Sportul, mai 1971 (Anul 27, nr. 1248-1276)

1971-05-05 / nr. 1250

ECHIPA DE CICLISM A ROMÂNIEI LA Al 24-lea START ÎN „CURSA PĂCII“ împreună cu formaţiile Cehoslovaciei, Poloniei şi Bulgariei, echipa reprezentativă a României deţine recordul absolut de participări în „Cursa Păcii“şi 23 ! La 6 mai, teamul ţării noastre va fi prezent pentru a 24-a oară la startul marii curse cicliste internaţionale închinate păcii şi înţelegerii între popoare, cursa Varşovia — Berlin — Fraga. De-a lungul anilor, cei aproape 100 de rutieri români care au evoluat în „Cursa Păcii“ şi-au adus contribuţia la făurirea istoriei acestei întreceri, la dinamizarea ei, la creşterea continuă a nivelului performanţelor. Competiţia cu cea mai mare tradiţie in ciclismul internaţional amator, cursa organizată de ziarele Trybuna Ludu, Neues Deutschland şi Rude Pravo a lansat an de an In lumea sportului cu pedale vedete autentice, rutieri care, apoi, au devenit campioni mondiali şi olimpici. Pentru ciclismul românesc, „ursa Păcii? înseamnă în fiecare an.Marele examen de primăvară“. De rutierii investiţi cu onoranta misiune de a ne reprezenta se leagă întotdeauna mari speranţe. Uneori ele sunt împlinite, alteori nu. Memoria a păstrat însă amintirile frumoase cînd echipa noastră a urcat pe podiumul de premiere (1948, 1950, 1961, 1964) sau s-a clasat în rîndul primelor 6, cinci ani ai sportului nostru cu pedale (Marin Niculescu, Gabriel Moiceanu, Ion Cosma, Ion Stoica) au reuşit să cîştige tumultuoase etape ale marii întreceri. Uneori reprezentanţii noştri au fost la un pas de victoria care, însă, nu le-a scris niciodată... Anul acesta, Nicolae Voicu — liderul tehnicienilor ciclismului românesc — a pregătit, ajutat fiind de antrenorul ştefan Lemândroiu, o echipă cu mulţi alergători tineri, dar (fără a fi un paradox) cu multă experienţă internaţională. Toţi cei 7 rutieri au mai concurat în „Cursa Păcii“, îi cunosc deci „secretele“, au simţit durităţile traseului şi, în consecinţă, vor şti să se orienteze, să-şi dozeze judicios eforturile. Pregătirea lotului a decurs In condiţiuni excelente. Avlnd asigurate de către federaţie condiţiioptime şi profiting de o iarnă blindă, cicliştii noştri au parcurs, etapele de pregătire conform planificării iniţiale, punîndu-se treptat In formă. Principalul atu l-a constituit insă participarea la un bogat şi variat program competiţional. Fără exagerările din final (deplasarea în Italia şi revenirea cu o zi înainte de plecarea În Varşovia) şansele echipei noastre pentru locul III ar fi rămas intacte. Aşa însă... Cite ceva despre cel I. Vasile Teodor este vîrful de atac si e echipei. Cu calităţile pe care le are (de rulour şi sprinter), el poate urca in clasamentul final printre primii 10, cu condiţia să-şi folosească cu curaj atuurile. De la Constantin Grigore aşteptăm performanţa maturităţii sportive, în timp ce la Nicolae Ciumeti contăm pe experienţă şi simţ tactic, putere de discernamint. Frînindu-şi stările de excesivă nervozitate, Alex. Sofronie — deosebit de tenace şi dotat cu o forţă herculeană — poate deveni chiar liderul echipei. Propulsat de frumoasa performanţă din «Turul Algeriei“, Vasile Selejan ţinteşte noi orizonturi, F.l poate furniza o nouă surpriză pe care, fireşte, am aplaudat-o cu căldură. Nic. David este inconstant, iar In ceea ce-l priveşte pe ştefan Suciu, ne exprimăm unele rezerve. Echipa României porneşte Inc.Cursa Păcii“ cu şansa de a juca rolul de protagonistă. Rămine ca această părere să ne-o confirme evoluţia ei în cele 15 etape ale cursei Varşovia — Berlin — Praia, Hristache NAUM CEI 7 CARE SE VOR ALINIA LA STARTUL DE LA VARŞOVIA Pe stadionul „A X-a Aniversare“ din Varşovia, joi 6 mai, România va alinia următoarea garnitură : VASILE TEODOR (Dinamo Bucureşti) : 24 de ani, 173 cm înălţime, 67 kg greutate a început ciclismul la Ploieşti in 1963 cu antrenorul Sima Zosim , multiplu campion al României, învingător in „Cupa Voinţa" (1969) şi ,Cupa Steaua" (1968, 1969, 1971), locul II în „Tutul României" (1969), a fost declarat ciclistul nr. 1 al ţării noastre in anul 1970. A participat la numeroase competiţii internaţionale in Algeria, Franţa, Cehoslovacia, Italia, Austria ş.a. NICOLAE CIUMETI (Dinamo Bucureşti) : 28 de ani, 174 cm , 69 kg, a debutat în ciclism în Bucureşti, in anul 1960, la Şcoala sportivă — antrenor Constantin Cîrjan . Ale 4 ori campion al României, el a ciştigat sCupa Steaua“ (1965), »Cuba FIR.C.“ (1970) şi *« clasat p» locul IV in ««Turul Greciei" (1968). A luat parte la numeroase competiţii internaţionale peste hotare. CONSTANTIN GRIGORE (Dinamo Bucureşti) : 24 de ani, 177 cm, 67 kg ; practică sportul cu pedale din 1962 ; primul club Voinţa Bucureşti (antrenor Alex. Someşan) , campion naţional de fond In 1969, el are în palmares încă 6 titluri republicane ; a luat parte la peste de competiţii internaţionale peste notare. VASILE SELEJAN (Dinamo Bucureşti) : 23 de ani, 165 cm., 68 kg ; după ce a practicat mai întli schiul, a fost adus în arena ciclismului de antrenorul Vasile Chiş. In 1964 la C.S.M. Cluj, Selejan este primul performer român al anului 1971 , In .Turul Algeriei", competiţie la care au luat parte peste 100 de rutieri din 15 ţări, el s-a clasat pe locul VI, intrecîndu-i printre alţii pe cîştigătorii jursei Păcii“• polonezul R. Szurkowski (1970) şi rutierul din R.D. Germană, Axa Peschel (1968). ALEXANDRU SOFRONIE (Dinamo Bucureşti) 5 24 de ani, 172 cm, 67 kg ; debutul : 1164, Şcoala sportivă nr. 1 Bucureşti (antrenor Mircea Mihăilescu) ; el este umil dintre puţinii rutieri români care are în palmares o victorie Intr-o cursă Internaţională pe etape peste hotare : „Turul Macedoniei" (1970), de mai multe ori campion al României, Alexandru Sofronie a participat la un mare număr de Întreceri Internaţionale de amploare. ŞTEFAN SUCIU (Dezrobirea Braşov) - 24 de ani, 169 cm, 68 kg; şi-a început activitatea in 1964 la clubul braşovean sub indrumarea antrenorului Martie ştefănescu ; a participat la numeroase competiţii Internaţionale, printre care sTurul regiunii Bordeaux", sTurul Serbiei" şi sTurul Algeriei“. NICOLAE DAVID (Mureşul Tg. Mureş) , 23 de ani, 182 cm, 72 kg. a devenit ciclist in anul 1964 la Tg. Mureş (antrenor Ion Dorga); printre marile competiţii la startul cărora a fost prezent se numără ««Turul Greciei“, „Turul Belgiei", «Turul Algeriei“ şi «Turul Iugoslaviei". Toţi cei 7 tricolori au mai participat la "Cursa Păcii". Rezervele echipei sunt : CONSTANTIN CIOCAN (Dinamo București), Vasile Burlacu (Steaua). Antrenorul reprezentativei României este prof. Nicolae VOICU VEDETA SAPTĂMlNII SHANE GOULD s-a născut la Sydney în 23 noiembrie 1956. Are 1, 71 m şi 56 kg. Este elevă şi se pregăteşte zilnic citeg ore cu Forbes Carlisle. A început să practice acest sport la virsta de 5 ani. Primele starturi oficiale — la 9 ani. Cunoaşte la perfecţie toate cele 4 procedee tehnice, iar cele mai bune performanțe le-a obținut la craul şi mixt : 4:42,6 la 400 m in 1969 (13 ani); 61,5 — 100 m, 2:11,4 — 200 m, 4:35,8 — 400 m, 9:27,8 — 800 m și 2:33,1 — 200 m mixt în 1970; 58,9 — 100 m, 2:03,5 — 200 m, 4:24,8 — 400 m, 2:29,2 — 200 m mixt și 5:17,7 — 400 m mixt In 1971. ...Piscina Crystal Palace din Londra, în seara zilei de 30 aprilie. Cei peste 1500de spectatori asistă la cursa fantastică a unei tinere australience pe distanţa de 100 m. Ritmul braţelor sale este de-a dreptul infernal. După întoarcerea de la 50 m, Gabrielle Wetzko, campioana Europei, rămine în urmă cu o lungime. Recordul lumii (58,9), cel mai vechi din tabelă, deţinut din 1964 de o altă celebră australiancă, Dawn Fraser, este în mare pericol. La sfîrşitul întrecerii insă, cronometrele electrice indicau doar 58,91, cifră egală cu cea a celebrei campioane de la Melbourne, Roma şi Tokio. 90 de minute mai tirziu, Gould se alinia şi la startul probei de 400 m. Cu acelaşi stil viguros, bazat pe o neobişnuit de eficace tracţiune a braţelor, Shane a condus pe Karen Moras timp de 7 lungimi, dar forţele au părăsit-o pe ultimii 50 m şi compatrioata sa, învingătoare in final, s-a trezit cu un nou record mondial. Această nereuşită avea s-o ambiţioneze la maximum pe Iuotătoarea din Sydney. In ziua următoare, concurînd şi la 200 m alături de faimoasa Debbie Meyer, eleva lui Carlisle nu a mai ratat tentativa şi, distanţînd-o pe tripla învingătoare din Mexic cu aproape 10 metri a stabilit un nou record mondial : 2:06,5 au indicat cronometrele pentru Shane Gould I 58,9 (100 m) — 2:06,5 (200 m) — 4:24,8 (400 m), în două zile de concurs. Un buchet de performanţe unic in nataţia mondială. Aproape necunoscută cu un an In urmă tînăra Înotătoare de la Antipozi a explodat spectaculos în arena internaţională, devenind o stea de primă mărime. Iar specialiştii, impresionaţi de forţa neobişnuită a braţelor sale, pentru vîrsta de 15 ani, întrevăd in această „minune blondă” pe marea învingătoare a Olimpiadei müncheneze. (a. v.). ANTONIU VASILE elimină pe campionul naţional! (Urmare din pag. 1) uzat în rândul 2 (după repetate „atenţii“) de către arbitrul polonez Idziak, boxînd în continuare confuz, I. Lungu (Metalul) a fost învins de fostul său coleg de club, A Moraru (Dinamo). Morarii b. p. Lungu (5-0). Disputele de la semiuşoară au început cu meciul dintre Aurel Iliescu (Farul) şi Antoniu Vasile (Dinamo). Revenind la categoria sa dintinereţe, dinamovistul a boxat ca un mare campion. Două croşee de stânga, în bărbie, îl clatină pe constăflţean încă din prima repriza, anunţînd uraganul care avea să se abată, în continuare, asupra sa. Iliescu a fost la un pas de k.p. în repriza a treia și a terminat partida epuizat. Antoniu Vasile b. p. (5-0) Aurel Iliescu. O veritabilă surpriză a furnizat C. Bumb (Tractorul Brașov), învingîndu-l pe fostul campion A. Simion (Muscelul C-lung). Bumb b. p. Simion (4-1). Gh. Puşcaş (Steaua) b. p. M. Păuniţi (A.S.A. Tg. Mureş) (5-0). Gh. Ciochină (Steaua) b. p. O. Hoduţ (Olimpia) (5-0). In cea de a doua reuniune de ieri s-au disputat meciurile din cadrul sferturilor de finală la categoriile semimijlocie, mijlocie şi grea. In primul meci, Gh. Ene (Dinamo) a făcut apel la toate cunoştinţele sale tehnice pentru a evita contactul cu tenacele dar rudimentarul V. Filip (Farul). Tactica sa a reuşit foarte bine în primele două reprize, cînd din permanentă mişcare a punctat frumos, acumulînd punctele necesare victoriei. Totuşi, spre surprinderea cvasi-generală, arbitrii Rial (Spania), Aniello (Italia) şi Voiculescu l-au preferat pe constănţean Filip K. p. Ene (3—2). In cel de al doilea meci al galei, C. Melinte (Nicolina Iaşi) a realizat un meci neaşteptat de bun în compania fostului campion naţional, C. Ghiţă (Dinamo) pe care l-a învins clar. Melinte b.p. Ghiţă (5—0). La aceeaşi categorie, I. Hodoşan (Metalul) b. p. (5—0) St Voicu (Oţelul Galaţi), iar V. Zilberman (Steaua) b. k.p. 2 N. Ispas (UM Timişoara). Meci dramatic de mare tensiune la categoria mijlocie : A. Năstac (Steaua) — S. Tîrîță (Dinamo). După două minute de studiu, prima dreaptă a dinamovistului găsește descoperită bărbia lui Năstac, care este obligat să asculte numărătoarea arbitrului. în repriza secundă, Năstac își pune în valoare superioritatea tehnică şi forţa loviturilor, la conducerea luptei şi cu un croşeu de dreapta îl pune k.d. pe dinamovist. In ultimul rând s-au schimbat lovituri extrem de dure. Năstac b. p. (4—1) Tîrîlă, C. Cojocaru (Oţelul Galaţi) b. p. V. Deşliu (Voinţa Buzău (4—1). Tot la categoria mijlocie, Gh. Chivăr (Steaua), într-o evidentă revenire în formă, l-a întrecut clar la puncte (5—0) pe I. Petrea (Dinamo Brașov), iar H. Stump (Metalul) b. p. I. Olteanu (Dinamo) . 5—0 La categoria grea, Al. Prohor (CSM Sibiu) b. ab. Gh. Oprea (Minerul Moldova Nouă). In meciul cu D. Zelinca (Steaua), I. Sănătescu (Oţelul Galaţi) s-a calificat în semifinale datorită celor 4 lovituri directe care şi-au atins precis ţinta, în ultimele secunde ale meciului. Sănătescu b. p. (3—2) Zelinca. A. Iancu (Muscelul) b.ab.2 M. Văcariu (Din. Braşov). Mihai TRANCA seara PROGRAMUL ZILEI (semifinalele) Cat. muscă: C. Gruiescu (Steaua) — V. Ivan (C.P.M.B), Tr. Cerchia (Farul) — C. Ciucă (Steaua) ; cat. pană : G. Fometcu (Rapid) — M. Dumitraşcu (Farul), O. Amăzăroaie (Oţelul Galaţi) — P. Nedelcea (C.S.M. Reşiţa); cat. uşoară : C. Cuţov (Dinamo) — A. Iacob (Voința), N. Paraschiv (Rapid) — P. Dobrescu (Dinamo) ; cat. mijlocie mică : I. Covaci (Dinamo) — N. Tudor (Metalul), M. Deheleanu (Motorul Arad) — I. Györffi (Dinamo) ; cat. semigrea : I. Monea (Dinamo) — I. Siliște (Steaua), P. Pîrvu (Farul) — P. Cîmpeanu (Metalul). PRIMUL GONG, LA ORA 19, Corespondenţă specială pentru SPORTUL discut! cu ani despre românii * Schiorul nr. 1 a! lumii ar fi dispus să concureze pe pîrtiile din Carpaţi • Tatăl său i-a fost primul antrenor • „Nu-mi place să schiez mult" — spune deţinătorul Cupei Mondiale La Traioi (n. r. aşezarea in care s-a născut schiorul Gustavo Thoeni, cîştigătorul Cupei Mondiale ’71) toate casele sînt scunde şi cu acoperişuri ţuguiate. Chiar şi hotelurile au adoptat acelaşi gen de acoperiş. Trebuie să faci cîţiva kilometri dincolo de pasul Stelvio ca să ajungi în acest sătuc din inima Alpilor, aflat în preajma unor localităţi mai cunoscute, ca Bolzano şi Merano. Intrucîtva seamănă cu Predealul nostru ; are însă mai multă zăpadă şi mai puţine oase de zid. Dar panorama generală seamănă mult cu cea pe care o oferă staţiunea din Valea Prahovei. De fapt am şi vrut să vorbesc cu Gustavo Thoeni despre această pitorească regiune a României. M-am găsit în ambianţa senină a casei părinteşti, într-un decor plin de Însemne sportive printre care şi celebrul glob de cristal, Cupa Mondială — Trofeul Evian, pe care l-a dobîndit, devenind, la 20 de ani, schiorul nr. 1 al lumii. Şi cu toate aceste succese care l-au făcut o „vedetă“, el şi-a păstrat modestia oamenilor simpli, născuţi între munţi şi îndrăgostiţi de priveliştile alpine In această ambianţă, caldă, familiară, cu adevărat Italiană, Gustavo ne-a vorbit deschis, pe-ndelete, dovedindu-se receptiv la ceea ce îi sugeram în acest dialog. — Ştii că există, în România, privelişti la fel de frumoase ca acestea, de aci ? In unele locuri am întîlnit aşezări care mi-au amintit mult de cele din Val Gardena, unde zăpada învăluieşte totul şi unde oamenii fac schi cu o voie bună de-a dreptul îneîntătoare. Nu ţi-ar surîde să vizitezi această ţară ? — De ce nu ! Dacă locurile sint interesante mi-ar place să fac schi şi acolo. Mă gindesc de exemplu, că în Ioc să se programeze mari concursuri de schi alpin în Suedia, unde predomină interesul pentru cursele de fond, să se prevadă măcar un asemenea concurs în România. Cred că ar stîrni, acolo, curiozitatea multor pasionaţi ai acestui sport. Ar fi, intr-adevăr, interesant ca marele schior să devină promotorul acestei idei, bineînţeles, după ce ar cunoaşte şi ei zonele „albe“ ale României şi ospitalitatea de neuitat a oamenilor din Carpaţi, îmbrăţişată de un campion de talia lui Thoeni, o asemenea idee de a Introduce România In circuitul marilor competiţii de schi nu poate rătrîne fără urmări. Şi acum, şi fasere cunoştinţă mai bine cu acest tînăr simpatic. Ne vorbește despre el chiar tatăl său, Giorgio Thoeni, un foarte bun Schiop la vremea lui, pe care numai cortegiul de evenimente nefericite adus de anii celui de-al doilea război mondial, l-au împiedicat să devină un mare campion. „Din fericire — spune el — Gustavo ne-a răzbunat toate nereuşitele noastre. Şi închipuiţi-vă că n-a fost de loc uşor să-l fac schior. Nu din cauza lui. Din cauza mătuşilor care susţineau că dacă se apucă de schi s-a zis cu învăţătura... Dar n-ar fi fost păcat ca Gustavo, care, la 5 ani, schia fără greşeală şi care, la 10 ani, ii întrecea pe seniori in concursurile de la Bormio, să nu meargă mai departe pe drumul acesta ? La 14 ani el a ciştigat Trofeul Topolino, cel mai important concurs pentru tineret din Italia, iar peste doi ani, termina pe locul III in campionatele europene de juniori“. „Papă Giorgio“ cunoeşte pe dinafară tot palmaresul fiului său. In mica sa pensiune din Trafai, el are un caiet în care notează cu grijă rezultatele lui Gustavo. In ce-1 priveşte pe campion, acesta este un mare pasionat de mecanisme. Repară şi „copiază“ ceasuri, repară tot ce e de reparat acasă sau la pensiune, inclusiv schiliitul care urcă pînă la Payer. Din nou intervine în discuţie Gustavo: „Tata nu mi-a pretins să concurez mult. Cînd vărul meu Rolando cîştiga concursuri, eu mă duceam doar să-l văd, deşi mi-ar fi plăcut să mă întrec şi eu cu el. Tata spunea, însă, să nu fac eforturi prea mari. Și poate că a avut dreptate. De fapt, nici mie nu-mi place să schiez mult. Cred că numai atunci^ faci cu entuziasm un lucru cînd eu te-ai plictisit de el. — înțeleg că profesorul tău de sshi a fost shiap „papă Slot.gio", nu ? — îl întreb. — Da, cu tata am învățat să schiez. îmi amintesc cum mă lua duminica pe pirtie şi im explica de ce el nu cada Pe cînd eu... Ce să mai vorbim ! Se vorbeşte acum de „pasul Thoeni"!. Toţi îl studiază, toţi vor să-l copieze. Este o mişcare pe care eu am invăţat-o pe la 7—8 ani. Tata îmi spunea că dacă vrei să aluneci repede pe schiuri trebuie să faci mişcări puţine, numai pe cele absolut necesare. — Da, intervine tatăl lui Gustavo cu ton glumeţ. El n-a făcut niciodată risipă de energie. Nici chiar, acum, cînd vorbeşte cu mine la telefon, îmi spune, doar, pe ce loc a terminat concursul, că totul a mers bine şi cu asta basta! Dar, nu mă supăr pentru asta. E un băiat modest şi nu vrea să facă prea mult caz de succesele lui. Nu e din cei care ridică nasul sus după cîteva victorii. Şi cred că aşa trebuie să se poarte". Cu aceasta s-a sfîrşit convorbirea. Trebuie să respectăm odihna campionului. Ne face o mare plăcere cînd reluînd tema de la început ne spune „La revedere... în România, In frumoasele staţiuni carpatine de GIULIANO ORLANDO Milano, mai 1971. « Schiorul Italian Gustavo Thoeni purtat in triumf după ultima sa victorie in suita de concursuri pentru „Supa mondială“. PREGĂTIRI PENTRU MECIUL MONZON — BENVENUTI lumii la categoria mijlocie, se pregăteşte intens în vederea meciului pe care-l va susţine la 8 mai, pe ringul unei arene descoperite din Monte Carlo, în compania fostului deţinător al centurii italianul Nino Benvenuti. In mai multe declaraţii, făcute reprezentanţilor presei internaţionale, Monzon a arătat că-şi va reînnoi victoria in faţa lui Benvenuti, tot printr-o decizie de k.o. La rîndul său, Nino Benvenuti a declarat că ....se află într-o formă excepţională, care-i aminteşte de zilele de glorie cînd l-a învins la New York pe celebrul boxer american de culoare Emile Griffith“. Benvenuti a mai precizat : „Monzon este un boxer dur, puternic. Mă aflu însă în condiţie fizică remarcabilă şi cred că nu am să ratez ocazia de a readuce suporterilor mei titlul mondial". MONTE CARLO, 4 (Agerpres). — Boxerul argentinian Carlos Monzon, campion ad Începe turneul INTERZONAL FEMININ DE ŞAH In localitatea Ohrid (Iugoslavia) începe la 7 mai turneul interzonal al candidatelor la titlul mondial feminin de şah. La acest turneu vor participa 18 jucătoare din U.R.S.S., ROMÂNIA, Ungaria, Polonia, Olanda, S.U.A., Brazilia şi Iugoslavia. Ultima rundă este programată la 31 mai. Primele trei clasate la acest turneu, la care se va adăuga şahista sovietică Ala Kuşnir, fosta şalangeră la titlu, vor participa apoi la o nouă competiţie. Aceasta are ca scop desemnarea viitoarei adversare a actualei campioane mondiale, Nona Gaprindașvili. Primii oaspeţi ai turneului internaţional de polo r*mmmmmm—m ■ nm ■■■■■.............. ■«■! ■■■■■ an»—— ERALDO PIZZO VA CONDUCI ŞI IA BUCUREŞTI SQUADRA AZZURRA Ieri la amiază, cursa TAROM Roma — Bucureşti a adus în Capitală echipa de polo a Italiei, prima formaţie oaspete la turneul internaţional, ce va avea loc de vineri şi pînă duminică la bazinul Dinamo. Nelipsit de la conducerea tehnică a selecţionatei peninsulare de aproape un deceniu, G. Majoni, unul dintre cei mai mari specialişti din lume ai acestui joc, ne-a prezentat imediat după sosire pe cei 11 jucători care vor reprezenta „Squadra azzurra“ în „Cupa oraşului Bucureşti“. In rîndul lor am recunoscut figura nu mai puţin celebră a lui Eraldo Pizzo, cunoscut spectatorilor bucureşteni din meciurile naţionalei italiene din 1967 şi cele ale formaţiei Pro Recco, pe care o şi antrenează. Alături de el, portarii Lignano (Canottieri Napoli) 23 ani — 16 meciuri internaţionale şi Amprimo (Nervi) 23—6 şi ceilalţi 8 componenţi ai naţionalei italiene : R. Simeoni (Civitavecchia) 23—49, S. Marsili (Fiat) 21—6, Aversa (Fiat) 27—32, De Magistris (Florentina) 21—G. Marsili (R.N. Napoli) 25—34, Galbuserra (Recco) 23—8, De Crescenzio (Canot. Napoli) 21—3 şi Formiconi (Lazio) 23—17. Selecţionata peninsulară — după cum ne-a declarat interlocutorul nostru — se află la al treilea turneu in acest an, şi ultimul înaintea „Trofeului Jadran“ din septembrie. La Belgrad, „azzurri“ s-au clasat pe locul II, învingînd formaţia României cu 5—4, iar în Berlinul occidental ei au ocupat primul loc înaintea reprezentativelor Olandei, R. F. a Germaniei şi echipei Partizan Belgrad. Faţă de partidele anterioare, Majoni a operat cîteva modificări. Mai precis, el a apelat la doi portari noi, Lignano şi Amprimo şi alţi trei jucători de cîmp, De Crescenzio, Formiconi şi G. Marsili, ultimul făcîndu-şi reintrarea în naţională după o îndelungată absenţă Pînă la începerea turneului, poloiştii italieni vor susţine partide de verificare cu Dinamo şi o selecţionată de tineret. (a.v.) IMPORTANTE HOTĂRÎRI (Urmare din pag. 1) cartonaşele, fără a lua şi măsura decisivă, a eliminării din joc. Biroul federal a recomandat Colegiului central al arbitrilor ca, la ultimele etape, să fie delegaţi cei mai buni arbitri, cu cel mai mare prestigiu. Biroul federal a constatat că o serie de antrenori şi conducători de echipe justifică lipsurile formaţiei lor, rezultatele slabe pe care le obţin acestea, invocînd greşelile de arbitraj, şi cînd sunt şi cînd nu sînt. Lucru şi mai grav, s-a înregistrat şi o încercare de falsificare a rezultatelor (este vorba de tentativa de corupere a unor jucători de la Crişul, despre care am scris săptămîna trecută). Reprezentanţi ai Federaţiei române de fotbal împreună cu activişti ai C.J.E.F.S. Timiş, vor lămuri toate aspectele acestui caz. In finalul şedinţei,Biroul federal a ascultat o informare a antrenorului federal Angelo Niculescu, cu privire la pregătirile pentru meciul cu Cehoslovacia. Referindu-se la dificultăţile pe care le întîmpină în alcătuirea formaţiei, în urma accidentării lui Dobrin şi Tătaru şi avînd în vedere caracterul decisiv al jocului de la Bratislava, el a propus — şi Biroul federal a aprobat, după îndelungi dezbateri — ca ultima etapă de suspendare pe care o aveau de efectuat jucătorii Dinu şi Dumitrache să fie anulată, urmînd, ca, în caz de recidivă un interval de un an, ea să fie cumulată cu viitoarea sancţiune In peisajul oraşului Katowice (Polonia), şi-a făcut recent apariţia o nouă construcţie de o originală concepţie arhitectonică. Este o frumoasă sală de sport cu acoperiş circular şi puţin înclinat, care i-a determinat pe locuitorii oraşului s-o numească, sugestiv, „farfuria zburătoare“. Noua construcţie va fi completată cu o sală de gimnastică şi un bazin de înot de dimensiuni olimpice. Foto : C.A.F. Tineri sportivi buzoieni au evoluat în Cehoslovacia Echipele de tenis de masă (juniori) ale Şcolii Sportive din Buzău, care întreprind în prezent un turneu în Cehoslovacia, au evoluat la Bratislava în compania unor selecţionate locale. In competiţia pe echipe, gazdele au cîştigat la masculin cu 5—3, iar la feminin victoria a revenit junioarelor românce cu scorul de 5—3. Turneul individual feminin s-a încheiat cu victoria jucătoarei românce Camelia Filimon, urmată de Czikova și Gaiova. Minodora Popescu a ocupat locul 5, iar Simona Petrescu s-a clasat pe locul 11. în turneul masculin, primul loc a fost ocupat de cehoslovacul Szmid, urmat de Constantin Dinu. MELANIA DECUSEARA SI ION GANEA, ÎNVINGĂTORI ÎN „CUPA SEMICENTENARULUI" Ieri s-au desfăşurat In piscina Fioreasca din Capitală întrecerile de sărituri dotate cu „Cupa Semicentenarului". Net superiori, concurînd la o valoare ridicată, Melania Decuseară (Progresul) şi Ion Ganea (Independenţa Sibiu) au confirmat forma bună în care se află, realizînd punctaje mulţumitoare, 270,50 p şi, respectiv, 279,30 p. Dintre tinerii competitori, o impresie plăcută au lăsat Ecaterina Dumitriu (C.S.Ş.), Florentina Socol (C.S.Ş.), Gabriela Onişor (Progr.), Luminiţa Alecsa (Prog.), Doru Nedelcu (C.S.Ş.), Vasile Nedelcu (C.S.Ş.), Aurel Crăcănuş (Prog.) şi Victor Bastar (Prog.)" Învingători la categoriile de vârstă respective. CICLIŞTI SUSPENDAŢI PENTRU DOPING" Federaţia internaţională de ciclism a suspendat 3 ciclişti profesionişti, care s-au făcut vinovaţi de «doping". Roger Pingeon (Franţa), Christian (Belgia) şi Wagtmans (Olanda). NOBBY STILES — TRANSFERAT ! In cursul zilei de ieri, s-a anunţat la Londra că celebrul internaţional englez Nobby Stgkes părăseşte clubul Manchester United, în cadrul căruia activat timp de 14 ani. Stiles a fost transferat la Middlesborough, echipă din liga a doua. Cunoscutul fotbalist a declarat cu acest prilej : „Regret că plec de la United, dar îmi voi întîlni din nou foștii coechipieri, peste un an, sperînd să pot contribui la promovarea noii mele echipe in prima ligă !“ VERIFICAREA LOTURILOR DE VOLEI în cadrul turneului de pregătire a lotului republican de volei masculin, în sala Ceahlăul din P. Neamţ au avut loc ieri, două meciuri : România B—Viitorul Bacău 3—1 (—11, 17, 3, 14) și România A—Steaua (fără jucătorii din lot) 3—1 (7, —5, 10, 6). TNMTNAREA TROFEULUI FAIR-PLAY 70 Ieri, la sediul UNESCO din Paris, a avut loc înminarea Trofeului Fair-Play „Pierre de Coubertin" pe anul 1970, ciclistului polonez Ryszard Szurkowsky. Solemnitatea a avut loc sub preşedinţia d-lui René Maheu, director al UNESCO. Al 35-lea Congres A.I.P.S. MÜNCHEN, 4 (Agerpres). — Cel de-al 35-lea Congres al Asociaţiei internaţionale a presei sportive (A.I.P.S.) s-a deschis la München. La acest congres participă ziarişti sportivi din 49 de ţări, printre care şi Aurel Neagu, preşedintele Asociaţiei presei sportive din România. In cadrul lucrărilor se vor discuta, printre altele, organizarea serviciilor de presă la Jocurile Olimpice de iarnă (Sapporo) și cele de vară (München) din 1972. TELEX • TELEX• Maratonul Internațional de la Karl Marx Stadt a fost ciștigat de Juergen Busch (R.D.G.), cronometrat pe 42,195 km în 2h 17:30. Pe locul secund s-a clasat compatriotul său Joachim Trupper — 2h 17:34, urmat de finlandezul Kalle Hakkairainen — 2h 18:01 și polonezul Vîikiwrzuta — 2h 18:17. Au luat startul sportivi din 12 tarî.■ Turneul de baschet de la Belgrad, organizat de televiziunea iugoslavă, s-a încheiat cu victoria reprezentativei U.R.S.S. In meciul decisiv, baschetbaliștii sovietici au învins cu scorul de 82—69 (41—35) echipa Iugoslaviei. Intr-un alt joc, o selecţionată Iugoslavă a Întrecut cu scorul de 73—60 (43—42) formaţia Italiei. ■ In oraşul Le Mans (Franţa) au continuat Întrecerile turneului de calificare pentru C.E. de baschet (m). Echipa Cehoslovaciei a Învins formaţia Elveţiei cu 99—59, iar selecţionata Franţei a dispus cu 99—46 de reprezentativa Scoţiei.■ A fost alcătuită echipa de ciclism a Franţei pentru «,Cursa Păcii“ , Bodier, Arbes, Coroller, Edet, Quillon şi Yon. a După disputarea a 4 etape. In Turul Spaniei conduce ciclistul spaniol Domingo Perurena, ur- mat de olandezul Rene Pimen — la 5 sec., francezul Guimard — la 10 sec., spaniolii Lasa — la 14 sec. și Linares — la 16 sec, belgianul Bracke — la 18 sec. Rutierul francez Raymond Poulidor se află pe locul 15, la 24 sec. de lider. ■ La Tokio au luat sfîrșit campionatele mondiale de lupte libere pentru Juniori. In ordinea categoriilor, titlurile au fost cucerite de următorii : Matsuhashi (Japonia), Baki (Turcia), Onishi (Japonia), Sokolov (U.R.S.S.), Kvarelasuffi (U.R.S.S.), Mehdioun (Iran), Essmaieli (Iran), Pirahmadian (Iran), Kasimikov (URSS) șiBittick (S.U.A.). Proba de simplu masculin a turneului internaţional de tenis de la Dallas (Texas) a fost cîştigată de asul australian John Newcombe, învingător în finală cu 7—6, 6—4 în faţa lui Arthur Ashe (S.U.A.). In finală de dublu, Okker (Olanda) — Riessen (S.U.A.) au dispus cu 6—3, 6—4 de Lutz (S.U.A.) — Pasarell (Porto Rico). In clasamentul campionatului mondial profesionist, după disputarea a cinci turnee, pe primul loc se află Newcombe — 33 p, urmat de Ashe — 25 p, Drysdale — 20 p, Laver — 15 p. ■ La Roma au început întrecerile celei de-a 28-a ediţii a campionatelor internaţionale de tenis ale Italiei. Rezultate din primul turt Gorman (S.U.A.) — Ulrich (Danemarca) 2—6, 6—4, 6—4; Di Matteo (Italia) — Stone (Australia) 6—2, 6—2; El Shafel (R.A.U.) — Crealy (Australia) 6—4, 6—4; Franchitti (Italia) — Carmichael (Australia) 4—6, 6—1. 6—3; Maud (R.S.A.) — Toci (Italia) 6—4, 7—5; Zugarelli (Italia) — Alexander (Australia) 6—4, 1—6, 6—3. H Meciul de tenis Jamaica — Noua Zeelandă, care se desfășoară la Kingston în cadrul „.Cupei Davis“, scorul este de 2—1 în favoarea tenismenilor neozeelandezi. în proba de dublu, cuplul Onny Partn — Jeffrey Simpson (Noua Zeelandă) a întrecut perechea formată din Richard și Compton Russell cu 6—1, 6—1, 4—6, 6—4. ■ Titlul de campioană a Franței la handbal masculin a revenit echipei U.S. Ivry. In ultimul meci, handbaliștii de la Ivry au învins la Paris pe principala contracandidată la titlu, formația Stella Sport: 22-17. Predacţia şi administraţia! str. Vasile Gonta nr. 161 telefoane centrala II.10.05, secţia corespondenţi 11.51.09, interurban 12 şi 286 , telex, sportrom buc. 180, Tiparul „1.0. Informaţia“, Bucureşti 40368