Sportul Popular, februarie 1959 (Anul 14, nr. 3350-3365)

1959-02-09 / nr. 3354

Delegaţia Partidului Muncitoresc Romín ■ la cel de al XXI-lea Congres alPartidului Comunist al Uniunii Sovietice, s-a înapoiat în Capitală La 8 februarie s-a înapoiat în Capitală delegaţia PartiduluiMuncitoresc Romín care a participat la lucrările celui de al XXXI-lea Congres al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Gheorghe Gheorghiu-Dej, Chivu Stoica, Gheorghe Apostol, Nicolae Ceauşescu şi Leonte Răutu. La sosire, membrii delegaţiei au fost salutaţi de tovarăşii Emil Bodnăraş, Petre Bornic, Alexandru Drăghici, Alexandru Moghioroş, general colonel Leontin Sălăjan, Ştefan Voitec, Ion Gheorghe Maurer, Janoş Fazekaş, Vladimir Gheorghiu, Alexandru Bîrlădeanu, Atanasie Joja, de membri ai C.C. al P M.R., membri ai guvernului, conducători ai organizaţiilor obşteşti, activişti de partid şi de stat precum şi de numeroşi oameni ai muncii. Au fost de faţă V. F. Nikolaev însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice la Bucureşti şi membrii Ambasadei. La coborîrea din tren, un grup de pionieri au oferit ■ buchete de flori membrilor delegaţiei. Cei prezenţi i-au întîmpinatpe conducătorii partidului nostru cu puternice ovaţii, manifestînd îndelung pentru Partidul Muncitoresc Român şi tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prim secretar al C.C. al P.M.R., pentru Partidul Comunist al Uniunii Sovietice şi prietenia frăţească româno-sovietică. (Agerpres) Echipa Bratislavei a cîştigat turneul internaţional la hochei pe gheaţă dotat cu „Cupa Bucureşti“ Echipa Capitalei s-a clasat pe locul doi Turneul internaţional de hochei pe gheaţă dotat cu „Cupa Bucureşti“ a luat sfîrşit ieri seară în prezenţa unui număr record de spectatori: peste 10.000. Trofeul pus în joc a revenit, după cum era de aşteptat, puternicei echipe a Bratislavei. O frumoasă comportare au avut echipele oraşului Bucureşti care s-au clasat pe locurile 2 şi 4. Iată acum o succintă relatare asupra meciurilor din ultimele două etape ale competiţiei. BRATISLAVA-BUCUREŞTI (TINERET) 11—02—0, 5—0, 4—01 După partidele bune pe care Ie-a făcut în compania echipelor Budapestei şi Berlinului, am aşteptat ca in jocul pe care l-a susţinut sîmbătă dimineaţa cu echipa Bratislava, selecata de tineret a Capitalei să se compoarte la nivelul jocurilor anterioare. Prin aceasta nu vrem să spunem că speram ca tinerii noştri hocheişti să termine învingători. Ceea ce doream însă, era ca ei să joace cu aceeaşi vigoare şi elan, cu aceeaşi dirzenie ca în meciurile precedente. Intimidaţi probabil de faima adversarilor lor, tinerii noştri hocheişti au fost de nerecunoscut în această partidă. Aşa se şi explică de ce, fără să se fi întrebuinţat prea mult, hocheiştii din Bratislava au obţinut cea mai categorică victorie din acest turneu Punctele au fost înscrise de: Stan( (3), Valach (2), Zabojnik (2), Dolezal (2), Gabris şi Mickl. Au arbitrat: I. Florescu şi V. Vorniceanu (R.P.R.). BERLIN-JANOW 5—4 (5—0, 1—1, 1—3) .Aşa cum începuse, se părea că parida va fi la discreţia hocheiştilor berinezi. Intr-adevăr, pornind chiar de la nceput intr-un adevărat iureş, jucăorii echipei din Berlin ajunseseră să conducă, după 14 minute, cu 3-0 şi se părea că scorul va lua proporţii. Jucătorii polonezi, surprinşi de rapidtatea acţiunilor adversarilor lor, s-au ăsat net depăşiţi in această perioadă, '.reind impresia că vor avea rolul unor simpli parteneri de... antrenament însă, după primirea celor trei goluri echipa Janow şi-a revenit, a stăvilă mai bine acţiunile ofensive ale jucătorilor germani şi a început chiar să atace ceva mai hotărit. Cină la sfir(Continuare în pag. 4) Atac la poarta echipei Budapestei. Jucătorul german. Raczwick ratează oocazie favorabilă de a marca. £Foto: I. Mihăică^ Echipa C.C.A. din învingătoare in R. P. Chineză Ieri, echipa de fotbal C.C.A. a susţinut la Canton al doilea îneci din cadrul turneului pe care-l întreprinde în R.P. Chineză. Fotbaliştii români au dispus de selecţionata provinciei Habei cu scorul de 2-0 (Agerpres). Au sosit doi antrenori cehoslovaci pentru hochei şi patinaj Im invitaţia Federaţiei romine de hochei şi patinaj au sosit ieri in Capitală doi renumiţi antrenori cehoslovaci : Jaromir Ksanda din Praga şi Josef Sturm din Bratislava (tatăl tînărului patinator artistic care a evoluat în aceste zile la București). Primul se va ocupa de pregătirea echipelor noastre de hochei pe gheață, iar al doilea de antrenamentele patinatorilor artistici. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VAT Organ al Uniunii de Cultură Fizică și Sport din R. R. Romíne ANUL XIV — Nr. 3354 * Luni 9 februarie 1959 * 4 pagini 25 bani Reprezentativa R. P. Romíne a cucerit „Cupa Tineretului" la schi — Gh. Bălan şi H. Hanich pe primul loc în probele de slalom special şi coborire — POIANA STALIN (prin telefon de la trimisul nostru). — Sîmbătă şi duminică am trăit satisfacţia unor categorice victorii ale tinerilor schiori români, realizate în cadrul concursului internaţional „Cupa Tineretului“. Sîmbătă, în cursa de slalom special (desfăşurată în Kantzer), Gh. Bălan a terminat din nou în fruntea clasamentului (vineri cîştigase proba de slalom uriaş). Mergînd cu mult curaj, Bălan a trecut cu succes prin porţile mai dificile şi deşi la jumătatea traseului s-a dezechilibrat, el s-a redresat la timp. O cursă foarte bună a făcut şi C. Tăbăraş în manşa a ll-a, dar cele 9/10 sec. cu care l-a întrecut pe Bălan, nu au fost suficiente pentru a recupera handicapul din prima manşă. De altfel, toţi componenţii echipei R.P.R. s-au comportat bine, cucerind primele 7 locuri. Dintre oaspeţi, o bună pregătire au dovedit Turtarov, Kintzel, Morotz, Bujac şi Hertzel Azi, în proba de coborire (desfăşurată pe pîrtia Lupului), concurenţii au avut de înfruntat un traseu de mare dificultate. Pîrtia îngheţată a permis o viteză neobişnuită şi a solicitat concurenţilor multă atenţie. Şi în această cursă schiorii români au repurtat o categorică victorie, deşi patru dintre cei mai valoroşi mi au terminat cursa. Bălan a căzut şi a abandonat la S-ul mare . Tăbăraş a fost aruncat de un hop în faţa cabanei Postăvar ■ Zangor a căzut înaintea S-ului, iar lui Kurt Gohn i s-au desfăcut legăturile. Primul loc a fost cucerit de Horst Hanich (R.P.R. II), care s-a orientat cel mai bine în timpul cursei. Bine s-au comportat P. Clinei, M. Bucur, N. Iovici şi A. Bătuşaru ; aceştia au făcut faţă cu succes traseului neobişnuit de greu. Cît de pretenţioasă a fost azi pîrtia Lupului reiese şi din faptul că în unele porţiuni (S-ut mare, cascadă) majoritatea concurenţilor oaspeţi au mers frînat, în derapaj sau cu multe cristiane. Deosebirea dintre maniera de coborîre a concurenţilor români şi străini apare şi din diferenţele de timp înregistrate la sosire. In urma desfăşurării probelor de slalom uriaş, special şi coborîre, „Cupa Tineretului“ a fost cucerită de reprezentativa R. P. Rormîne, alcătuită din Ch. Bălan, G. Tăbăraş, K. Gohn şi M. Bucur. lau plasamentul probelor disputate SIMBATA şi DUMINICA: slalom special (350 m, lungime, 100 m, diferenţă de nivel, 46 porţi): 1. GH. BALAN (R.P.R. I) 88,2 (42,3 + 45,9) ; 2. D. STANCULESCU (Continuare in pag. 3) Ion Vasile — a cărui selecţionare în lotul pentru „Turul Egiptului“ a fost privită cu destulă neîncredere de unii specialişti — se dovedeşte cel mai bun şi cel mai constant alergător român în această competiţie ciclistă internaţională de lung parcurs. După comportarea nesatisfăcătoare din prima etapă (de altfel în această etapă întreaga noastră echipă a evoluat sub posibilităţile ei) el şi-a revenit complet, înregistrînd o îmbucurătoare ascensiune în clasament. Timp de cîteva etape Ion Vasile a ocupat locul 7 în clasamentele generale, iar în etapa de sîmbătă, a V-a, a reuşit printr-un efort de voinţă să-şi îmbunătăţească situaţia, ajungînd pe locul 6. Cîteva amănunte despre desfăşurarea etapei a V-a. După o zi de odihnă, participanţii la „Turul Egiptului“ şi-au continuat întrecerea pe ruta Fayoum — Ghiza (100 km.). (Continuare in pag. 2) Turul Egiptului Ion Vasile se află pe locul VI în clasamentul general ION VASILE Animaţie pe terenurile de fotbal. Ieri s-au disputat numeroase meciuri de verificare la Bucureşti, Timişoara, Oraşul Stanriy Bacău şi Arad N-au mai rămas decit patru săptămân pînă la reînceperea campionatului de fotbal ! Puţin şi totuşi... foarte mult pentru cei care iubesc acest sport şi pentru care vacanţa de iarnă constituie o grea... încercare. Spectatorii se mulţumesc, deocamdată, cu meciurile de antrenament ale echipelor noastre fruntaşe. Astfel de meciuri au fost ieri foarte multe atît la o Capitală cît şi în restul ţării. De altfel, iată cîteva scurte relatări asupra acestor meciuri de antre nament . Dinamo Bucureşti-Confecţia 10—0 (5—0) Numeroşi spectatori au asistat ieri dimineaţă pe stadionul Dinamo la jocul de antrenament pe care Dinamo l-a susţinut în compania Confecţiei (cat. C). Faţă de partida de duminica trecută cu Dinamo Obor, liderii categoriei A s-au prezentat cu o pregătire fizică mai bună, s-au mişcat cu multă uşurinţă pe teren şi au construit numeroase acţiuni frumoase, astfel că scopul acestui antrenament a fost atins. Dinamoviştii au înscris zece goluri prin Ene (5), Dumitrescu (2), Semenescu, Nunweiller III şi Szakács I. Confecţia nu a putut da o replică corespunzătoare, deoarece se află abia la începutul pregătirilor. DINAMO: Cozma (Uţu) — Popa, Motroc (Călinoiu), Panait II — Al. Vasile (Dragomir), Nunweiller III (Al. Vasile) — Semenescu, Nicuşor, Ene Szakacs I (Dumitrescu). Sunt. CONFECŢIA: Simionescu (Bădescu) — Olteanu (Peţenchi), Păsculescu, Ivan Ion — Ivan Anghel (Răducanu), Şoimii (Iordan) — Leucă, Dumitrescu, Iliescu (Mincu), Sandu Ion, Cazangiu (Schmiedigen). (d. c). Bună dispoziţie de joc la Rapid Suporterii echipei Rapid au alcătuit ieri un gard viu în jurul terenului II de la „23 August“, dorind să asiste la cel de al doilea antrenament la două porţi efectuat de formaţia lor favorită. Feroviarii au avut ca parteneri pe jucătorii echipei Filaret. Antrenamentul a fost destul de util şi a arătat pe rapidişti în bună dispoziţie de joc. Ei au reuşit să menţină un ritm susţinut timp de 90 minute, au declanşat numeroase atacuri terminate cu şuturi puternice pe poartă. S-a observat şi preferinţa pentru un joc mai variat în atac. Mijlocaşii sau interii au lansat la timp aripile, iar componenţii tripletei (Raab — Ene II — Georgescu în prima repriză şi Olaru — Ene II — Georgescu în cea de a doua) s-au „găsit“ în permanenţă folosind bine schimbul de locuri. Avînd în faţă o linie ofensivă de posibilităţi modeste, compartimentul defensiv al feroviarilor n-a avutprobleme prea grele de rezolvat Statura cn Neamțu îi tentează, se pare, pe antrenori să-l utilizeze pentru primele meciuri ale returului în postul de stoper, mai ales că Vărzan a fost de curind operat. Rezultatul: 8—1 (5—0) prin punctele înscrise de Georgescu (2) Olaru (2) Copil, Ene II. Văcaru şi Langa. Pentru învinşi a înscris Gordin din lovitură de la 11 m. Rapid a folosit următoarea formaţie: Dungu (Tudor) — Greavu, Neamţu (Dodeanu), Macri — Bodo (Langa), Stancu — Copil (Matei), Raab (Olaru), Ene III Georgescu. Văcaru. (gh. n.) (Contiruiare in pag. 3)