Sportul Popular, iunie 1963 (Anul 18, nr. 4248-4263)

1963-06-03 / nr. 4248

CONCURSUL INTERNATIONAL DE CANOTAJ DE LA BELGRAD Schifiştii romîni învingători in două probe BELGRAD (prim telefon). — Simbătă şi duminică s-a desfăşurat la Belgrad, pe rîul Sava, concursul internaţional de canotaj la care au participat schifişti iugoslavi şi romîni. Canotorii noştri s-au comportat bine, obţinînd victoria în două probe şi ocupînd două locuri 2 şi două locuri 3 în celelalte întreceri ale competiţiei. La 4+1, echipajul nostru alcătuit din Spiridon, Mureşan, Mihailov, Drilea , Lupu s-a clasat pe locul 3. Tudose şi Stratanu au obţinut victoria în proba de 2 f.c. In continuare, s-a desfăşurat proba de 2+1 în care reprezentanţii noştri s-au clasat pe locul 2. (Tarara, Covaci + Lupu). La 4 f.c. am ocupat locul 3 cu echipajul format din Tudose, Stratan, Golgoţiu, Tuda. Cea de a doua victorie a echipei noastre au adus-o componenții echipajului de dublu vâsle : Larion și Ciocoi, care s-au clasat pe primul loc. La schii 8+1 sportivii români au ocupat locul 2. Campionatele mondiale de lupte libere au luat sfîrşit SOFIA 2 (prin telefon de la trimisul nostru special). — întrecerile celei de a cincisprezecea ediţii a campionatelor mondiale de lupte libere, care au continuat sîmbătă şi duminică la Sofia, au fost dominate de către sportivii sovietici, cîștiigătorii celor mai multe titluri mondiale. Cu tot timpul nefavorabil, reuniunile au fost întrerupte din cauza ploii, peste 25.000 de spectatori au luat loc în tribunele stadionului „Vasil Levski“, pentru a urmări confruntarea celor mai buni luptători din lume, întreceri palpitante au oferit în deosebi luptătorii sovietici, bulgari, turci şi japonezi. Reprezentanţii noştri nu s-au comportat la înălţimea aşteptărilor. Hăi nu au reuşit să treacă mai departe de turul patru, dînd dovadă de lipsă de combativitate. Este adevărat că mulţi dintre sportivii noştri au primit replica unor luptători de valoare mondială, dar acest lucru nu justifică comportarea lor cu totul sub aşteptări. Şt. Tampa, de la care aşteptam mai mult, a fost învins, prea uşor, prin tuş, de către Dermentiev (R. P. Bulgaria), iar Marmara de către japonezul Ukeda. Rezultate mai bune aşteptam şi de la Al. Geantă şi Hathazi. Ultimul, deşi a avut ca adversar, în turul patru, pe campionul olimpic Ruth (S.U.A.) s-a comportat inexplicabil de slab, pierzînd de altfel majoritatea întîlnirilor prin tus. Greşeli foarte mari au comis şi Herman din întrecerea cu cehul Cubat, ca şi Ballo care a fost eliminat încă din t turul doi. Dintre sportivii noştri au obţinut ■totuşi rezultate mulţumitoare Hathaziloare s-a clasat pe locul 5 şi N. Pavel pe locul 5—6, la egalitate cu un Suedez. Iată rezultatele tehnice ale luptâtorilor noştri : cat. 52 kg : A. Tăpălagă pierde prin tuş la Zoete (Franţa), egal cu Khodabende (Iran) ; cat. 57 kg : Gh. Marmara învinge la puncte pe Thuli (Elveţia), pierde la puncte la Siray (Pakistan) şi Ykeda (Japonia) ; cat. 63 kg. : Al. Geantă pierde la puncte în faţa lui Finley (S.U.A ), face meci egal cu Ioanidi (Grecia) şi este învins prin tuş de Kolev (R. P. Bulgaria) ; cat. 70 kg. : Hathazi învinge prin tuş pe Zundui (R. P. Mongolă), termină la egalitate cu Hariuki (Japonia) şi pierde la tuş la Ruth (S.U.A.); cat. 78 kg. : Şt. Tampa este învins prin tuş de Dermentiev (R. P. Bulgaria), învinge la puncte pe Köven (R.F.G.) și cedează la puncte la Lahr (S.U.A.) ; cat. 87 kg. : Fr. Ballo pierde prin tuş la Ayzik (Turcia), face meci nul cu Mehtisade (Iran) ; cat. 97 kg.: N. Pavel învinge la puncte pe Barnard (Africa de Sud), face meci nul cu Amiri (Iran) şi pierde la puncte în faţa lui Kaplan (Turcia) ; cat. grea : I. Herman cîştigă la puncte la Salovin (S.U.A.), pierde la tuş în faţa lui Ivaniţki (U.R.S.S.) şi Kabat (R. S. Cehoslovacă). Iată acum campionii mondiali pe categorii : cat. 52 kg. Y. Cemal (Turcia) ; cat. 57 kg. : A. Ibrahimov (U.R.S.S.) ; cat. 63 kg. O. Vatanabe (Japonia) ; cat. 70 kg. I. Horiuki (Japonia) ; cat. 78 kg. G. Sagaradze (U.R.S.S.) ; cat. 87 kg. P. Gardjev (R. P. Bulgaria) ; cat. 97 kg. A. Medved (U.R.S.S.) ; cat. grea : A. Ivanițki (U.R.S.S.). Clasament pe echipe : 1. U.R.S.S. 39 p., 2. R. P. Bulgaria 33 p., 3. Turcia 24 p., 4. Japonia 23 p., 5. Iran 13'/2 p. , 6 S.U.A li'/, p., 7. R. P. Ungară 8 p., 8. R. P. Romînă 3*/2 p. T. RABSAN Astăzi incepe „Turul ciclist al Angliei“ BLACKPOOL 2 (prin telefon de la trimisul nostru special MIRCEA COSTEA ). După o călătorie foarte obositoare prin Viena şi Bruxelles, care a durat mai bine de 14 ore, delegaţia de ciclişti români a ajuns la Blackpool in noaptea de vineri spre sîmbătă. Sîntem găzduiţi la Sunset Hotel, care se află chiar pe coasta oceanului Atlantic. Temperatura depăşeşte aici 25 de grade, dar se simte umezeala oceanului. In acelaşi timp cu noi au sosit şi cicliştii celorlalte 9 echipe care se vor alinia la startul „Turului Iciclist al Angliei“. Este vorba de echipele R.P. Polone, R.S. Cehoslovace, Danemarcei, Elveţiei, Spaniei, Angliei, Commonwealth-ului şi două selecţionate regionale. formaţia R.P. Romíne este alcătuită — aşa cum am mai anunţat ■— din cicliştii Constantin Dumitrescu, Gabriel Moiceanu, Aurel Şelaru, Gh. Rădulescu, Ion Stoica, Walter Ziegler şi Gh. Neagoe. Antrenorul echipei, Ernest Golgofi, a făcut sîmbătă şi duminică uşoare antrenamente de acomodare cu alergătorii pe traseul primei etape care se va desfăşura pe ruta Blackpool — Nottingham. Iată de altfel itinerarul cursei. Luni 3 iunie, etapa I: Blackpool — Nottingham, 220 km; marţi 4 iunie, etapa a II-a Nottingham — Cheltenham, IHA km; miercuri 5 iunie, etapa a III-a: Cheltenham — Hove, 231 km; joi 6 iunie, etapa a IV-a: Hove — Bournemouth, 165 km; vineri 7 iunie, etapa a V-a: Bournemouth — Paignton, 175 km; sîmbătă 8 iunie, etapa a Vl-a: Paignton— Weston 137 km; duminică 9 iunie, etapa a V£I-a: Weston — Northampton, 222 km; luni 10 iunie, etapa a Vlll-a: Northampton — Cleethorpes, 193 km; marți 11 iunie, etapa a IX-a: Cleethorpes— Scarborough, 175 km; miercuri 12 iunie, etapa a X-a: contra-cronometru individual pe munte de 4 km (dimineaţa) şi circuit (seara), totul desfăştuîndu-se la Scarborough; joi 13 iunie, etapa a XI-a: Scarborough — Newcastle, 173 km; vineri 14 iunie, etapa a Xll-a: Netwcastle — Morecambe, 186 km; sîmbătă 15 iunie, etapa a XIII-a: Morecambe — Blackpool, 99 km. După cum se vede este o competiţie grea care va solicita cicliştilor eforturi sporite. Startul în prima etapă se dă luni (n.r. astăzi) la ora prînzului. A & Redacția şi administrația : str. Vasile Conta nr. 16, telefon 11.10.05, interurban 72, nr. 1—2, Întreprinderea Poligrafică Nr. 2, str. Brezoia nr 23—25 JOC EXCEPTIONAL LA LEIPZIG : ANGLIA — R. D. GERMANA 2—1 LEIPZIG 2 (prin telefon). — Meciul amical de fotbal dintre reprezentativele Angliei şi R. D. Germane a stîrnit un deosebit interes în ţara noastră. Aproape 100 000 de spectatori au fost prezenţi duminică pe Stadionul Central din localitate pentru a urmări evoluţia celor două echipe. Şi n-au avut ce regreta pentru că din toate punctele de vedere partida poate primi calificativul „excepţional“. Echipa gazdă a jucat fără greşeală în prima repriză, asaltînd necontenit poarta echipei engleze. După ce atacanţii germani au ratat două mari ocazii, In min. 23 echipa gazdă a deschis scorul după o acţiune individuală, de toată frumuseţea a centrului atacant Peter Ducke. In continuare, tot echipa gazdă a avut iniţiativa dar nu a reuşit să treacă de masiva apărare engleză. In ultimul minut al primei reprize însă, la un contraatac, interul englez Hunt a înscris imparabil printr-un şut sub bară. După pauză, jocul s-a echilibrat, şi şansele de victorie au surîs oaspeţilor care au înscris prin Charlton (min. 70). Cu acest prilej el şi-a etalat toata gama măiestriei sale fotbalistice. Rezultatul în sine — 2—1 în favoarea englezilor — nedreptăţeşte oarecum echipa gazdă care a fost superioară prin jocul colectiv, ocaziile avute şi viteza în acţiuni, inferioară însă, sub aspectul tehnicii individuale. Arbitrul iugoslav Zecevic a condus cu compe tenţă formaţiile : ANGLIA : Banks — Armfield, Norman — Wilson, Milne, Moore — Raine, Hunt, Smits, Eastman, Chariton. R. D. GERMANA : Pritsche — Urbanczik, Heine, Krampe — Kaiser, Liebrecht — Nachtigal, Frenzei, P. Ducke, Nöldner, R. Ducke. H. LIEBETANZ redactor la „Deutsches Sport Echo" CEHOSLOVACIA — UNGARIA 2—2 Ieri, la Praga, in faţa a 30 000 de spectatori, în meci amical Cehoslovacia şi Ungaria au terminat la egalitate : 2-2 (1-0). In prima repriză, iniţiativa a aparţinut echipei gazde care a înscris în min. 22 prin Scherer. După pauză, fotbaliştii maghiari au avut o puternică revenire marcind de două ori consecutiv prin Tichy (min. 68) şi Bene (min. 70). Cu 10 minute înainte de sfîrşit Kvasnak a înscris punctul egalizator, pentru echipa cehoslovacă. Arbitrul olandez Roumer a condus următoarele formaţii : CEHOSLOVACIA : Schroif — Lala, Popluhar, Novak — Pluskal, Bubetnik — Pospichil, Scherer, Kadraba, Kvasanak, Masek. UNGARIA : Itku — Matray, Meszoli, Sarosi — Nagy, Nógrádi — Bene, Rákosi, Machos, Tichy, Fenyvessi.Din echipa maghiară au lipsit titularii Sándor, Albert, Sipos și Solymossi — accidentaţi). Fotbaliştii cehoslovaci şi maghiari au susţinut şi alte întâlniri : LA DIÓSGYŐR: Ungaria B — Cehoslovacia 4-2 (3-1) ; LA KECSKEMÉT : Ungaria — Cehoslovacia 1-0 (0-0) — (echipe de tineret, identice cu cele olimpice) ; LA NITRA : Ungaria — Cehoslovacia (juniori) 3-0 (2-0). ECHIPA OLIMPICA A BULGARIEI ÎNVINGĂTOARE LA TIRANA In cadrul preliminariilor olimpice, ieri la Tirana s-au întîlnit formaţiile olimpice ale Bulgariei şi Albaniei. Fotbaliştii bulgari au obţinut victoria cu 1-0 (1-0) prin golul marcat de P. Dimitrov. Meciul retur se dispută la Sofia la 16 iunie. • Echipa reprezentativă de fotbal a R.P. Bulgaria şi-a continuat turneul în R.F. Germană jucind la Leverkusen cu echipa locală Bayern. Fotbaliştii bulgari au obţinut victoria cu scorul de 2-1 (1-1). ALTE MECIURI INTERNAŢIONALE • In cadrul „Cupei Rappan“ Florentina jucind pe teren propriu a învins cu 5—4 pe Sedan, iar la Genua Nîmes a întrecut cu 2—0 echipa locală Sampdoria. • La Viena se desfăşoară un mare turneu internaţional de fotbal pentru juniori la care participă echipe de club din R. P. Ungară, Olanda, Belgia, R. F. Germană, Elveţia, Iugoslavia şi Austria. Iată rezultatele înregistrate în prima zi : A.D.E. Haga — Vasas Budapesta 1—0; Standard Liege — Sttutgarter Kickers 3—0; Újpest Budapesta — Dinamo Zagreb 2—0; Rapid Viena — Servette Geneva 1—0. Pe terenul central de la Progresul s-au desfăşurat sîmbătă şi duminică ultimele întreceri ale întîlnirii de tenis R. P. Romînă—Africa de Sud, din cadrul turului al doilea al „Cupei Davis“. Oaspeţii au reuşit, la capătul a trei zile de întreceri, o victorie la limită (3-2) şi s-au calificat astfel in turul următor al acestei competiţii. Partida de dublu, programată simbătă, avea un rol hotărîtor în stabilirea rezultatului final. Aceasta, pentru că forma bună manifestată de campionul nostru Ion Ţiriac, în faţa jucătorului nr. 1 al Africii de Sud, Gordon Forbes, ne garanta — aşa cum de altfel s-a şi întimplat ieri după-amiază — o nouă victorie, de data aceasta la Segal. Perechea noastră Ţiriac—Bardan, foarte puţin sudată, nu a făcut faţă însă eficacităţii dublului Forbes—Segal, mai omogen şi ofensiv, astfel că rezultatul a fost favorabil oaspeţilor cu scorul de 6-2, 7-9, 6-2, 6-2. Duminică, în a treia partidă de simplu, Forbes folosind la maximum avantajul serviciului său puternic, al voleurilor şi smeciurilor sale sigure, l-a întrecut pe Bardan cu 6-2, 6-4, 6-0. Trebuie spus însă că tenismanul român a înlesnit această victorie, menţinindu-se intr-un joc strict defensiv. Cu multă siguranţă şi mai uşor decit arată scorul (6-1, 13-11, 6-3), Ţiriac l-a învins pe Abe Segal. Avînd de la început iniţiativa, acţionînd ofensiv in permanenţă, jucătorul romin s-a impus categoric în faţa adversarului său care, a încercat, dar fără succes, să-l incomodeze prin servicii puternice, „tăiate“ şi mingi „scurte“. De subliniat tactica bună a lui Ţiriac, care a venit cu regularitate la plasă după serviciile sale tari şi a anihilat acţiunile ofensive ale lui Segal, pasîndu-1 prin mingi „lungi“, pe colţuri. In plus, învingătorul a dovedit o deosebită dirzenie in setul al doilea, un maraton in miniatură, cînd Segal a recuperat de la 0-3, a condus cu 5-3 si a insistat cu multă ambiţie să ciştige, dar zadarnic. In ,,Cupa Davis“ R P. Romino-Africa de Sud 2-3 Pugiliştii romîni: O medalie de argint şi medalii de brom (Urmare din pag. 1) fost acordată lui Bîstrov. In orice caz, chiar medalia de bronz cucerită de pugilistul român este preţioasă şi răsplăteşte comportarea sa bună. Andrei Olteanu l-a întîlnit în cadrul categoriei pană pe italianul Girgenti. Reprezentantul nostru a atacat mai mult, dar acţiunile sale ofensive au fost lipsite de claritate. Olteanu a folosit lovituri largi, laterale, care nu şi-au atins ţinta. Astfel el a pierdut la puncte. Deşi a atacat mult, totuşi Puiu a fost declarat Învins în partida cu iugoslavul Petrici. După ce a primit un avertisment pentru atacul cu capul, boxerul nostru a atacat mai decis, îndeosebi în repriza a doua, cînd l-a trimis pe Petrici la podea. In continuare, însă, Puiu a acţionat încîlcit, fără orizont şi Petrici, mai calm, mai tehnic, a punctat cu mai multă claritate, ciștigînd partida la puncte. Urcînd treptele ringului cu arcada deschisă, Badea a schimbat doar cîteva lovituri cu sovieticul Lagutin, după care a fost abandonat de antrenorul Ion Chiriac. La categoria mijlocie, Monea l-a întrecut la puncte pe Schultz (R.F.G.) după o partidă în care boxerul nostru a fost net superior. Iată celelalte rezultate tehnice din semifinale : cat. muscă: Panaiotov (R.P.B.) b.ab. Vacca (Italia) ; cat. cocoș: Grigoriev (U.R.S.S.) b.p. Poser (R.D.G.); cat pană : Stepașkin (U.R.S.S.) b.ab. Adamski (R.P.P.); semiușoară : Kajdi (R.P.U.) b.p. Halonen (Fini.) Nikanorov (U.R.S.S.) b.p. Sabri (Italia) ; cat. ușoară: Kulej (R.P.P.) b.p. Arcari (It.) ; Tumins (U.R.S.S.) b.p. Dieter (R.F.G.) ; semimijloocie : Bertini (It.) b.p. Kalman (R.P.U.); Tamulis (U.R.S.S.) b.p. Nemecek (R.S.C.) ; cat. mijlocie mică: Waller (Scoţia) b.ab. Olesch (R.D.G.) ; cat. mijlocie : Popencenko (U.R.S.S.) b.p. Iakovlevici (Iug.) ; cat. semigrea : Pozniak (U.R.S.S.) b.p. Thebault (Franţa) ; Pietrzikowski (R.P.P.) b.p. Polacek (R.S.C.) ; cat. grea: Nemec (R.S.C.) b.p. Diegenhardt (R.D.G.); Abramov (U.R.S.S.) b.p. Cane (It.). Cu mare nerăbdare au aşteptat iubitorii boxului din capitala U.R.S.S. întîlnirile finale, programate duminică începînd de la ora 16 la Palatul Sporturilor din Moscova. Pugiliştii sovietici, au cucerit şase titluri de campioni europeni şi patru medalii de argint. O frumoasă impresie au lăsat, de asemenea, boxerii italieni şi români. Prin Kulej şi Pietrzikowski pugiliştii polonezi au obţinut două medalii de aur, cei cehoslovaci au cîştigat un titlu european prin „greul“ Nemec, iar cei maghiari — un titlu prin Kajdi (semiuşoară). Surprizele finalelor au fost furnizate de Kuler şi Kajdi (R.P.U.), cărora nu li se acordau şanse prea mari în întîlnirile pe care le aveau de susţinut. Ion Monea nu s-a comportat la valoarea manifestată in ultimele meciuri. El a intrat în ring timorat, şi după ce a fost trimis de trei ori la podea, n-a mai putut relua lupta cu Popencenko. Iată rezultatele tehnice ale finalelor : muscă : BISTROV b.p. Panaiotov ; cocoş: GRIGORIEV b.b.p. Petrici ; pană : STEPAŞKIN b.p. Girgenti ; semiuşoară : KAJDI b.p. Nikanorov ; uşoară: KULEJ b.p. Tumins ; semimijlocie : TAMULIS b.p. Bertini ; mijlocie mică : LAGUTIN b.p. Walter ; mijlocie : POPENCENKO b.b.p. Monea ; semigrea: PIETRZIKOWSKI este declarat învingător prin oprirea meciului de către arbitrul de ring constatîndu-se rănirea lui Pozniak ; grea: NEMEC b.p. Abramov. Turneul echipei Építők Vasas BRAŞOV, 2 (prin telefon). — Continuîndu-şi turneul echipa feminină de volei Építők Vasas din Budapesta a jucat în oraşul nostru cu o selecţionată locală, pe care a învins-o cu 3—2 (15— 10—15, 12-15, 15—4, 16—14). Cele mai bune jucătoare din echipa oaspe au fost Gerhardt şi Baranyai. Selecţionata braşoveană a fost la un pas de victorie. In setul decisiv a remontat de la 3—11 şi a condus cu 13—11 şi 14—13, dar cîteva momente de neatenţie au dus la pierderea setului şi a partidei. In general, partida a fost spectaculoasă, plăcînd publicului. Au condus foarte bine arbitrii Al. Păuș și Fl. Pisică. VIRGIL POPOVICI-coresp. Turneul de polo din R. D. Germană WITTENBERG 2 (prin telefon). Sâmbătă şi duminică s-a desfăşurat la Piesternitz, o suburbie a oraşului Wittenberg, un turneu de polo la care au participat reprezentativele de juniori ale R. D. Germane, R.P. Române, R.S.F. Iugoslavia şi din lipsa selecţionatei de juniori a R.S. Cehoslovace — reprezentativa de tineret a R.D. Germane. S-au înregistrat rezultatele : Sâmbătă după-amiază : R.D.G. tineret-R.P.R. 8-6 (3-2, 1-3, 2-1, 2-0) ; R.S.F. Iugoslavia—R.D.G. 6-0 (2-0, 2-0 0-0, 2-0). Duminică dimineaţă : R.P.R.—R.S.F. Iugoslavia 4-1 (1-2, 1-2, 1-0, 1-0) ; R.D.G. tineret—R.D.G. 5-4 (0-0, 3-0, I 0-1, 2-3). Duminică după-amiază : R.P.R.— R.D.G. juniori 3-1 (1-0, 2-0, 0-0, 0-1); R.S.F. Iugoslavia—R.D.G. tineret 6-6 (1-1, 2-3, 2-1, 1-1). Clasament: 1. R.D.G. tineret 5 p., 2. R.S.F. Iugoslavia 4 p., 3. R.P. Română 3 p., 4. R.D.G. juniori 0 p. Actualitatea internaţională ! • La Soci a început marele turneu internaţional „Memorialul Cigorin“. In prima rundă, Smîslov l-a învins pe Antosm, Polugaevski a cîştigat la Kozma şi Zaiţev la Haag S-au terminat remiză partidele Ciocîltea — Holmov şi Bukici — Robotov. Restul partidelor au fost întrerupte. • Pe stadionul „White City“ din Londra au început „Jocurile Britanice” de atletism. Atletul cehoslovac Salinger a ciștigat proba de milă cu 4:07,3. El a fost urmat de Simon (R. P. Ungară) — 4:07,9, Shilington (Anglia) 4:08,7 si Mulan (S.U.A.) - 4:08,7. • In cadrul unui concurs atletic disputat la Varşovia sprinterul polonez Marian Zielinski a parcurs 100 m plat în 10.2 (cea mai bună performanţă mondială a anului). • Cu prilejul unui concurs internaţional de atletism, desfăşurat la Zagreb, recordmanul mondial Valeri Brumei (U.R.S.S.) a obţinut victoria la săritura în înălţime cu rezultatul de 2,18 m- Arhipciuc (U.R S.S.) s-a clasat pe primul loc la 400 m plat , timpul de 47,3. Iugoslavul Lesek a ciştigat proba de săritură cu prăjina realizînd 4,40 m. • Cel mai bun rezultat european al sezonului in proba de 100 m plan, femei a fost realizat de atleta sovietică Maria Itkina cu timpul de 11.4 in concursul de la Riga. Alte performanţe bune obţinute cu acelaşi prilej : suliţă Lusis 79,74 m; greutate Lipsnis 17,89 m ; ciocan Klin 64,29 m ; suliţă femei Kaledene 52,42 m.