, care concurează în cealaltă jumătate a tabloului, va juca tot direct in turul II cu iugoslava Tramritz, iar apoi probabil cu elveţiană Jacquet. Pentru calificarea in sferturi reprezentanta noastră va întîlni pe cehoslovaca Schwarzova. Victorioasă, Ella Zeller va juca cu cîştigătoarea meciului dintre campioana mondială Okawa şi americana Neutherger. Invingătoarea acestui triunghi va întîlni şi semifinală pe cîştigătoarea întrecerii Hayden-Elliott-Koczian. Maria Golopenţa are şanse să ajungă în turul IV unde va juca probabil cu Eguchi. La simplii bărbaţi, Pesch este în primul sfert și neavînd adversar în primul tur, el va întîlni apoi pe Tzian Iun nin (R.P. Chineză). In caz de victorie va avea de înfruntat pe cehoslovacul Vybnanovski. Gantier va juca în sfertul al doilea, în turul II cu Fu Tzi fam şi apoi cu japonezul Tsunoda. In același sfert se mai află Andreadis, Dolinar, Leach, Foldy și Mai Van Hoa (Vietnamul de sud). Reiter joacă și el direct în turul II cu Bergman. In același sfert (Hi) se mai găsesc Gyetvai, Tereba, Harangozó. In ultimul sfert (IV) Harasztosi va juca în turul II cu Amouretti, iar apoi probabil cu campionul chinez Van Ciuaniao. In acelaşi sfert îşi mai dispută întiietatea Strpek, Berezik şi campionul mondial Tanaka. La dublu femei cuplul Rozeanu- Zeller întîlneşte în turul II perechea cehoslovacă Krejkova-Schwarzova iar în turul următor dublul chinez Sun Mei in-Tziu Tianhui. In aceeaşi parte a tabloului participă si perechea Namba-Okawa. în cealaltă jumătate lupta se va da între cuplurile Hayden-Rowe, Emichi- Watanabe, Koczian-Kerekes şi Golopenta-Elliot. Cuplul Gantner-Reiter joacă în turul I al probei de dublu bărbaţi cu perechea Szeppesi-Osterhom, iar în caz de cîştig, se va întîlni cu dublul elveţian Urchetti-Stadelhofen. In turul IV jucătorii romini ar putea să înfrunte perechea japoneză Ogimura-Tanaka. Harasztosi şi Pesch au de trecut peste cuplul Duvemay-Spiegelberg şi apoi îşi vor disputa întîietatea cu perechea cehoslovacă Tereba-Vyhnanovski. Angelica Rozeanu-Stipek vor primi în turul II al probei de dublu mixt replica perechii Okawa- Miyata. Pentru calificarea în finală cuplul Rozeanu-Stipek se va întîlni cu una din perechile Koczian-Sido, Eguchi-Ogîmura, Rowe- Leach. Din cealaltă parte a tabloului va ajunge în finală una din perechile: Hayden-Andreadis, Watanabe-Tanaka, Zeller-Gantner, Neuberger-Reisman, Grafkova-Tereba Un maestru al sportului, doi foşti internaţionali şi un arbitru ne vorbesc despre jocurile de fotbal de la 3 martie (Urmare din pag. I) terenul pe care lam părăsit ca jucători, dar pe care continuăm să activăm ca antrenori. Vă închipuiţi cu ce sentimente aştept clipa cînd am să mă revăd la ...legatul bocancilor cu Dobay, Sfera, Baratki şi toţi ceilalţi foşti colegi de joc. In al doilea rind, aceste jocuri ne dau posibilitatea să mai jucăm şi noi, să ne mai mişcăm un pic. In fine, iniţiativa deschide perspective unei activităţi mai regulate în cadrul căreia să susţinem şi jocuri internaţionale. Asemenea meciuri internaţionale prilejuiesc foarte utile schimburi de experienţă cu antrenorii străini". Şi acum, iată şi părerea unui arbitru despre întiltările foştilor noştri jucători. Este vorba de Mircea Cruţescu, el însuşi fost portar şi în prezent şi antrenor. — „Iniţiativa este foarte frumoasă — ne-a spus el. Este foarte bine ca, faţă de interesul pe care-l suscită aceste partide, se joacă pe un teren cu o capacitate mai mare. La mine, la servici — la Electrobobinat — a şi început frămîntarea pentru procurarea biletelor. Foarte mulţi ţin să fie prezenţi la evoluţia fostelor glorii ale fotbalului nostru“. N. Vasilescu (Dinamo) şi-a făcut reintrarea la delacros printr-o confortatină victoria Fără a avea de infruntat obstacole prea dificile, traseul de duminică i-a obligat pe concurenţi să-şi dovedească indeminarea in rulajul pe potecile de lingă rambleul căii ferate. (Foto : I. Mihăică) Duminică dimineaţa, mulţi iubitori ai sportului s-au îndreptat spre Stadionul 23 August. Nu insă pentru a asista la deschiderea sezonului fotballistic, ci pentru a-i încuraja pe numeroşii participanţi la ciclocrosul „Cupa Primăverii“, al cărui start s-a dat chiar din faţa marelui stadion. Atmosfera primăvaratică, traseu bine ales şi, în special, pregătirea bună a protagoniştilor au contribuit din plin la succesul acestei competiţii. „Cupa Primăverii“ nu a revenit unuia dintre specialiştii consacraţi ai ciclocrosului (L Moraru, D. Dragomir). Ca şi în prima competiţie de acest gen din actualul sezon („Cupa 16 Februarie“), primul loc a fost cucerit de un fondist, de această dată însă unul care s-a „lansat“ în ciclism tocmai cu ajutorul ciclocrosului. Este vorba de Sînteţi probabil tentaţi, dragi cititori, să credeţi că în dorinţa noastră de a fi originali ne-am întors privirile spre filele îngălbenite ale istoriei şi, printr-o metamorfoză nefirească, am înlocuit strigătul de alarmă al strămoşilor noştri la ivirea năvălitorilor cu o variantă... modernă. Ei bine, nu a fost nici o clipă în intenţia noastră să facem astfel de incursiuni în istorie. Titlul şi bineînţeles fondul notei noastre ne-au fost puse la dispoziţie de atitudinea (autentică) a unor activişti sportivi şi chiar al unor sportivi fruntaşi. „Vin gazetarii!" este o exclamaţie des întîlnită astăzi şi însoţită de retrage Nicolae Vasilescu, învingătorul detaşat al categoriei avansaţi, cicliştii care a arătat duminică o pregătire temeinică şi un spirit combativ demn de relevat. O menţiune specială se cuvine rutierilor din Oraşul Stalin (E. Şoltuz şi Maria Cserte —• FI. roşie •— şi W. Ziegler — Energia) şi antrenorilor lor (Martie Ştefănescu şi Traian Iacomban) care în ajunul întrecerii s-au prezentat la startul competiţiei bine pregătiţi şi au luptat cu şanse la primele locuri La fete, fără îndoială, nu mai surprinde pe nimeni faptul că talentata alergătoare maestra sportului Maria Bisak a reuşit şi de această dată să cucerească primul joc. Cea ce surprinde însă este absenţa „in corpore“ a ciclistelor trinitaşe. Ce au de zis asociaţiile ? Iată acum rezultatele tehnice : Avansaţi: 1. N. VASILESCU (Dinamo), 2. N. Stepanian (Recolta), 3. A. Faniciu (Energia), 4. D. Dragomir (Recolta), 5. I. Moraru (Progresul C.S.), 6. M. Voinescu (Dinamo), 7. I Baciu (C.C.A.), 8. O. Baciu (C.C.A.), 9. R. Şoltuz (FI. r. Or. Stalin). 10. Ion loniţă (C.C.A.) ; juniori: 1. A. Simion (Sc. tin.), 2.V. Ziegler (Energia Or. Stalin), 3. D. Stănesci (Recolta); fete: 1. Maria Bisak (Progresul C.S.), 2. Maria Csedő (FI. r. Or. Stalin), 3. Iozefina Oprea (Loc.). Clasamentul general al „Cupei Primăverii": 1. Recolta 100 p., 2. Energia 103 p., 3. C.C.A. 161 p„ 4. FI. roșie 200 p„ 5. ifc. de tineret 226 prea spontană a respectivilor în spatele una tăceri de nepătruns. Să ne explicăm. Una dintre sarcinile ziarului (şi fireşte a redactorilor săi) este aceea de a informa corect şi la timp pe cititori cu amănunte asupra tuturor competiţiilor sportive interne sau internaţionale, cu păreri autorizate ale unor tehnicieni sau sportivi încercaţi, referitoare la pregătirea reprezentativelor noastre, la comportarea echipierilor naţionalei în cazul întîlnirilor peste hotare, sau cu privire la posibilităţile tehnice ale viitorilor noştri adversari pe terenul de sport. Credincioşi acestei îndatoriri, membrii redacţiei noastre se deplasează la sediile comitetelor C.F.S., ln colectivele sportive sau la asociaţii pentru a putea cunoaşte în întregime actualitatea sportivă. Uneori, aceste informaţii sînt lesne de cules (atunci cînd cei întrebaţi răspund cu bunăvoinţă). Alteori însă, cu toate eforturile, nu poţi obţine de la respectivii activişti mai mult decit de la un sfinx. Obişnuiesc aceşti tovarăşi să se ascundă la adăpostul unei atitudini... misterioase, întreţinută cu foarte multă grijă, atitudine din care trebuie să înţelegi că ei sunt fericiţii posesori ai unor informaţii preţioase şi că, în această postură, se simt obligaţi să ignoreze pe muritorii de rînd. Sunt însă şi alte situaţii pur şi simplu comice. De pildă, o discuţie de acest gen-Reporterul: Tovarăşe antrenor de stat, vă rog să-mi spuneţi, pentru a transmite cititorilor, care este părerea dvs. asupra valorii echipei X pe care reprezentativa noastră o va întilni săptămîna viitoare? Antrenorul de stat: Sînt buni tovarăşe, chiar foarte buni ! După cîteva zile, în care timp declaraţia a apărut în ziar, o nouă discuţie între aceleaşi personaje. Antrenorul de stat: Tovarăşe reporter, cînd ţi-am spus eu că echipa X are o valoare foarte bună? Reporterul: Chiar atunci cînd v-am rugat să-mi daţi detalii asupra victorilor adversari ai echipei noastre... Antrenorul de stat: Bine... eu am spus aşa... dacă sunt buni, chiar foarte buni, însă ca oameni... ca popor... înţelegi... Reporterul :!?! Discuţia de mai sus nu este un produs al fanteziei noastre, ci o realitate care se repeta, sub diferite variante, de foarte multe ori. Şi astfel, dintr-o greşită mentalitate a unor actvişti, antrenorii sportivi fruntaşi trebuie să recurgem la cele mai ingenioase şiretlicuri pentru „a înşela vigilenţa“ acestor activişti spre a putea informa pe cititori. Uneori sîntem obligaţi chiar să cerem antrenorilor şi sportivilor, îndeosebi celor care nu obişnuiesc să recunoască ceea ce au afirmat, declaraţii scrise pentru a avea mărturii palpabile. Ca să nu mai vorbim de aceia care pretind că activitatea lor trebuie prezentată numai pozitiv, critica deranjindu-i în mod vădit şi trezindu-le o accentuată aversiune faţă de reporterii care au „îndrăznit“ să Ie aducă la cunoştinţă şi lipsurile. Ce s-ar intîmpla însă dacă toţi aceşti activişti şi-ar controla afirmaţiile, ar socoti ziarul drept legătura firească cu marele public căruia îi datorează o justă şi promptă informare, iar pe reporteri, comutatorul care Înlesneşte această legătură? Ar dispare această disperată exclamaţie „vin gazetarii!" şi dumneavoastră, iubiţi cititori, aţi avea totdeauna şi la timp noutăţile pe care Ie aşteptaţi cu nerăbdare... H. NAUM POST SCRIPTUM. Dacă vreunul din tovarăşii: Felix Topescu (antrenorul secţiei de călărie a asociaţiei Dinamo), Gh. Didescu (preşedintele comisiei orăşeneşti automate), Bolea şi Jiprţ (asociaţia Recolta) sau careva din conducătorii secţiei de fotbal Progresul Bucureşti se recunosc în rîndurile acestui material, vina nu ne aparţine nouă ci ...lor. Mm sosesc handbalistele maghiare Primil joc va avea loc la Oraşul Stalin Mîine va sosi la Oraşul Stalin echipa feminină de handbal de sală a Budapestei. Lotul jucătoarelor maghiare este condus de Kalman Gyöngyössi şi de antrenorul Bodog Török, fiind compus , din următoarele sportive: Irene Eger, Magda Jona, Arbola Cselalyi, Maria Valyi, Eva Szelndy, Eva Aranyi, Maria Csiamanyi, Coslana Fürth, Maria Mak, Maria Baranyai, Margareta Malyi, Eva Halasz. Dintre acestea Maria Valyi și Maria Mak au mai jucat în țara noastră făcînd parte din echipa de handbal de cîmp a R.P. Ungare. Primul meci al echipei Budapestei va avea loc la Oraşul Stalin în ziua de 1 martie, cînd jucătoarele budapestane vor întîlni o selecţionată a regiunii Stalin. După I aceea, duminică 3 martie, echipa Budapestei va juca la Bucureşti I cu selecţionata oraşului, meci care va fi reeditat marţi 5 martie. Deşi ne aflăm încă în februarie, judecind după avalanşa de rezultate de la sfîrşitul săptămînii trecute am avut impresia că ne găsim în plin sezon atletic competiţional... • Fără discuţie, cea mai importantă competiţie organizată sîmbătă şi duminică, a fost concursul de sală prin corespondenţă. El s-a desfăşurat în 3 centre : Bucureşti, Arad şi Oradea, unde sălile existente pot permite organizarea unor concursuri atletice. La întreceri însă au luat parte patru echipe. In afara reprezentativelor Bucureştiului, Aradului şi Oradei, a concurat şi echipa din Cîmpia Turzii care s-a deplasat pe cont propriu la Oradea. O iniţiativă pentru care cei de la Cîmpia Turzii merită toate felicitările. Aşa cum se întîmplă de obicei centralizarea rezultatelor de la cele trei concursuri şi întocmirea clasamentului final al competiţiei, necesită mai mult timp. Iată de ce pentru astăzi vom publica numai cîteva din rezultatele concursurilor de sîmbătă şi duminică. Ce a caracterizat concursul desfăşurat în sala Floreasca II ? In primul rind,, faptul că echipa Bucureştiului nu a fost alcătuită din cele mai bune elemente de care dispunem. Şi nu aputut fi alcătuită ca atare, pentru bunul motiv că au fost înregistrateşi de data aceasta foarte multe absenţe de la startul diverselor probe. Folosim acest prilej pentru a reînoi apelul nostru către forurile în drept, ca să cerceteze motivele absenţei atleţilor fruntaşi şi să ia măsurile cuvenite pentru cei „nemotivaţi“ ! Iată cîştigătorii probelor: BĂRBAŢI : 30 m.: 1. Al. Stoenescu 4,2; 35 m. g.: Gh. Vintilă 5,3; lungime: Cr. Tutuianu 6,61; înălţime: Gr. Marinescu 1,80; prăjină: D-tru Gîrleanu 3,60; triplu: Ciochină 13,89; greutate : Purdea 13,45. FEMEI : 30 m.: A. Stan 4,7 ; 30 mg : L. Jung, 4,9; lungime: L. Jung 5,09; Inultime: N. Barbu 1,36; greutate : Al. Tănase 12,16. In concursul desfăşurat la Arad au fost obţinute rezultatele : BĂRBAŢI : 30 m. : H. Gebauer 4,0; 35 m. fl.: Magold 5,4; lungime: Osian 5,68; înălţime: Magold 1,55;. triplu: Karoly 11,59; prăjină: Heim 2,80; greutate: Perneki 12,68.. FEMEI: 30 m.: E. Mayer 4,7;. 30 m. g.: E. Mayer 5,1; lungime:. E. Mayer 4,91; înălţime: E. Mayer 1,46; greutate: Z. Wenczel 9,67. După cum se vede, în probele feminine Aradul a contat în primul rînd pe aportul Evei Mayer care a ciştigat 4 din cele 5 probe ale concursului..(St. Weinberger, corespondent).. • Deşi vremea s-a înrăutăţit şi sîmbătă a plouat, totuşi atleţii miau absentat de la concursul desfăşurat pe stadionul Tineretului. Rezultatele înregistrate, trebuie s-o spunem deschis, stat remarcabile şi dovedesc că atleţii respectivi au ştiut să se pregătească pină acum. Iată rezultatele: disc. I. V. Manolescu 44,17; 2. E. Vîlsan 43,56; 3. L. Purdea 43,25 (este cel mai bun rezultat al său); 4. R. Coveianu 42,89 ; 5 S. Ştirbu 41,51; disc (F) : 1. Geta Georgescu 38,60; 2. Ana Calciu 30,36; ciocan: 1. N. Răscănescu 55,20; 2. V. Manolescu 46,83. NICOLAE RASCANESCU Dinamo Bucureşti a întrecut Dózsa Bu&pssta la box: 16-4' (Urmare din pag. 1) K.J. în rep. II pe /oase/ Sipăci: (Dózsa). Ultimul meci a avut loc, la categoria grea : Dumitru Ciobotaru (Dinamo), nehotărît şi lipsit de caracteristica sa viteză inacţiuni, a avut mult de furcă pentru a-l învinge — de justeţe — pej László Szabó (Dózsa). In meci amical, Martin Farcaş (Dinamo) a cîştigat prin abandon în rep. II la '/s Ioan Szilagyit (Dózsa). ★ Deciziile au fost juste. Poate că, existenţa în protocolul întîlnirii a-, deciziei de „meci nul“ ar fii scutit de discuţii rezultatele cu care s-au terminat meciurile Biedt'( —Borsics şi Ciobotaru—Szabo+ Arbitrii judecători G. Gesdedi, /^ Magyar (R.P.U.), M. Stănescu, P. MaTitchi şi I. Constantinescu (R.P.K.) şi-au îndeplinit misiuneaîn bune condiţiuni. Subliniem, totuşi, greşeala arbitrului M. Stănescu, care l-a numărat de două ori, în mod gratuit, pe Miklós Trimet, în meciul cu O. Dumitrescu, contribuind astfel la crearea unei retgretabile confuzii în rîndurile publicului.