Sportul Popular, august 1960 (Anul 15, nr. 3658-3674)

1960-08-30 / nr. 3674

Cu patru zile în urmă ciclismul romînesc a obţinut o remarcabilă performanţă la Jocurile Olimpice de la Roma: reprezentativa ţării noastre s-a clasat pe locul VI (înaintea unor ■ţări cu veche tradiţie în sportul cu pedale cum sunt Franţa, Belgia, Elve-ția, Spania etc.) în proba de 100 km contra-cronometru pe echipe. Formaţia care ne-a reprezentat cu cinste la această mare competiţie internaţională va participa (sub numele de R. P. Romina 1) la „Turul ciclist al R. P. Romîne“, ediţia 1960. Cicliştii care compun această formaţie fac parte din clubul sportiv Dinamo Bucureşti (antrenor Nicolae Voicu). Gabriel Moiceanu este de mai multe ori campion al ţării noastre şi realizatorul unor însemnate victorii internaţionale. El a cîştigat ultima etapă a „Cursei Păcii" (Lodza Varşovia) în anul 1959, a ocupat locul II în clasamentul individual al cursei Paris — Rouen — Paris (1960) şi a cîştigat întrecerea preolimpică individuală, pe circuit, desfăşurată,TMO Sofia între cicliştii bulgari,v polonezi ■'şi rromîni. Gabriel Moircea nu este litr bifrr sprinter şi un alergător cu rezistenţă, care poate concura cu succes la primul loc în competiţia de lung kilometraj care începe la 11 septembrie. Ion Coama — alergător tînăr, evidenţiat cu prilejul „Turului ciclist al R. P. Romîne“, ediţia 1959 (cînd a cîştigat primul loc în clasamentul individual) — s-a afirmat puternic în acest an. El a cucerit primul loc în cursa de la Venturina (Italia) şi în „Marele premiu al primăverii" disputat la Paris. Şi el, ca şi Gabriel Moiceanu, a făcut parte din reprezentativa ţării noastre care a cîştigat „Cupa Marcel Cachin“ oferită de ziarul „L’Humanité“ echipei clasate pe primul loc în cursa Paris— Rone-în Paris. Aurel Şelaru — singurul ciclist român care a reuşit să cîştige cursa „Bucureşti—Sofia« — este un component de bază al formaţiei naţionale. Alergător suplu, bun sprinter şi foarte combativ, Aurel Şelaru are în palmaresul său numeroase victorii în campionatele R.P.R. Ludovic Zanoni şi Gh. Galcişcă — alţi doi valoroşi ciclişti — completează prima garnitură a ţării noastre care va evolua în „Turul ciclist al R. P. Romíné“, ediţia 1960. Cu prilejul întâlnirii de ciclism dintre echipele R.P. Romíné şi Belgiei, desfăşurată cu puţin timp în urmă la Bucureşti,Charles Smulders, membru al federaţiei de specialitate din Belgia, ne-a declarat: „Ciclismul romînesc a parcurs un drum ascendent. Pentru a-i putea învinge pe viguroşii rutieri români trebuie să posezi o bună valoare. De acest lucru ne-am convins chiar acum (n.n. cicliştii belgieni au fost net depăşiţi de reprezentativa R. P. Romíné) şi va trebui să ţinem seama în viitor. Şi cum viitorul cel mai apropiat este „Turul“ vom selecţiona pentru această importantă competiţie o echipă puternică. De altfel, „Turul ciclist al R. P. Romíne" a fost înscris în calendarul federaţiei noastre şi el formează obiectil activităţii unei comisii speciale de tehnicieni.“ Oe telegramă sosită zilele acestea ne informează că Belgia a alcătuit o echipă redutabilă, formată din Adolf de Waele, Rene Heuvelmans, Theo Nijs, Wilfried Roeygens şi Victor van Schi. Deşi tineri (toţi sunt născuţi în anul 1939) aceşti cinci rutieri au o valoare ridicată. Ei au repurtat anul acesta numeroase victorii în, cursele desfăşurate în Belgia şi au participat la mai multe întreceri internaţionale. Fără îndoială că una dintre cele mai redutabile formaţii care va participa la „Turul ciclist al R. P. Romine“, ediţia 1960 este cea a R. D. Germane. Compusă din alergători tineri, între 20 şi 22 ani (după cum se vede „Turul“ este o adevărată competiţie a tinereţii), echipa R. D. Germane luptă cu şanse pentru primul loc. .Jörg Grunzig a ocupat anul acesta locul VIII în cursa de selecţie pentru Jocurile Olimpice, Lothar Höhne a cîştigat „Turul Slovaciei“ (1959), Alex Fessler s-a clasat pe primul loc în „Circuitul Berlinului“, ediţia 1960, Manfred Brüning a ocupat locul III în clasamentul general al „Turului Egiptului" (1960) şi a realizat, de asemenea, o serie de victorii în competiţii internaţionale de 12 etape, iar Hans Scheibner s-a clasat pe locul VIII în „Turul Tunisiei" şi pe locul IX în „Turul R.D. Germane“ (1960). Performanţele realizate îi recomandă pe cicliştii germani ca adversari redutabili ai tuturor participanţilor la „Turul ciclist al R.P. Romîne“, ediţia 1960. Este evident că întrecerea care va începe la 11 septembrie reuneşte o serie dintre cei mai valoroşi rutieri europeni şi că datorită acestui fapt competiţia se va ridica la un înalt nivel. HRISTACHE NAUM „Turul ciclist al R. P. Romîne , ediţia 1960 Vă prezentăm alergătorii din reprezentativele R. P. Romîne, Belgiei şi R. D. Germane Ţintind şi talentatul alergător german Lothar Höhne conduce plutonul urmat de Kazzel, Schur etc. Fază dintr-o competiţie desfăşurată în R.D. Germană Joi începe campionatul de mare fond al juniorilor Tinerii alergători din întreaga ţară fac ultimele pregătiri în vederea participării la campionatul de mare fond rezervat juniorilor. Competiţia — denumită „Criteriul juniorilor“ — se va desfăşura între 1—4 septembrie, pe un traseu în „stea“ cu sosirile şi plecările din Bucureşti. Juniorii îşi vor disputa întiietatea de-a lungul a patru etape. In program figurează şi o etapă contra - cronometru, cu plecări separate pe o lungime de 30 km. Restul etapelor măsoară între 70—100 km. Iată părerea secretarului general al F.R.C., tov. Also Balaş, despre întrecerile care vor începe joi. „Criteriul juniorilor, aflat la a patra ediţie, are menirea să evidenţieze pe cei mai talentaţi tineri rutieri şi în acelaşi timp să scoată în evidenţă priceperea şi seriozitatea cu care s-au ocupat antrenorii noştri de creşterea viitoarelor cadre. Comportarea frumoasă dovedită în concursurile anterioare de numeroşi participanţi la campionatul de mare fond al juniorilor ne dă speranţa că vom asista la cea mai disputată ediţie a acestei competiţii“. Duminică, la Cimpina Important concurs de verificare pe circuit Federaţia română de ciclism şi asociaţia sportivă Poiana Cimpina organizează duminică dimineaţă un important concurs de verificare pe circuit. La această probă , care se desfăşoară în vederea unei mai bune pregătiri a participanţilor la „Turul ciclist al R. P. Romîne“, ediţia 1960, vor participa o serie dintre cei mai valoroşi rutieri din ţară. Printre ei se află alergători de la Casa Centrală a Armatei, Victoria, Dinamo, Voinţa, Constructorul din Capitală, precum şi alergători din Ploieşti, Oraşul Stalin, Cimpina şi alte oraşe. Circuitule înscris pe străzile oraşului Cimpina va fi în general asemănător cu cel pe care se va desfăşura la 11 septembrie prima etapă a Turului ciclist al R.P. Romîne“. Mărimea lui va păstra de asemenea o strictă „apropiere de aceea a„Turului“. Concursul de la Cimpina va fi urmărit de o comisie specială, delegată de comitetul de organizare a „Turului“, care are sarcina de a urmări stadiul de pregătire al unor rutieri neinvitați încă la întrecerea dintre 11 și 25 septembrie. In cazul cînd aceștia vor face dovada unei bune pregătiri ei vor fi invitați la „Tur". Un interesant prolog la campionatul republican. ..CUPA DINAMO” Activitatea rugbistică din această toamnă care a fost inaugurată duminică pe stadionul Republicii, o dată cu întîlnirea amicală dintre G.F.R, Griviţa Roşie şi Ştiinţa Bucureşti va fi continuată — începînd de săptămîna viitoare — cu o interesantă completiţie organizată de clubul sportiv Dinamo Bucureşti. La această competiţie, clubul organizator a invitat numai echipe bucureştene care participă în campionatul republican. Regulamentul competiţiei menţionează că întrecerile se vor desfăşura sisttem turneu, primele meciuri urmînd să aibă loc în ziua de 8 septembrie, întrecerile vor fi programate pe stadionul Dinamo. Competiţia — dotată cu „Cupa Dinamo“ — reprezintă un prilej binevenit pentru echipele bucureştene de rugbi de a-şi verifica stadiul de pregătire în vederea returului campionatului republican, de care ne mai despart doar cîteva săptămîni. (Aşa cum am mai anunțat, campionatul va fi reluat la data de 25 septembrie). SUCCES DE PARTICIPARE LA FINALELE CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE CAIAC-CANOE JUNIORI Sîmbătă şi duminică au avut loc pe lacul Snagov finalele campionatului republican de caiac-canoe pentru juniori pe anul 1960. Această importantă competiţie cu caracter intern deschisă celor mai talentaţi tineri mînuitori ai padelei şi pagaei s-a bucurat de un deosebit succes datorită întrecerilor viu disputate, dar mai cu seamă a participării bogate. întrecerile, despre care ne vom ocupa pe larg într-unul din numerele noastre viitoare, au fost dominate de reprezentanţii C.S.S. „Banatul" Timişoara, învingători In cinci din cele opt probe ale concursului. Iată rezultate: JUNIOARE. Caiac simplu: 1. Hilde Lauer (Fl. r. Tms.) 2:37,5; 2. Anca Vîrtejan (Vict- Buc.) 2:49,2; 3. Ioana Lari (Fl. r. Tulcea) 2:55,7; 4. Monica Rădulescu (Vict. Arad) 2:56,1; 5. Magdalena Verőn (Consir. Buc ) 3:03,5; 6. Gabriela Markus („Unió" Satu Mare) 3:04,2. Caiac dublu: 1. C.S.S. Tmş. (Agneta Rehberger, Doina Pucuraru) 2:30,5; 2. Rapid Buc. (Sanda Cotîrlici, Rodica Bughiu) 2:34,4; 3. S S.E. II Buc. (Victoria Podică, Ioana Mezincescu) 2:37,4; 4. Olimpia Reşiţa (Brigitte Bar, Rita Hirko) 2:46,2; 5. Met. Cluj (Halia Bakk, Elena Lengyel) 2:49,5; 6. Vict. Arad (Silvia Drăgan, Irina Rover) 2:51,5. Caiac 4: 1. SS.E. N. Buc. echipaj I (Elena Diaconescu, Luminiţa Comănescu, lise Bedner, Adriana Săvescu) 2:12,8; 2. CS.S. Tins. (Hilde Feil, Stela Munteanu, Stela Suciu, Geta Nerescu) 2:17,0; 3. S.S.E. N. Buc. echipaj II (Adriana Beliba, Adriana Caliniu, Ioana Chiscop, Miriela Florescu) 2:42,1; 4 .Muresul T. Mures 2:42,2. JUNIORI. Caiac si moli: 1. Ioan Kleitsch (CS.S. Tins.) ? :S. 2. Traian Poenaru (Rapid Buc. 2:30,7; 3. I. Sipoş (Voinţa Arad 2:32,2; 4. Ichim Chitai (Centri F.R.S.H. Tulcea) 2:33,0; 5. Cristia Tibaru (S.SE. N. Buc.) 2:34,4; 6. Mhai Curea (C.S.M. Brăila) 2:35.( Caiac dublu: 1. C.S.S. Tms. (Diete Heckmann, Eugen Klein) 2:08,7; 4. S.SE. NI. Buc. (M. Andreescu, C Şerbănescu) 2:11,7; 3. Victoria B. (I. Colonelu, Cr. Stanciu) 2:13,0; U.T. Arad (L- Kutnik, E- Sombatki 2:18,5; 5. C-S.M. Galaţi (G. Dumitru M. Neamţu) 2:18,5; 6. Centru F.R.S.H Tulcea (A. Savarencu, P- Antrop 2:19,9. Caiac 4: 1. C.S S. Tms. (Eric. Schmidtmeister, Kurt Franzen, Ludovi Fodor, Walter Curea) 3:48,5; 2. Vic. Buc. (Gh. Istrate, Gh. Frumuşeanu St. Dubici, E. Niculescu) 3:48,8; 2 Voinţa Buc. (R. Matei, E. Cioloca, F Crîngulescu, M. Ciucă) 3:59,8; A Voinţa Galaţi 4:04,5; 5. Centru F.R.S.H. Tulcea 4:05,5; . 6 Victoria Arad 4:13,1. Canoe simplu: 1. Nicola, Muscalu (Rapid) 5:46,5; 2. M. Ionesci (Constr. Buc.) 5:58,6; 3. I. Szatx (U.T. Arad) 6:03,6; 4. G. Bolea (Dunărea Galaţi) 6:14,0; 5. M. Popol (C S.M. Brăila) 6:19,1; 6. V. Stănesci (C.S.S. Tms.) 6:22,6. Canoe dublu I. C.S.S. Tms. (Radu Mircea, Torni Iunacz) 5:56,0; 2. Dunărea Galati (M Zamfirescu, P- Brăilașu) 5:59,0; 3 Sonsbr. I. Buc. (N. Sorovacu, N. Nicu escu) 6:07,2; 4. Centrul F.R.S.H. Tulcea (S. Mititei, I- Alexei) 6:17,5; 5 Habiul Tg. Mureș (A. Geresi, L. Gargi) 6:40,0; 6. Vict. Arad (I. Barbură I. Weiss) 6:52,3. Clasantent general I. C.S.S. „Banatul“ Tms. 40 p, 2c. sp. elevi nr. 2 Buc■ 22 p, 3 Rapic Buc. 17 p, 4. Victoria Buc. 14 p, 5 Honstr- Buc. II p, 6. Centrul F.R.S.H tulcea 10 p (au participat 21 de cluburi şi asociaţii). Se întrec echipajele feminine de caiac dublu Foto : G. Ru.cu Şirianu încep concursurile „tari” Săptămîna aceasta rezervă două premieri speciale participanţilor la Pronosport: joi 1 septembrie are loc tragerea pentru fondul suplimentar de premii în valoare de 250.000 lei iar la sfîrşitul săptămînii — după disputarea ultimelor meciuri din program, care au loc joi , vom cunoaşte şi pe premiaţii concursului special Pronosport (Olimpic). Tragerea pentru premiile suplimentare în valoare de 250.000 Iei, oferite posesorilor de bilete „Expres Olimpic“, participanţi la concursurile Pronosport din 14,21 şi 28 august şi la concursul special Pronosport (Olimpic) va avea loc joi 1 septembrie, in Bucureşti, cal. Victoriei 9. INGEP CONCURSURILE CU MECIURI DIN CAMPIONATUL NOSTRU I atractivitatea majorităţii partidelor — interesul ce-l stîrneşte. Dinamo Bucureşti—U.T.A., Progresul—Steagul roşu, Ştiinţa Timişoara—Rapid, Farul’— 3.G.A. iată patru meciuri, numai patru din cele douăsprezece, care pot imstitui — fiecare — un „cap de ifiş“ pentru un concurs Pronosport. Dar nu este numai atît. Pentru concursurile Pronosport ale lunii septembrie, deci începînd cu concursul de duminică 4 septembrie, va fi acordat un fond suplimentar de premii în valoare de 200.000 lei, alcătuit din: un autoturism „Moskvici“ și 150.000 lei premii în bani. Premiile vor fi acordate pe bază de extragere de pronosticuri din urnă (ca în luna iulie). Concursul Pronoexpres de mîine 31 august se închide astăzi. Deci numai astăzi mai puteţi depune buletinele dv. la concursul din 31 august care are un report de 19.150 lei la categoria I. Folosiţi buletinele cu numere în ordinea de preferinţă sau buletinele sistem redus care vă pot aduce premii mari. Reportul de la categoria I promite un premiu de mare valoare. Vă reamintim că au mai rămas puţine zile pînă la expirarea termenului pentru cumpărarea buletinelorabonament la Pronoexpres pe luna septembrie. Numai pină marţi 6 septembrie puteţi cumpăra buletine-abonament pentru concursurile Pronoexpres din luna septembrie, care vă oferă posibilitatea să participaţi cu aceleaşi numere la toate concursurile unei luni. REZULTATELE TRIERII CONCURSULUI PRONOSPORT în urma trierii variantelor depuse la concursul Pronosport din 28 august au fost stabilite următoarele rezultate provizorii: 112,30 variante cu 12 rezultate exacte ; 1576,10 variante cu 11 rezultate exacte; 9672,40 variante cu 10 rezultate exacte. Tragerea din urnă a numerelor concursului Pronoexpres de mîine 31 august, are loc în Capitală, în grădina din cal. Victoriei nr. 117— 119, la ora 19. Rubrică redactată de I. S. Loto- Pronosport, începerea campionatului, eveniment important în viaţa fotbalului nostru, prilejuieşte reapariţia în programele concursurilor Pronosport a întîlnirilor din această pasionantă competiţie, pentru a ajuta pe participanţii la Pronosport în întocmirea documentării necesare la viitoarele concursuri. „Programul Loto-Pronosport“, apărut ieri dimineaţă, publică un bogat material privitor la trecutul campionat, material axat pe date statistice (prezenţe în campionate, golgeteri etc.). Primul program cu întîlniri din campionatele noastre justificăm prinSPORTUL POPULAR ASTĂZI, ULTIMA ZI LA PRONOEXPRES Nr. 3674 Pa., a 7-a