Steagul Roşu, noiembrie 1970 (Anul 25, nr. 5514-5538)

1970-11-22 / nr. 5532

Pag. 2 Repartizarea în producție a absolvenților învățămîntului superior ...— Prin decretul 158/1970 s-a reglementat modul de repartizare în producție a absolvenților învățămîntului superior, cursuri de zi, începînd cu seria anului universitar 1969— 1970. Ținînd seama de prevederile constituției țării noastre care consfințește dreptul la muncă al cetățenilor, statul asigură absolvenților Învățământului superior, locul de muncă potrivit pregătirii dobîndite, în timpul anilor de facultate. Prin anexa la decret s-a fixat stagiul în specialitate, care se efectuează începînd cu data prezentării la organizația socialistă la care absolventul a fost repartizat și, este de trei ani pentru toate ramurile de învățămînt superior, cu excepția activității juridice și cea de subingineri, pentru care stagiul este de doi ani. Repartizarea se face potrivit unui plan întocmit anual pe baza necesității de cadre a județelor, ramurilor etc., iar acțiunea de repartizare se efectuează de comisii organizate în acest sens de Ministerul Invățămîntului la care participă și delegați ai celorlalte organizații centrale, ai comitetelor executive ale consiliilor populare județene, precum și delegați ai organizațiilor studențești desemnați de Consiliul Uniunii Asociațiilor Studenților. Repartizarea are loc prin alegerea organizațiilor socialiste și a posturilor de pe listă de către absolvenți, în ordinea mediei stabilite pe baza rezultatelor obținute la învățătură, cu respectarea planului anual de repartizare numerică precum și a normelor privind ocuparea funcțiilor în domeniul de activitate de care aparține organizația socialistă. Absolvenții care solicită repartizarea în comunele în care își au domiciliul ei, soțul (soția) sau părinții, au prioritate indiferent de media obținută. Se iau, de asemenea, în considerare în limita a 50 de sutimi drept criteriu de preferință, nevoia de îngrijire medicala deosebită, precum și activitatea obștească și comportarea avută în perioada de studii. Absolvenții căsătoriți, din aceeași promoție, dacă au promovat examenul de diplomă, sînt repartizați (în ordinea și după media cea mai mare obținută de unul din soți) în aceeași sau in localități apropiate. Atunci cînd unul din soți este angajat al unei organizații socialiste, celălalt va avea prioritate la repartizarea in aceeași localitate sau in alta apropiată. Cei care au primit burse de la organizațiile socialiste vor fi repartizați la unitățile respective. Decretul prevede că absolvenții care nu se pot prezenta la comisie, avînd motive bine justificate, îmbolnăviri, accidente, sînt obligați să comunice în scris, în ordinea preferinței, organizațiile și posturile pentru care optează. Dacă posturile nu mai sunt vacante, sînt repartizați din oficiu pe alte posturi cit mai apropiate de domiciliul lor. Pentru motive temeinice, repartizările pot fi schimbate de Ministerul Invățămîntului cu acordul organelor interesate.. Prezentarea la organizația socialistă respectivă trebuie să aibă loc în termen de o lună de la emiterea repartizării. Excepție fac cei care-și îndeplinesc serviciul militar (aceștia au obligația de a se prezenta în termen de 20 de zile de la încetarea acestor obligații), precum și cei repartizați în invățămînt, care se vor prezenta la 1 septembrie al anului respectiv. In capitolul trei al Decretului sunt prevăzute obligațiile organizațiilor socialiste în care sunt repartizați absolvenții precum, și drepturile și obligațiile acestora. Unitățile au obligația de a asigura activitatea corespunzătoare specialității celui repartizat. Dacă absolventul are domiciliul în altă localitate, decit în aceea unde funcționează, unitatea la care a fost repartizat îi va plăti la prezentare costul transportului de la domiciliul la locul de muncă, pentru el, și membrii familiei. Cei cu examenul de diplomă, repartizați în comune, dar cu domiciliul în alte localități, primesc o indemnizație de instalare egală cu un salariu lunar fixat pentru primul an de activitate, în funcția îndeplinită. Cei cu examen de diplomă care nu beneficiază de indemnizația de instalare, la cerere, vor putea primi de la organizația socialistă la care au fost repartizați, o jumătate din salariu ca avans cu obligația restituirii acesteia in șase rate lunare consecutive, începînd cu a doua lună de funcționare. Acest drept îl au numai cei care s-au stabilit în localitățile în care se află organizațiile socialiste la care au fost repartizați. Unitățile au obligația să asigure, celor repartizați în alte localități decit cele în care au domiciliul, locuințe corespunzătoare, in condițiile prevăzute de lege. De asemenea, in orașele declarate mari își pot schimba domiciliul, în baza repartizării. Absolvenții au obligația să lucreze în unitatea respectivă stabilit prin contract. Timpul timpul cu funcționează într-o altă unitate decât aceea la care au fost repartizați nu se recunoaște drept stagiu în vederea încadrării pe posturi pentru care se cer studii superioare de specialitate. Dacă din motive neimputabile celui repartizat, are loc desfacerea contractului de muncă, stagiul va fi continuat la altă organizație socialistă de organul central respectiv în subordinea căruia se află unitatea.Decretul prevede că refuzul organizației socialiste de a încadra absolventul repartizat, în postul stabilit, precum și angajarea de organizația socialistă a unui absolvent ce nu i-a fost repartizat sau care n-a efectuat stagiul în organizația socialistă unde a fost repartizat inițial. Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei pentru fiecare caz in parte. De asemenea, absolventul care nu se prezintă la organizația socialistă la care a fost repartizat în termenul legal este obligat la plata unei penalități civile de 5.000 lei pentru absolvenții facultăților cu durata de studii de pînă la 4 ani, sau 8.000 lei în cazul absolvenților facultăților cu durata studiilor mai mare de 4 ani. Plata acestei penalități nu-l scutește pe absolvent de efectuarea stagiului Cînd stagiul a fost efectuat parțial se reduce și penalitatea proporțional cu perioada de stagiu. Cei care primind indemnizația de instalare părăsesc unitatea în timpul stagiului sunt obligați să restituie integral indemnizația primită. Prin decret se reglementează și comisiile ce soluționează contestațiile făcute împotriva contravențiilor. Noua reglementare privind repartizarea in producție a absolvenților învățămîntului superior stabilită prin decretul 158/1970, asigură îmbinarea cerințelor generale ale societății cu interesele personale ale absolvenților din posibilitatea acestora să-și dezvolte in producție capacitatea profesională. R. IANCU, șeful serviciului raporturi de muncă din Direcția județeană pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale — Bacău Consultație JURIDICA Beneficiarii reclamă (Urmare din pagina I) F zurile definitive s-au datorat, mai ales, calității necorespunzătoare a produselor (cauciuc cu pete, vîscozitate și rezistență la tracțiune în afara limitelor admise, cauciuc lipit de sacii de hîrtie, rezistență necorespunzătoare la acetonă etc.). Fără îndoială, reclamațiile și refuzurile amintite puteau fi evitate, Intrucît au fost generate nu de cauze de ordin tehnic, ci,de cu totul altceva, care tine' nu-ar deteliorîsabilitatea oamenilor, și anume: de lipsa de atenție manifestată la expedierea mărfurilor, de insuficienta exigentă atît la analizarea, cit și la receptionarea produselor fabricate. Faptul impune, în mod categoric, modificarea, in bine, a răspunderii, sporirea eforturilor în instalații pentru ca pe poarta uzinei să iasă doar produse ce întrunesc în totalitate condițiile tehnice de calitate cerute de beneficiari. De o deosebită importanță în obținerea unor produse de bună calitate este, desigur, calitatea materiilor prime și auxiliare. Nu întotdeauna, însă, acestea au corespuns, fiind reclamate furnizorilor 940 tone de etilbenzen (livrate în trimestrul III de rafinăriile de la Brazi și Pitești), 30 tone de anhidrină cromică (primită de la Fabrica chimică „Victoria“ — București), mai multe cisterne cu butadienă și butan-butene, precum și unele cantități de oxid verde de crom și sulfat feros. Se pare, insă, că reacția uzinei a fost destul de timidă. Așadar, atenție mai mare la primirea acestora! Cel puțin de acum înainte. Nu de alta, dar introducerea lor în fabricație nu poate duce decit la obținerea unor produse inferioare, greu vandabile. Volumul sporit al producției, stabilit pentru anii următori implică, desigur, o înaltă responsabilitate la fabricarea, ambalarea și livrarea produselor, o preocupare continuă pentru transpunerea în viață a prevederilor legii calității, intrată nu de mult în vigoare. Acestor sarcini, acestor imperative, trebuie să li se acorde atenția cuvenită. STEAGUL ROȘU ISPORT • SPORT • SPORT • SPORT* SPORTÜ Avancronica etapei Surprizele etapei precedente vor picura Înverșunare in mai toate meciurile programate astăzi. Va fi — iară doar și poate — o duminică a reabilitării, ceea ce va conferi un plus de frumusețe spectacolului sportiv. După eșecul suferit în „ief"-ul propriu, U.T.A. a coborît pe aeroportul din Bacău cu gînduri mari, deși „Coco" Dumitrescu se ferește ca de foc să indice pronosticuri. Gornea, „bătrînul" Loli, Domide și Florică Dumitrescu au însă, în priviri acea scînteie care-i îndeamnă pe adversari la meditație. Dar entuziasta galerie a SPORT CLUBULUI s-a jurat ieri seara cu mina pe inimă că e gata să evite fără întrerupere, timp de două ceasuri, „numai pentru.... două goluri". Răspunsul băieților la întrebarea noastră mută a fost laconic: BATEM ! Fără antepusul TREBUIE Or, asta, credem noi, e superlativul hotărîrii. Succes băieți ! Pe Copou, Gil Mărdărescu a pre Duminica gătit atent meciul cu Farul, ferm convins că „după noapte vine zi“. Rezultatul partidei precedente a stimulat puternic pofta de joc a ieșenilor, așa că Goleac, Cuperman și Lupulescu sunt deciși să amintească „elefanților de mare" o poveste cu ulciorul plimbăreț. Molipsiți de bucuria succesului, suporterii echipei brașovene sunt siguri de victorie și in fața giuleștenilor. Ce dacă Nicky Dumitriu a crescut sub Podu Grant ? Feroviarii clujeni intră și ei în „febra reabilitării" după insuccesul înregistrat duminică pe terenul Rapidului. Atunci a fost un meci „în familie". Acum — susțin suporterii clujeni — „nu ne leagă nimic de petroliști". Așa că... învinși la Ploiești, dinamoviștii bucureșteni au pus gînd rău minerilor din Valea Jiului și nu cunoaștem nici un portar care ar vrea să fie astăzi în pielea lui Stan. Mai ales că Mopsul, Radu Nunweiller reabilitării și nestatornicul Deleanu par, realmente, puși pe fapte mari. Meci „interuniversitar" în Cetatea Banilor, toate șansele inclinînd spre gazde, victoria, puțin scontată, obținută la Arad a dat studenților olteni un impuls considerabil. Universitarii de pe Feleac mizează exclusiv pe... săritura iepurelui (parcă știi de unde e ?) Steaua s-a deplasat în „țara lui Dobrin" cu toată ambiția unor mînji ca Iordănescu, Ștefănescu, Pantea, dar idolul din Trivale, scăldat de mic in țuică de prună, a promis cui a vrut s-asculte că va face bilet cu apărarea militarilor. în sfîrșit, la „bancheri" acasă, feroviarii timișoreni mai au o șansă, dacă ținem seama că Dudu Georgescu și Compania și-au purtat timp de șapte zile nasurile pe la ultimul nivel al Hotelului „Ambasador"... ...Ații. Restul rîndurilor le păstrăm pentru eventuale surprize. Ștefan OLTEANU Faza de la poarta lui Narcis Coman (Dunărea Giurgiu) ne amintește de ratările atacanților Științei. Să sperăm că astăzi, înaintașii băcăuani (atît studenții, cit și cei de la Sport Club) vor fi mai productivi. It U- Duminică 22 noiembrie 1970 La ferma Răcăciuni arăturile de toamnă se efectuează pe ultimele suprafețe. Foto i C. BURSUC La C.A.P. Nicolae Bălcescu 0 „minifabrică“ de ouă și carne de pasăre cu bune rezultate economice . Zilnic se obțin 3.500—4.000 ouă. • Două îngrijitoare la 5.000 păsări. • Pina acum a fost realizat un venit de peste 560.000 lei. • O mare parte din valoarea investiției a fost recuperată. Pentru a se spori contribuția unității la aprovizionarea populației cu carne de pasăre și ouă, ca și în vederea creșterii veniturilor bănești, la cooperativa agricolă din comuna Nicolae Bălcescu a fost dată în funcțiune în primăvara anului în curs o modernă hală de păsări, care cuprinde 5.000 păsări. Materialul de populare este din rasa Perla, exemplare de mare productivitate. După cum se cunoaște, a luat o mare dezvoltare în ultima vreme cooperarea I.A.S. „Avicola“ cu unele cooperative în vederea extinderii și modernizării sectorului avicol. La baza înființării halei de păsări de la C.A.P. Nicolae Bălcescu se află experiența acumulată la combinatul avicol, folosirea unor utilaje moderne, cu înalt randament productiv, metodele înaintate de creștere și îngrijire și utilizarea furajelor combinate în hrana păsărilor pentru sporirea potențialului de producție. Astfel, șeful fermei (ing..dicii. veterinar Vastjto.Cidbcfb) a vizitat și studiat la I.A.S. „Avicola“ organizarea activității de producție, eficiența unor utilaje și a furajelor.JMft.Ilnstrucția^fpst numțarea elementelor de micrimccanizare, au fost procurate 5.000 de păsări din rasa Perla, păsările fiind recunoscute ca fiind mari producătoare de ouă. Aici furajarea și alimentarea î U apă se efectuează cu benzi transportoare. Aerisirea încăperii se execută cu electroventilatoare ce evacuează 48.000 m.c. aer pe oră. După modelul I.A.S. „Avicola“, au fost confecționate cuibare, așezate pe ambele părți ale drumului care împarte hala în două părți. Singurul lucru pe care cele două îngrijitoare, Maria Pătrașcu și Elena Farcaș, îl fac manual este recoltatul ouălor din aceste cuibare. După cum aminteam, în hrana păsărilor sunt administrate nutrețuri combinate in rații de cite 120 gr zilnic. Acestea asigură un echilibru optim de unități nutritive, contribuie la obținerea unor producții constante de ouă. Am examinat și primele rezultate de producție și financiare dobîndite de la înființarea acestei hale. Zilnic, se obțin 3.400—3.500 ouă, iar în lunile august și septembrie au fost realizate cite 4.000 de ouă pe zi, adică 80 la sută din numărul existent de păsări au codus ouă. Tot pe zi se obține în medie un venit de circa 4.000 lei. Scăzînd cheltuielile de producție și cota de amortizare, reiese că beneficiul realizat zilnic se cifrează la circa 2.500 lei. Datorită menținerii unei producții sporite de ouă ca și a valorificării ■ operative și cu eficienței a acestora, pînă zilele trecute se obținuse un venit de peste 560.000 lei. Ca urmare a eficienței economice ridicate care s-a obținut pînă în prezent se preconizează ca pînă 4n luna mai 1971 să fie recuperată integral contravaloarea investiției. Potrivit informațiilor primite, vor fi continuate eforturile în vederea dezvoltării sectorului avicol, a modernizării utilajului și metodelor de creștere și îngrijire a păsărilor în vederea sporirii producției de ouă. Aceasta va constitui o contribuție însemnată la aprovizonarea pieții cu ouă, la sporirea veniturilor cooperativei pentru conntinua ei propășire. I O.C.L Produse industriale Bacău I la 6 decembrie 1970 I vinde prin licitație publică un număr de 13 autoturisme \ S\ conform H.C.M. nr. 479/1970. Relații suplimentare la telefon 15320. ^\ Munca politică și culturaleducativă de masă (Urmare din pag. I) baterea problemelor economice", susținută de Candiano Priceputu, redactor-șef al ziarului „Petrochimistul", „La folosirea gazetelor de perete și a agitației vizuale in sprijinul sarcinilor de plan" s-au referit tovarășii : Neculai Mălinici, secretarul comitetului de partid de la Fabrica de postav din Buhuși și Olga Munteanu, secretarul Comitetului de partid de la Fabrica „Proletarul". Tovarășul Gheorghe Gurcudel, secretarul Comitetului de partid de la Complexul de prelucrare a lemnului Comănești, s-a referit în expunerea sa la o nouă formă a muncii politice de masă „Reflectorul ca instrument eficient de combatere a fenomenelor negative din întreprindere", iar tovarășul Dan Teofil, președintele Comitetului sindicatului de la GIF Borzești, a vorbit, despre: „Conțiutul programului emisiunilor la stațiile de radioamplificare din întreprinderi". Tema " „Munca politică in sprijinul producției, oglindită în coloanele ziarului „Steagul roșu" și în edițiile speciale", a fost expusă de către tovarășul Dumitru Mitulescu, redactor-șef al ziarului „Steagul roșu". Tovarășul Constantin Bucșă, directorul Filialei Bacău a Băncii Naționale a vorbit despre aspecte ale rentabilizării întreprinderilor, ale eficienței economice a investițiilor și reducerea consumurilor specifice. Despre „Rolul brigăzilor de agitație în unitățile economice" a vorbit tovarășul Vasile Iacob, membru al Biroului executiv al Consiliului județean Bacău al U.G.S.R., iar tovarășul Stelian Gherghelescu, șeful secției economice a Comitetului județean Bacău al U.T.C., s-a referit la „Contribuția specifică a organizației U.T.C. la realizarea sarcinilor de producție și perfecționarea calificării profesionale a tineretului". Tot în cursul zilei de ieri au mai fost susținute expunerile : „Preocuparea comisiei economice și a serviciilor de concepție pentru reducerea consumurilor specifice, ridicarea parametrilor de funcționare a armăturilor și rezultatele obținute" (Aurel Chiper — inginer șef al U.M.B.); „Acțiunile Ecotehnica Bacău ’70 și perspectivele lor în 1971", (Emil Mateescu, membru al Biroului executiv al Consiliului județean Bacău al U.G.S.R.); „Integrarea metodelor de analiză a drumului critic în practica organizării și conducerii întreprinderilor". (ing. Gh. Cichindel, șeful serviciului CSPM de la Trustul de construcții Bacău). Prima parte a consfătuirii s-a încheiat aseară cu vizionarea unor programe ale brigăzilor artistice de agitație din județ, precum și a unor filme realizate de cinecluburile caselor de cultură ale sindicatelor din Bacău și Gheorghe Gheorghiu-Dej. TELEVIZIUNE! DUMINICA 22 NOIEMBRIE 1910 8.45 Deschiderea emisiunii. Gimnastica de dimineață. 9.00 Teatru pentru copii și școlări : „Fata din dafin" — scenariu de Dan Tărchilă. 1u.00 Viața satului. 11.30 Amfiteatru muzical. 12.00 De strajă patriei. 12.30 Hochei pe gheață . România—Polonia. înregistrare de la patinoarul „23 August". 14.80 In reluare, la cererea telespectatorilor : interpreți îndrăgiți de muzică ușoară și populară. 15.00 Emisiune în limba maghiară. 16.45 STUDIOUL „N“. 18.00 Cîntare patriei — concurs coral interjudețean. Participă formații corale din județele Ilfov, Argeș și Vrancea. 19.15 Desene animate. 19.30 Telejurnalul de seară. 2000 Reportajul filmat al vizitei ofciale de prietenie a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu în Republica Populară Bulgaria. 20.30 România în 1000 de imagini. COLEGII. 20.50 Telerecital. Costache Antoniu. 21.35 Recital Party Pravo. 21.50 Telejurnalul de noapte. 22.00 Handbal masculin . România— R.D.G. (reeditarea finalei Campionatului mondial 1970). înregistrare de la Cluj. 23.00 închiderea emisiunii. LUNI 23 NOIEMBRIE 1970 18.00 Deschiderea emisiunii. Scena și ecranul. 18.30 Un univers al cuceririlor tehnicii contemporane. Tirgul internațional București. 18.50 Muzică populară. 19.00 Ce sunt și ce trebuie să fie centralele industriale. 19.20 l ooi de seri. Emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 60 de ani de la primul avion cu reacții. 20.20 Teatru foileton : „Războiul celor două roze“ (V). 21.10 STEAUA PARA NUME. Muzică populară. 22.05 Telejurnalul de noapte. 22.15 Telesport. 22.30 Viața literară. 23.00 închiderea emisiunii. RADIO DUMINICA 22 NOIEMBRIE 1970 PROGRAMUL I 19.00 Gazeta radio. 19.15 Transmisiune sportivă. Repriza a II-a a meciului de handbal ^ttre selecționatele R. S. Româniea și R. D. Germane. 19.35 Cîntă Angela Moldovan și Felician Fărcașu. 20.05 Teatru scurt : „Praf ,în ochi" de E. Labiche. 20.40 Recital de operetă. 21.00 Zece melodii preferate. 21.33 Album cu cele mai îndrăgite romanțe. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.10 Panoramic sportiv. 22.30 Recital Riccardo del Turco. 22.50 Moment poetic. 23.00 Concert de seară. 0.03^3.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 15.00 Muzică de promenadă. 15.15 Poemul simfonic „Narcisse" de Ion Nonna Otescu . Trei dansuri de Theodor Rogalski. 15.45 Orchestra Raymond Lefăvre. 16.00 Soliști de muzică populară. 16.30 Panoramic opera. 17.00 Almanah sonor. 18.00 Revista literară radio. 18.30 *— 365 de cîntece. 18.40 Din operetele lui Sullivan. 19.05 Romanțe cu Elena Zamora și Nicolae Secăreanu. 19.25 Soliști și orchestre de pretutindeni. 20.30 Destinul estetic și social al simfoniilor de Beethoven. 22.00 Muzică de dans. 22.30 Studioul de poezie. 22.50 Muzică ușoară pe versurile poeților noștri. 23.05 Fragmente din concertul laureaților celui de-al 19-lea Concurs de interpretare muzicală München 1970. 24.00—1.00 Concertul pentru orchestră de Frank Martin . Simfonia I în Re major de Sigismund Toduță. LUNI 23 NOIEMBRIE 1970 PROGRAMUL I 5.05 Muzica dimineții. 11.05—9.30 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 9.30 Revista literară radio. 10.10 Curs de limba engleză. Ciclul II, secția a 41-a. 10.30 Fragmente din opera „Decebal" de Gheorghe Dumitrescu. 11.05 Radio-Prichindel (emisiune pentru copiii din grădinițe). 11.15 Variațiuni simfonice. 11.45 Sfatul medicului. 12.00 Ascultat și... recunoașteți — muzică ușoară. 12.25 știința la zi. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avanpremieră cotidiană. 13.22 Melodii de H. Mălineanu. 13.45 Mindru-i jocul românesc. 14.00 Compozitorul săptămînii ; Giuseppe Verdi. 14.30 Te apăr, te laud, te cint — emisiune muzicală pentru ostași. 15.00 Cîntece și jocuri populare. 15.20 Cronica săptămînii muzicale. 15.45 Muzică ușoară. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Pagini din opereta „Valsurile Vienei" de Strauss — Monery. 16.30 Revista economică. 16.45 La oglindă — piese corale. 17.05 Antena tineretului. 17.30 Muzică populară interpretată de Domnica Chioreanu și Ilie Ioniță. 17.50 Poșta radio. 18.00 Muzică ușoară. 18.30 Poemul simfonic „Tamara“ de Balakirev. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Cîntă Traian Uilecan, Grigore Kiazim și formația dirijată de Florian Economu. 20.05 Tableta de seară. 20.10 Microrecital Dorina Drăghici. 20.20 Argheziană. 20.25 Solistul serii : Roy Black. 20.45 Teatru radiofonic. Premieră : „Dl. Kant are onoarea" de Konrad Hausen. 21.41 Melodii cunoscute, interpreți îndrăgiți. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.20 Sport. 22.30 Concert de seară. 0.03—5.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL NI 6.00 Program muzical de dimineață. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.15 Program muzical de dimineață (continuare). 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Mari interpreți — Dietrich Fischer- Dieskau. 9.00 Album de muzică corală. 9.15 Muzică populară din Oltenia. 9.45 Maria Callas și Giuseppe di Ste fano în opera „Lucia di Lammermoor“ de Donizetti (fragmente). 10.15 Caravana fanteziei. 11.00 Melodii populare. 11.20 Recital de operetă. Marica Munteanu. 11.30 Succese ale muzicii ușoare. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.25 Concert de prînz. 12.40 Din țările socialiste. Reportaje din R. P. Albania și R. D. Vietnam. 13.00 Concert de prînz (continuare). 13.30 Rampa. 14.00 Muzică populară interpretată de Florica Bogdan și Gheorghe Stănică. 14.30 Muzică ușoară de Noru Demetriad. 14.55 Știința la zi. 15.00 De toate pentru toți. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Viața de concert a Capitalei. 16.55 Sfatul medicului. „ 17.00 Ginduri pentru tine — muzică ușoară. 17.35 Pagini din pera „Orfeu“ de Gluck. 18.03 Melodii populare executate la taragot de Trifu Marica. 18.10 Prezent și viitor în știința agricolă. 18.30 Curs de limba engleză. Ciclul II, secția a 41-a. 18.50 — 365 de cîntece. 19.00 Revista șlagărelor. 19.30 O carte pe săptămînă. 19.50 Noapte bună, copii : „Bomboanele* — poveste de Eduard Jurist. 20.00 Simfonia cantabile de Theodor Grigoriu. 20.30 Universitatea radio. 20.50 Program de madrigale. 21.05 Concert Jean Philippe Rameu. 22.00 Jazz. 22.30 Scene vesele din opera „Cei patru bădărani“ de Wolf Ferrari. 23.05 Simfonia de cameră de Dan Constantinescu . Coloana fără sfîrșit de Tiberiu Olah ; Muzică de Aurel Stroe pentru „Oedip la Colona". 23.45 Sonate pentru pian de Beethoven. 0.13—1.00 Piesa „Alb-Negru" de Corneliu Dan Georgescu. ' cinema] MUNICIPIUL BACAU Muncitorul : „Departe de lumea dezlănțuită" (orele 10,20 ; 15.20 ; 18 ; 20.30). Tel. 12028. Flamura roșie : „Ultimul mohican” lőréié 10 , 16 . 18 . 20). Tel. 11950. Progresul : „Soarele vagabonzilor” lőréié 10,30 ; 14.30 ; 16.30 ; 18.30 ; 20.30). Tel. 11377. Tineretului : „Freddy si cântecul preeriei" (orele 10.30 ; 15.30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12930. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „întoarcerea dr. Mabuse". Oituz : „Ambuscada”. TG. OCNA Oituz : „Familia Toth”. MOINEȘTI Petrolul : „Armata codobaturilor”. BUHUȘI Textilat „Dragostea lui Serafim Frollov". I expoziții" municipiul bacau , Galeriile de artă : Expoziția Grigore • Vasile. COMUNA RACOVA Expoziția memorială Ion Borcea. MUnICiPIUL BACAU Muzeul de științe naturale, strada Karl Marx nr. 7. , Muzeul de artă, Calea Mărășești nr. 20. Secția permanentă de artă modernă și contemporană. Muzeul de istorie, strada Karl Marx nr. 23. Expoziție permanentă. MEMENTO MEMENTO MEMENTO