Sportul, iulie 1971 (Anul 27, nr. 6741-6771)

1971-07-13 / nr. 6753

a NOUA STEA tenisului feminin „Asteptam succesul Evonnei Goolagong abia in 1973“ —declară antrenorul Vic Edwards Scorul cu Margaret Court: 2-2 1 Un serviciu impecabil, retururi ,fără reproş, o lovitură pe rever foarte puternică și role-uri, smashuri imparabile, iată atuurile care au situat-o, într-un timp record, pe Evemne Goolagong în constela-ţia marilor staruri ale tenisului. A debutat în marile competiţii internaţionale abia anul trecut, la 10 ani, fără a reuşi ceva deosebit; la Wimbledon, după un prim tur, a trecut în rîndul spectatorilor cu nelipsitu-i surîs, care o face atit de simpatizată pe courts-urile de iarbă sau zgură. Chiar şi la începutul acestui an, după victoria asupra Margaretei Court (realizatoarea marelui şlem în 1970) într-un turneu de mina a doua, specialiştii nu s-au lăsat prea mult impresionaţi. Mai ales că în întîlnirile următoare — finalele campionatelor Australiei şi ale Africii de Sud — marea campioană a sezonului trecut obţinea succese facile. Dar a venit turneul de la Roland Garros şi cu acesta prima victorie de răsunet a tinerei jucătoare australiene. De data aceasta, nu mai era o întîmplare. Avea s-o confirme finala din 2 iulie, care a înmărmurit pur şi simplu miile de spectatori prezenţi la All England Club. După două seturi de luptă aprigă (chiar dacă scorul celui de al doilea, 6—1, n-o lasă să se întrevadă), Goolagong avea să primească trofeul ce recompensează pe cea mai bună jucătoare din lume. Cine și-ar fi imaginat la începutul acestui an o asemenea surpriză ? Nici măcar antrenorul Vic Edwards din Sydney (un Harry Hopman al jucătoarelor) care a descoperit-o pe Evonne — al 8-lea copil al unui modest cioban din Barella (Noua Galie de Sud) — cu 6 ani în urmă, îndrumîndu-i paşii timizi şi nesiguri pe terenul de tenis. „Eleva mea este departe de a fi atins perfecţiunea în joc. Al doilea serviciu nu este încă pus la punct, ca şi lovitura de pe partea dreaptă. Nu credeam, sincer vorbind, că va fi capabilă de o asemenea performanţă înainte de 1973. Dar ea a întrecut toate aşteptările“. Asaltată de ziarişti la sfîrşitul finalei, care a furnizat actualei ediţii o foarte tînără cîştigătoareîn istoria turneelor feminine de la Wimbledon, doar americanca Karen Susman a fost o învingătoare (1962) mai tînără cu 5 luni, decit Goolagong) şi întrebată ce tactică a adoptat împotriva Margaretei Court, Evonne, de loc marcată de efort, a răspuns cu surîsuil pe buzei „Nici una. Întotdeauna joc in funcţie de ceea ce simt pe teren. Şi lupt pentru orice minge. Acum, scorul cu Margaret a devenit egal, 2—2. Manșa decisivă — la Forrest Hills...“* A. VASILIU Turneul de șah de la Brașov * * MAIA RANNIKU - lideră BRAȘOV, 12 (prin telefon). Cîștigînd întrerupta la Lia Bogdan, iar după amiază partida din runda a 5-a cu Margareta Juncu, maestra sovietică Maia Ranniku a trecut în fruntea clasamentului, avînd 5 puncte. Pe locul 2 se află maestra emerită Alexandra Nicolau, cu 3/2 p şi o partidă întreruptă cu poloneza Iolanta Szota, în care are un uşor avantaj. Patru ore de joc n-au fost suficiente pentru disputarea tuturor partidelor întrerupte. Au mai rămas două restanţe : Gogîlea — Bogdan şi Cohn — Juncu. Astăzi, în runda a 5-a, Margareta Teodorescu a învins-o pe Cohn, iar Suzana Maisai a dispus de Just. Concursul internaţional de pentatlon modern SPORTIVII POLONEZI AU DOMINAT PROBA DE SCRIMĂ VARŞOVIA, 12 (prin telefon), în capitala Poloniei a continuat concursul internaţional de pentatlon modern cu disputarea probei de scrimă. După un „maraton“ care a durat aproape opt ore, victoria a revenit la individual cît şi pe echipe sportivilor ţării gazdă. Primul s-a clasat Kainer, din prima reprezentativă a Poloniei, cu 1096 p, urmat de doi pentatlonişti bulgari : Bratanov 1024 p şi Muşanov 928p. Sportivii români au obţinut următoarele rezultate : Spîrlea şi Cosmescu — 808 p, clasaţi la egalitate pe locurile 7—8. Covaci cu 544 p se află pe locul 19, iar Naghi, cu 520 p, pe locul 22. Pe echipe, prima selecţionată a Poloniei a realizat 2 856 p, pe locurile următoare situîndu-se echipele: Bulgaria 2 832 p, Cehoslovacia 2 462, România 2 260 p. După două probe, Kainer a luat avans în clasamentul general (2 196 p), secondat de coechipierul său Peciak (2 028 p). Pe locul 3 Bratanov 2 004 p. Sportivii români Spîrlea și Cosmescu se află pe locurile 4—5 cu 1908 p, iar Covaci pe locul 14 cu 1614 p. Pe echipe conduce Polonia I cu 6151 p. Echipa României — pe locul 3 cu 5 530 p. Următoarea probă — tirul. Turul Franţei (14) OCANA A ABANDONAT - MERCKX A TRECUT IN FRUNTE Etapa a 14-a din Turul Franţei desfăşurată în Pirinei, pe o distanţă de 214,5 km (Hewei — Luchen) a fost deosebit de agitată şi, totodată, dramatică. Purtătorul tricoului galben, spaniolul Ocana, a fost nevoit să abandoneze în urma unei derapări în timp ce cobora vertiginos serpentinele umede de ploaie şi grindină ale muntelui Mente. Accidentul nu a avut urmări grave, dar medicii i-au interzis continuarea cursei. Pe aceleaşi serpentine a căzut şi Gösta Peterssen şi el fiind nevoit să abandoneze. A derapat şi Merckx, care şi-a continuat însă cursa. Etapa a fost cîştigată de spaniolul Fuente în 6 h 11,54, urmat de Merckx cu 6 h 18,15. In fruntea clasamentului a trecut Merckx urmat de Zoetemelk la 2,21, Impe la 2,51, Thevente la 4,46, Mortensen la 11,26, T. Peterssen la 14,56. PE PISTELE DE ATLETISM ATLEŢII GRECI ÎNVINGĂTORI Desfăşurată timp de două zile la Atena, întîlnirea dintre echipele masculine ale Greciei şi Austriei a luat sfîrşit cu victoria gazdelor la scorul de 135—76. Cîteva rezultate tehnice : Vassiliou 14,0 pe 110 m garduri; Sudek (Austria) 56,50 m la disc ; Bananiotis (Grecia) 66,90 m la aruncarea ciocanului; Herzig (Austria) 7,57 m la lungime. • Cu prilejul unui concurs desfăşurat la Densbach (R. F. a Germaniei), atletul vest-german Bernhard Nermerich a stabilit cea mai bună performanţă mondială a anului în proba de 50 km marş cu timpul de 4:05 : 39,6. • Tradiţionala competiţie internaţională de marş, „Turul Romandiei“ a fost cîştigată în acest an de Charles Soway(Luxemburg), care a realizat o medie orară generală de 10,355 km. Pe locul secund s-a clasat olandezul Jan de Jonge la 36:16, urmat de elveţianul J. D. Marclay la 56 : 49. DE LA 11,0 LA 10,0 IN DOUA SEZOANE Primul record european egalat în acest sezon a fost semnat de mai puţin cunoscutul sprinter din R.D. Germană, Manfred Kokot, care a parcurs pe pista de tartan din Erfurt distanţa de 100 m în 10,0. Performanţa a făcut senzaţie în lumea atletismului şi a surprins realmente, chiar şi pe cei care cunoşteau posibilităţile atletului german. Originar din Templin (s-a născut la 3 ianuarie 1948), de profesie mentor electric, Manfred a început să practice atletismul la 12 ani cu antrenorul Heinz Howe. Debutul său nu a fost strălucit, astfel că în 1969, cea mai bună performanţă a sa pe 100 m era de numai 11 secunde. Anul trecut, el s-a stabilit la Leipzig şi a început să se pregătească cu fostul internaţional Wolfgang Müller, reuşind 5,4 pe 50 m (în sală) şi locul trei la C.E. de la Sofia (martie 1971). De-a dreptul uimit de performanţa elevului său („aşteptam un rezultat de 10,2—10,3“), W. Müller a declarat că în această vară, cînd Kokot va atinge maximum de formă, recordul Europei va fi în mod cert corectat. „Manfred este un atlet cu o forţă neobişnuită. El îmi reaminteşte de irezistibilul Bob Hayes nu numai prin alura sa fizică (1,75 m şi 80 kg), dar şi prin stilul său de alergare. Are un start exploziv şi calitatea de a mări ritmul pe întregul parcurs al cursei. Va fi fără îndoială unul dintre candidaţii la medaliile ce vor fi decernate la München“. CAMPIONATELE FEMININE ALE S.U.A. Cel mai bun rezultat înregistrat în cadrul campionatelor feminine ale S.U.A. a fost înregistrat de Iris Davis — 11,2 pe 100 m. Alte performanțe notabile: Kim Attlesey 6,32 m la lungime (pe locul doi — Willie White cu 6,30 m); Kathy Gibbons 4 : 19,2 — 1 500 m. Irena Szewinska revine în formă. In concursul internaţional desfăşurat duminică la Varşovia, reputata atletă poloneză a cîştigat proba de săritură în lungime (în imaginea noastră în plin efort) cu o performanţă de 6,41 m Shane Gould 4 victorii la Santa Clara! Caz unic în istoria nataţiei. Confirmînd excepţionala sa valoare, australianca Shane Gould a reuşit să cîştige toate cele 4 probe de craul, de la 100 m la 800 m, cu performanţe excelente în cadrul concursului de la Santa Clara, o mini-olimpiadă a înotătorilor. O comportare foarte bună au avut şi brasiştii sovietici, Galina Stepanova şi N. Pankin, care au obţinut cite două victorii. Rezultate tehnice: 800 m liber (f); S. Gould 9:03,9 — cea mai bună perf. mondială a anului, K. Moras (Australia) 9:12,6; 100 m bras (b); N. Pankin 66,G. B. Job (S.U.A.) 66,7; 100 m bras (f): G. Stepanova 1:16,4; 100 m delfin (b): M. Spitz (S.U.A.) 56,0 — cea mai bună performanţă mondială a anului; 100 m delfin (f): Deana Decarduff (S.U.A.) 65,8. ★ înotătorii italieni — 89—64 la bărbaţi şi 102—51 la femei — au obţinut o dublă victorie în fața celor polonezi la Syracusa. Cîteva rezultate: M. Calligaris 4:56,6 — 400 m mixt (b); S. Grassi 17:15,8 — 1500 m liber (rec.); Cristina Tarantino 2:31,7 — 200 m spate (f). CAMPIONATELE EUROPENE DE BASCHET (TINERET) La Gorizia (Italia) se desfășoară in prezent campionatele europene de baschet rezervate echipelor masculine de tineret. Iată cîteva dintre rezultatele înregistrate : Italia — R. F. a Germaniei 69—45 ; Iugoslavia — Franţa 85—64 ; U.R.S.S. — Grecia 51—35 , Israel — Elveţia 118—45. La Gorizia au început Cicliştii români participă la „Premiul olimpic“ de la Cottbus Ieri a părăsit Capitala plecînd la Cottbus (R. D. Germană) echipa de ciclism tineret a României. Sportivii noştri vor lua startul în cadrul „Premiului olimpic“, împreună cu ciclişti din alte 10 ţări. Din lotul care s-a deplasat fac parte Ştefan Ene, Cristian Camer, Mircea Bădilă şi Cristian Tudoran. Ei sunt însoţiţi de antrenorul Ion Vasile. Astăzi este programată cursa de contratimp pe echipe (80 km), iar în ziua de 15, întrecerea individuală pe circuit. CAMPIONATELE MONDIALE DE SCRIMĂ DE LA VIENA UNIUNEA SOVIETICĂ ȘI-A PĂSTRAI TITLUL LA SABIE SPADASINII ROMÂNI NĂDĂJDUIESC SĂ SE REABILITEZE IN ÎNTRECEREA PE ECHIPE VIENA, 11prin telefon. La Stardhalle, caruselul surprizelor continuă la fel de spectaculos. Dinpăcate, printre cei care părăsesc planşele instalate în imensa sală sau în clădirile anexă sunt şi trăgători români. Cum a fost cazul spadasinilor. După un prim tur de calificare în care ei au evoluat bine, a urmat un veritabil tur al dezamăgirilor, soldat cu eliminarea in corpore a spadasinilor noştri. A rămas, mai întîi, Al. Istrate. Cu 3 victorii, el a ocupat locul 4 în serie, după Jung (R.F.G.), Floquet (Fr.) şi Kollar (Austria). De ultimul concurent l-a despărţit doar coeficientul. Altfel, egalitate perfectă de victorii. Kollar a avut coeficient 1,500, în timp ce reprezentantul ţării noastre a ajuns doar la 0,761. Păcat, fiindcă Istrate evoluase destul de convingător. El n-a ştiut, însă, să-şi valorifice şansele, să obţină victorii la scoruri mai concludente. In disputa calificărilor nerespectarea unei asemenea tactici se plăteşte mult prea scump ! Anton Pongrat a întrunit două victorii cu care — în seria sa — a ocupat locul 5. S-au calificat mai departe austriacul Drost, care — după aprecierea specialiştilor prezenţi la Viena — va încerca tentativa de a cuceri chiar şi titlul, maghiarul Schmit şi irlandezul Bouchier. Reprezentantul nostru a fost superior irlandezului dar n-a reuşit să dovedească, prin jocul tuşelor, acest adevăr. Constantin Duţu, cu două victorii, s-a clasat pe locul 4, dar într-o serie destul de grea, dominată de vest-germanul Hehn şi mai ales de foarte dificilul spadasin so,vietic, Paramonov. Una din speranţele noastre în proba de spadă, tînărul Constantin Bărăgan, n-a reuşit să confirme bunele rezultate obţinute la examenele de pregătire a C.M. El a realizat doar două victorii care i-au asigurat numai locul 4 în serie. E drept că şi în cazul lui, sorţii n-au fost prea darnici, el avînd drept adversari trăgători de mare reputaţie, ca suedezul van Essen, francezul Ladegaillerie şi italianul Muzio. Ultimul, după ce a încurcat mult socotelile participanţilor din această serie, a capotat şi el împreună cu Bărăgan. In fine, Iosif Sepessy nu a obţinut decit o victorie şi„ locul 6... El are, într-un fel, scuza de a fi evoluat bolnav, cu o puternică stare febrilă (aproape 40 de grade). Ghinioanele nu-l părăsesc, în continuare, pe acest talentat scrimer. După entorsa suferită în ţară şi abia restabilit (plecarea sa la Viena a fost pînă în ultimul moment sub semnul întrebării), iată acum o nouă Complicaţie. Se speră cel puţin, ca el să poate fi recuperat pînă la întrecerea pe echipe, în eventualitatea fericită, ca „4“al ţării noastre să poată realiza o mult aşteptată reabilitare în faţa publicului vienez şi desigur a suporterilor din ţară. Timp ar fi, întrucît probade spadă pe echipe va începe abia joi, ea încheind de fapt actuală ediţie a G.M. de scrimă. De notat că tot in turul II al calificărilor au mai rămas şi alţi spadasini, printre ei multe personalităţi în scrimă pa austriacul Losert, fost campion mondial, elveţianul Giger, suedezul Jonsson, belgianul Bessemann şi Fiedle» (R.D.G.). Proba de Sabie Pe echipe a continuat cu întrecerile pentru locurile' 1-4. Disputa pentru titlul mondial a angajat formaţiile Uniunii Sovietice şi Ungariei. Meciul a stat tot timpul sub semnul echilibrului încheindu-se cu victoria la limită a sabrerilor sovietici : 8-7. Ultimul asalt nu s-a mai tras, deoarece echipa U.R.S.S. avea deja un avantaj de patru tuşe. In acest fel sabrerii Uniunii Sovietice şi-au menţinut titlul de campioni ai lumii. Pentru locurile 3-4 art intratpe planşe echipele Italiei şi Poloniei, întîlnirea a avut un aspect asemănător meciului pentru titlu, terminîndu-se la egalitate de victorii. Sabrerii italieni au cîştigat totuşi medalia de bronz a C.M. datorită unui tur saveraj superior! 58-63. Așadar clasamentul la sabie arată astfel : 1. U.R.S.S., 2. Ungaria, 3. Italia, 4. Polonia, 5. ROMÂNIA, 6. R.F.G. TURNEE DE TENIS Finale la München, Gstaad și Dublin • Proba de simplu bărbaţi din cadrul turneului internaţional de tenis de la München s-a încheiat cu victoria jucătorului spaniol Juan Gisbert.In finală, Gisbert l-a întrecut în trei seturi cu 6—2, 6—4, 6— 4 pe tenismanul maghiar Peter Szőke. • La Gstaad au luat sfîrşit campionatele internaţionale „open“ ale Elveţiei. In proba de simplu bărbaţi, victoria a revenit lui John Newcombe, care în finală l-a învins în cinci seturi (6—2, 5—7,1—6, 7— 5, 6—3) pe olandezul Tom Okker. Proba de dublu masculin s-a încheiat cu victoria surprinzătoare a tinerilor jucători australieni John Alexander și Phil Dent, care au învins cu 5—7, 6—3, 6—4 puternicul cuplu Newcombe-Okker. • Au luat sfîrșit întrecerile turneului de la Dublin. La simplu bărbaţi jucătorul Cliff Drysdale a dispus în finală cu 10—8, 6—3 de Clark Graebner. în finala probei de dublu mixt, perechea Evonne Goolagong — Fred Stolle a învins cu 6—3, 6—2 cuplul Margaret Court — Qwen Davidson. C.M. 1974 A ÎNVINS PE... C.M. 1970! Record de înscrieri: 93 La 16 şi 17 iulie, la Düsseldorf, comisia de organizare a campionatului mondial din cadrul F.I.F.A., va lua hotărâri în privinţa organizării preliminariilor şi turneului final al C.M. 1974. In ziua de 17 iulie, comisia va proceda la tragerea la sorţi a grupelor preliminare. Şi nu-i va fi uşor pentru că la această ediţie s-a înregistrat un record de înscrieri : pînă la ora în care apar aceste rînduiri, numărul de înscrieri a atins cifra de 93, ceea ce constituie un record (în 1970 au fost 69 înscrieri). Iată ţările care şi-au anunţat participarea : AFRICA (23 faţă de 12 în 1970 : Algeria, Camerun, Congo Kinshasa, Congo Brazzaville, Dahomey, Etiopia, Gabon, Ghana, Guineea, Coasta de Fildeş, Senegal, Kenya, Lesotho, Madagascar, Mauretania, Maroc, Nigeria, Sierra Leone, Sudan, Tanzania.' Togo, R.A.U., Zambia. AMERICA DE NORD, CENTRALA ŞI CARAIBE (14 faţă de 11) : Canada, Costa Rica, Guatemala, Haiti, Honduras, Jamaica, Mexic, Antilele Olandeze, Porto Rico, El Salvador, Surinam, Trinidad. S.U.A., Antigua. america de SUD (16 faţă de 10) : Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Bolivia, Ecuador, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela. ASIA (11 faţă de 4) : Hong-Kong, India, Indonezia, Iran, Irak, Israel, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Malaesia, Filipine. OCEANIA (2 faţă de 3) : Australia, Noua Zeelanda. europa (33 faţă de 30) : Albania, Anglia, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehoslovacia, Cipru, Danemarca, Irlanda, Irlanda de Nord, Finlanda, Franţa, Grecia, Olanda, Islanda, Iugoslavia, Polonia, Luxemburg, Ungaria, Malta, R. D. Germană, R. F. a Germaniei, Norvegia, Italia, Portugalia, România, Scoţia, Elveţia, Suedia, U.R.S.S., Spania, Turcia, Ţara Galilor. Din federaţiile înscrise în 1970 nu şi-au anunţat participarea pentru 1974 cele din Libia, Rhodesia, Tunisia, Bermude şi R. P. D. Coreeană. TELEX • TELEX • TELEX întreruptă la mutarea a 41-a, cea de-a 4-a partidă a semifinalei campionatului mondial de şah dintre marii maeştri sovietici Tigran Petrosian şi Viktor Korciioi s-a încheiat remiză la mutarea a 65-a, în prezent scorul meciului este egal I 2—2 puncte. ■ Intr-un meci internaţional amical de fotbal feminin s-au întâlnit la Lyon echipa Saint Clair Calaire şi o selecţionată a oraşului Praga. Meciul s-a încheiat cu un rezultat de egalitate 2—2 (1—1). ■ Concursul internaţional de pentatlon modern, desfăşurat la Copenhaga, a fost câştigat de echipa R. F. a Germaniei care a totalizat 14 767 p. Pe locurile următoare s-au clasat Selecţionatele Danemarcei — 13 854 p, Olandei — 13 217 p și Suediei — 11 398 p. Ba individual, victoria a revenit sportivului danez Steffensen cu 5 050 p, secundat de vest-germanul Thade — 4 944 p. ■ In cadrul turneului internaţional feminin de volei, care se desfăşoarăa Cannes, reprezentativa Bulgariei a întrecut cu scorul de 3—1 (15—3, 15—10, 14—16, 15—7) selecţionată Olandei. ■ După cum s-a mai anunţat, în timpul desfăşurării cursei automobilistice de pe circuitul de la Nürnberg, alergătorul mexican Pedro Rodriguez a decedat în urma unoii arsuri. Ancheta întreprinsă a stabilit că maşina lui Rodriguez şi-a pierdut controlul, deoarece unul din cauciucurile din faţă a făcut explozie. Cu toată intervenţia rapidă a serviciului special de accidente, Rodriguez n-a mai putut fi salvat, maşina luînd foc. Doi dintre comisarii cursei şi un poliţist au fost răniţi, suferind arsuri. Pedro Rodriguez, considerat ca unul dintre cei mai reputaţi alergători mexicani, acceptase în ultimul moment să participe la această cursă de 200 mile. Prin dispariţia pilotului mexican Pedro Rodriguez, automobilismul mondial pierde un element de mare valoare. In acest an, cursele automobilistice profesioniste au făcut numeroase victime, printre care Fulvio Tandoy (Italia), Leith Gaydas (S.U.A.), Mallory Parks (Anglia), fraţii Yves şi Ferradori (Franţa) şi recent mexicanul Pedro Rodriguez. CARE VOR FI ÎN TURNEUL CELE 10 ECHIPE FINAL AL J. O.? Preliminariile turneului olimpic se află în plină desfăşurare. Numeroase întîlniri au avut deja loc, daci, pînă acum, în afară de cele două calificate de drept (R. F. a Germanei ca ţară organizatoare şi Ungaria, deţinătoarea titlului) nu se cunoaşte nici una din restul de 14 care vor lua startul în turneul final al celei de a 26-a ediţii a J.O. de vară. Care este situaţia in prezent, pe toate continentele, ce meciuri s-au desfăşurat şi ce partide urmează să mai aibă loc ? EUROPASE CALIFICA 4 DIN CORUPE ŞI 2 DE DREPT, GRUPA I : Islanda, — Franţa 0—0 şi 0—1 ; Luxemburg — Austria 1—0 şi 2—3, în al treilea meci desfăşurat în R.F.G. : 0—2 ; U.R.S.S. — Olanda 4—0 şi 0—0. S-au calificat pentru turul următor : Franţa, Austria,, şi U.R.S.S. Echipele vor susţine minuri tur-retur. Prima clasată va juca în turneul final. GRUPA A H-a : Polonia — Grecia 7—6 şi 1—0 ; Anglia — Bulgaria 0—0 şi 0—5 ; Spania — Turcia 3—0 şi 1—0 . In turul următor vor juca : Polonia, Bulgaria şi Spania. După meciurile turretur, primra clasată se va califica în turneul final. Este de altfel cea mai puternică grupă, întrucît Polonia şi Bulgariaaliniază echipele naţionale. GRUPA A Il-a : Irlanda — Iugoslavia 0—1 şi 0—2 ; R.D.G. — Italia 4—0 şi 1—0. In această grupă Finlanda şi Malta s-au retras din competiţie. Astfel, învingâtoarea dintre Iugoslavia şi R. D. Germană se va califica în turneul final. GRUPA A IV-a : România — Albania 2—1 şi 2—1 ; Elveţia — Danemarca 2—1 şi 0—4. Invingătoarea dintre România şi Danemarca se califică în turneul final. AFRICA (SE VOR CALIFICA 3 ECHIPE) Grupa I : R.A.U. — Tunisia 2—0 şi 0—3 ; Mali — Algeria 1—0 şi 2—2 ; Maroc — Nigeria 5—2 şi 3—1. S-au calificat : Tunisia, Maroc şi Mali. Invingătoarea acestui turneu se califică pentru J.O. Grupa a II-a : Togo — Guineea 1—1 şi 5—4 ; Liberia — Ghana 1—2 şi 0—1. Togo, Senegal şi Ghana, ca şi învingătoarea dintre Camerun şi Gabon susţin un turneu da calificare pentru turneul final. Grupa a II-a: Etiopia — Zambia 6—3 şi 1—6 ; Uganda — Sudan 4—0 şi 1—1 ; Malawi — Republica Malgaşă 1—2 şi 2—4. Etiopia, Uganda şi Republica Malgaşă îşi vor disputa meciurile (tur-retur) pentru stabilirea echipei calificate în turneul final. ASIA (SE VOR CALIFICA 3 ECHIPE) GRUPA DE EST : la 22 septembrie va începe la Seul turneul de calificare la care participă Coreea de Sud, Japonia Filipine, Malaezia şi Taiwan. GRUPA CENTRALA : între 3 şi 18 martie 1972 se va desfăşura la Rangoon, turneul de calificare cu participarea formaţiilor : Burma, Thailanda, Indonezia, India, Ceylon şi Israel. GRUPA DE VEST : învingătoarele meciurilor (tur-retur) dintre R.P.D. Coreeană — Siria, Liban — Irak şi Iran — Kuweit se întîlnesc într-un turneu de calificare după cum urmează : R.P.D. Coreeană (sau Siria) cu Liban (sau Irak). Câştigătoarea acestei partide va întîlni In finală echipa Iranului (sau a Kuweitului). AMERICA DE SUD 1 (SE VOR CALIFICA DOUA ECHIPE). GRUPA A : Brazilia, Argentina, Chile, Bolivia, Ecuador. GRUPA B : Uruguay, Peru, Columbia, Venezuela, Paraguay. Meciurile vor avea loc în octombrie în Columbia. Primele două clasate se califică în turneul programat în decembrie, tot în Columbia, iar formaţiile clasate pe primele două locuri vor fi prezente la München. AMERICA DE NORD ŞI CENTRALA (SE VOR CALIFICA DOUA ECHIPE) GRUPA I : Bermude — Canada 0—3 şi 1—1, Bermude — Mexic 0—3 şi 0—2, Mexic — Canada 1—0 (returul la 26 august, în Canada). Indiferent de acest rezultat, echipa Mexicului s-a calificat pentru turul următor. GRUPA A Il-a : Guatemala — Pa nama 4—1 ; Surinam — Panama 1—4 şi 3—0 ; Guatemala — Surinam 2—2. Guatemala mai are de susţinut două jocuri. GRUPA A IlI-a : S.U.A. — Barbados (25 iulie), Barbados — S.U.A. (22 august). In grupă mai participă și echipa Salvador, dar F.I F.A. nu a primit încă datele la care va juca această formație. GRUPA A IV-A : Jamaica — Antile 2—1. Returul la 14 iulie. Formaţiile clasate pe primele locuri în cele 4 grupe vor susţine un turneu, urmînd ca echipele de pe locul I şi II să se califice în turneul final al J.O. Iată-l pe Kreische (cel mai eficace jucător din campionatul R.D. Germane) înscriind un gol în poarta Italiei. Fază din meciul R.D. Germană—Italia (4—0) din preliminariile olimpice desfășurat la Drasda. Redacţia ţi admiinistraţia, Bucuieşti, str. Vasile Grotaer, 181 telefoanei centrală 11.10,05, Secţia corespondenţi 1141,09, Interurban U şi 2801 telexi sgortrom tue, ISO,Tiparul „I. g. Informaţia", Jucureşti #03681 t BRAZILIA - AUSTRIA 1-1! SAO PAULO, 12 (Agerpres)... — Peste 100 000 de spectatori auurmărit pe stadionul „Morumbi“ din Sao Paulo meciul internaţional amical dintre echipele Braziliei şi Austriei. Suprinzător, întîlnirea s-a terminat cu un rezultat de egalitate : 1—1 (1—0). Scorul a fost deschis în min. 33 de gazde, care au marcat prin celebrul Pele. Aripa dreaptă Zequinha (debutant) a demarat pe extremă și a centrat balonul. Tostao a lăsat mingea să treacă la Pele și acesta, printr-un șut imparabil, a înscris. In partea a doua a jocului, întîlnirea a fost echilibrată. Fotbaliştii austrieci au egalat în minutul 51 prin aripa stingă țara, în continuare, o frumoasă comportare a avut portarul austriac Rettensteiner. Pele, conform unui angajament, aevoluat numai în prima repriză . Celebrul jucător îşi va lua rămas bun de la echipa naţională o dată cu disputarea jocului Iugoslavia-Brazilia, care va avea loc la Rio de Janeiro. Au jucat: BRAZILIA : Felix, — De Maria, Britto, Piazza, Everaldo (Marco Antonio), Clodoaldo, Gerson, Rivelino (Paulo Cezar), Zeauinha, Tostao, Pele (Rivelino). AUSTRIA : Rettensteiner — Schmidradner, Sturm, Berger, Eigenstriller, Jagodici, Kickersberger, Mayer, Hoff (Kodat), Sterilig, Jara. Agenţiile internaţionale de presă subliniază că selecţionata braziliană a fost o umbră a irezistibilei echipe care a cîştigat campionatul mondial.