Sportul Popular, iunie 1957 (Anul 12, nr. 3016-3032)

1957-06-11 / nr. 3022

Meciul de atletism intre echipele feminine ale R. P. R., Italiei şi Cehoslovaciei Cea de a doua ediţie a „triunghiularului“ feminin între echipele de atletism ale R.P.R. Italiei şi Cehoslovaciei se află în centrul atenţiei forurilor atletice din cele trei ţări. Iată că italienii şi-au şi alcătuit — în linii mari — lotul atletelor pe care-i vor deplasa la Bucureşti, în vederea întîlnirii de la 23 iunie. Lotul cuprinde atlete de renume ca: Giusepina Leone, Letizia Bertoni, Piero Fassio, Milena Greppi, Franca Pegion, Osvalda Giardi, Iride Coleto, Ada Turci, Paola Paternoster, Maria Musso, Elisabetta Mattana, Mirna Actis, Danila Costa, Cristina Ruedl, Elma Ricci, Luisa Maspero, Marinda Bortoluzzi, Emilia Scotti, Ana-Maria Norsa, Gilda Jannaccone, Franca De Paoli, Vitta Virgilio, Alessandra Taffi. Zilele acestea va fi alcătuită şi echipa de atletism a Cenoslovaciei, din care nu vor lipsi Dana Zatopkova, Olga Modrahova, Stepowska, Mertova, Jirima Voborilova, Zlata Rozkosna, Mirka Trkalova, etc. Echipa ţării noastre va fi selecţionată în urma desfăşurării celei de a treia etape a campionatului republican de atletism pe echipe, care va avea loc simbată și duminică în Capitală. Rugbiştii din Ţara Galilor doresc să fie reprezentaţi la Jocurile de la Moscova Este in perspectivă o nouă înscriere de răsunet pentru Jocurile de la Moscova ! Federaţia de rugbi XV din Ţara Galilor se interesează de posibilitatea participării unei reprezentative galeze sau a unei puternice echipe de club la turneul de rugbi din cadrul celei de a 111-a ediţii a Jocurilor sportive internaţionale prieteneşti. In acest sens a făcut de curînd declaraţii d. S. Kelly, şeful biroului de presă al Comitetului britanic pentru organizarea Festivalului. El a adăugat că forurile galeze sunt doritoare să trimită o echipă la jocurile de la Moscova, singurul impediment fiind data disputării lor, care precede dechiderea sezonului de rugbi în Ţara Galilor. Oricum, deoarece rugbiştii galezi încep în mod obişnuit antrenamentele în această perioadă, nu este exclusă posibilitatea formării unei reprezentative naţionale pentru Jocurile de la Moscova. In caz că aceasta nu va putea fi pregătită în timp util, federaţia are intenţia să încredinţeze unei echipe de club sarcina de a apăra onoarea rugbiului insular la Jocuri. Este probabil că acest club va fi Llanelly. Este interesant de notat că ştirea de mai sus a fost reluată şi de un ziar din Kenya (Africa ecuatorială), „Mombasa Times“. Ceea ce dovedeşte încă odată că interesul pentru Jocurile sportive internaţionale prieteneşti a început să-şi facă loc pînă și în cele mai îndepărtate puncte ale globului. Louis Taillandier despre floretiştii şi fioret Stele noastre Reprezentativa de scrimă F.S.G. a părăsit ţara ieri dimineaţă îndreptîndu-se spre Paris. La despărţire, renumitul arbitru internaţional Louis Taillandier, care de această dată a funcţionat şi ca preşedinte de juriu şi ca trăgător de sabie şi floretă, ne-a mărturisit impresiile sale după cele două meciuri susţinute la Ploaşti şi Bucureşti. „Aici în concursul cu Energia, cit şi în cel cu Progresul am avut de înfruntat adversari tineri, puternici, pe care nu mă îndoiesc că ii voi intlra curînd şi în alte multe concursuri internaţionale. Floretistele României — al căror renume este mondial — nu n au permis să obţinem nici o victorie, iar floretiştii dvs. — deşi încă evident lipsiţi de rutină internaţională — sînt parcă construiţi“ pentru floretă electrică. Dacă nu meciul cu Progresul noi am înregistrat cinci victorii, aceasta s-a datorat numai experienței noastre superioare de concurs. De exemplu, eu l-am întrecut peOltănescu numai prin „cap“, prin „vîrstă". Pentru că în rest el mă depășește categoric ca valoare. Sînt convins că intr-o altă întîlnire, Oltănescu nu-mi va mai da răgaz să răsuflu. Felbcilindu-vă pentru progresul ce-l înregistraţi de la un la an, vă sfătuiesc să susţineţi cit mai multe confrurări internaţionale". TAILLANDIER văzut de NEAGU Camber (Italia) a ciştigat concursul de floretă femei de la Como Ediţia din acest an a concursului internaţional de floretă femei de la Como (Italia), desfăşurată simbătă şi duminică, s-a bucurat de un mare succes. Au participat 49 concurente dintr-un total de 15 tari, iar pentru stabilirea cîştigatoarei a fost nevoie de peste 20 ore de concurs. Invingătoarea de anul trecut, Delbare (Franţa) nu a reuşit să se califice în finală, fiind eliminată în semifinală împreună cu vestitele floretiste M. Elek, (R.P.U.), Groetzer (Austria), Cesari (Italia), Green Haig (Anglia) şi reprezentanta noastră Maria Vico. Campioana olimpică Sheen (Anglia) s-a clasat abia pe locul 7, în timp ce italianca Camber, campioană olimpică în 1952, care de cîţiva ani nu mai figura printre fruntaşele probei, a obţinut o surprinzătoare victorie, cucerind Trofeul Como. Clasamentul probei este următorul: 1. Camber (Italia) 6 v., 2. Schmidt (Germania) 5 v. 3. Garibe (Franța) 4 v., 4. Kovács (R.P.U.) 4 v., 5. Colombetti (It.) 3., 6. Zanelli (Italia) 3 v. 7. Sheen (Anglia) 2 V., 8. Bartolomi (Italia) 1 v. Celelalte două reprezentante ale noastre. Eugenia Ţărăngoiu şi Elena Samşudeanu au fost eliminate în sferturile de finală. De remarcat că Eugenia Ţărăngoiu a avut o comportare bună, obţinînd victorii preţioase la Weiss, Delbare, Groetzer, etc., pierzînd la limită (3—4) la Zanelli şi Sheen. Ea a fost eliminată în sferturi de finală, după un baraj în patru trăgătoare pentru 2 locuri. FIORENTINA VA JUCA IN UNIUNEA SOVIETICA SI R.P. BULGARIA După cum a anunţat postul de radio Roma, cunoscuta echipă italană de fotbal — Florentina — va întreprinde un turneu în estul Europei. Cu acest prilej fotbaliştii italieni vor juca în R.P. Bulgaria şi U.R.S.S. La 26 iunie ei vor întîlni echipa „Lewski” la Sofia, la 2 iulie vor juca la Moscova cu P.S.K.M.O., iar la 5 iulie, tot la Moscova, cu Dinamo. TOT TDNA xv FRUNTEA CLASAMENTULUI« Sofia 1» (prin telefon). — In cursul sapt&mînii s-a disputat cea de a 9-a etapă a campionatului R.P. Bulgaria, iată rezultatele: Lewski-Marek 6-0, Lokomotiv Sofia-Spartak Sofia 3.0, Hristo Botev Plovdiv (Narodnia Ar mia)-Spartak Plovdiv 2.2, Hristo Botev Varna (NarodnJa Armia)-TDNA 1.1, Spartak Plovdiv-MJnlor Dimitrovo 3-1, Slavia-Spartak Varna 3-0. Duminică s-a desfășurat etapa 1-a. Rezultatele: Lewski-Spartak Plovdiv 4-9, TDN A-Spartak Sofia 5.1. Minior- Slavia 3-1, Marek-Lokomottv 1-3, Spartak Varna-Hristo Botev Plovdiv 2-1, Spartak Plovdiv-Hristo Botev Varna In urma acestor rezultate TDNA conduce cu 15 puncte (golaveraj 21 ,S). Lokomotiv 14 p. (31-9), Lewski 12 p. (18-10), Minior 12 p. (16:13) etc. Campionatul bulgar se întrerupe deoarece echipa reprezentativă a R.P. Bulgaria se pregătește pentru meciul din 23 iunie cu R.P. Ungară din cadrul preliminariilor campionatului mondial. Din lot fac parte următorii jucători: Naidenov, iosIfov-Rakarov, Mianolov, Gotanov Manolov Il-Boskov, Kovacev, Stoianov-Milanov, Dimitrov, Kolev, Panaiotov, Ianev, Iliev, Abagiev. TOMA HRISTOV • In continuarea turneului pe care îl întreprinde în U.R.S.S. echipa braziliană de fotbal Bahia a jucat la Leningrad cu Zenit. Meciul a fost urmărit de 100.000 spectatori și s-a terminat cu scorul de 4-3 în favoarea echipei sovietice. MARGINALII LA O VALOROASĂ PERFORMANŢĂ A BASCHETBALIŞTILOR NOŞTRI (Urmare din pag. I) rective: NEDEF, maii puţin nervos şi deci mult mai aproape de valoarea lui reală; RADUCANU, acelaşi om de bază al naţionalei; EMIL NICULESCU şi COSTESCU, foarte utili prin viteza şi curajul cu care acţionează: BORDOGH şi FODOR a căror revenire în formă tot munca plină de conştiinciozitate în colectiv o va grăbi; ne gîndim La CUCOŞ şi NOVACEK, elemente de perspective pentru naţională, dar care trebuie să joace cu şi mai mult curaj şi încredere in forţele proprii şi, în sfîrşit, la ■ BORBÉLY şi BERETZEL care sperăm, vor fi şi ei utili, în partidele viitoare. Elogiile sunt de bună seamă pe măsura bilanţului favorabil pe care ni-l oferă analiza sumară a acestui valoros succes. Aceasta nu însemnează însă că ne-a mulţumit absolut totul în comportarea reprezentanţilor noştri, şi înaintea oricui ei trebuie să vadă şi să înţeleagă aceasta, acum, în ajunul examenului dificil de la Sofia. Ar fi primejdios ca proaspăta lor biruinţă să le provoace ameţeala care-şi face uneori joc în asemenea situaţii. Ar fi deosebit de grav dacă jucătorii reprezentativei — furaţi de entuziasmul performanţei lor — ar uita ceea ce li se poate reproşa atunci când se analizează temeinic tocul practicat de ei duminică. Este vorba şi de această dată de imprecizia în avuricările libere (procentaj încă nesatisfăcător : 60 la sută) şi de la semidistanţă (din 31 aruncări dear fi reuşite). Mai sînt doar citeva zile pînă la campionatele europene de la Sofia. Felicitîndu-i din nou pentru succesul lor pe reprezentanţii noştri şi pe antrenorii lor, le recomandăm să folosească din plin acest răgaz pentru a trece prin filtrul analizei concluziile întîlnirii susţinute cu echipa Uniunii Sovietice, astfel încît făcînd uz şi de aceste învăţăminte, să se poată prezenta la startul competiţiei din capitala RTL Fulgaria, în plenitudineapostifictflţilor lor.. S. SPANDARIAN Văzut de NEAGU Prima zi a turneului internaţional de tenis... primele surprize (urmare din pag. I) (Liban) — D. Viziru 7—5, 2—6, 6—2; Rákosi — Lazarov (R.P.R.) 6—4, 6—3; Al. Viziru — Gursu (Turcia) 6—3, 6—3; Cristea — Ozganet (Turcia) 6—3, 6—0; Lihaciov ( U.R.S.S.) — Turdeanu 6—2, 5—7, 6—4; Balaş (Turcia) — Vasilescu 3—6, 6—3, 6—0; Panaiotovic (R.P.F.I.) — Serban 6—3, 6—3; Anghelescu — Alieh (Liban) 6—4, 6—3; Potanin (U.R.S.S.) — Albert 10—8, 6—3; Faehrman (R.D.G.) — Serester 6—2, 6—0; Radzio (R.P.P.) — Daneea 6—2, 6—1; Badr-El-Din (Egipt) — Takacs 6—2, 6—0; Birkas (R.P.U.) — Chivaru 6—3, 9—7. Simplu leméi: Leposne (R.P.U.) — Glatt 6—0, 6—3; Lindner (R.D.G.) — Andriescu 6—i, 6—2: Bardoczi (R.P.U.) — Ciakirova (R.P.B.) 6—1, 6—1. Dublu bărbați: Birkas, Palincaș — Chivaru, Karaoglan 6—4, 6—4; Panaiotovic, Rizvanbengovic — Năstase, Iuhasz 6—2, 6—3; Zacopceanu, Piotrowsky — Cobzuc, Schmidt 6—4, 6—4. Dublu femei: Filipova, Kuzmenko — Niculescu, Ec. Rosianu 6—3, 6—4; Bucaille, Kermina — Kendeffy, Doboşiu 6—2, 6—1; Lindner, Glatt — Andriescu, Avram 6—2, 6—2. Program. Marţi: de la ora 9, simplu bărbaţi şi simplu femei; de la ora 16,30, dublu bărbați (tur II), dublu mixt (tur. I). CIND DOI SE CEARTA, CISTIGA... NENCINI ată terminat şi Turul Italiei, evenimentul care in ultimele zile s-a situat in primul plan al activităţii sportive internaţionale. Lupta aşilor profesionişti ai pedalei a fost dramatică, „tricoul roz" atribuit liderului fiind schimbat succesiv in ultimele etape din Alpi şi Dolomiţi, pină a rămas definitiv în posesia lui Gastone Nencini, echipier al formaţiei dirijate de Fiorenzo Magni „cel chel" (epitetul i-a fost atribuit încă pe vremea cind era simplu ciclist şi un respectabil patron al unei firme de biciclete). Italienii obţin astfel prin Nencini o neaşteptată victorie in Giro, ai cărui favoriţi fuseseră consideraţi pe drept luxemburghezul Chart, Gaul şi francezul Louison Bobet. Dar cinci doi se ceartă, al treilea câştigă... Şi Italia, care nu mai posedă „campion’ssimi" di altă dată (Coppi mai poartă corsetul de oţel, de pe urma ultimului său accident), poate să se mindrească măcar cu succesul unui outsider, unofitor al disputei dintre vedetele de peste Alpi. intr-adevăr, Gaul şi Robet au dat o luptă epuizantă, in special pentru primii, care şi-a pus în joc toată ambiţia, pentru a-şi dovedi clasa (pe care francezii o contestă). Gaul a plătit Insă scump eforturile din etapele alpine, rămînînd in urmă pe Monte Bondone, unde a pierdut 10 minute şi... Turul. O altă dispută, de data aceasta in afara traseului din Giro, a măcinat rindurile echipelor oaspe. De fapt, tot Gaul a fost şi aci vedeta, dar a unor confruntări de culise. El a obţinut de la firma Guerra, dreptul de a fi „cap de coloană" al echipei respective, în dauna elveţianului Hugo Kohler, care ar fi dorit să-şi facă o reintrare victorioasă. Dar victoria in cursele profesioniste nu se poate obţine decit prin ajutorul cit mai multor „servitori", concurenţi care n-au alt rol decit să care apă şi să furnizeze roţi de rezervă vedetelor. Or, intr-o echipă nu pot figura mai multe vedete deodată. Şi cum firma Guerra avea de ales intre Gaul şi Köblet, ea l-a preferat pe primul, mai tinăr şi mai promiţător... Ceea ce a făcut pe Köblet să declare in public că se lasă de ciclism! Probabil, insă, că e vorba doar de un cuvint aruncat la supărare şi „duelul" Gaul-Koblet va rămine o simplă ceartă între vedete... Dl STEFANO IN ECHIPA ITALIEI?... In majoritatea ţărilor occidentale sezonul de fotbal este terminat. Rubricile de fotbal ale ziarelor sunt însă bine populate, ele conţinind relatări asupra transferurilor de jucători, „afacerea care merge acum din plin... Nu vom înşira aci numele fotbaliştlor care trec de la un club la altul, nici miile de franci, lire sau pesetas cu care sunt cumpăraţi. Un fapt este insă de reţinut, prin ciudăţenia sa deosebită. O ştire de provenienţă italiană anunţă că clubul Bologna ar fi oferit 100 milioane de lire pentru Di Stefano, celebrul atacant al lui Real Madrid, de curînd naturalizat spaniol (pentru a face loc lui Kopa în echipă). Nu numai atit, se dă ca probabilă participarea lui Di Stefano in echipa Italiei, fiindcă el ar fi... italian de origine, familia sa emigrînd în America de sud înainte de război. Bineînțeles, o astfel de ştire are darul de a produce senzaţie... Dar nu numai atit. Ea pune in adevărată lumină pe conducătorii fotbalului profesionist, care pentru interese de club, jonglează cu... naţionalitatea angajaţilor lor. Rezultate excelente ale atleţilor din R. D. Germană BERLIN 10 (Prin telefon de la corespondentul nostru). — In cadrul unui concurs desfăşurat la Weimar, atleta germană Doris Müller a aruncat discul la 49,77 m., performanţă care constituie un nou record al R.D.G. Confirmîndu-şi forma excelentă în care se află de cîteva săptămîni, studentul Institutului de Cultură Fizică şi Sport din Leipzig, Manfred Preusger, a realizat o performanţă excepţională la săritura cu prăjina: 4,50 m. ★ In cea de a doua zi a concursului internaţional desfăşurat pe stadionul „ Withe City“ din Londra, atletul german Klaus Richtzenhain a cîștigat proba de 2 mile cu timpul de 8:54,0. GERHARD LERCH Lotul de trăgători italieni pentru „Cupa ţărilor latine” De curînd Federaţia Italiană de tir a făcut cunoscut Iotul de trăgători din care va alcătui echipa pentru „Cupa ţărilor latine“ care se desfăşoară la Torino în zilele de 13 şi 14 iunie. Pistol precizie: Fiorentţni, Galeşi, Bellucci, Ercolani, Beroldi, Gambetta: pistol viteză: Carto Varetto, Sussarello, Gaggero, Mazzoni. Boninsegni, Peraldo, Bernini: armă liberă calibru redus: Biava, Paliettti, Antonelli, Sergio Varetto, Berti. Azi se dă startul in turul ciclist al R. P. Bulgaria SOFIA (prin telefon). Azi se dă plecarea în turul ciclist al R. P. Bulgaria. Această mare întrecere care reuneşte 112 participanţi, printre care şi pe cunoscuţii Nencio Hristov, Boian Koţev, Dimov, Kolev etc., cuprinde 10 etape cu un traseu lung de 1383,5 km. Spre deosebire de anii trecuţi, cea de a 7-a ediţie a turului Bulgariei, va începe în sudul ţării şi va lua sfîrşit în nord. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, str. Const. Miile Nr 17, telefon 5 30.31i 5 30.37 Nr. 1—9 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2 Str.Brezoianu Nr. 23—25 A A X X X Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzor!! voluntari din întreprinderi.