Steagul Roşu, octombrie 1969 (Anul 24, nr. 5178-5203)

1969-10-10 / nr. 5186

ífa fl. 2 Un nou an în învățămîntul de partid (Urmare din pagina I) pregătirea propagandistului. Subliniem faptul că nu peste tot s-au asigurat propagandiștii cei mai potriviți, corespunzători pentru această formă de învățămînt. Sînt multe situații cînd activiștii de partid care flu experiență și cunoștințe mai bogate în problemele statutare nu s-au oferit să fie propagandiști pentru cercurile de statut, la aceste cercuri fiind stabiliți propagandiști tovarăși recent primiți în partid. De exemplu, la sate, dintre cele peste 60 cercuri și cursuri de studiere a Statutului P.C.R., numai 15 sînt asigurate cu propagandiști din rîndul activiștilor de partid, mulți secretari ai comtitetelor comunale de partid preferind să fie propagandiști la cercurile de educație moral-cetățenească. Privitor la programa acestei forme de învățămînt, facem precizarea că cursanții vor audia 4-5 expuneri pe problemele principale cuprinse în documentele Congresului al X-lea și vor dezbate 3-4 teme privind normele statutare și viața internă de partid. Membrii de partid din comerț, unitățile sanitare, P.T.T.R., consiliile populare comunale și alte sectoare de activitate, care sînt cuprinși în cercuri și cursuri de educație moral-cetățenească vor studia în acest an 4-5 teme din documentele Congresului, restul activităților rămînînd să fie axate pe probleme specifice preocupărilor cursanților. Cadrele din întreprinderile industriale, din cooperativele agricole de producție, întreprinderile agricole de stat și întreprinderile de mecanizare a agriculturii încadrate la cursuri și cercuri de studiere a problemelor economice ale acestor ramuri, precum și cele cuprinse în școlile uzinale de partid, vor studia în afară de 4-5 teme reieșite din documentele Congresului, probleme de economie, construcție de partid și socialism științific. Cadrele din administrația locală, U.J.C.M., U.J.C.A.P., U.J.C.C. din alte organizații județene, membrii comitetelor de direcție, precum și cadrele de conducere din întreprinderi și instituții care au fost organizate în seminare teoretice, vor studia la învățămîntul de partid problemele fundamentale cuprinse în documentele Congresului al X-lea, în mod deosebit în legătură cu activitatea de stat, cu stilul de muncă al lucrătorilor din acest domeniu O atenție deosebită se acordă în acest an studierii documentelor de partid de către intelectuali. Astfel, toate cadrele didactice din județ care predau științele sociale ca și inspectorii din cadrul Inspectoratului școlar județean, au fost încadrați intrun seminar special, care va funcționa pe lingă cabinetul județean de partid o dată pe lună. în seminarul special se vor studia problemele teoretice ridicate de Congresul al X-lea, de practica construcției socialiste, sarcinile ce revin științelor sociale în înfăptuirea programului elaborat de Congres, în afirmarea caracterului creator și a forței de influențare a marxism-leninismului. Cadrele didactice de la orașe au fost încadrate în 65 de cercuri și cursuri de învățămînt pe specialități, pe grupe de școli și pe licee ; cele de la sate au fost organizate în 85 de cercuri și cursuri, pe comune, cu mici excepții (acolo unde comunele sînt deosebit de întinse), cite două cercuri pe comună. Ei vor studia în tot anul de învățămînt documentele Congresului al X-lea al partidului. Studiul lor va cuprinde lunar expuneri și dezbateri referitoare la problemele majore ale dezvoltării societății noastre socialiste, concepția partidului nostru despre rolul învățămîntului, științei și culturii, formarea tinerei generații, probleme ale vieții ideologice actuale. Cadrele didactice de la Institutul Pedagogic din Bacău, organizate în seminarii teoretice, și-au axat tematica pe aprofundarea problemelor fundamentale ale edificării noii orînduiri reieșite din documentele Congresului al X-lea, pe înțelegerea creatoare a rolului științei și tehnicii în lumea contemporană, în societatea socialistă, explicarea multilaterală a sarcinilor ce revin oamenilor de știință în înaintarea țării noastre pe calea progresului. Anumite categorii de intelectuali de la sate — medici, ingineri agronomi — sînt organizați în cercuri de învățămînt de partid la nivelul județului, care vor funcționa o dată cu instruirea lor pe linie profesională, astfel : cu inginerii agronomi și medicii veterinari la Casa agronomului , cu medicii umani pe centre de circumscripții sanitare. Ei vor dezbate în tot cursul anului probleme izvorîte din documentele Congresului al X-lea al P.C.R., cu deosebire cele care au tangență cu activitatea ce o desfășoară. Spre deosebire de anii trecuți, în acest an s-a pus un accent mai mare pe pregătirea politico-ideologică a tineretului, fapt pentru care s-au prevăzut forme adecvate de informare cu principalele probleme ale politicii partidului nostru. Studenții de la Institutul pedagogic vor continua experiența bună din anii trecuți de a organiza întîlniri cu membri ai Biroului Comitetului județean de partid, cu activiști din aparatul de partid și de stat, care vor da răspunsuri la întrebări de politică internă și externă a partidului și statului nostru. Cu anumite cadre cu munci de răspundere pe linie de partid, de stat și din economie se vor dezbate documentele Congresului al X-lea la un nivel superior în cadrul universităților serale din municipiile Bacău și Gheorghe Gheorghiu-Dej, la secțiile economie, filozofie, istorie și sociologie. Necesitatea ridicării nivelului învățămîntului de partid, a clarificării cu competență și operativitate a tuturor problemelor care se ridică în cercuri și cursuri a impus anul acesta o atenție deosebită selectării lectorilor și propagandiștilor. Această sarcină a fost încredințată, în primul rînd, membrilor Comitetului județean de partid, ai celor muncipale și orășenești, comunale, activiștilor de partid, activiștilor cu munci de răspundere în conducerea organizațiilor de masă și obștești, secretarilor comitetelor de partid din întreprinderi, instituții, școli și de la sate precum și altor cadre de partid, de stat și din economie, cu o temeinică pregătire politico-ideologică. Pentru ca învățământul de partid să corespundă cerințelor actuale este necesar ca organele și organizațiile de partid din județul nostru să desfășoare o activitate susținută și permanentă în această direcție. învățâmîntul de partid trebuie să fie strîns legat de realitățile fiecărui loc de muncă și să corespundă preocupărilor cursanților. Totodată, este necesar ca activitățile din cercuri și cursuri să se desfășoare in mod atractiv și la un înalt nivel teoretic și practic. Aceasta solicită din partea lectorilor și propagandiștilor, precum și a cursanților, o studiere temeinică a documentelor Congresului al X-lea al P.C.R., ca și a celorlalte docuumente elaborate de conducerea partidului și statului nostru. modificări în programul curselor TAROM  intem în măsură să-i informăm pe cititorii noștri că avioanele TAROM și-au schimbat programul, ele circulînd în prezent după cum urmează: cursa Bacău-București are decolarea la orele 10,50 iar cea după amiază tot spre București are plecarea la orele 17,30. O altă cursă este și aceea care face legătura dintre Bacău și Suceava. Notăm că plecarea spre Suceava se face la orele 15,20. Remarcăm, totodată, că întoarcerea din capitala țării se poate face la orele 14,50, iar de la Suceava avionul sosește în Bacău la orele 17,00. Nu este lipsit de importanță faptul că aceste curse se efectuează cu avioane IL-14, care sunt deosebit de confortabile. De reținut este și faptul că duminică de pe aeroportul Bacău pleacă doar cursa de 10,50, spre București. Locuințe noi din cartierul Tudor Vladimirescu din Tg. Mureș. SI BRciUL ROȘU Viile hibride, la periferia preocupărilor (Urmare din pagina I) se cer luate neîntârziat măsuri de accelerare a ritmului la culesul acestor soiuri, în primul rînd ! O altă problemă asupra căreia vrem să atragem atenția consiliilor de conducere din unitățile cultivatoare de viță de vie este aceea a culesului pe soiuri și culori la viile nobile. în condițiile cînd se ajunge la un anumit conținut în zahăr, strugurii culeși pe soiuri și culori beneficiază de un spor de 20-25 la sută peste prețurile de contract. O constatare îngrijorătoare însă , multe cooperative agricole nu culeg strugurii pe soiuri, ba, unele dintre ele, uneori, nici măcar pe culori ! La Centrul de vinificație Răcăciuni am notat cîteva unități care aduc strugurii în amestec de diferite soiuri : Parava, Parincea, Horgești, Păncești. La Parava, președintele, Aurel Saulea, ne-a dat următoarea explicație : „producția e așa de mică nicit practic n-are sens culesul pe soiuri". In particular, s-ar părea că are dreptate, în principiu, nu. L-am întrebat de ce nu se culeg strugurii pe soiuri și pe președintele C.A.Pcești. Răspunsul a cănfost următorul: „nu recoltăm pe soiuri pentru că se cere un volum mai mare de muncă". Că e adevărat acest lucru se știe. Dar s-a făcut un calcul matematic exact pentru a vedea care modalitate este mai eficientă ? Răspunsul a fost negativ din partea interlocutorului. Cele două probleme ridicate în rândurile de mai sus — intensificarea recoltatului la viile hibride, în primul rînd și culesul strugurilor nobili pe soiuri — sunt lucruri la care trebuie să reflecte cu maximum de răspundere consiliile de conducere ale C.A.P., toți factorii interesați ! Se plantează ceapă la ferma seminceră Letea Veche. PE BANII CUI SE ARDE „GAZUL“? (Urmare din pagina I) să fie lucrările cele mai urgente tovarășe Bîrlă ? La ieșirea din Răcăciuni oprim tractorul cu ștanța 193. Omul de la volan ne-a spus că se numește Constantin Ioniță. Detașat de la secția de mecanizare Nicolae Bălcescu, el s-ar fi cuvenit ca la ora respectivă să are din plin pe terenul C.A.P. Parava unde sunt suficiente parcele eliberate de porumb. Explicația : „am fost la I.M.A. de unde am luat fiare de plug, ascuțite, pentru trei tractoare". Că transportul fiarelor de plug se putea asigura și cu o căruță e de acord interlocutorul. De altfel, președintele C.A.P. Parava, Aurel Saulea, ne-a spus că și cu șareta s-ar putea fi rezolvat o asemenea problemă, dar nimeni n-a solicitat așa ceva. Pe tractoristul Constantin Bîlbîie l-am găsit la C.A.P. Orbeni. A fost detașat de la Răcăciuni ca să lucreze aici. Era ora 11 și jumătate și încă nu era în brazdă. Ea lăsase și motorul mergînd, iar dînsul stătea la taclale. Ne oprim aici cu relatările. Socotim suficiente exemplele date. Rezultă, pe de o parte, evidenta nepăsare a unor președinți de cooperative, a unor ingineri față de modul de exploatare a mijloacelor ce le-au fost puse la dispoziție, iar pe de altă parte condamnabila lipsă de răspundere a unor a șefi de secții de mecanizare, unor tractoriști, care, așa cum s-a văzut, chiar atunci cînd nu se fac nimic cu tractoarele, lasă motoarele să meargă în gol. Se pune întrebarea : cine plătește combustibilul ars în van, cine plătește orele de nefuncționare a mașinilor și tractoarelor ? Poate aflăm un răspuns din partea Direcției agricole, a U.J.C.A.P. Dacă aflăm vi-l comunicăm, dragi cititori ! Beneficiarul - vicfima propriilor tergiversări (Urmare din pagina I) interioare, în același timp, hala unității auxiliare este un stadiu avansat de execuție și va fi predată beneficiarilor la 30 decembrie a.c., încadrîndu-se în proiect. Deci treburile constructorului merg bine. Dar, deși halele de , turnătorie și curățătorie vor fi închise la momentul oportun, înaite de venirea gerului, aceasta nu va folosi la nimic — apreciază inginerul Ioan Sandu, șeful șantierului — întrucît montorii nu vor avea la ce lucra, nefiind asigurat utilajul. Iată, de fapt, cea mai serioasă piedică în calea încheierii lucrărilor de construcții și montaj în timp util, contractarea utilajului. Am intrat în trimestrul IV al anului și încă nu sînt asigurate utilajele ce trebuiau să fi sosit pe șantier. Ba mai mult ,cîteva sute de poziții din planul de livrare a utilajelor pentru trimestrele I și 11-1970, au fost devansate în trimestrele III și IV, cînd uzina trebuie să funcționeze și să livreze economiei naționale 3.000 tone piese turnate din fontă. Beneficiarul poartă, în bună măsură, vina necontractării în timp a utilajelor, dar și întreprinderile ,.Unio“ Satu Mare, U.M.U.M. Baia Mare, „Independența“ Sibiu și Uzina de utilaj din orașul Dr. Petru Groza, care nu înțeleg să asigure, conform termenelor stabilite, utilajele pentru care au semnat angajamente Din cele 49 milioane lei afectați achiziționării de utilaje din țară s-a primit repartiție și s-au emis comenzi pentru 24-25 milioane lei, dar cu termen de livrare la sfârșitul anului viitor, cînd, așa cum am spus, uzina trebuia să intre în producție. Ceea ce-i mai rău, e că utilaje de bază — cum sînt cubirourile pentru turnare — vor veni atît de tîrziu. O altă unitate care a înțeles să nu-și respecte contractele este și uzina „Vulcan“ din București. Aceasta a livrat cazanele pentru centrala termică acum cîteva zile, în loc de sfîrșitul lunii aprilie. Or, montajul lor durează, în cel mai fericit, caz. 6 luni de zile, exact atît ci să treacă întreaga iarnă, ca să nu aibă constructorul cu ce încălzi șantierul. Și n-ar fi nimic dacă numai unitățile din țară ar întârzia livrarea utilajelor, însă, tocmai o instituție ca „Mașinimport“ nu s-a hotărît încă să înceapă contractarea celor două linii tehnologice din import pentru turnătorie, linii fără de care viitoarea uzină nici nu are practic cu ce lucra. Gînd se va hotărî oare să facă această treabă, avînd în vedere că livrarea nu va începe decit după 8—10 luni de la semnarea contractelor ? E cazul să precizăm aici că amînarea livrării unor utilaje s-a produs exclusiv din vina beneficiarului, respectiv Uzina metalurgică din Bacău care, așa după cum suntem informați prin adresa trimisă redacției de către M.I.C.M. Centrala Ind. Utilaje Chimice și rafinării — a tergiversat încheierea unor contracte prin neprezentarea din timp a documentației tehnice necesare. Așa incit, atunci cînd reprezentanții Uzinei metalurgice se plîng de neseriozitatea unora dintre furnizorii săi, e bine să-și vadă și bírna din propriul ochi... Credem că nu mai e cazul să reamintim atît beneficiarului, cît și unităților citate, că la Congresul al X-lea al partidului, un accent deosebit s-a pus pe intrarea în funcțiune la termenele stabilite a investițiilor. Vor putea oare aceștia raporta partidului ceva despre respectarea obligațiilor ? Credem că nu. Ni se pare că nu-i de ici, de colo, să amînx darea în funcțiune a unui obiectiv industrial de asemenea importanță cu peste 6-7 luni dacă nu chiar un an. Campionatul județean de fotbal Energia Gh. Gheorghiu-Dej pe primul loc Fără îndoială, etapa a Vl-a a campionatului județean de fotbal poate fi considerată ca una dintre cele mai interesante atît datorită rezultatelor, cît, în special, schimbărilor din clasament. Astfel, din cele 12 echipe, doar două și-au păstrat vechile poziții. Meciul etapei a avut loc la Zemeș unde echipă locală Gloria, lidera întîlnea clasamentului, intr-un joc derby pe Energia Gh. Gheorghiu-Dej, ocupanta locului secund. Deși numea net favorită, Gloria Zemeș nu a putut face față unei echirip care, de la o etană la alta, vădește o comportare tot mai bună. Și, deși gazdele aveau de apărat și consolidat locul I, în eventualitatea unei victorii, pînă la urmă au trebuit să părăsească terenul învinse, coborînd pe locul III, în urma Energiei și Moldovei Buhuși. Un salt de două locuri a înregistrat Moldova Buhuși care, în urma victoriei cu 2—0, obținută în întâlnirea cu Foresta Dofteanu, ocupă acum locul secund al clasamentului. Neobișnuit apare rezultatul partidei dintre Petrolistul Dărmănești și Petrolul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Deși la prima vedere se anunța un joc „în familie", gazdele nu s-au arătat deloc amabile, „tratîndu-și" oaspeții cu o nortie de șapte goluri, fără să primească nici unul. Astfel, jucătorii din Dărmănești și-au potolit, pe moment, setea de goluri, după ce în cinci etape anterioare nu înscriseseră decât de trei ori ! Scorul alb cu care s-a încheiat jocul dintre Bradul H.C.C. Oituz Tg. Ocna reflecșită echilibrul de forțe dar și ineficacitatea înaintașilor celor două echipe, în special a celor de la Bradul H.C.C. care, în două etape, nu au reușit să înscrie nici un gol. Următoarele 5 etape care au mai rămas pînă la sfîrșitul turului, ne vor oferi, desigur, noi surprize în lupta celor 12 echipe pentru o comportare cît mai bună și rezultate valoroase. A. DUMBRAVEANU Noul organ de presă al chimiștilor de pe Trotuș Săptămîna trecută a apărut primul număr al gazetei „Petrochimistul“, organ de presă al Comitetului de partid și al Comitetului sindicatului din cadrul Grupului industrial de petrochimie Borzești. Corespunzînd cu noua fizionomie a platformei economice de pe Valea Trotușului, publicația respectivă are menirea să înfățișeze veridic și convingător multiplele aspecte de viață și de munca ale chimiștilor din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, să se facă purtătorul opimei publice locale. Gazeta „Petrochimistul“ apare în condițiile unei atmosfere de muncă deosebit de însuflețite desfășurată de salariații Uzinelor, pentru realizarea și depășirea planului de producție pe anul în curs și pentru pregătirea corespunzătoare a producției anilor următori. La acest început de drum, preluînd bunele obișnuințe ale publicațiilor anterioare — „Cauciucul“ și „Chimistul“ — colectivul de redacție își exprimă hotărîrea de a susține dialogul său săptămînal cu cititorii la un nivel publicistic superior, îi urăm, spor la muncă ! Vineri 10 octombrie 1969 In funcțiune la Fabrica „Letea“ Instalația de drojdie furajeră Cea de a patra instalație de drojdie furajeră din țară a început să producă. Aceasta este amplasată în incinta Fabricii de celuloză și hîrtie „Letea“ din Bacău, de care ia materia primă , leșiile rela ziduale provenite de la liniile tehnologice de fabricare a celulozei, leșii care, pînă acum, erau deversate, nefiind utilizabile. Instalația de drojdie furajeră din Bacău are o capacitate de 3 tone produs finit pe zi, iar în final va produce 3.001 tone anual, fiind una dintre cele mai mari din țară. Ea dispune de o linie tehnologică complexă, care execută întregul proces de producție, începind cu desulfitarea leșiilor, neutralizarea lor, centrifugare și evaporare și pînă la uscarea produsului finit. După cum se știe drojdia furajeră se utilizează, cu mult succes, ca stimulent biochimic — care se introduce în hrana animalelor — al cărui efect este deosebit de favorabil creșterii în înălțime și greutate. Instalația de drojdie furajeră de la Bacău, împreună cu cea de la Piatra Neamț — intrată în funcțiune cu cîteva luni in urmă — va asigura întregul necesar din astfel de produse pentru fermele și sectoarele zootehnice din agricultura Moldovei. Uzina metalurgică Bacău strada Grivița Roșie nr. 12 - telefon 10080 ORGANIZEAZĂ LA DATA DE 30 NOIEMBRIE 1969, UN CONCURS PENTRU OCUPAREA A : — 3 posturi maiștri turnători-formatori, — 2 posturi maiștri montatori. Cererile de înscriere la concurs însoțite de actele necesare trebuie depuse la biroul personal înainte de data concursului. Fabrica de șuruburi din Bacău strada Milcov nr. 31. ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ pentru sectorul sculărie, — STRUNGARI categoria 4—8. Cei interesați se vor adresa la biroul personal intre orele 7—15, telefon 14600 interior 904; televiziune. VINERI 10 OCTOMBRIE 1969 10.00 Ce-ați dori să revedeți ?? Tele-enciclo* Pedia. 18.00 Buletin de știri. 18.05 Studioul școlarilor. Imagini bihorene. 18.30 Consultație tehnică TV. 18.45 Criterii. Arte frumoase. 19.00 Tele-universitatea. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Film artistic : ,„Nu se știe niciodată“ — coproducție franco-italiană. 21.35 Reflector. 21.55 Mult e dulce și frumoasă. 22.20 Varietăți pe peliculă. 22.45 Telejurnalul de noapte și buletinul meteorologic. (CINEMA MUNICIPIUL BACĂU Flamura roșie : „Omul care valora miliarde“ (orele 10 . 15 | 17 ț 19 , 21). Tel. 12950. Progresul : „O chestiune <e familie“ (orele 10.30 ; 14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. Tineretului : „Pe urmele șoimului“, (orele 10.30 ; 15,30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Un glonte pentru general“. Oituz : ,,Sherlock Holmes“. TG. OCNA — Oituz : ,,Tata de familie“. CIRC MUNICIPIUL BACĂU Circul cehoslovac „KLUDSKI“ prezintă un spectacol astăzi la ora 20. Circul se află instalat pe Cîmpul Poștei. Galeriile de artă Bacău, Calea Micișejti nr. 12 , Expoziția „Patru pictori desenatori din colecția Octavian Moșescu“ prezentînd lucrări de Lucian Grigorescu, Corneliu Mihaillescu, Teodor Pallady, Jean At. Steriadi. TG. OCNA. Galeria de artă* strada Păcii nr. 1 ț Expoziția de pictură, sculptură și grafică românească, deschisă zilnic (cu excepția zilei de luni) între orele 10.00—13.00 si 15.00—1900 MUZEEL MUNICIPIUL BACAU Muzeul de ftințe naturale, strada Rari Mart nr. 2. Muzeul de Arit. Calea Mărifești nr. 2. Secția permanentă de artă modernă si enne temporană. Muzeul de istorie, strada Rafl Mirittu. 23* Expoziție permanentă. PRĂJEȘTI I Muzeul firesc. Muzeele sînt deschise (cu excepțiilei de luni) între orele 10—18. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Muzeul de istorie. Bdul. Republicii nr. 4 (deschis zilnic — cu excepția *1W de luni — între orei* 10—20) ■«**««*r 13 TOR IO 6 BORZEȘTI — Biserica lui Ștefan cel Mare. TG. OCNA — Biserica Răducanu. GORGHEȘTI — Moara de vînt. Pentru eventuale modificări survenite în programul de canema, televiziune, radio sl muzeelor ce nu ne-au fost comunicate, redacția nu-și asumă răspunderea. (VREAfTEA*! Vremea se va menține relativ frumoasă cu excepția părții de nord a Moldovei, unde se vor produce înnourări accentuate. Vuitul va sufla slab la potrivit din sectorul vestic. Temperatura ușor variabila , minimele vor fi cuprinse între —1 și +4 grade, iar maximele între 14 și 20 grade. BUCUREȘTI VINERI 10 OCTOMBRIE 1969 PROGRAMUL I 15.20 Radio-publicitate. 15.30 Compozitorul săptămînii. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Formația Florea Mihai. 16.30 Tribuna radio. 16.45 Mari orchestre de estradă. 17.05 Pentru patrie. 17.35 Doine și jocuri populare. 18.10 Radio-anchetă economică. 18.30 O melodie ne adresa dv. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Săptămîna unui meloman. 20.05 Tableta de seară. 20.10 Piese folclorice de virtuozitate. 20.20 Eminesciana „Memento mori“ (XII). 20.25 Z.ece melodii preferate. 21.00 Mai aveți o întrebare ? 21.45 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Sport. Buletin meteologic. 22.20 Romanțe. 22.45 Melodii aproape uitate. 23.10 Un cîntec drag —o muzică ușoară. 23.45 Műutat *>optia. 23.50 Cîteva minute cu Rex Gildo. 0.03—3.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL ni 15.00 Moment științific. _ 15.05 Opera pentru toți. 15.30 Pe strada mea de toamnă iar — muzica ușoară. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Tineri interpreți. 16.50 Pe teme medicale. 17.00 Vis de dragoste — muzică ușoară. 17.35 Mîine, în emisiunile muzicale. 17.40 Radio publicitate. 18.00 Varietăți muzicale. 18.30 Curs de limba spaniolă. 18.50 Varietăți muzicale — continuare. 19.20 Mari polemici în literatura română ; clasicism-romantism. 19.40 Cîntă Gigi Marga. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Seara de opera. 22.20 Teatru serial HANU ANCUȚEI de Mihail Sadoveanu. 22.38 Sonata nr. op. 24 în fa diez minor pentru pian de George Enescu. 23.05 Oratoriul „To Axion Esti“ „slăvit să fie“ de Mikis Theodorakis (fragmente). 24.00—1.00 Maeștri ai secolului XX. SÎMBĂTĂ 11 OCTOMBRIE 1969 PROGRAMUL 1 5.05— 6.00 Program muzical de dimineață 5.20 Gimnastică. 5.30 Jurnal agrar. Buletin agro-meteorologici 6.05— 9.30 Muzică și actualități. 9.30 MIORIȚA. 10.05 Pe aripile cîntecului 10.30 Din țările Eccaliste. 11.05 Ciclul „Să înțelegem muzica“. 11.34 Cîntece și jocuri populare. 12.00 Melodii de ti. Mülificaíiu. 12.15 Recital de operă, Marii $Indilaru. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.40 Mic magazin muzical. 14.10 Vreau să știu (emisiune de știință și tehnică pentru școlari). 14.35 Frumos curgi Argeș la vale — muzică populară. DIOP PROGRAMUL tt 6.00 Din programul zilei. 6.05 Buletin de știri. 6.10 Varietăți matinale. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei. Buletin meteo-rutier. 7.10 Varietăți matinale — continuare. 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Lucrări concertante de Dinu Lipatti. 9.00 Selecțiuni din opera ,,Cenușăreasa“ de Rossini. 10.10 Radio publicitate. 10.30 Cavalcada ritmurilor. 11.30 Bibliotecă de poezie românească. 11.50 Cîntece. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.15 Caleidoscop muzical. 13.00 „DE LA 1 LA 5“. Emisiune de divertisment muzical. IAȘI VINERI 10 OCTOMBRIE 1969 PROGRAM DE PRÎNZ 12.00 Revista presei. 12.10 Soliști de muzica populară. 12.30 Pinacoteca. 12.40 Melodii de muzică Ușoară. 13.65 Buletin de știri. 13.10 Albuist muzical. 13.30 Dialog cu noi și despre noi. 13.45 Canțonete. 13.59 închiderea emisiunii. PROGRAM DE SEARĂ 16.00 Buletin de știri. 16.10 Itinerar cultural-artistic. 16.30 Piese corale de compozitori români. 16.50 Muzică de jazz. 17.00 Emisiune economică. 17.15 Arii și duete din opere. 17.30 Oda limbii române. 18.00 Cîntecm care mii-e drag. 18.30 Radiojurnal. 18.45 Pe portativul undelor — melodia preferată. 19.20 Jurnal literar. 19.40 Muzica de estrada. 20.00 Seară pentru iubitorii muzicii simfonice. 21.45 Album de romanțe. 22.15 Muzică de dans. 22.59 închiderea emisiunii* SÎMBĂTĂ 11 OCTOMBRIE 1969 PROGRAM DE DIMINEAȚĂ 5.30 Buletin de știri, 5.40 Cîntece populare românești, 6.00 Cronica agrară. 6.10 Muzică Ușoara. 6.40 Emisiunile economcicä* 7.00 Melodii executate la acordeon. 7.10 Vă invităm să notați în agenda dv. 7.29 închiderea emisiunii. MICA PUBLICITATE Pierderi SAVIN VASILE TEODOR Blăgești, satul Valea Ktillett, pierd un carnet de producător, ti declară nul.